Toon posts:

Monitor én HDTV op je PC??

Pagina: 1
Acties:
  • 611 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een HDTV op mijn PC aansluiten. Maar dan wil ik wel dat ik mijn monitor ook kan gebruiken.
Ik wil vooral mijn tv gaan gebruiken bij het gamen en films kijken en mijn monitor voor andere dingen.
Mijn videokaart is een XFX Nvidia GeForce 9600 GT. Hier kreeg ik zon stekkertje bij die je in de DVI aansluiting doet en daarin kan je weer een HDMI kabel doen. Kan ik hiermee mijn tv aansluiten??

Greetz,,

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als jouw TV een HDMI aansluiting heeft kun je die gewoon gebruiken ja (waarom zou er anders zo'n aansluitmogleijkheid bijzitten?).

Verwijderd

Ja. HDMI is compatible met DVI omdat het gewoon hetzelfde videosignaal betreft. Bij HDMI kan er ook audio over de kabel. Als je dat niet nodig hebt kun je gewoon zo'n converter gebruiken.

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Dat zou prima moeten werken. Op dit moment heeft deze computer een 20" Samsung-monitor en een 32" HDTV als tweede scherm. De HDTV werkt gewoon als monitor (kloon, extend) en neemt de native resolutie van de HDTV aan. Mijn HDTV draait bijv. op 1360x768.

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 14:46:
Ja. HDMI is compatible met DVI omdat het gewoon hetzelfde videosignaal betreft. Bij HDMI kan er ook audio over de kabel. Als je dat niet nodig hebt kun je gewoon zo'n converter gebruiken.
ATI => Heeft eigen Audio verwerkings chip en doet Audio via HDMI daarmee.
nVidia => Heeft een kabeltje van de geluidskaart naar de videokaart nodig, zodat het signaal via de HDMI ook Audio bevat.

Dus ook met een converter kan je Audio meesturen ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:56
nero355 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 14:50:
[...]

nVidia => Heeft een kabeltje van de geluidskaart naar de videokaart nodig, zodat het signaal via de HDMI ook Audio bevat.

Is dat mogelijk met elke Nvidia kaart met DVI-poort? Dat zou een ideale oplossing zijn, op dit moment ben ik nogal aan 't rommelen met mijn geluid om het hier werkend te krijgen, en deze methode had ik niet eerder van gehoord.

Verwijderd

Topicstarter
Thijs_O schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 14:46:
Dat zou prima moeten werken. Op dit moment heeft deze computer een 20" Samsung-monitor en een 32" HDTV als tweede scherm. De HDTV werkt gewoon als monitor (kloon, extend) en neemt de native resolutie van de HDTV aan. Mijn HDTV draait bijv. op 1360x768.
Ok ik snap nu dat ik mijn tv op mijn computer kan aansluiten maar wat bedoel je met kloon en extend??

Greetz,,

• nero355

nero355

dutchminator schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 15:27:
Is dat mogelijk met elke Nvidia kaart met DVI-poort? Dat zou een ideale oplossing zijn, op dit moment ben ik nogal aan 't rommelen met mijn geluid om het hier werkend te krijgen, en deze methode had ik niet eerder van gehoord.
8xxx en 9xxx series voor zover ik weet. De 2xx series uiteraard ook sinds die erna uitkwamen :)
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 15:30:
Ok ik snap nu dat ik mijn tv op mijn computer kan aansluiten maar wat bedoel je met kloon en extend??
Clone en Extended Desktop instellingen van je videokaart. Hiermee stel je in hoe je de 2de RAMDAC gaat gebruiken : Hetzelfde beeld als je Primaire Monitor (Clone) of een andere beeld (Extended) ;)

Is niet moeilijk gewoon prutsen/testen en je komt er vast wel uit !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 15:30:
[...]

Greetz,,
Dit vind je in je NVIDIA-configuratiescherm onder "Set up multiple displays". Met een clone zie je op je hdtv het zelfde als op je primary display, als je ze niet kloont wordt je hdtv een uitbreiding "naast" je primary display.

Verwijderd

Topicstarter
Ok en wat is handiger met games en films?? Clonen of Extenden??

• nero355

nero355

Probeer het nou gewoon eens dan zie je vanzelf wat je beter vindt ;)

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:49:
Probeer het nou gewoon eens dan zie je vanzelf wat je beter vindt ;)
Moet eerst een HDMI kabel halen ;)

• Btrptr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-04 20:23
nero355 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 14:50:
[...]

Net als Dutch wekt ook dit mijn intresse... Kan je hier wat meer over vertellen wat voor soort kabeltje vereist dat en werkt dat ook met onboard sound of moet je echt een "losse" geluidskaart hebben?

Bij voorbaat dank,

Norg

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

nero355 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 15:55:
Hiermee stel je in hoe je de 2de RAMDAC gaat gebruiken
RAMDAC=Random Access Memory Digital-to-Analog Converter, en worden dus niet gebruikt voor DVI/HDMI aansluitingen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Nog even kort over clonen en extenden: Je hebt straks twee schermen, met individuele resoluties. Als je het 2e scherm (in jouw geval de HDTV) instelt op 'klonen' zal hij hetzelfde weergeven als op jouw primaire scherm (je monitor), een kopie dus. Echter, dat is alleen handig als beide schermen dezelfde resolutie hebben en als het nut heeft - bijvoorbeeld bij een presentatie.

Jij zal willen 'extenden'. Dan wordt het totale schermoppervlak gewoon bij elkaar opgeteld. Je kan dan bijvoorbeeld een venster verslepen van het ene scherm naar het andere. Je zal dan de film of game op je 2e scherm (HDTV) willen (af)spelen. Maargoed, dat wijst zichzelf wel als je alles hebt aangesloten etc. :)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Verwijderd

Topicstarter
Thijs_O schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 19:32:
Nog even kort over clonen en extenden: Je hebt straks twee schermen, met individuele resoluties. Als je het 2e scherm (in jouw geval de HDTV) instelt op 'klonen' zal hij hetzelfde weergeven als op jouw primaire scherm (je monitor), een kopie dus. Echter, dat is alleen handig als beide schermen dezelfde resolutie hebben en als het nut heeft - bijvoorbeeld bij een presentatie.

Jij zal willen 'extenden'. Dan wordt het totale schermoppervlak gewoon bij elkaar opgeteld. Je kan dan bijvoorbeeld een venster verslepen van het ene scherm naar het andere. Je zal dan de film of game op je 2e scherm (HDTV) willen (af)spelen. Maargoed, dat wijst zichzelf wel als je alles hebt aangesloten etc. :)
Dat is nou precies wat ik wilde weten.

Thanx

• Ultraman
  • Laatst online: 13-05 22:02

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Over het aansluiten van secundaire monitoren en diens instellingen, zoals clonen, extenden (span) en het afspelen van video op een secundaire monitor zijn boekdelen geschreven hier op GoT.
Maak eens gebruik van de Search, dan vind je vast een berg aan info.
Zoals bijvoorbeeld, inmiddels wat gedateerd maar nog zeker bruikbare, Het grote Dual-/ Multiscreen Setup topic.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.