[verzamel] PhotoClock Project

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:30
[afbeelding]
6:34, ergens in Frankrijk

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Major_ton

Shoot!

Is het misschien een idee om de startpost aan te passen en de huidige voortgang aan te geven? Ik ben zojuist gaan lezen, maar met ondertussen 5 pagina's lang ben ik het overzicht in de voortgang al kwijt. Wordt er een database bijgehouden welke tijden al 'geschoten' zijn? Wat is nu de benodigde resolutie, of beter gezegd, benodigde verhouding? Ik zag 1280x1024 voorbij komen, maar dit is met 1,25:1 geen gebruikelijke verhouding voor beeldschermen nog fotografie.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xam
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 11:10
Major_ton schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:50:
Is het misschien een idee om de startpost aan te passen en de huidige voortgang aan te geven? Ik ben zojuist gaan lezen, maar met ondertussen 5 pagina's lang ben ik het overzicht in de voortgang al kwijt. Wordt er een database bijgehouden welke tijden al 'geschoten' zijn? Wat is nu de benodigde resolutie, of beter gezegd, benodigde verhouding? Ik zag 1280x1024 voorbij komen, maar dit is met 1,25:1 geen gebruikelijke verhouding voor beeldschermen nog fotografie.
De voortgang is hier te zien.

Voor de foto's geld een minimale resolutie van 2MP, aangezien ieder apparaat zo'n beetje hieraan voldoet heb ik het maar weg gelaten :)

Ik crop ze zelf naar 1280x1024 wat een aantal jaren geleden nog een hele gangbare resolutie was voor pc monitoren. Uiteindelijk komen ze toch met een titelbalk in de screensaver / website / app etc etc ...

Heb overigens de info in startpost ook wat aangepast / bijgewerkt.

From the analogue BBS to the World Wide Web

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:12
Wellicht kan het project wat meer vaart maken als je op je overzichtssite een mogelijkheid biedt om voor een specifieke tijd een foto kan uploaden. Zo kan je je project met minder onderhoud promoten op social en een grote bereik krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Nu online

Major_ton

Shoot!

Xam schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:14:
[...]

De voortgang is hier te zien.

Voor de foto's geld een minimale resolutie van 2MP, aangezien ieder apparaat zo'n beetje hieraan voldoet heb ik het maar weg gelaten :)

Ik crop ze zelf naar 1280x1024 wat een aantal jaren geleden nog een hele gangbare resolutie was voor pc monitoren. Uiteindelijk komen ze toch met een titelbalk in de screensaver / website / app etc etc ...

Heb overigens de info in startpost ook wat aangepast / bijgewerkt.
Excuses voor de offtopic:

1280x1024 is dus GEEN gangbare resolutie. De verhouding is 1,25:1 terwijl in de woonkamer bijna geen monitoren te vinden zijn met deze verhouding. Dat is allemaal 1,33:1 geweest (4:3) en tegenwoordig is het 16:9 of 16:10 wat gebruikt wordt. Wil je graag een oude resolutie en verhouding gerbuiken, pak dan 1280x960 welke wel gewoon 4:3 is.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:51
1280x1024 was ontzettend normaal. Volgens mij heeft 90% van de 19" TFT-schermen van voor de breedbeeldrevolutie die resolutie.

Edit: Zie bijvoorbeeld deze monitor die een tijdje populair was hier op GoT. Of deze. En deze Dell heb ik zelf nog een hele tijd op kantoor gebruikt :+

[ Voor 65% gewijzigd door Wormaap op 04-07-2012 14:28 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Nu online

Major_ton

Shoot!

Wormaap schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:22:
1280x1024 was ontzettend normaal. Volgens mij heeft 90% van de 19" TFT-schermen van voor de breedbeeldrevolutie die resolutie.

Edit: Zie bijvoorbeeld deze monitor die een tijdje populair was hier op GoT. Of deze.
Dan zal ik wel wat gemist hebben, maar ik heb wat keren de resolutie aangepast bij mensen die 1280x1024 draaide op een 4:3 monitor. Misschien ben ik daarom een beetje geconditioneerd ondertussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xam
Jasper schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:51:
Wellicht kan het project wat meer vaart maken als je op je overzichtssite een mogelijkheid biedt om voor een specifieke tijd een foto kan uploaden. Zo kan je je project met minder onderhoud promoten op social en een grote bereik krijgen.
Goed plan!!

Heb het overzicht nu aangepast zodat er direct door een tijd aan te klikken een foto geupload kan worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Xam op 05-07-2012 19:57 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk project. Net uit interesse ook even op je site gekeken en wat rondgeklikt. Kwam er achter dat je bij timeslot 11:01 een foto van een klok hebt staan die 10:01 aangeeft.

Zal ook eens kijken of ik in mijn archief nog wat tijden tegenkom.

Succes met het completeren van de verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xam
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 00:58:
Leuk project. Net uit interesse ook even op je site gekeken en wat rondgeklikt. Kwam er achter dat je bij timeslot 11:01 een foto van een klok hebt staan die 10:01 aangeeft.

Zal ook eens kijken of ik in mijn archief nog wat tijden tegenkom.

Succes met het completeren van de verzameling!
Bedankt voor het melden, was in het begin erg veel handmatig werk dus vandaar dat er wel een foutje hier en daar kan ontstaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Leuk dit! Ik heb er ook drie bijgedragen (1:44, 2:24 en 13:43). Alledrie van station Luik, België, maar wel verschillend.

En is deze ook leuk? Dan haal ik de high-res er nog even bij :)

Afbeeldingslocatie: http://static.bnux.nl/photo/uploads/2011/03/DSC_3015.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Room42 op 11-07-2012 02:37 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xam
Room42 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 02:33:
Leuk dit! Ik heb er ook drie bijgedragen (1:44, 2:24 en 13:43). Alledrie van station Luik, België, maar wel verschillend.

En is deze ook leuk? Dan haal ik de high-res er nog even bij :)
Bedankt voor je bijdrage, ik heb de stationsfoto's toegevoegd. Ik zoek alleen foto's van "echte" klokken dus bovenstaande foto kan ik helaas niet gebruiken (wel mooie foto trouwens!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:45

Skinny

DIRECT!

Ik zit dit topic te lezen, kijk op de klok : 23:22:50.. snel maar even camera erbij gepakt..

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2ccmot2.jpg

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trenza
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:15
15:12, klok in het (voormalige) postkantoor Neude, Utrecht
Afbeeldingslocatie: http://i1241.photobucket.com/albums/gg513/trenzab/got2012/Trenza20110805_0253.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xam
De vakanties komen er weer aan, dus ik wil jullie (weer) om hulp vragen!
Ik ben in 2009 aan een project begonnen genaamd : PhotoClockProject
Het idee is om voor iedere minuut van de dag een unieke foto te verzamelen waarop ergens een klok met de tijd erop te zien is. Dit zal dus een verzameling van (24x60) 1440 foto's moeten gaan worden.

Omdat dit nogal een grote klus is om in mn eentje te realiseren, gooi ik het project op het internet en vraag ik bij deze ook jullie hulp.

Van al deze foto's zal ik dan uiteindelijk een gratis screensaver / website / App maken welke voor een ieder te downloaden/bekijken is.
Om alles nog wat makkelijker te maken heb ik een Android App ontwikkeld waarmee de beschikbare minuten direct zichtbaar zijn en foto's vanaf mobiele devices te uploaden zijn.

Afbeeldingslocatie: http://lostdimension.nl/photoclockproject/googleplayPCP.png
Google Play: PhotoClockProject

Eenmalig starten met een beschikbare internet verbinding en werkt vervolgens ook offline.
(met uitzondering van het insturen van fotos uiteraard)

App is nog in ontwikkeling dus als jullie op / aanmerkingen hebben hoor ik het ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 21:06

Garyu

WW

Ik kan hem hier (buitenland) helaas niet installeren?
Dieser Artikel kann im Land Ihres Geräts nicht installiert werden.

[ Voor 42% gewijzigd door Garyu op 27-06-2013 17:29 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xam
Garyu schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:28:
Ik kan hem hier (buitenland) helaas niet installeren?

[...]
Hmm dat is vervelend, komt doordat ik heb aangegeven heb dat hij alleen in Nederland beschikbaar mag zijn op de Google Play Store met de achterliggende gedachten dat alleen Nederlanders aan het project kunnen deelnemen. Even niet bij stil gestaan dat er natuurlijk ook nederlanders in het buitenland zitten 8)7

Dit is de QR voor de APP(apk file) BUITEN de Google Play Store:

Afbeeldingslocatie: http://www.lostdimension.nl/photoclockproject/download.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xam
Vandaag de 440ste foto ontvangen!! Nog precies 1000 te gaan ;)

Ondertussen is de App ook beschikbaar voor de iPhone, met zelfs de mogelijkheid rechtstreeks fotos te uploaden vanaf de telefoon.

https://itunes.apple.com/...kproject/id671082869?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xam
De vakanties komen er weer dus ik heb een promo video in elkaar gezet:

Tevens heb ik besloten het project internationaal te maken aangezien het met de Nederlanders alleen niet lijkt te gaan lukken :'( (480 foto's in 3 jaar.. dan gaat het nog even duren voordat ik bij de 1440 ben)

Dus als je het een leuk project vind: share, like, tweet etc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 23:39

Karel V

Een simpele ziel

Alle kleine beetjes helpen.

1, 10:13, Loods 5, Sliedrecht
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/K0UQlb4iDesqNvnqgLyoScLl/full.jpg
2 05:01, Ben Gurion vliegveld Israël
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gGUA7bv4IMOfignC05Oh7K7v/full.jpg

Succes met je project d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door Karel V op 10-07-2014 20:31 ]

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieger
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07-2017
Leuk project, had hem nog niet eerder voorbij zien komen. Ik ga mijn archief eens in, zie inderdaad dat je nog een boel mist, wellicht dat ik per ongeluk een foto heb gemaakt met clock / tijd erop die je mist :).
Pagina: 1 2 Laatste