games in window mode en dual screen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:35

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
Ik ga binnenkort een nieuw systeem kopen (i7/i5 + rataplan) maar zit met het volgende icm. ATI en dual screen.

Als ik met mijn huidige x1950 kaart met de client, in window mode, iets naar de 2e monitor of volledig naar de 2e scherm ga, gaat mijn kernel cpu naar de 100% en heeft mijn muis/desktop/eve een fps van 0.5 ofzo :/

Voorbeeld van Eve online
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/eve/eve_dual.jpg

ik wil graag weer een ATI, de 4890 maar als het weer de issue heeft als de 1950 kan ik beter een Nvidia nemen? :?

ik weet niet of er lui zijn die dit even willen proberen?
Client verdeeld over 2 schermen en volledig op 2e scherm. voor zowel zowel ATI als Nvidia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
boeit niet hoe je het doet, google het.
Slechts 1 scherm krijgt 3d versnelling, andere scherm wordt software render.
Als je echter genoeg cpu's koopt, dan zou het wel kunnen ja. Maar ik denk 1/2 cpu's per fps, dus ik weet niet of ze al zulke moederborden hebben, meen dat 8 cpu's het meeste is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
Aha, vandaar.
Zou een dualcore GPU werken? (neem aan dat dual gpu en SLI nog steeds 1 scherm ondersteund?)

[ Voor 9% gewijzigd door ThaHandy op 01-06-2009 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je hebt het over een client : Welke precies ?? Je verhaal kan wel ietsje duidelijker eerlijk gezegd :)

Verder draai ik zelf in een Extended Desktop omgeving games zowel op de linker als de rechter monitor, echter nooit tegelijk. Heb je niet gewoon zoiets nodig : http://www.kegetys.net/SoftTH/ ??

Alleen dan voor 2 schermen instellen in plaats van 3 :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
nero355 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 01:51:
Je hebt het over een client : Welke precies ?? Je verhaal kan wel ietsje duidelijker eerlijk gezegd :)
ThaHandy schreef op maandag 01 juni 2009 @ 01:25:
[...]
Voorbeeld van Eve online
[...]
Verder draai ik zelf in een Extended Desktop omgeving games zowel op de linker als de rechter monitor, echter nooit tegelijk. Heb je niet gewoon zoiets nodig : http://www.kegetys.net/SoftTH/ ??

Alleen dan voor 2 schermen instellen in plaats van 3 :?
ziet er interessant uit dat STH. Ik kan zo 1.2.3 neit zien of dat ook in "windowed mode" werkt

Waar ik dus opzoek ben, volgens Faust zijn post (en google :P ), is dus dual screen setup waarbij bijde schermen 3D hardware acceleratie hebben in windows Desktop met behoud vande 2x 1920*1200 (dus niet extend) zodat ik ook andere games in full screen op scherm 1 het eerste kan spelen.

Is dus dus haalbaar in een dual GPU setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als je een 2de videokaart koopt dan kan dat ja i.c.m. SoftTH :)

Wat namelijk heel vaak wordt gedaan met SoftTH is een 3 monitoren setup waarbij de monitoren links en rechts of alleen links/rechts door de 2de videokaart worden aangedreven. Dit kan ook met 2 monitoren alleen vraag ik af of dat is wat je wil...

Dit is echt iets wat je goed moet testen en niet 1,2,3, te beantwoorden, tenzij iemand anders al zo'n setup heeft.
Oh en ehh Extended Desktop = 2 maal 1920x1200 onafhankelijk van elkaar.

Wat ik me ook afvraag is wat het resultaat zou zijn van een nVidia kaart i.c.m. met "Horizontal Stretch" mode of hoe je dat ook noemt : Je taakbalk bijvoorbeeld loopt dan door op de 2de monitor dus misschien de game ook :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-07 16:42
Wat ik dus begrijp, je speelt EVE op scherm 1, je sleept naar scherm 2, je fps zakt in naar 1-2?

Ik heb hier 24" + 15" staan, aangesloten op een HD4890, waarbij ik best Crysis op het 15" scherm aan kan hebben, terwijl ik Unreal Tournament 3 speel op de andere, ook kan ik Crysis gesplitst op 2 schermen laten draaien.

Dit op Windows 7 Build 7100 64 bits, Core i7 920, 6 GB RAM en een enkele HD4890 :)

Misschien dat EVE dit niet aankan, dit kan ik niet testen (of is er een gratis eve client?) Als er een gratis Client is (met link graag :P) dan wil ik het wel proberen voor je.

Overigens heb ik in Crysis op 1024x768 met 8xAA en alles op Very High nog 40 FPS als ik op het andere scherm 60 fps heb in Unreal tournament 3 :P

Dus waar het idee vandaan komt dat maar 1 scherm hardware rendered is is me een raadsel, want ik geloof niet dat een i7 zo sterk is dat hij UT3 wel in zijn eentje op 60 fps kan draaien met alle details op max op 1920x1200

Edit: 1 van beide fullscreen werkt wat minder lekker, maar ik kan wel beide op windowed met vol detail draaien

[ Voor 5% gewijzigd door hugoy op 01-06-2009 10:25 ]

Pagina: 1