Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07

[NBBG Aanschaf] Workstation-notebook juni 2009

De NBBG's zijn, na een tijdje discussieren, weer op de front-page geplaatst. Daarmee is de discussie eigenlijk zo goed als over en komt dit topic into play.

Wat is het doel van dit topic? Heb je zelf een NBBG notebook als uitgangspunt genomen maar wil je toch een een andere notebook en kom je er niet helemaal meer uit? Dan is dit topic jouw uitkomst! Plaats hier jouw eigen NBBG-notebook en vermeld waarom je de keuze hebt gemaakt. Vergeet ook niet aan te geven waarom je er niet meer uit komt :). Voor een wat uitgebreidere uitleg lees je dit topic door.
Notebook
Dell Precision M4400

Alternatieven
pricewatch: Asus W90VN
pricewatch: Fujitsu Siemens Celcius H270
pricewatch: Sony Vaio VGN-Z21XN/B

http://tweakers.net/revie...e-juni-2009-pagina-4.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: juni 2009
[...] terwijl de concurrentie wat ons betreft dit aanbod nog niet heeft kunnen overtreffen
* PcDealer bekijkt specs van een HP 8530w en ziet dezelfde specs of beter op bepaalde punten:
FU462EA
FU463EA
FU464EA
De prijzen zijn wel hoger (dus buiten budget) evenals de specs (320GB-7200rpm, schrijver met Lightscribe, wel een camera, XP Pro meegeleverd (in de genoemde preconfigs in 32bit-versies))
Daarnaast zijn er nog de 17"' modellen met Core2Quad (Extreme).

Wat is trouwens een "(3 jaar) basisgarantie"?

Daarnaast zijn er ook nog de Lenovo W500's met vergelijkbare specs.

Nog leuker voor een mobiel werkstation: de W700ds :9~
Misschien deze suggesties voor een NBBG met een hoger budget :)

[ Voor 30% gewijzigd door PcDealer op 02-06-2009 07:57 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 22:43
Alternatief:

HP Elitebook 8530w

Onbegrijpelijk dat die er niet bij staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

MOmax schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 10:20:
Alternatief:

HP Elitebook 8530w

Onbegrijpelijk dat die er niet bij staat...
Maar die heeft naast de 9400 proc vooral een lagere resolutie scherm.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Mja, nog steeds een goed alternatief daar de prijs ook behoorlijk lager is. Ik kan enkel aanraden de CSL in de gaten te houden daar we altijd naar user input luisteren bij het samenstellen. Het was idd een goedkoper alternatief geweest voor de FS waarschijnlijk. Maar er zijn maar een beperkt aantal plaatsen en ook de Asus en Sony hebben hun pro's als afwijkende alternatieven.

Niet ieder model kan worden genoemd, daarvoor is dan ook dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:51
Ik ga International Media & Entertainment Management studeren en heb daar een notebook voor nodig met hele moeilijke specificaties binnen mijn budget. Hier de link met de minimale specs:

http://www.nhtv.nl/defaul...31-4370-b3f5-5e480ba9a469

De eis die dit alles zo moeilijk maakt is de 7200 RPM rotatiesnelheid van de HDD. Daardoor vallen heel veel laptops af.

Ik heb de Asus N70SV-TY029C gezien maar daarover wordt op de ene site gezegd dat het een 5400 RPM HDD heeft en op de andere staat 7200 RPM.

Verder heb ik ook nog de 760wun serie van XXODD gezien die ik zelf naar wens kan upgraden.

Het probleem is dat ik bij de Asus geen duidelijkheid krijg over de specs en dat ik het merk XXODD vrijwel niet ken en het eng vind om dat aan te schaffen.

Samengevat zijn mijn minimale eisen:

Intel Core 2 duo 2,4Ghz.
4GB RAM.
160GB 7200RPM.
Nvidia(!) 256 MB videokaart.
Het liefst een 15'' of 17'' scherm.
Numeriek toetsenbord is een pre.
Geen Acer!

Budget maximaal 1200 euro.

Ik heb al veel gezocht in Laptopland maar ik kom er maar niet uit. Kan iemand mij alsjeblieft helpen???

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobvG schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 22:24:
Ik ga International Media & Entertainment Management studeren en heb daar een notebook voor nodig met hele moeilijke specificaties binnen mijn budget.
De eis die dit alles zo moeilijk maakt is de 7200 RPM rotatiesnelheid van de HDD. Daardoor vallen heel veel laptops af.
Samengevat zijn mijn minimale eisen:
Intel Core 2 duo 2,4Ghz.
4GB RAM.
160GB 7200RPM.
Nvidia(!) 256 MB videokaart.
Het liefst een 15'' of 17'' scherm.
Numeriek toetsenbord is een pre.
Geen Acer!
Budget maximaal 1200 euro.
Ik heb al veel gezocht in Laptopland maar ik kom er maar niet uit. Kan iemand mij alsjeblieft helpen???
Koop een MacBook Pro 15.4", special build met 320GB HD, 7200 RPM.
Als student krijg je ca. 10% korting in de Apple store.
Je komt dan uit op ca. € 1520. Dat lijkt boven je budget, maar je gaat minstens vijf jaar doen met een MacBook Pro, tegen drie jaar met een notebook van € 1200.
Bijlenen dus!

J.C. Lohmann

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrfloor
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-03-2022
Wat is er mis met de HP-HDX 1380?

Intel® Core™2 Quad Processor Q9000
2 GHz
4096 MB
1000 GB (2 x 500 GB)
Blu-ray ROM met SuperMulti dvd±r/rw dubbellaags

harde schijf is 7200rpm
geheugen is denk ik ddr2 want dat zeggen ze niet. Ze zeggen wel "Ondersteunt tot 8 GB DDR3-geheugen"

adviesprijs 1699 valt ook ruim binnen budget

Aan alle kanten beter dan de dell lijkt me.

Grafisch is het mischien een twijfelpunt. Ik ben geen grafish ontwerper dus wat mij betreft voldoet deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
We zijn ook alweer wat maanden verder ;) Daarbij is die HP eerder ene consumentennotebook. De Dell heeft op bouwkwaliteit wel zijn pluspunten. Bij een laptop moet je absoluut niet enkel kijken naar de spcs. Bouwkwaliteit, service en garantie zijn ook net zo belangrijk, zo niet nog belangrijker bij een workstationnotebook.

@ RobvG: Dell Studio XPS 16. Heeft alles wat je eist. Met wat korting kun je ook nog extra garantie aanschaffen of er een RGBLED scherm in laten zetten. Die laatste schijnt hele goede kleuren te hebben, dat lijkt me ook wel belangrijk voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

De HP Elitebook 8530w is een zakelijke laptop (de w staat voor workstation :P ). En de bouwkwaliteit is erg goed volgens notebookreview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrfloor
GENETX schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:06:
We zijn ook alweer wat maanden verder ;) Daarbij is die HP eerder ene consumentennotebook. De Dell heeft op bouwkwaliteit wel zijn pluspunten. Bij een laptop moet je absoluut niet enkel kijken naar de spcs. Bouwkwaliteit, service en garantie zijn ook net zo belangrijk, zo niet nog belangrijker bij een workstationnotebook..
Bedankt voor het snelle antwoord, had er op gehoopt maar niet echt verwacht.

Het gaat idd snel, dus het is te verwachten dat het nu allemaal wat makkelijker kan. Ik realiseer me dat de hdx een consumenten model is maar maakt dat nog uit? Bouwkwaliteit etc is nogal vaag, is er ook een specifieke reden om toch voor een workstation te kiezen? Mijn gevoel zegt van niet maar daarom ook ff de experts hier raadplegen. Voor die prijs wil ik geen miskoop doenm ik zit er toch wel een jaar of drie aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrfloor
Overigens, ik realiseer me wel dat een workstation meer robuust is maar ik ben niet van plan om het te laten vallen (ok, wie wel? maar toch). Asl je er rustig mee omgaat dan maakt de plastic vs metalen case niet echt uit lijkt me, maar wel in prijs. Ik heb jong geleerd dat computers kwetsbare dingen zijn. Dat is al lang niet meer zo maar het is nog altijd een duur apparaat. Ik kan er wel voorzichtig mee omgaan. Ik denk zelfs dat het een verkoop truukje is. De meeste consumenten zullen hun computer meer misbruiken dan profesionele mensen. Die hebben eerder een indestructable model nodig. Wil ik daar voor betalen? Wel als het om de binnekant gaat, niet zo veel voor de case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica