Verschillende Randoms

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik zit met een probleem. Ik heb hier vier randoms en ik zou ervoor moeten zorgen dat deze allemaal verschillend van elkaar zijn.

private static void randoms()
{
eersteRandom = (int) (4*Math.random());
tweedeRandom = (int) (4*Math.random());
derdeRandom = (int) (4*Math.random());
vierdeRandom = (int) (4*Math.random());
}

Dit zijn mijn randoms

Nu wou ik proberen te zeggen

if(eersteRandom==tweedeRandom||derdeRandom||vierderandom
{
(int) (4*Math.random());
}
else
{
return eersteRandom
}

Zo met alle maar dit lukt niet er komt op: the operator || is undifined for the arguments types boolean int

Ik zou dit voor twaalf uur moeten afhebben :P
Als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om me even te helpen

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je code post, gebruik dan code tags.
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 23:08:
Ik zou dit voor twaalf uur moeten afhebben :P
Da's jouw probleem; niet het onze. Dan begin je maar eerder aan je huiswerk/klus/whatever.
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 23:08:
Als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om me even te helpen
We wijzen je hooguit in de juiste richting; voorkauwen doen we hier niet aan.

Allereerst is je code niet erg slim opgezet, mis ik het gebruik van arrays en kun je dit veel makkelijker in een lus doen. En wat betreft je foutmelding: lees 'm eens, zoek 'm eens op. Doe iets met die info...

Dan:
C#:
1

Ik mis al een ) en je bent er serieus van overtuigd dat je zo 1 variabele met 3 anderen kunt vergelijken? :X Dan begin maar weer even vooraan in je boek, blz. 1 ;)

Tot slot; ik begrijp het idee achter je code wel, maar hoe garandeer je nu dat, mocht er een getal overeenkomen met 1 van de andere 3, dat die nieuwe random wel een getal oplevert die NIET gelijk is aan 1 van die 3? Je zult toch nog een keer opnieuw moeten testen...

Hoe dan ook, je code is mank op veel plaatsen; het schort niet alleen aan je algoritme maar aan syntax en basiskennis ook behoorlijk.

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 31-05-2009 23:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:58

Sebazzz

3dp

Zou je alsjeblieft code tags willen gebruiken, want het is nu onleesbaar.
[code=taal]je code hier[/]

In dit geval gok ik:
[code=C#]je code hier[/]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op zondag 31 mei 2009 @ 23:11:
Als je code post, gebruik dan code tags.

[...]

Da's jouw probleem; niet het onze. Dan begin je maar eerder aan je huiswerk/klus/whatever.

[...]

We wijzen je hooguit in de juiste richting; voorkauwen doen we hier niet aan.

Allereerst is je code niet erg slim opgezet, mis ik het gebruik van arrays en kun je dit veel makkelijker in een lus doen. En wat betreft je foutmelding: lees 'm eens, zoek 'm eens op. Doe iets met die info...

Dan:
C#:
1

Ik mis al een ) en je bent er serieus van overtuigd dat je zo 1 variabele met 3 anderen kunt vergelijken? Dan begin maar weer even voor aan in je boek, blz. 1 ;)

Tot slot; ik begrijp het idee achter je code wel, maar hoe garandeer je nu dat, mocht er een getal overeenkomen met 1 van de andere 3, dat die nieuwe random wel een getal oplevert die NIET gelijk is aan 1 van die 3? Je zult toch nog een keer opnieuw moeten testen...

Hoe dan ook, je code is mank op veel plaatsen; het schort niet alleen aan je algoritme maar aan syntax en basiskennis ook behoorlijk.
Ik zie dat het probleem inderdaad veel complexer is dan ik had verwacht. Ik wou dit met een else doen. Dus dat hij heel de tijd blijft loopen tot het niet meer gelijk is. Het is voor geen gelijke kleuren te hebben bij Mastermind maar opzich is dit geen ramp.

Toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Mja, ik begin je ge-helpdesk ondertussen (ondanks onze waarschuwingen) wel aardig beu te worden... Ik zie verder ook weinig meerwaarde in dit topic. De enige oplossing voor je probleem is zorgen dat je begrijpt waar je mee bezig bent en daar kunnen we je, met dit niveau aan eigen initiatief, niet mee gaan helpen.

[ Voor 38% gewijzigd door RobIII op 31-05-2009 23:22 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.