Opheffing "pro mods" op de frontpage

Pagina: 1
Acties:
  • 712 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Ik heb begrepen dat een lange tijd geleden de mogelijkheid om te reageren op aanbiedingen was uitgeschakeld. Dat was een keuze van de redactie.
Hier was echter veel kritiek op, de users waren het niet eens met die beslissing. Uiteindelijk brachten jullie de mogelijkheid om te reageren op aanbiedingen terug.

Nu zijn er een heel aantal users die zich irriteren aan de manier waarop er gemod wordt op de frontpage.
Ook kunnen bepaalde moderators, zogenaamde "FP Pro Mods", een soort van veto uitbrengen.
Zelf ben ik voor afschaffing van het hele frontage mod gebeuren.
Echter met het complete afschaffen van het moderaten, zouden heel veel mensen diep ongelukkig zijn, ze besteden namelijk heel veel tijd aan het omlaag of omhoog modden van andermans mening op de frontpage. Ik zou het erg zielig vinden als het modden wegvalt. Daarom stel ik voor die mods tegemoet te komen, en wel als volgt:

-afschaffing veto-recht
-wanneer ze zelf gereageerd hebben is het niet meer mogelijk om andere reacties te modden

We kunnen een poll houden en zo democratisch beslissen wat er moet gebeuren.
In het verleden zijn jullie ook aan de wensen van gebruikers tegemoet gekomen, zie het voorbeeld uit mijn inleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:50

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Faust schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:31:
[...]
Ook kunnen bepaalde moderators, zogenaamde "FP Pro Mods", een soort van veto uitbrengen.
[...]
Waar haal je dat vandaan?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Mad Marty schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:37:
[...]

Waar haal je dat vandaan?
Wellicht is veto een verkeerde term, maar ik doel op het feit dat 1 persoon 5 'stemmen' kan uitbrengen in plaats van 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 23:59

Wiethoofd

Broadcast TOM

Een moderatiescore kan vastgezet worden ;)

Verder zou je ook gewoon in SeM of LA in de daarvoor aangemaakte topics dat reacties verkeerd gemodereerd worden.

Wat de V&A met de reacties op nieuwsartikelen te maken heeft snap ik even niet ;) Maar het is al zo dat je niet op de reacties op jou reactie kunt modereren.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Faust schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:41:
[...]

Wellicht is veto een verkeerde term, maar ik doel op het feit dat 1 persoon 5 'stemmen' kan uitbrengen in plaats van 1
Die punten tellen gewoon harder inderdaad, net als dat een expert mod voor 2 telt ipv voor 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zelf ben ik voor afschaffing van het hele frontage mod gebeuren.
Wat je dan zult overhouden is een beerput aan oninteressante reacties van bijzonder laag niveau vrees ik. Ik vind het een bijzonder slecht idee.
-wanneer ze zelf gereageerd hebben is het niet meer mogelijk om andere reacties te modden
Je kunt reacties op eigen posts nu ook niet modden, ook pro mods niet.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:33

RayNbow

Kirika <3

ze besteden namelijk heel veel tijd aan het omlaag of omhoog modden van andermans mening op de frontpage.
Lees de moderatie faq eens door. Het is niet de bedoeling dat er op mening gemod wordt. Verder is het systeem dat hier op Tweakers gebruikt wordt niet een omlaag/omhoog systeem zoals op sites als YouTube, Digg, nujij.nl, etc.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:50

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wiethoofd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:42:
[...]

Een moderatiescore kan vastgezet worden ;)
Dat is toch alleen voor -2's (die je toch al niet meer kunt zien), en bovendien kunnen de ProMods dat niet afaik.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:15

MsG

Forumzwerver

Ik ben wel benieuwd wat je er zo slecht aan vind. Aan welke in jouw ogen foute moderaties erger je je zo?

Geen moderatie haalt de kwaliteit van de site enorm omlaag imo, aangezien er geen "sanctie" meer staat op nutteloze posts/ranrs/fanboygeneuzel.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mad Marty schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:52:
[...]

Dat is toch alleen voor -2's (die je toch al niet meer kunt zien), en bovendien kunnen de ProMods dat niet afaik.
Promods kunnen inderdaad geen scores fixeren. Daar is een PowerMod voor nodig.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik zie hier niet echt een redactionele discussie in to be honest :P

Dus ik move dit topic even van Geachte Redactie -> Tweakers.net Moddereter Forum :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ten eerste, Promods hebben geen veto. Het enige wat ze hebben is een iets hogere weging in het moderatiesysteem. Maar Experts hebben dat ten opzichte van Beginners ook, moeten we die dan ook maar afschaffen? Daarnaast heb je nogal flink wat misvattingen over het moderatiesysteem zoals het feit dat modereren met een mening te maken heeft. Ook kunnen mensen geen reacties modereren in een thread waarin ze zelf gereageerd hebben, dus dat is ook al klaar. Je lijkt ook te denken dat de gebruikers modereren puur voor hun eigen gewin en niet voor het maken van een scheiding op kwaliteit.

Kortom: je mist eigenlijk alle pijlers van het huidige moderatiesysteem finaal. En wat blijft dan over? Blijkbaar jouw onvrede met het moderatiesysteem. Maar moeten wij daar alles voor om gaan gooien?

Ik zie hier op mijn beurt eigenlijk compleet geen discussie in. Tenzij de TS snel met een aantal echte (en goede) argumenten op de proppen komt, en dan vooral wáárom hij al deze wijzigingen ineens wil hebben, gaat dit topic dan ook op slot.

Een poll ga ik hier zeker niet voor houden. Vergeet niet dat Tweakers.net in veel opzichten geen democratie is en dat ook niet zal worden.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Mis ik iets of is de mogelijkheid om het hele mod-gebeuren te negeren er al niet gewoon.
Je stelt je lees-niveau in op -1 en je ziet volgens mij 99% van de reacties ( enkel de echte -2's kan je niet zien )

Oftewel afaik als je het mod-gebeuren wilt afschaffen dan kan je dit gewoon voor jezelf doen ( en als je je dan nog ergert aan de kleurtjes dan is er vast wel een mogelijkheid om via custom-css die balkjes uit te zetten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Bor de Wollef, ik doelde niet op jouw moderaties, ik lees regelmatig het mismod-topic en jouw moderaties of opmerkingen zijn goed onderbouwd. Als iedereen zo was dan was er van mijn kant uit ook geen kritiek.

Helaas is niet iedereen zo; er staan mij een tweetal gevallen bij:

-In een nieuwsbericht werd door een fp pro mod gewoon een flame geplaatst, dit werd vervolgens met +1 beloond (ik vermoed vriendjespolitiek). Ik heb dit dan ook aan de aandacht gebracht.
-Recenter vroeg ik opheldering over een bepaalde moderatie (niet op een mijn reactie), hier werd behoorlijk offtopic en infantiel op gereageerd door een fp pro mod, dit terwijl het een man op leeftijd betrof.
Als er fp pro mods gewoon op users flamen, dan wil ik al helemaal niet weten hoe zij moderaten.

Met dit systeem, of beter gezegd, met zulke mods ertussen, is er teveel controle van de users nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 11:19
Faust schreef op zondag 31 mei 2009 @ 14:33:
-In een nieuwsbericht werd door een fp pro mod gewoon een flame geplaatst, dit werd vervolgens met +1 beloond (ik vermoed vriendjespolitiek). Ik heb dit dan ook aan de aandacht gebracht.
-Recenter vroeg ik opheldering over een bepaalde moderatie (niet op een mijn reactie), hier werd behoorlijk offtopic en infantiel op gereageerd door een fp pro mod, dit terwijl het een man op leeftijd betrof.
Als er fp pro mods gewoon op users flamen, dan wil ik al helemaal niet weten hoe zij moderaten.
Als je er even linkjes bij geeft zou het misschien geloofwaardig worden, nu is het alleen vaag en komt het over alsof je een beetje gefrustreerd bent. Ook een beetje boude beweringen om zonder onderbouwing te doen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Jorrit op 31-05-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Jorrit schreef op zondag 31 mei 2009 @ 14:50:
[...]

Als je er even linkjes bij geeft zou het misschien geloofwaardig worden, nu is het alleen vaag en komt het over alsof je een beetje gefrustreerd bent. Ook een beetje boude beweringen om zonder onderbouwing te doen ;)
Ik wil de betrokken pro mods niet in verlegenheid brengen, en het zou flauw zijn om hun namen hier neer te zetten. (in dat geval zou ik me zelf tot dat niveau van flamen verlagen).
Ik probeerde enkel te laten zien dat er geflamed wordt, en incoherent gemod door sommige fp pro mods. (niet door allemaal overigens zoals ik al eerder zei.)
edit: aangepast. ik had een pro teveel getypt

[ Voor 3% gewijzigd door Faust op 31-05-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 11:19
Faust in "Het kleine-mismoderatietopic deel XVI" bedoel je, is gewoon op 0 terecht gekomen hoor, misschien is je voorbeeld niet zo goed ;) en over vriendejespolitiek, dat is natuurlijk onzin om te stellen, aangezien jij daar gewoon geen zicht op hebt.

Je meest recente reactie in het mismodtopic dan, Faust in "Het kleine-mismoderatietopic deel XVI" daar wordt niet eens op gereageerd door een FP ProMod ;)

Al met al zie ik niet waarom dit reden zou moeten zijn voor het afschaffen van de ProMods, als het wel had geklopt ook niet, aangezien het dan best geïsioleerde incidenten zouden zijn geweest. Kom gewoon met goede argumenten, nu moet ik zelf de onderbouwing zoeken die jou beweringen juist ontkrachten.

[ Voor 72% gewijzigd door Jorrit op 31-05-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Ik begrijp niet voor welk probleem - met betrekking tot de opzet van het moderatiesysteem - dit een oplossing zou zijn. Je noemt drie dingen: irritatie bij gebruikers over de manier van modden, het bestaan van een verondersteld veto bij een bepaalde groep geoefende moderators en je eigen voorkeur voor complete afschaffing van het modsysteem. Wat je zou willen bereiken met het afschaffen van Pro moderators is mij daaruit niet duidelijk.
Als het bestaan van een modsysteem een gegeven is, hoe onredelijk is dan de opzet waarin moderaties zwaarder meewegen van mensen die bewezen hebben, dat zij over het algemeen goed overeenkomstig de moderatieregels modden?

En als je zelf op het standpunt staat dat het modsysteem het beste helemaal afgeschaft kan worden, wat is dan jouw belang bij een voorstel als dit? :)
T.net kiest er - al jaren - heel bewust voor om gebruikers de mogelijkheid te geven tot het waarderen van reacties, die op die manier worden onderscheiden naar kwaliteit. Aan de ene kant kan dit een stimulans vormen voor mensen die reageren om meer aandacht aan hun reactie te besteden, terwijl het anderzijds de betrokkenheid bij de site vergroot van een groep gebruikers die regelmatig modereren. T.net prefereert blijkbaar een moderatiesysteem (met daaraan inherente tekortkomingen), boven een ongemodereerde frontpage.
Als jij daarentegen überhaupt geen waarde hecht aan het maken van dat onderscheid in kwaliteit door het op deze manier toekennen van waarderingen, in hoeverre kan het je dan interesseren hoe er gemodereerd wordt als er wél gemodereerd wordt? Met andere woorden: als je wat moderatie betreft 'totale wanorde' boven 'een streven naar ordening' verkiest, wat maak je je dan druk om het bestaan van een zekere wanorde binnen een bestaande ordening? Dat lijkt tegenstrijdig. :P

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Superdeboer, ik ben het met je eens. Mijn idee is wel tegenstrijdig.
Van de ene kant zijn er de goede fp mods die daadwerkelijk correct modden, anderzijds heb ik echt grote twijfels wanneer ik bepaalde moderaties zie. (ik heb het overigens niet over mijn eigen reacties, hierbij vind ik mijn visie veel belangrijker dan de score).

Als er alleen goede mods waren, dan zou het zoals gezegd geen probleem zijn. Dit zei ik ook al tegen Bor de Wollef hierboven.

Ik kwam net op deze pagina, en hier stond wel wat in waar ik het mee eens was:
Verwijderd in "Het absurde aan het huidige moderatie-sy..."

Misschien had ik beter mijn idee daar kunnen voorstellen, maar ik wist dus niet van dat topic af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

botoo

💀 too old to die young

Faust, ik doe deze hier dicht. Als je nog wat toe te voegen hebt dan mag je in het andere topic (Het absurde aan het huidige moderatie-systeem) verder, anders verzand het slechts in een repetering van dezelfde argumenten in verschillende topics.
Ik wil je wel verzoeken om dat andere topic eerst even door te lezen om te zien of je vragen/opmerkingen al niet gesteld en beantwoord zijn.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.