Toon posts:

Intake met koelelement?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sindskort heb ik de Antec 902 behuizing, de boel blijft aardig koel, maar het kan beter naar mijn idee.
Schijven rond de 30 graden, cpu tussen 35 en 40 graden, en gpu in rust rond 50 graden (65-70 stressed).

Gezien het feit dat het in mijn kamer geregeld een graad of 25 is, vanwege het warme weer, zuigt de inlaat deze warmte ook aan. Nou kwam ik op het idee om er koelelementen voor te doen:
http://img14.imageshack.u...elelementen2st500gram.jpg
Zodat de computer (ijs-)koude lucht aanzuigt.
Uiteraard smelten die dingen na een korte tijd, dus voordat ik dat geprobeerd heb, kwam ik met een ander idee.

Ik wil graag een elektronisch aangestuurd koelelement voor de inlaat plaatsen. Volgens mij zijn dat zulke dingen:
http://www.tecoolers.nl/contents/nl/d1_01.html

Mijn vraag is.. is dit handig? wordt het misschien te koud? is er iemand die meer weet van deze dingen?

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 22:13

the mod man

iets van beeldmaker

Die platen maken zelf ook warmte hea... Alles wat stroom gebruikt maakt warmte. Een koel element zal in theorie beter zijn maar ik denk niet dat je het zult merken dat je iets kouds voor je intake hebt. (hoogstens 2 graden)

I can't wait to shoot!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-01 18:47
Waarom wil je dat doen? Alleen als je gaat OC'en is het miss handig, maar dan kan je beter voor waterkoeling of extremer gaan.

@ hierboven. Energie ga je er idd niet mee besparen...

[ Voor 18% gewijzigd door frankK800i op 01-06-2009 20:14 ]

MVG, Frank

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:40
behalve dat je die dingen enorm moet koelen om ze niet kapot te laten gaan, en ze ook nog eens achterlijk veel vermogen hebben lijkt het me handiger om gewoon niets te doen. Je temps zijn best ideaal te noemen.

Mocht je besluiten om zo'n ding te plaatsen dan ben je gewoon dom bezig. Je hebt een koelinstallatie nodig om de warme kant van de peltier te koelen. Plaats dan gewoon de koelinstallatie voor je pc en laat de peltier weg.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:00
Volgens mij zijn dat van die dingen, die je tussen je CPU en je koeler kunt doen, waarvan de ene kant koud word, en de andere kant warm word. Maar dat weet ik niet 100% zeker.

Een mini-airco bij de intake zetten?

Zucht...

• thiesggb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-11-2020
temps zijn prima, misschien dat je je hele kamer temperatuur beter naar beneden kan brengen, heb je d'r zelf ook nog wat aan deze zomer.

http://www.elektrokoopjes...-C-80-AIRCONDITIONER.html

lekkere koele kamer, koele pc, wat wil je nog meer :)

• frankK800i
  • Laatst online: 25-01 18:47
Kijk anders ook hier even.

MVG, Frank

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties!
In dat geval lijkt het me niet een goede oplossing, en is het idee van een airco inderdaad het beste.

Ik kan me wel gaan inzetten om die computer koel te houden, maar dan zit ik zelf in een snoeihete kamer :P

Dit wordt een airco vragen aan Sinterklaas ;)
Nogmaals bedankt voor de tips en meningen

Verwijderd

Topicstarter
@Frank: dat topic heb ik inderdaad ook gezien, en ik stond bijna op het punt om die 3-fan heatpipe/sink GPU koeler van AC te kopen. Helaas zou die er voor zorgen dat mijn Sata poorten moeilijk of niet bereikbaar worden :'(

Qua ruimte gaat het denk ik wel passen, ik heb een Intel DX48BT@ mobo:
http://www.ferra.ru/images/205/205686.jpg

Hoe dan ook, goed topic over de zomer en pc koeling!

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-01 16:42
Die tecs werken wel fantastisch, ik heb der 1 van 10 euro van die site in ts en haal daarmee 30 graden load op een 9500gt zwaar overgeclocked, >50%. Je moet ze dan tussen je core en heatsink zien te bevestigen. Als je core geen headspreader heeft, doe er dan een plaatje koper tussen. Hou er wel rekening mee dan je dan wat extra voeding nodig gaat hebben en dus je kamer alleen maar warmer word. Maar je gpu / cpu / etc blijven wel zeer koel.

• Bitbored
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07-2025
beefstick schreef op maandag 01 juni 2009 @ 20:14:
behalve dat je die dingen enorm moet koelen om ze niet kapot te laten gaan, en ze ook nog eens achterlijk veel vermogen hebben lijkt het me handiger om gewoon niets te doen. Je temps zijn best ideaal te noemen.

Mocht je besluiten om zo'n ding te plaatsen dan ben je gewoon dom bezig. Je hebt een koelinstallatie nodig om de warme kant van de peltier te koelen. Plaats dan gewoon de koelinstallatie voor je pc en laat de peltier weg.
peltier, welke peltier??

het enige wat ik op de foto zie is een zo'n blok ingepakt ijs met een product zodat dat zeer lang zeer koud blijft (gebruikt bij frigoboxen of sportblessures)

Volgens mij gaat dit bij 25 °C niet veel verschil uitmaken, behalve als je het rechtstreeks op een heatspreader aanbrengt.

Let wel op voor condens, want water is niet iets wat je zomaar in je case wilt...
behalve bij watercooling natuurlijk :+

• Wannial
  • Laatst online: 18-01 16:39
wouterdv schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:51:
Die tecs werken wel fantastisch, ik heb der 1 van 10 euro van die site in ts en haal daarmee 30 graden load op een 9500gt zwaar overgeclocked, >50%. Je moet ze dan tussen je core en heatsink zien te bevestigen. Als je core geen headspreader heeft, doe er dan een plaatje koper tussen. Hou er wel rekening mee dan je dan wat extra voeding nodig gaat hebben en dus je kamer alleen maar warmer word. Maar je gpu / cpu / etc blijven wel zeer koel.
pics?
ben wel eens benieuwd =)
Pagina: 1