[vb6/vb.net] force feedback events uitlezen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aushyro
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09-2023
Hallo,

Om even verder te gaan op het gesloten topic \[vb6/vb.net] Joystick gegevens uitlezen

Misschien dat ik het verkeerd had uitgelegd. Ik vroeg om force feedback gegevens van een joystick uit te lezen, dit is echter verkeerd! Ik wil namelijk niet weten wat mijn joystick wel en niet kan, kwa trillen en rumblen, dat weet ik wel.

Wat ik namelijk wil is het volgende: ik wil eigenlijk alleen maar capturen wanneer een spel force feedback/vibration gegevens uitstuurt naar een joystick. Niet meer, niet minder.

Ik heb een logitech cordless rumblepad 2, en MOET de logitech profiler open hebben staan, want anders trilt de gamepad niet, dus de profiler moet die data weer van het spel krijgen.

ik ben zelfs al bij microsoft geweest (eigenlijk ben ik hier al lang mee bezig) http://social.msdn.micros...dc-43e0-aa2a-eaf369d9c125 maar kan het niet vinden.

Dus ik wil niet de force feedback/rumble gegevens van een joystick uitlezen, ik wil ze 'capturen' waneer een spel ze uitstuurt naar de joystick.

Misschien zit ik wel aan de verkeerde kant te kijken, ik keek eigenlijk naar de joystick kant, maar moet ik niet naar de software kant van het verhaal kijken?

[ Voor 6% gewijzigd door Aushyro op 02-06-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
De functie waar ik naar linkte leest uit wat de force feedback doet (of 'ie trilt of niet). Als je de commando's die naar de API worden toegestuurd wilt uitlezen dan moet je iets ingewikkelders doen: namelijk een hook op de DirectX-DI API. Dat kan: zoek even naar EasyHook - maar het is niet gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aushyro
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09-2023
Nou, ik heb dus volgende code gevonden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
        Dim devices As Microsoft.DirectX.DirectInput.DeviceList
        Dim device As Microsoft.DirectX.DirectInput.DeviceInstance
        Dim Joystick As Microsoft.DirectX.DirectInput.Device
        Dim JState As Microsoft.DirectX.DirectInput.ForceFeedbackStates

devices = Microsoft.DirectX.DirectInput.Manager.GetDevices(DeviceType.Joystick, EnumDevicesFlags.AllDevices)
        devices.MoveNext()
        device = CType(devices.Current, DeviceInstance)
        Joystick = New Microsoft.DirectX.DirectInput.Device(device.InstanceGuid)

Joystick.Acquire()
        Joystick.Poll()

JState = Joystick.ForceFeedbackState

Me.Text = CStr(JState)

hehe, lang zoeken :S maar goed, nu krijg ik de error UnsupportedException was unhandled, klopt, want ik heb geen joystick met forcefeedback, hoe kan ik dit dan toch testen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Tys

Om zoiets te testen lijkt het mij wel makkelijk als je ook iets hebt waarop je het kan testen .. anders gaat het nooit werken. Op zoek naar een joystick met force feedback dus ..

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)