Situatie:
Op mijn werk wordt software geschreven om een bluetooth apparaat aan te spreken.
Als men geen drivers installeert voor de bluetoothdongel dan worden die van Microsoft gebruikt.
Deze driver maakt voor ons apparaat een incoming en een outgoing seriele poort aan.
We hebben nu een COM1 (input) en een COM2 (output).
Nu zijn we alleen geïnteresseerd in de outgoing.
Ik had ontdekt dat de output alleen "Clear to Send" true heeft (logisch).
Is er ergens in Windows terug te vinden dat deze poort werkelijk outgoing is? Mijn collega is van mening dat "Clear to Send" geen waterdichte methode is.
Nu werk ik met C# i.c.m WMI:
Verder heb ik nog handmatig in de eigenschappen van de COM-poorten lopen zoeken (Device Manager). Maar daar is eigenlijk niks te vinden.
Heeft iemand nog een beter idee?
Op mijn werk wordt software geschreven om een bluetooth apparaat aan te spreken.
Als men geen drivers installeert voor de bluetoothdongel dan worden die van Microsoft gebruikt.
Deze driver maakt voor ons apparaat een incoming en een outgoing seriele poort aan.
We hebben nu een COM1 (input) en een COM2 (output).
Nu zijn we alleen geïnteresseerd in de outgoing.
Ik had ontdekt dat de output alleen "Clear to Send" true heeft (logisch).
Is er ergens in Windows terug te vinden dat deze poort werkelijk outgoing is? Mijn collega is van mening dat "Clear to Send" geen waterdichte methode is.
Nu werk ik met C# i.c.m WMI:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| ManagementObjectSearcher searcher = new ManagementObjectSearcher("Select * from Win32_PnpEntity"); foreach (ManagementObject devices in searcher.Get()) { string name = devices.GetPropertyValue("Name").ToString(); if (name.Contains("(COM")) { string comportNr = Regex.Match(name, "COM[0-9]{1,3}").ToString(); try { SerialPort port = new SerialPort(comportNr); port.Open(); if (port.CtsHolding) // IS DE POORT Clear to Send { |
Verder heb ik nog handmatig in de eigenschappen van de COM-poorten lopen zoeken (Device Manager). Maar daar is eigenlijk niks te vinden.
Heeft iemand nog een beter idee?
[ Voor 12% gewijzigd door Maxxi op 03-06-2009 10:06 ]