Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Beste tweakers,

Ik ga de GTX275 kopen, nu weet ik alleen niet welke mij het beste lijkt om te bestellen.

Ik wil de keuze maken tussen de volgende:
https://www.afuture.nl/artikel.php?id=1214

of

http://www.salland.eu/pro...b-90-c1cmw0-m0uay00z.html

Ik vind persoonlijk de Gainward er mooier uitzien, en heeft ook 2 fans.
Ik kan op internet niet veel vinden over verschillen, misschien dat jullie mij kunnen helpen?

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
mvrooij schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:55:
Beste tweakers,

Ik ga de GTX275 kopen, nu weet ik alleen niet welke mij het beste lijkt om te bestellen.

Ik wil de keuze maken tussen de volgende:
https://www.afuture.nl/artikel.php?id=1214

of

http://www.salland.eu/pro...b-90-c1cmw0-m0uay00z.html

Ik vind persoonlijk de Gainward er mooier uitzien, en heeft ook 2 fans.
Ik kan op internet niet veel vinden over verschillen, misschien dat jullie mij kunnen helpen?
Ik denk dat je best idd de gainward koopt. Deze heeft dezelfde specs behalve dat deze met 2 fans uitgerust is en dus een lagere geluidsproductie heeft ;)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Nu online
Ja leek mij ook, misschien nog andere tips?

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:27
Enige andere tip die ik kan bedenken is (in mijn geval) in het voordeel van asus.
Waar de Gainward ongeveer de helft van de lucht naar binnen in de kast en de helft naar buiten zal blazen, blaast de asus kaart de helft naar buiten en gooit de andere helft aan de achterkant, naast het PCI-E slot uit de kaart. Op deze plaats bevinden zich in mijn kast 2 (3cm?) fan's welke dus er voor zorgen dat bijna alle lucht naar buiten word vervoerd.

Ik denk dus dat in dit geval de asus kaart koeler blijft omdat de lucht in de kast koeler blijft.

Is het verder wel de bedoeling om dit soort wat moet ik kopen draadjes te openen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Nu online
Ik mag toch wel een topic openen met de vraag wat de verschillen zijn en voor elke keuze ik dan moet gaan? Verder is er op internet niks te vinden over de verschillen. Ik neem aan dat dit niet verboden is hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Houdt er rekening mee dat de Gainward (eigenlijk Palit) een afwijkend (non-reference) PCB ontwerp gebruikt (4+1 phase VRM design). Dit zou de eventuele overclockprestaties kunnen beïnvloeden. Of de Asus een reference of non-reference design heeft weet ik niet zeker.

[ Voor 20% gewijzigd door Janssen op 02-06-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Nu online
Kijk dit maakt de keuze dus moeilijk, overclocken is wel een noodzaak want dat wil ik zeker wel gaan doen.
Ik hoop dat iemadn mij hier nog meer kan helpen, misschien andere mensen met een GTX 275 die tips kunnen geven? Ik kan ook voor de 4890 gaan, maar hier zijn al teveel discussies over geweest en dat blijft eerlijk gezegt nog altijd klein beetje een raadsel vor me wat ik nu moet doen. maar mij leek zelf toch de GTX 275 als ik de benchmarks zie!

Ik hoor het graag nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
mvrooij schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:27:
Kijk dit maakt de keuze dus moeilijk, overclocken is wel een noodzaak want dat wil ik zeker wel gaan doen.
Ik hoop dat iemadn mij hier nog meer kan helpen, misschien andere mensen met een GTX 275 die tips kunnen geven? Ik kan ook voor de 4890 gaan, maar hier zijn al teveel discussies over geweest en dat blijft eerlijk gezegt nog altijd klein beetje een raadsel vor me wat ik nu moet doen. maar mij leek zelf toch de GTX 275 als ik de benchmarks zie!

Ik hoor het graag nog.
Het is ongeveer 55/45 voor de GTX 275 op stocksnelheden.
Als je gaat OCen of je koopt een HD 4890 met een GPU op 1GHz, dan is de ATi in het voordeel want dat gaat de nVidia denk ik niet meer in halen met OCen.

In de toekomst komen alleen wel steeds meer DirectX 10.1 en 11 games en daar zal de ATi kaart weer heel erg in het voordeel zijn met zijn DirectX 10.1.
Dat zie je bijvoorbeeld al bij H.A.W.X. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mvrooij schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:27:

Ik hoor het graag nog.
De GTX 275 is ook goed over te clocken, maar dan moet je voor een ander merk dan Gainward/Palit gaan; die koelers zijn gericht op stilte, niet op optimale koelprestaties. De stock-koeler kun je wel mee overclocken en het zou mij niets verbazen als er de komende maanden ook losse custom koelers verkrijgbaar gaan worden, waarmee je dus nog verder kunt gaan overclocken.

Verder denk ik dat Physx en CUDA voorlopig een stuk interessanter zijn dan DirectX 10.1 qua ondersteuning van gameproducten, aangezien het marktaandeel van Nvidia bijna twee keer zo groot is als dat van AMD.

Quote van Hardware.info:
De grote vraag is natuurlijk; heb je voor DirectX 10.1 nieuwe hardware nodig? Ja en nee; over geluidskaarten kunnen we kort zijn; in de huidige én in de toekomstige DirectX-versies gebeuren alle audioberekeningen softwarematig en is de rol van de geluidskaart alleen het daadwerkelijk naar buiten sturen van het signaal. Elk geluidskaart die werkt onder Windows Vista is zodoende per definitie ook geschikt voor XAudio2.

Bij videokaarten ligt het wat gecompliceerder. DirectX 10.1 is volledig backwards compatible met DirectX 10 videokaarten, wat betekent dat je de nieuwe versie probleemloos kunt installeren op systemen met een bestaande DX10 videokaart. Maar zodra een spel daadwerkelijk van DirectX 10.1 effecten gebruik gaat maken, bijvoorbeeld door implementatie van effecten in Shader Model 4.1, is er echt een nieuwe DirectX 10.1 videokaart verplicht. Dat betekent dat je bestaande nVidia GeForce 8800 of ATI Radeon HD 2900 videokaart eigenlijk alweer een beetje ouderwets is. De enige courante videokaarten die volledig DirectX 10.1 genoemd kunnen worden, zijn de ATI Radeon HD 3850 en 3870 (X2).

Toch wordt de soep wat minder heet gegeten dan die wordt opgediend: geen enkele spelontwikkelaar zal immers binnen afzienbare termijn zijn vingers branden aan het uitbrengen van games die alleen geschikt zijn voor DX10.1. De adoptie van DirectX 10 gaat immers al niet al te snel (zie kader) en voordat meer dan de helft van alle game PC's in de wereld DirectX 10.1 geschikt zijn, zijn we nog wel even verder. Als er al games verschijnen met speciale ondersteuning voor de nieuwe DirectX-versie, zullen die altijd wel de mogelijkheid hebben om ook in normale DX10 modus te werken. Gezien de slechts beperkte verschillen tussen de twee versie zul je vermoedelijk niet heel veel gaan missen.

Conclusie

DirectX 10.1 wordt onderdeel van Windows Vista Service Pack 1 en biedt naast enkele (kleine) veranderingen op het gebied van 3D graphics ook een volledig nieuwe audio-engine, die wordt gedeeld met de Xbox 360. DirectX 10.1 is compatible met bestaande videokaarten, maar voor de nieuwe effecten heb je helaas een nieuwe DX10.1 geschikte videokaart nodig. Wij verwachten niet dat er binnen afzienbare tijd games zullen verschijnen die alleen met versie 10.1 gaan werken.
Quote uit Tweakers.net review:
De grafiek spreekt boekdelen. De GTX260 en de HD 4890 zijn aan elkaar gewaagd, terwijl de GTX275 een duidelijke voorsprong op beide videokaarten heeft. Door de HD 4890 over te klokken komt deze in de buurt van de GTX275, maar zodra de GTX275 wordt overgeklokt laat hij de AMD-kaart zijn hielen zien. Let wel, vergeleken met de HD 4890 en de GTX260 werd de GTX275 slechts licht overgeklokt. Als de GTX275 procentueel een even hoge overklok had gekregen, was het verschil nog groter geweest.

[ Voor 69% gewijzigd door TimMer op 02-06-2009 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
TimMer schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:44:

Verder denk ik dat Physx en CUDA voorlopig een stuk interessanter zijn dan DirectX 10.1 qua ondersteuning van gameproducten,
PhysX intressanter dan DX10.1 :')
Denk eerder dat Havok het wordt dan PhysX, die hebben veel meer grotere spelers achter zich. ;)
Misschien als je de hele dag Mirrors Edge speelt is PhysX interresant maar dan moet je er ook nog een losse videokaart voor PhysX bij kopen.

offtopic:
linkje werkt niet

Edit: natuurlijk verschijnen er geen DirectX10.1 only games, want dan kan bijna niemand het spelen, maar er komen wel veel spellen die heel veel baat hebben bij DX10.1 hardware zoals H.A.W.X. dat nu al heeft.

Waarom komt nVidia anders ook met DirectX10.1 hardware?

[ Voor 20% gewijzigd door -The_Mask- op 02-06-2009 23:59 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Die quote is volgens mij al minstens een jaar oud, aangezien ze alleen de HD3850 en de HD3870 noemen, toch wel redelijk oude kaartjes inmiddels. Ondertussen zijn er aardig wat games met DX10.1 support uitgekomen. Het hele verhaal gaat ook niet echt op, aangezien alle games tot nu toe zelfs nog de optie hebben om in DX9 te draaien. Met DX10 of DX10.1 krijg je alleen hogere beeldkwaliteit of betere performance.

Daar komt nog bij dat alle functionaliteit in DX10.1 ook in DX11 komt. Dat wil zeggen dat spellen die voor DX11 gemaakt worden op een DX10.1 kaart mooier zullen zijn of beter zullen presteren dan op een DX10 kaart.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat is nogal verouderd he. :p
Reacties op die review niet gelezen, die werd helemaal afgekraakt omdat hij een heel ander beeld liet zien dan alle andere reviews.
En er werd alleen getest met games waar nVidia heel erg in het voordeel was. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:56:
[...]

PhysX intressanter dan DX10.1 :')
Denk eerder dat Havok het wordt dan PhysX, die hebben veel meer grotere spelers achter zich. ;)
Misschien als je de hele dag Mirrors Edge speelt is PhysX interresant maar dan moet je er ook nog een losse videokaart voor PhysX bij kopen.

offtopic:
linkje werkt niet

Edit: natuurlijk verschijnen er geen DirectX10.1 only games, want dan kan bijna niemand het spelen, maar er komen wel veel spellen die heel veel baat hebben bij DX10.1 hardware zoals H.A.W.X. dat nu al heeft.

Waarom komt nVidia anders ook met DirectX10.1 hardware?
Omdat AMD dan helemaal met lege handen staat.
The PhysX engine and SDK are available for the following:

* Windows
* Linux (32-bit)
* Nintendo Wii[2]
* Sony Playstation 3[3][4]
* Microsoft Xbox 360[5]
The following games feature PhysX support (list may be incomplete):

* 2 Days to Vegas
* Adrenalin 2: Rush Hour
* Age of Empires III (Only on the Mac version)
* Alpha Prime
* APB
* Auto Assault
* Backbreaker
* B.A.S.E. Jumping
* Bet on Soldier: Blackout Saigon
* Bet on Soldier: Blood of Sahara
* Bet on Soldier: Blood Sport
* Beowulf: The Game
* Bladestorm: The Hundred Years' War
* Brothers in Arms: Hell's Highway
* Captain Blood
* CellFactor: Combat Training
* CellFactor: Revolution
* City of Villains
* Crazy Machines 2
* Cryostasis: Sleep of Reason
* Dark Physics
* Desert Diner
* Dragonshard
* Dusk 12
* Empire Above All
* Empire Earth III
* Entropia Universe
* Fallen Earth
* Frontlines: Fuel of War
* Fury
* Gears of War
* Gears of War 2
* Race Driver: Grid
* Gluk'Oza: Action
* GooBall
* Gothic 3
* Gunship Apocalypse
* Heavy Rain
* Hero's Journey
* Hour of Victory
* Huxley
* Infernal
* Inhabited island: Prisoner of Power
* Joint Task Force
* Kran Simulator 2009
* Kuma\War
* Magic Ball 3
* Mafia 2
* Mass Effect
* Metro 2033
* Mirror's Edge
* Mobile Suit Gundam: Crossfire
* Monster Madness: Battle for Suburbia
* Monster Truck Maniax
* Myst Online: Uru Live
* Nights: Journey of Dreams
* Nurien
* Open Fire (and its successor, Open Fire Gold)
* Paragraph 78
* Pirates of the Burning Sea
* Prince of Persia
* PT Boats: Knights of the Sea
* Rail Simulator
* Red Steel
* Rise of Nations: Rise of Legends
* Robert Ludlum's The Bourne Conspiracy
* Roboblitz
* Sacred 2
* Shadowgrounds: Survivor
* Sherlock Holmes: The Awakened
* Showdown: Scorpion
* Silverfall
* Sovereign Symphony
* Sonic and the Black Knight
* Sonic and the Secret Rings
* Speedball 2
* Stoked Rider: Alaska Alien
* Switchball
* Tension
* The Hunt
* The Stalin Subway
* Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter
* Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2
* Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent
* Tortuga: Two Treasures
* Two Worlds
* Ultra Tubes
* Unreal Tournament 3
* Unreal Tournament 3: Extreme Physics Mod
* Valkyria Chronicles
* Warfare
* Warmonger: Operation Downtown Destruction
* W.E.L.L. Online
* Winterheart's Guild
* WorldShift
* Assassin's Creed Earlier versions supported DX 10.1. Patch 1.02 removed DX 10.1 support
* BattleForge Supports DirectX 10.1
* Far Cry 2 Supports DirectX 10.1
* S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky X-ray Engine 1.5, since Patch 1.5.06 support of DirectX 10.1
* Stormrise First game to use DirectX 10/10.1 exclusively
* Tom Clancy's H.A.W.X. Supports DirectX 10.1
In feite vijf spellen dus, de rest is nog maar afwachten en als ik alle professionele sites zo lees is DirectX 11 al lang en breed gearriveerd tegen de tijd dat V10.1 echt aanslaat. Tegen die tijd zijn de videokaarten uit dit topic alweer flink verouderd en is iedereen alweer op zoek naar een nieuwe generatie.

Ik heb zelf de afgelopen dagen druk gezocht omdat ik op zoek ben naar een nieuwe videokaart, heb bergen reviews en benchmarks gelezen omdat ik ook aan het twijfelen was tussen de GTX 275 en de 4890. Ik zit er nu dus middenin en wat ik zo lees is de GTX 275 zeker de winnaar, ook qua kosten (260/275/285/295). Tel daar nog eens de bak herrie bij op die de 4890 produceert in vergelijking met de 275 en er is wat mij betreft een definitieve winnaar.

Geen fanboy, gewoon feiten.

[ Voor 5% gewijzigd door TimMer op 03-06-2009 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Nu online
TimMer en alle andere heel erg bedankt! Maar de keuze is nu 100% vast door TimMer zijn posts.
Ik heb zelf de volgende kaarten gehad:

Nvidia 7600GT XXX
ATI X1950XT
ATI 4870 1GB Sapphire

Dus dat beteken dat ik ook geen speciaal merk freak ben.
Meeste waar ik hem voor ga ebriuken is Call of Duty 2, 4 en ModernWarfare 2 zodra die uitkomt.

En ik ga nu dus de GTX 275 halen omdat ik de 4870 voor een mooie prijs verkopen kon!
Ik vond het zeer moeilijk om de juiste keuze te maken tussen de 4890 of GTX 275 maar de keuzen is nu wel bekend.. Alleen nu nog de vraag welke versie?

Dan toch maar voor de Asus versie gaan?

Ik hoor het graag!

[ Voor 20% gewijzigd door mvrooij op 03-06-2009 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Maar de feiten zijn ook DX10.1 zorgt voor een mooier beeld en voor betere framerates.
PhysX zorgt voor een _enorme_ drop in framerates (als je geen losse PhysX kaart hebt) en zorgt niet voor een mooier beeld. Ontploffingen worden alleen iets realistischer en nog een paar dingen lijken wat echter, maar je leverd dit in voor onspeelbare game soms. ;)

En een ander feit is dat zolang CUDA geen open standaard wordt zoals OpenCL dat wel is, wordt PhysX nooit een succes. Het blijft dan gewoon nVidia only.
En zal het dus worden onder gesneeuwd worden door Havok.

CJ in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."

[ Voor 22% gewijzigd door -The_Mask- op 03-06-2009 10:07 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Nu online
-The_Mask- schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 09:21:
[...]

Maar de feiten zijn ook DX10.1 zorgt voor een mooier beeld en voor betere framerates.
PhysX zorgt voor een _enorme_ drop in framerates (als je geen losse PhysX kaart hebt) en zorgt niet voor een mooier beeld. Ontploffingen worden alleen iets realistischer en nog een paar dingen lijken wat echter, maar je leverd dit in voor onspeelbare game soms. ;)

En een ander feit is dat zolang CUDA geen open standaard wordt zoals OpenCL dat wel is, wordt PhysX nooit een succes. Het blijft dan gewoon nVidia only.
En zal het dus worden onder gesneeuwd worden door Havok.
Allemaal mooie feiten, en bedankt voor deze uitleg.
Maar zoals ik aangaf het is grootendeelse alleen voor Call of Duty 2, 4 en dadelijk de nieuwe modern Warfare 2.
Dus ik ga sowieso voor de GTX 275, nu alleen nog welke? De asus dan maar gewoon doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Dit is een vraag die je met het lezen van reviews ook zelf beantwoorden kunt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.