BGB4rn schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:47:
Als je de GTX 285 koopt kun je besparen op een SLI moederbord

ik zou dus voor een enkele snellere kaart gaan gezien je dan ook niet met je voeding zit, ik weet niet wat voor een voeding je hebt maar met 650 watt moet het wel kunnen.
Een ander voordeel is dat je niet zo heel erg zit met wat slechtere ondersteuning val sli in games, dat is tegenwoordig niet meer zo heel erg maar denk daar ook aan.
Lezen is ook een vak. Hij heeft al een SLI moederbord dus dat is geen argument. Verder is het zo dat het tegenwoordig echt uitzondering is dat een spel uitkomt die geen SLI ondersteunt of slecht schaalt. Oude spellen hebben daar wat meer problemen mee maar die draaien toch al prima op een enkele GTX260.
Ik heb zelf ook zitten kijken voor een GTX260 SLI setup maar eigenlijk heb ik de performance nog niet nodig. Als je echter toch 300 euro wil uitgeven zou ik gewoon niet voor een enkele GTX285 gaan. Afhankelijk van je voorkeur bieden GTX260 SLI en 4870 X2 veel meer performance voor ongeveer hetzelfde geld.
Je moet je echter wel afvragen of je Quadcore snel genoeg is om zo'n setup bij te benen. In bijvoorbeeld Crysis heb je namelijk wel een flinke CPU nodig, en helaas schalen de spellen nog niet zo goed met meer dan 3 cores. Resultaat is dat je CPU de bottleneck gaat zijn in dat soort spellen. Ik zou dan ook voorstellen om eens te proberen om je CPU over te klokken, maar dat is weer een heel ander onderwerp.
Verder zuipen de huidige grafische kaarten behoorlijk, en is het maar de vraag of je uberhaupt twee van dit soort monsters aan je voeding moet hangen.