[SEO] Tweakblogs en eigen blog: ene lager qua ranking*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Een beetje cryptisch en waarschijnlijk staat dit topic op de verkeerde plek maar ik probeer het toch.

Ik schrijf artikelen voor een website die ik dan later ook publiceer via mijn tweakblog. Nu vind google mijn artikel niet meer op de eerste website, alleen via tweakblogs is dit artikel nog te vinden. Dit is zeer onwenselijk, ik wil graag dat mijn artikel op alletwee de websites te vinden is.

De oplossing is waarschijnlijk dat de artikelen van elkaar moeten verschillen maar mijn vraag is dan: hoeveel is dit verschil of is er ook een andere oplossing.

Als dit op de verkeerde plek staat: sorry, ik weet geen betere plek

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dit heeft niks met Lieve Adjes te maken, maar meer met zoekmachine optimalisatie ;) Oftewel, dit past beter in Webdesign, Markup & Clientside Scripting. Even wachten tot een moderator met de juiste rechten dit topic een klein schopje geeft

Heb je een voorbeeld met twee links van een artikel?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Dacht ik al..

Voorbeeld van tweakblogs: Mobyrick blogt?: Wereld kussengevecht dag
Voorbeeld van het hetzelfde artikel op photofacts: http://www.photofacts.nl/...pillow_fight_day_2009.asp

Als je dan zoekt in google vind hij (bij mij op pagina 2 als ik in het nederlands zoek) alleen het tweakblog artikel terwijl hij daarvoor op photofacts uit kwam (veel hoger overigens, maar dat maakt me niet zo veel uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En waar zoek je dan precies op :? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Als je dat niet wilt moet je gewoon niet dat artikel ook niet 2x publiceren :? Maar ehm, het gaat jou er toch om dat je artikel gelezen wordt en niet om waar dat gebeurd? Althans, ik neem aan dat dat ook de insteek is van je verhaal: je wilt dat het gelezen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

De vraag is natuurlijk of 't als duplicate content wordt aangemerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Bijvoorbeeld "photofacts" en "pillow" voor het artikel op photofacts en "kussengevecht" als ik het artikel op tweakblogs wil vinden. Wanneer is het precies een "duplicate content", hoeveel verschil moet er wezen?

Voor photofacts vind je wel wat resultaten maar niet meer een directe link naar het artikel, dit was eerder wel zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:47

rob_erwt

What does this button do?

* rob_erwt ziet iets over een schopje en neemt een aanloop...

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid, Photofacts is niet mijn blog. Ook is de google ranking niet lager, hij is er helemaal niet meer. Ik ga vanavond wat artikelen lezen over content duplicity, ik heb wat gevonden in het SEO topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 17:18
Maar als je het eerst op die site post en later pas op tweakblogs dan zou die op tweakblogs toch moeten worden aangemerkt als content duplicity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:30
Erkens schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:26:
Als je dat niet wilt moet je gewoon niet dat artikel ook niet 2x publiceren :? Maar ehm, het gaat jou er toch om dat je artikel gelezen wordt en niet om waar dat gebeurd? Althans, ik neem aan dat dat ook de insteek is van je verhaal: je wilt dat het gelezen wordt.
Ja, daar komt het wel op neer maar is toch niet volledig. Als je artikelen schrijft en die publiceer je eerst op een website en later hier op tweakblogs, kan ik me voorstellen dat je liever hebt dat mensen het op die eerste website lezen. Hier publiceren is een beetje reclame (niet negatief bedoeld!) en je wilt dat mensen die er naar zoeken via google dat ze bij het origineel uitkomen. (al helemaal als je schrijft voor een website waar je vervolgens geld voor krijgt, dan is het niet de bedoeling dat door extra reclame er eigenlijk minder mensen op de originele website komen)

Goed, zo lees ik het dan.

En zoals eerder aangegeven, ik denk dat het probleem dan bij google (zoekmachine regels) ligt en niet bij tweakers. Het klinkt een beetje alsof google je tweakblog over je oude website heen schrijft.

Edit: Trouwens, je titel is verkeerd:
Even voor de duidelijkheid, Photofacts is niet mijn blog.

[ Voor 4% gewijzigd door evleerdam op 03-06-2009 15:18 ]

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
evleerdam schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:15:
[...]

Ja, daar komt het wel op neer maar is toch niet volledig. Als je artikelen schrijft en die publiceer je eerst op een website en later hier op tweakblogs, kan ik me voorstellen dat je liever hebt dat mensen het op die eerste website lezen. Hier publiceren is een beetje reclame (niet negatief bedoeld!) en je wilt dat mensen die er naar zoeken via google dat ze bij het origineel uitkomen. (al helemaal als je schrijft voor een website waar je vervolgens geld voor krijgt, dan is het niet de bedoeling dat door extra reclame er eigenlijk minder mensen op de originele website komen)

Goed, zo lees ik het dan.

En zoals eerder aangegeven, ik denk dat het probleem dan bij google (zoekmachine regels) ligt en niet bij tweakers. Het klinkt een beetje alsof google je tweakblog over je oude website heen schrijft.

Edit: Trouwens, je titel is verkeerd:

[...]
Dat is precies zoals ik het bedoel en wil inderdaad ja. Ik vind het belangrijker dat mijn artikelen via google te vinden zijn op photofacts dan op tweakblogs. Ik krijg er trouwens geen geld voor ofzo. Ook leg ik het probleem zeker niet bij tweakers, eerder bij google.

De titel is veranderd door een mod, daar kan ik niets aan doen, zo stond het er niet, photofacts is dus, nogmaals, niet mijn blog, ik ben gewoon een mede/gast blogger op de website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen publiceer het artikel maar op 1 plek en zorg dat er op bijv. je tweakblog alleen een link met eventueel een korte inleiding staat. Je hebt meer aan linkbuilding dan aan duplicate content...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mobyrick schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:30:
[...]
De titel is veranderd door een mod, daar kan ik niets aan doen, zo stond het er niet, photofacts is dus, nogmaals, niet mijn blog, ik ben gewoon een mede/gast blogger op de website
Het gaat niet om eigendom, maar ik neem aan dat je geen content steelt en dus gewoon op beide blogt. Nu is het duidelijk dat het gaat om tweakblogs vs. een custom (eigen) blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:32
Een post op Tweakblogs waarin een aankondiging staat met een link is inderdaad de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:50

crisp

Devver

Pixelated

De vraag is meer waarom het artikel op photofacts helemaal niet via google (meer) te vinden is. Een search op pillow site:photofacts.nl levert wel wat andere pagina's op op photofacts.nl, maar niet het artikel zelf.

Wij besteden zelf wel aandacht aan zaken als semantische HTML, valide HTML en dat soort dingen die wellicht in ons voordeel werken, en verder heeft tweakblogs.net als geheel meer inbound links, maar dat verklaart niet waarom het artikel op photofacts helemaal niet geindexeerd lijkt te zijn.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:54

pythagorasABC

A²+B²=C²

djluc schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:50:
Een post op Tweakblogs waarin een aankondiging staat met een link is inderdaad de beste oplossing.
Vind ik niet, als er in een blog alleen een link staat, of een beetje tekst met een link naar een blog, dan lees ik de blog al niet meer. Het maakt me verder niet uit of de blog volledig is gekopieerd van eerder gemaakt eigen werk.

Als ik trouwens zoek op:
"dat over de hele wereld gehouden wordt. Het doel is om je van je gekke kant te laten zien door terug te keren naar de dingen die je vroeger deed. De Ne"
(http://www.google.nl/sear....+De+Ne&btnG=Zoeken&meta=)

dan vind ik als eerste link http://74.125.77.132/sear...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl (in google cache)

Die site linkt naar jouw blog op photofacts.
Ik krijg echter geen tweakers.net blog, en ook geen photofacts blog.

Met zoeken naar kussengevecht dag kwam ik wel op jouw blog op tweakers.net uit, en de Photofacts blog kon ik ook niet direct vinden via google.

EDIT:
Jouw Photofacts blog is trouwens nog wel in google's cache te vinden:
http://74.125.77.132/sear...gle+zoeken&meta=&aq=f&oq=

[ Voor 8% gewijzigd door pythagorasABC op 03-06-2009 23:21 ]

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:39:
[...]

Het gaat niet om eigendom, maar ik neem aan dat je geen content steelt en dus gewoon op beide blogt. Nu is het duidelijk dat het gaat om tweakblogs vs. een custom (eigen) blog.
Uiteraard steel ik geen content ;)
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:37:
Ik zou zeggen publiceer het artikel maar op 1 plek en zorg dat er op bijv. je tweakblog alleen een link met eventueel een korte inleiding staat. Je hebt meer aan linkbuilding dan aan duplicate content...
djluc schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:50:
Dit heeft niet mijn voorkeur, ik heb toch het idee dat het dan niet meer wordt gelezen op tweakblogs.
crisp schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:00:
De vraag is meer waarom het artikel op photofacts helemaal niet via google (meer) te vinden is. Een search op pillow site:photofacts.nl levert wel wat andere pagina's op op photofacts.nl, maar niet het artikel zelf.

Wij besteden zelf wel aandacht aan zaken als semantische HTML, valide HTML en dat soort dingen die wellicht in ons voordeel werken, en verder heeft tweakblogs.net als geheel meer inbound links, maar dat verklaart niet waarom het artikel op photofacts helemaal niet geindexeerd lijkt te zijn.
Precies, het is in zijn geheel niet meer te vinden, het zal met duplicate content te maken hebben maar daar ben ik nog niet ingedoken. Van HTML heb ik echt 0 verstand, ik lever gewoon tekst aan met wat ubb codes die ik net aan begrijp
pythagorasABC schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:18:
[...]

Vind ik niet, als er in een blog alleen een link staat, of een beetje tekst met een link naar een blog, dan lees ik de blog al niet meer. Het maakt me verder niet uit of de blog volledig is gekopieerd van eerder gemaakt eigen werk.

Als ik trouwens zoek op:
"dat over de hele wereld gehouden wordt. Het doel is om je van je gekke kant te laten zien door terug te keren naar de dingen die je vroeger deed. De Ne"
(http://www.google.nl/sear....+De+Ne&btnG=Zoeken&meta=)

dan vind ik als eerste link http://74.125.77.132/sear...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl (in google cache)

Die site linkt naar jouw blog op photofacts.
Ik krijg echter geen tweakers.net blog, en ook geen photofacts blog.

Met zoeken naar kussengevecht dag kwam ik wel op jouw blog op tweakers.net uit, en de Photofacts blog kon ik ook niet direct vinden via google.

EDIT:
Jouw Photofacts blog is trouwens nog wel in google's cache te vinden:
http://74.125.77.132/sear...gle+zoeken&meta=&aq=f&oq=
Yep, precies wat ik ook vind, wel verwijzingen, niet meer het artikel zelf.

Als je nu bijvoorbeeld zoekt op interne stabilisatie is mijn post op photofacts (http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a) nummer 2 bij mij. Best leuk, populaire zoekterm in de fotografie. Nu wil ik het artikel gerust plaatsen op tweakblogs maar niet als ik weer verdwijn met mijn photofacts artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Mobyrick schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 08:29:
[...]

Nu wil ik het artikel gerust plaatsen op tweakblogs maar niet als ik weer verdwijn met mijn photofacts artikel.
Je zal eerst moeten kunnen confirmeren dat dat ook een oorzakelijk verband heeft wat ik persoonlijk sterk betwijfel. Zelfs al zou het als duplicate content aangemerkt worden door Google (wat ik ook al betwijfel omdat als je de gehele content van beide pagina's bekijkt er toch behoorlijke verschillen zijn omdat alles om het artikel zelf heen al anders is) dan zou dat nog geen reden mogen zijn om 1 van beide pagina's geheel te verwijderen; het zal hooguit effect hebben op de ranking.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Ok, daar heb je gelijk in.

Ben je het met me eens dat zoeken op interne stabilisatie in google mij een goede ranking geeft met een artikel op photofacts? Zodra jij ja hebt gezegd ga ik dat artikel plaatsten op mijn tweakblog. Paar uurtjes wachten en dan even kijken wat er gebeurd. Is dat een goed plan? of kan ik beter iets anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik zie Aanschaf van de Canon 70-200 f/2.8 L IS op nummer 12 staan van bijna 33.000, dus dat lijkt me behoorlijk goed :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Tss bij mij staat hij op 2 (zelfs hier snap ik niets van, moet je nagaan). Ik ga hem nu op tweakblog zetten, dit kan even duren aangezien ik nogal onkundig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Okee hij is geplaatst: Mobyrick blogt?: De aanschaf van een EF Canon 70-200 f2.8L IS USM

Het zal mij benieuwen, zal je wel weer zien dat ik poep aan het praten ben... Even wachten op de google bot geloof ik?

EDIT: en niet meer vindbaar met google, mijn tweakblog komt bovenaan als ik zoek op interne stabilisatie. Nu is het wel duidelijk, alleen nog een oplossing zoeken.

[ Voor 20% gewijzigd door Moby op 04-06-2009 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je zou ook bovenaan de blogpost op tweakblogs een link kunnen opnemen in de trant van:
'Dit artikel verscheen eerder op Photofacts.nl: <a href='url_op_photofacts.nl'>"Titel van pagina"</a>'.

En vervolgens het hele artikel plaatsen. Ook iets wat je op dezelfde manier kunt testen. Wellicht 'snapt' het Google algorithme de hint.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Ik vind het een interessant topic en heb het ook even gecheckt; zowel via google.com als google.nl en zowel ingelogd (personalized search) als niet-ingelogd. Je artikel op Tweakblogs is bij mij overal bovenaan te vinden (resultaat 1!), maar je artikel op Photofacts is nergens op de eerste 5 pagina's te vinden.
Als je zoekt met quotes eromheem ("interne stabilisatie"), dan is je artikel op Photofacts resultaat nr. 3.

Heeft het ermee te maken dat het artikel op Photofacts meer dan een half jaar oud is en hetzelfde artikel op Tweakblogs minder dan een paar uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Noordvogel schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:23:
[...]
Heeft het ermee te maken dat het artikel op Photofacts meer dan een half jaar oud is en hetzelfde artikel op Tweakblogs minder dan een paar uur?
Dat zou in dit geval wellicht een verklaring zijn, maar verklaart niet waarom het artikel over de wereld kussengevecht dag op photofacts helemaal verdwenen is uit Google...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
tonyisgaaf schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:20:
Je zou ook bovenaan de blogpost op tweakblogs een link kunnen opnemen in de trant van:
'Dit artikel verscheen eerder op Photofacts.nl: <a href='url_op_photofacts.nl'>"Titel van pagina"</a>'.

En vervolgens het hele artikel plaatsen. Ook iets wat je op dezelfde manier kunt testen. Wellicht 'snapt' het Google algorithme de hint.
Goed idee, meteen geprobeerd.

Nu volgt er iets doms maar als ik die code in mijn blog paste na wat aanpassingen in de url dan gebeurd er niets, ik zie die tekst wel staan maar geen klikbaar dingetje ofzo. Let wel, ik ben HTML n00b dus ik doe het waarschijnlijk verkeerd
Noordvogel schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:23:
Ik vind het een interessant topic en heb het ook even gecheckt; zowel via google.com als google.nl en zowel ingelogd (personalized search) als niet-ingelogd. Je artikel op Tweakblogs is bij mij overal bovenaan te vinden (resultaat 1!), maar je artikel op Photofacts is nergens op de eerste 5 pagina's te vinden.
Als je zoekt met quotes eromheem ("interne stabilisatie"), dan is je artikel op Photofacts resultaat nr. 3.

Is het dan een mogelijkheid om eerst mijn tweakblog te publiceren en daarna pas op photofacts?
crisp schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:15:
[...]

Dat zou in dit geval wellicht een verklaring zijn, maar verklaart niet waarom het artikel over de wereld kussengevecht dag op photofacts helemaal verdwenen is uit Google...
Dit snap ik ook niet helemaal, het blijft vreemd. Tot nu toe bedankt trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Mobyrick schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:11:
[...]

Goed idee, meteen geprobeerd.

Nu volgt er iets doms maar als ik die code in mijn blog paste na wat aanpassingen in de url dan gebeurd er niets, ik zie die tekst wel staan maar geen klikbaar dingetje ofzo. Let wel, ik ben HTML n00b dus ik doe het waarschijnlijk verkeerd
RML gebruiken, net als hier op het forum dus met [url] ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Sorry voor de onwetendheid, het moet dus dit worden?

<a href=[url]http://www.photofacts.nl/fotografie/rubriek/persoonlijk/aanschaf_van_de_canon_70-200_f28_l_is.asp[/url>"bladiebla"</a>'.

EDIT:WTF, kan ik ook gewoon zoiets? doen? begrijpt de bot dat?

[ Voor 31% gewijzigd door Moby op 04-06-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Photofacts

Doe maar zo

code:
1
[url=http://www.photofacts.nl/fotografie/rubriek/persoonlijk/aanschaf_van_de_canon_70-200_f28_l_is.asp]Photofacts[/]

Ja, dat gaat zo, zie ook UBB codes :P

[ Voor 15% gewijzigd door Hooglander1 op 04-06-2009 14:32 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Mobyrick schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:29:

EDIT:WTF, kan ik ook gewoon Zoiets? doen? begrijpt de bot dat?
RML wordt bij publiceren omgezet naar HTML in de tweakblogs, net als hier op het forum ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Sorry hoor, HTML, RML, UBB. Moeilijk voor mij... Als jullie ooit vragen hebben over fotografie hoor ik het wel...

UBB begrijp ik wel een beetje trouwens.

Post is aangepast trouwens

[ Voor 8% gewijzigd door Moby op 04-06-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Mobyrick schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:35:
Sorry hoor, HTML, RML, UBB. Moeilijk voor mij... Als jullie ooit vragen hebben over fotografie hoor ik het wel...

UBB begrijp ik wel een beetje trouwens.

Post is aangepast trouwens
RML is "hetzelfde" als UBB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

crisp schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:15:
Als je via Google zoekt op 'pillow site:photofacts.nl' vindt je het artikel nog wel. Hij staat dus nog wel in de search results, maar waarschijnlijk ergens op pagina zoveel.
Mobyrick schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:11:
Is het dan een mogelijkheid om eerst mijn tweakblog te publiceren en daarna pas op photofacts?
Misschien heb je dan nog steeds het probleem dat de Page Rank van Tweakblogs zo hoog is dat dat resultaat altijd hoger komt te staan. Bovendien kun je dan niet linken met: 'Dit artikel is eerder verschenen op Photofacts'.
Hooglander1 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:31:
Photofacts

Doe maar zo

code:
1
[url=http://www.photofacts.nl/fotografie/rubriek/persoonlijk/aanschaf_van_de_canon_70-200_f28_l_is.asp]Photofacts[/]

Is het (semantisch) niet beter om als link tekst de titel van het artikel te gebruiken? Dus:
Dit artikel is eerder verschenen op Photofacts: Aanschaf van de Canon 70-200 f/2.8 L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Noordvogel schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:38:
[...]

Als je via Google zoekt op 'pillow site:photofacts.nl' vindt je het artikel nog wel. Hij staat dus nog wel in de search results, maar waarschijnlijk ergens op pagina zoveel.
Gisteren was die nogthans niet vindbaar... (het zal wellicht geholpen hebben dat er nu vanuit hier naar gelinkt wordt :P)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Noordvogel schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:38:
(...)
Is het (semantisch) niet beter om als link tekst de titel van het artikel te gebruiken? Dus:
Dit artikel is eerder verschenen op Photofacts: Aanschaf van de Canon 70-200 f/2.8 L IS
Semantisch, relevanter, betekenisvoller. Beter voor Google en de bezoeker. Vind ik.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
1...2...3 en bump

Het lijkt er op dat google alles weer op orde heeft, als ik nu zoek op bijvoorbeeld interne stabilisatie komt mijn artikel op photofacts als nummer 1 tevoorschijn. Zoeken op world pillow fight day levert ook plekje 1 op in google. Nu zijn de artikelen niet/moeilijk meer te vinden op tweakblogs maar dat vind ik niet zo belangrijk.

Hoe het zo is gekomen weet ik niet maar dat maakt niet uit. Binnenkort de rest maar eens plaatsen op tweakblogs.

Pagina: 1