Instabiliteit media center. Voeding niet voldoende?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views

• jaco218
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 12:56
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:

Onlangs heb ik een mediacenter gebouwd in een Silverstone LC-19 kast. De kast is voorzien van een 120W DC/DC voeding en een 19v 120W AC/DC adapter.

Het systeem draait (Vista x64 Ultimate), maar niet geheel stabiel. Een HD mkv film kijken via HDMI op een full-hd scherm is over het algemeen geen probleem. Echter als ik bijvoorbeeld de Milkdrop visualisatie van winamp ga draaien en de gpu, cpu en hd moeten werken, dan wil Windows weleens een fatale fout melden en dat hij binnen 1 minuut gaat restarten ofzo.

Specs van het systeem zijn:
cpu: Core 2 E8400 (65w tdp)
mb: Asus P5Q-EM
mem: 2x 2GB OCZ
HD: 640GB WD Green
Verder een low-profile cpu koelertje en een slimline dvd brandertje.

Volgens mij is dit een teken dat het systeem op full load net niet voorzien kan worden van genoeg stroom en dat hij eruit klapt.

Als ik een zwaardere voeding wil hebben, wat kan ik dan het beste doen? Ik zou er een 150W Picupsu, of nog krachtiger, een PW-200-M DC/DC voeding (http://www.powerstream.com/p/PW-200-M-manual.pdf). Het probleem is dat mijn AC/DC voeding 19v is en de 2 bovengenoemde een 12v input hebben.
Ik kan alleen geen enkele 12v AC/DC voeding vinden welke 200W kan leveren. Hoe zou ik dit op kunnen lossen? Of kan de AC/DC minder zijn als de DC/DC voeding?

Alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

120W is dan vrij krap, zeker gezien de Asus P5Qs nou niet de meest zuinige plankjes zijn.
Wat je kunt doen is er simpelweg even een stroommeter aanhangen en kijken wat het ding verbruikt. Dan weet je snel genoeg of het aan de voeding ligt of niet.
Welke voeding heb ik nodig? Deel 22 is een interessant topic om te achterhalen wat voor voeding je nodig hebt. Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kun je eens doornemen mocht het probleem toch ergens anders te liggen.

Omdat voedingvragen niet in PMG horen en je daarover prima kunt discussieren in het grote voedingen topic gaat deze op slot.

Dit topic is gesloten.