Toon posts:

Popcorn A110 met .SRT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen.
Ik heb zojuist een popcorn a110 gekocht waar ik films op af wil spelen. Namelijk MKV bestanden.
Dit werkt prima. alleen je moet .srt bestanden kunnen koppelen aan de films zodat je ondertiteling hebt.
Op de pc werkt dit prima, maar als ik via popcorn de film laat heeft deze geen ondertiteling.
De film heet b.v. The departed.mkv
de ondertiteling noem ik dan: The departed.srt
Deze 2 bestanden staan in de zelfde map. (er staat ook nog een kleine nfo bij,puur voor mijn info)
Ik heb begrepen dat de sub de zelfde naam moet hebben als het film bestand zodat deze automatisch meegelezen wordt, maar in dit geval werkt dat helaas niet.

De specificatie lijst geeft aan dat popcorn A110 .srt ondersteunt alleen ik krijg het niet voor mekaar.
Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen? 8)7
Groeten mcronald

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:01
Druk eens op de subtitle knop op de afstandsbediening :)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
op de subtitle knop drukken werkt helaas ook niet. je krijgt dan wel een aantal opties te zien. maar de ondertiteling komt niet naar boven.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Open de srt met notepad, opslaan als en zet de codering op ANSI.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:55
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 08:24:
op de subtitle knop drukken werkt helaas ook niet. je krijgt dan wel een aantal opties te zien. maar de ondertiteling komt niet naar boven.
Jah. Op de subtitle knop drukken en dan met de navigatie pijlen naar rechts gaan spelen.

Je moet bij <file> naar rechts klikken.

overigens is er een NMT forum hier...
Networked Media Tank - deel 3

[ Voor 10% gewijzigd door peak op 04-06-2009 08:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ga even alle opties uittesten

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

peak schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 08:27:
[...]

Jah. Op de subtitle knop drukken en dan met de navigatie pijlen naar rechts gaan spelen.

Je moet bij <file> naar rechts klikken.

overigens is er een NMT forum hier...
Networked Media Tank - deel 3
Waarom? External subs gaan altijd eerst, als ie niet weergegeven wordt dan is of de bestandsnaam niet gelijk, de codering geen ansi, of er wordt een streamer gebruikt die de srt niet aanbied.

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:55
|sWORDs| schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 08:32:
[...]

Waarom? External subs gaan altijd eerst, als ie niet weergegeven wordt dan is of de bestandsnaam niet gelijk, de codering geen ansi, of er wordt een streamer gebruikt die de srt niet aanbied.
Omdat het bij mij toevallig bij 1 film ook voor is gekomen. De sub heeft dezelfde naam, maar toch moet ik op de subtitle knop drukken en het op file zetten. Dan ziet ie het wel.

Vandaar die tip om met zn navigatie knoppen te spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,
Hij doet het. Ik nog even op subtitle gedrukt, denk dat dat het geweest is. Werkt nu echt goed. Heb ze wel gewoon op SRT laten staan.
Bedankt mensen.

Nog 1 kleine vraag.
Ik heb nu een plasma aangesloten op de popcorn met een HDMI kabel waardoor het geluid komt.
Straks (als ik ben verhuist) wil ik via spdif het geluid vanaf de popcorn naar mijn home cinemaset doorgeven.
Gaat dan het geluid automatisch door naar SPdif of moet je dat in popcorn instellen?
En zoja moet je dan het TV geluid afzetten zodat het niet ook nog eens door de HDMI kabel in de tv komt?

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

peak schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 08:35:
[...]

Omdat het bij mij toevallig bij 1 film ook voor is gekomen. De sub heeft dezelfde naam, maar toch moet ik op de subtitle knop drukken en het op file zetten. Dan ziet ie het wel.

Vandaar die tip om met zn navigatie knoppen te spelen.
Ik ben bezig met een omzetguide, ik zal het bij de afspeeltips opnemen, heb het zelf nog nooit gehad.

• DubbelU
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb een A-110 en stream vanaf mijn pc films via windows media player 10 (denk ik). Wanneer ik srt file in de map zet doet hij niks. ook als ik op de afstandbediening ondertiteling aanzet . zelfde bestandsnaam en ANSI.

Waar ligt dit aan? Moet ik een andere streamer gebruiken of een instelling in windows media player aanpassen?

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-02 12:06

Twan V

...en er stralend uitzien

|sWORDs| schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 08:50:
[...]

Ik ben bezig met een omzetguide, ik zal het bij de afspeeltips opnemen, heb het zelf nog nooit gehad.
Is er al een WIP-versie van die omzetguide online te vinden?
* Twan V heeft erg interesse!

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• DubbelU
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10-2025
Ondertiteling werkt nu wel in WMP 10, maar nog steeds niet op mijn popcorn a110. Ook niet met de afstandsbediening.....
Pagina: 1