De 2 volgende lenzen had ik:
- EF-S 17-85 f4-5.6 IS USM (ring-type met supersnelle focus)
- EF 75-300 f4-5.6 III USM (iets minder snelle focus)
Ik dacht, wil 1 lens die ze allebei kan vervangen ivm het wisselen van lenzen.
Tevreden was ik niet met de 75-300 op gebied van uit de losse hand schieten zonder statief.
Dus had iets met IS nodig wat ongeveer het 200mm bereik heeft.
Aan de volgende had ik gedacht:
- Sigma 18-200 OS, maar ring draait mee met focussen, dus deze valt weg.
- Canon 18-200 IS, beter dan hier boven en de IS heeft 4 stops ipv 3 bij de sigma.
- Tamron 18-270 VC, volgens reviews is de bouwkwaliteit van de lens minder en voelt plastic aan.
Nu heb ik de 17-85 verkocht en de 75-300 die ik wilde verkocht laten droppen en daarmee gebarsten.
Als bezitter van een lensloze EOS 400D wil ik de 18-200 IS van Canon bestellen voor 417 euro bij Digital Street.
Kan iemand mij enige suggesties geven of dit een goede zet is?
Nu ben ik geen mierenneuker die op alle details let zoals CA, bokeh, etc...
Het enige wat ik wil zijn "mooie" fotos en goede zoom range.
De 17-85 IS schijnt beter foto's te maken dan met de 18-200 IS. Maar is dat bij normaal non-mierenneukerig gebruik wel merkbaar?
Met de reviews van "experts" zoals dpreview en photozone kom ik niet verder omdat zij meer een review schrijven voor professionele fotografen.
- EF-S 17-85 f4-5.6 IS USM (ring-type met supersnelle focus)
- EF 75-300 f4-5.6 III USM (iets minder snelle focus)
Ik dacht, wil 1 lens die ze allebei kan vervangen ivm het wisselen van lenzen.
Tevreden was ik niet met de 75-300 op gebied van uit de losse hand schieten zonder statief.
Dus had iets met IS nodig wat ongeveer het 200mm bereik heeft.
Aan de volgende had ik gedacht:
- Sigma 18-200 OS, maar ring draait mee met focussen, dus deze valt weg.
- Canon 18-200 IS, beter dan hier boven en de IS heeft 4 stops ipv 3 bij de sigma.
- Tamron 18-270 VC, volgens reviews is de bouwkwaliteit van de lens minder en voelt plastic aan.
Nu heb ik de 17-85 verkocht en de 75-300 die ik wilde verkocht laten droppen en daarmee gebarsten.
Als bezitter van een lensloze EOS 400D wil ik de 18-200 IS van Canon bestellen voor 417 euro bij Digital Street.
Kan iemand mij enige suggesties geven of dit een goede zet is?
Nu ben ik geen mierenneuker die op alle details let zoals CA, bokeh, etc...
Het enige wat ik wil zijn "mooie" fotos en goede zoom range.
De 17-85 IS schijnt beter foto's te maken dan met de 18-200 IS. Maar is dat bij normaal non-mierenneukerig gebruik wel merkbaar?
Met de reviews van "experts" zoals dpreview en photozone kom ik niet verder omdat zij meer een review schrijven voor professionele fotografen.