Downloaden nieuwsgroepen via 2 WAN's

Pagina: 1
Acties:

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-03 11:26
Ik heb hier de beschikking over twee 20Mbit ADSL lijnen (bij verschillende providers) en wil graag met mijn download programma (sabnzbd) van beide lijnen gebruik maken.

Ik heb een usenet abo waarbij ik 8 server connecties mag maken van verschillende IP's.

Mijn plan:
- 2 netwerkkaartjes in mijn PC
- sabnzbd instellen dat ik 2 servers heb met elk 4 connecties. 1 connectie door een andere poort laten gaan.
- via een soort (softwarematige) proxy zorgen dat de ene poort door netwerkkaart 1 gaat en de andere poort door netwerkkaart 2 (en weer terug laten routen naar de oorspronkelijke poort, kan dat?)

Kan dat? Moet het heel anders? Hoe dan?

Ook zou ik willen dat al het overige verkeer (van andere programma's dan sabnzbd) via de huidige netwerkverbinding 1 gaat...

Wie weet hier meer van? Tnx!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heeft je usenet provider niet toevallig meerdere servers = meerdere ip's?

Dan kan je met ' route add' de juiste link leggen.

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:11
Wolly schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:39:

Zo niet, dan kun je met iptables wel wat regels verzinnen dat uitgaand verkeer naar een specifieke poort over een specifiek interface moet gaan. Als je Linux draait tenminste, of er zoiets voor Windows is durf ik niet te zeggen.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Welke usenet provider?

Welk OS draai je (sabnzbd is cross platform)

[ Voor 52% gewijzigd door leuk_he op 02-06-2009 17:09 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-03 11:26
Wolly schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:39:

Ze (Eweka) hebben meerdere servers, maar ik kan er maar op één inloggen. Wel hebben ze een aparte server die ik kan gebruiken voor een SSL verbinding (waar alle gebruikers op mogen).

Ook al zou ik als tweede server die server kiezen, ik moet Windows toch ergens uitleggen dat ie dat dan door een andere netwerkkaart doet...
Antaresje schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:41:
[...]

Zo niet, dan kun je met iptables wel wat regels verzinnen dat uitgaand verkeer naar een specifieke poort over een specifiek interface moet gaan. Als je Linux draait tenminste, of er zoiets voor Windows is durf ik niet te zeggen.
Ik werk in Windows XP.

Wat ik me dan ook af vraag: Stel je hebt twee netwerkkaarten met elk internettoegang in je pc hangen, wie of wat in Windows bepaald dan welke gebruikt wordt als een programma iets van internet wil?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
demasterbaas schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 17:11:
[...]

Ze (Eweka) hebben meerdere servers, maar ik kan er maar op één inloggen. Wel hebben ze een aparte server die ik kan gebruiken voor een SSL verbinding (waar alle gebruikers op mogen).

Ook al zou ik als tweede server die server kiezen, ik moet Windows toch ergens uitleggen dat ie dat dan door een andere netwerkkaart doet...

[...]
Als je twee verschillende ip adressen hebt voor die servers kan je met het XP commando 'Route' de juiste routering aanmaken.

Probeer maar eens in je cmd (prompt), route print, om te zien hoe het nu allemaal staat.

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-03 21:16
Pak bij de ene usernet server newsreaderXX.eweka.nl die je heb toegewezen gekregen.
En bij die andere sslreader.eweka.nl

Vervolgens vul je in een dosbox in
code:
1
route add 81.171.88.252 MASK 255.255.255.255 x.x.x.x -p

Waar x.x.x.x je gateway adres van je tweede netwerkkaart is.

Aangezien je gewone internet verkeer al via je normale gateway gaat, hoef je hem maar een keer in te stellen.

Verwijderd

Je kan ook een router nemen met twee WAN poorten. Dan kan je alles instellen. Zoals automatisch verkeer verdelen over 50%. Of één bepaalde server (IP) naar WAN1 en de rest naar WAN2 etc....

Je kan het zo gek niet bedenken.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:27:
Je kan ook een router nemen met twee WAN poorten. Dan kan je alles instellen. Zoals automatisch verkeer verdelen over 50%. Of één bepaalde server (IP) naar WAN1 en de rest naar WAN2 etc....

Je kan het zo gek niet bedenken.
_maar_ dan moet je wel een juiste type router hebben, kijk eens naar een Peplink.
Deze heeft al die instel mogelijkheden, de prijs is niet extreem als je niet te veel Mbit neemt, de interface is n00b/newb proof dus iedereen in het huis kan het leren.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:44
Of gewoon 2 routers in je netwerk.. (en dan heb je ook maar 1 netwerkkaart nodig)

router 1 is je default gateway, router 2 is gewoon dom router. DHCP zet je hier op uit

daarna op je werkstation:
route add <IP SSL NNTP> MASK 255.255.255.255 <IP router2>

En voila: je normale download gaat naar router 1, en SSL traffic gaat naar router 2.

Je download dan dus met 40Mbit (max)...

dual wan router is leuk, die doet dat dan zelf voor je. Maar een dual wan router die 40Mbit kan, is een heel iets andere prijsklasse.....

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 03-06-2009 23:05 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
DJSmiley schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:04:
Of gewoon 2 routers in je netwerk.. (en dan heb je ook maar 1 netwerkkaart nodig)

router 1 is je default gateway, router 2 is gewoon dom router. DHCP zet je hier op uit

daarna op je werkstation:
route add <IP SSL NNTP> MASK 255.255.255.255 <IP router2>

En voila: je normale download gaat naar router 1, en SSL traffic gaat naar router 2.

Je download dan dus met 40Mbit (max)...

dual wan router is leuk, die doet dat dan zelf voor je. Maar een dual wan router die 40Mbit kan, is een heel iets andere prijsklasse.....
Maar dan moet je wel goed je usenet instellen. En het ook bekijken hoe hij het wil, wil hij 2 NZB bestanden downloaden één over ssl en één over nntp OF wilt hij gewoon 1 NZB bestand downloaden over beide lijnen (zonder het manueel op te moeten splitsen).

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ik zeg verbingsbrug maken tussen de 2 connecties, of zeg ik hier gewoon heel iets doms?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

DJ-Visto schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 08:29:
Ik zeg verbingsbrug maken tussen de 2 connecties, of zeg ik hier gewoon heel iets doms?
Nee hoor, zie ook DUAL-WAN -> Na filteren WANpoort toekennen

Maar of ts dan op dezelfde server sneller kan downloaden is een ander verhaal.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1