Ik distill even een stukje uit het Windows 7 topic omdat ik hier toch echt een zwaar vervelend probleem heb.
Mijn Asus P5E Deluxe onboard ethernet is traaaaaaag. Ik kan gerust downloaden met 1,5 MBps maar moet tussen de 2 en 20 seconden wachten op iedere pageview. Ook als er nergens in huis geup- of downloadt wordt. Vooral gmail spant de kroon, misschien omdat gmail veel ajaxverbindingen nodig heeft.
Afentoe krijg ik zelfs dit:

Andere computers in het netwerk doen het prima.
De driver van de Asus site wil niet installeren onder Windows 7. De "Marvell Yukon Gigabit Ethernet Driver V10.22.4.3 for Windows 32bit/64bit Vista.(WHQL)" is een .inf en een .sys waarbij Win7 zegt dat de .inf geen installatiegegevens bevat, en de "Marvell RIS Driver V10.28.3.3 for Windows Vista/64bit Vista", wat het verschil ook moge wezen, zegt geen drivers voor "Windows (64bit)" te bevatten.
Maar Windows heeft zijn eigen driver en zegt geen problemen te hebben.

Wie weet truukjes?
Ik heb inmiddels de driver van de Marvell website geinstalleerd. Ik merk echter nog steeds geen verschil.
Mijn Asus P5E Deluxe onboard ethernet is traaaaaaag. Ik kan gerust downloaden met 1,5 MBps maar moet tussen de 2 en 20 seconden wachten op iedere pageview. Ook als er nergens in huis geup- of downloadt wordt. Vooral gmail spant de kroon, misschien omdat gmail veel ajaxverbindingen nodig heeft.
Afentoe krijg ik zelfs dit:

Andere computers in het netwerk doen het prima.
De driver van de Asus site wil niet installeren onder Windows 7. De "Marvell Yukon Gigabit Ethernet Driver V10.22.4.3 for Windows 32bit/64bit Vista.(WHQL)" is een .inf en een .sys waarbij Win7 zegt dat de .inf geen installatiegegevens bevat, en de "Marvell RIS Driver V10.28.3.3 for Windows Vista/64bit Vista", wat het verschil ook moge wezen, zegt geen drivers voor "Windows (64bit)" te bevatten.
Maar Windows heeft zijn eigen driver en zegt geen problemen te hebben.

Wie weet truukjes?
alt-92 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:44:
[...]
TCP scaling en autotuning mee spelen al geprobeerd?
-Update-Sando schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 00:25:
Nee, dit is voor het eerst dat het netwerk niet gewoon out of the box perfect werkt en ik heb dan ook geen idee wat je zegt, maar mbv google dit truukje gedaan:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 netsh>interface tcp show global Querying active state... TCP Global Parameters ---------------------------------------------- Receive-Side Scaling State : enabled Chimney Offload State : automatic NetDMA State : enabled Direct Cache Acess (DCA) : disabled Receive Window Auto-Tuning Level : normal Add-On Congestion Control Provider : none ECN Capability : disabled RFC 1323 Timestamps : disabled ** The above autotuninglevel setting is the result of Windows Scaling heuristics overriding any local/policy configuration on at least one profile. netsh>interface tcp set global autotuning=disabled Ok.
Ik merk geen verschil.
Ik heb inmiddels de driver van de Marvell website geinstalleerd. Ik merk echter nog steeds geen verschil.
[ Voor 11% gewijzigd door Sando op 03-06-2009 18:29 ]
馃嚜馃嚭 Buy from EU (GoT)