Ik heb een oude pc gekocht en er een nieuwe voeding ingezet alleen nu piept er iets in de pc zo van: piiiep piiiiep piiiiep en zo de heletijd door wat betekent dat?
Muizen.
Maar serieus, wat heb je zelf al gedaan om het te onderzoeken? Stop de ventilatoren en kijk of dat het was. Waar komt het ongeveer vandaan?
En je zegt dat je de voeding vervangen hebt. Soms kunnen onderdelen uit de voeding "fluiten" kan meestal geen kwaad. Je kan proberen te ruilen maar maak niet zomaar de voeding open als je niet weet wat je doet.
Maar serieus, wat heb je zelf al gedaan om het te onderzoeken? Stop de ventilatoren en kijk of dat het was. Waar komt het ongeveer vandaan?
En je zegt dat je de voeding vervangen hebt. Soms kunnen onderdelen uit de voeding "fluiten" kan meestal geen kwaad. Je kan proberen te ruilen maar maak niet zomaar de voeding open als je niet weet wat je doet.
[ Voor 41% gewijzigd door Dekaasboer op 01-06-2009 13:50 ]
Lekker veel info. Start je PC wel op, of zijn het BIOS geluidsignalen?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
nee geen muizen mischien ratten (me zus heeft ratten) maar serieus, er zit een boxje in de pc en daar komt het geluid uit
Dat is een error. Beep codes...
Heb je geen handleiding, dat je kan op zoeken wat de beep code betekent?
Gelukkig zijn er op het internet wel een aantal te vinden.
Voorbeeldje:
http://www.computerhope.com/beep.htm
Zoek eens op welk type BIOS je hebt (Ami, Award of Phoenix, oid), en dan kan je gerichter de Beep Codes opzoeken.
Voorbeeldje:
http://www.computerhope.com/beep.htm
Zoek eens op welk type BIOS je hebt (Ami, Award of Phoenix, oid), en dan kan je gerichter de Beep Codes opzoeken.
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Verwijderd
piep zegt de muis in het voor huis
misschien is wat meer informatie wel handig, cpu, mobo, voeding e.d
misschien is wat meer informatie wel handig, cpu, mobo, voeding e.d
Aha! Gepiep op die manier, ik denk weer te ingewikkeldPlakjekaas schreef op maandag 01 juni 2009 @ 13:57:
Dat is een error. Beep codes...
Dan moet je die opzoeken.
(4 sets in het geval van de link die ik eerder al aangaf)These audio codes are a little more detailed then the AMI codes. This BIOS emits three sets of beeps. For example, 1 -pause- 3 -pause 3 -pause. This is a 1-3-3 combo and each set of beeps is separated by a brief pause. Listen to this sequence of sounds, count them, and reboot and count again if you have to.
[ Voor 8% gewijzigd door Malantur op 01-06-2009 14:20 ]
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Ik doe deze topic dicht want je hebt serieus geen enkele moeite gedaan eerst zelf iets te achterhalen.
Ik doe deze topic dicht want je hebt serieus geen enkele moeite gedaan eerst zelf iets te achterhalen.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.