Video kaart voor mediacenter

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views

• Neeknikker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-03 08:40
Hallo,

Ik ben bezig om een mediacentertje te bouwen van onderdelen van oude computers. Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart om erin te stoppen. Maar welke?

Een huisgenoot heeft zijn computer aangesloten op zijn hd ready tv en ik vind het beeld teleurstellend. Natuurlijk wil ik voor deze build een videokaart die mooi beeld geeft op mijn hdtv.

Waar moet ik op letten als ik een dergelijke videokaart ga kopen en.. heb je ook kaarten met een directe hd uitgang?

Ik wil maximaal 200 euro uitgeven aan deze kaart. Welke zouden jullie pakken in dit geval?

peace :)

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

zie de FAQ voordat je de vraag stelt aub
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

specs | 3360wP met SE3000

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Neeknikker schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:30:
Ik wil maximaal 200 euro uitgeven aan deze kaart. Welke zouden jullie pakken in dit geval?
Koop gewoon een nieuw moederbord met onboard Video (~ 60 euro), CPU (~ 60 euro) en 2 GB geheugen (~ 40 euro). Lijkt me veel betere investering... Als je het juiste moederbord uitzoekt, heeft deze een onboard videokaart die zelfs 1080P hardwarematig decodeerd.

Kijk eens in het grote HTPC topic voor tips voor de juiste onderdelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Question Mark op 03-06-2009 14:36 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Neeknikker
das een goeie HTPC topic!!! thx man

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dan heeft je huisgenoot waarschijnlijk via composiet/s-video de videokaart geconnecteerd met het scherm, ipv component/VGA/HDMI.

Met een willekeurig VGA kaartje tover je heus wel mooie beelden tevoorschijn hoor. Handig is idd wel een kaart die hardwarematig veel codecs decodeert.

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-04 11:26
Als je geen nieuw moederbord wilt kopen, zijn de ati 4350, 4550, 4650/4670 kaarten zeer goede htpc-oplossingen.

Soms passief gekoeld, hd-audioformaten over hdmi (wel als lpcm) en met de juiste codecs (mpc hc enz) zeer goede hardmatige decodering.

• Neeknikker
heb net zitten kijken.. Het moet trouwens een geforce kaart zijn.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Neeknikker schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:31:
heb net zitten kijken.. Het moet trouwens een geforce kaart zijn.
Waarom? :?

• Neeknikker
vanwege mijn moederbord

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik kan me niet voorstellen dat jouw moederbord nVidia kaarten only slikt, maar goed.

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:04:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat jouw moederbord nVidia kaarten only slikt, maar goed.
ik ook niet (tenzij je SLI wil gaan doen dan kan het bij moederborden wel een issue zijn)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2009 16:11 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:08:
[...]

ik ook niet, maar opzich niks verkeerds aan een nVidia.
Nee, uiteraard niet, maar ik vermoed dat hij verkeerd is voorgelicht en zich zodoende zal blindstaren op nVidia producten :)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Dat lijkt mij ook sterk. Maar je wilt een HTPC bouwen van oude onderdelen? Hoe oud? Straks koop je ene PCI-express kaartje terwijl je alleen AGP kunt gebruiken :?

Verder moet de rest van je PC wel redelijk up to date zijn wil je bv 1080p content moeiteloos afspelen. Ookal gebruik je DXVA/CUDA/etc.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Home Theater PC (HTPC) Deel 4
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Zoals je ziet is er al zat (achtergrond)info hierover beschikbaar. Om te voorkomen dat we het wiel weer gaan uitvinden gaat dit dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.