Beste medetweakers,
Ik ga in de zomervakantie een vette gamebak bouwen
, gebaseert op een core i7 proc. omdat het mij dat mij de beste basis lijkt om in de toekomst verder te kunnen upgraden.
Ik heb de volgende samenstelling gemaakt voor mijn budget van ongeveer € 1200,-:
Gigabyte GA-EX58-UD4 € 220,-
Antec Nine Hundred € 100,-
Intel Core i7 920 € 250,-
Corsair Dominator TR3X6G1600C8D € 140,-
Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E € 200,-
Thermalright Ultra-120 eXtreme-1366 RT € 60,-
Antec TruePower TP-750 € 110,-
Samsung SH-S223F € 15,-
Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB € 75,-
Totaal € 1170,-
Sommige componenten zijn gejat van de BBG van jan '09, en het mobo is het broertje van de beste in de x58 test. De prijzen heb ik even ruim gerekend. Mijn eerste gedachten was om de sapphire in crossfire te zetten, maar dat wordt te prijzig (vandaar ook de moddervette voeding, verwacht nog wel dat ik later de 2e sapphire erin gooi)
Als ik echter de BBG van mei erbij pak, en na de onnodige onderdelen van de high-end gamebak te hebben geschrapt, kom ik uit op € 1.108,89 (das dus mét de sapphire in crossfire)
De grote verschillen worden veroorzaakt door het veel goedkopere mobo en ram (bij de BBG van mei wel 2 gb minder)
Mijn vraag is dus:
A: welke heeft de meeste bang-for-bucks (voor gamen)? (ik verwacht de highend van de BBG van mei)
B: welke vormt de beste basis om in de toekomst nog even vooruit te kunnen?
Verder heb ik goede ervaringen met de BBG's hier, ik heb eens een basis-systeem voor mijn broertje gebouwd (die kickte toen ass
)
Groetjes,
Stephan
Ik ga in de zomervakantie een vette gamebak bouwen
Ik heb de volgende samenstelling gemaakt voor mijn budget van ongeveer € 1200,-:
Gigabyte GA-EX58-UD4 € 220,-
Antec Nine Hundred € 100,-
Intel Core i7 920 € 250,-
Corsair Dominator TR3X6G1600C8D € 140,-
Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E € 200,-
Thermalright Ultra-120 eXtreme-1366 RT € 60,-
Antec TruePower TP-750 € 110,-
Samsung SH-S223F € 15,-
Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB € 75,-
Totaal € 1170,-
Sommige componenten zijn gejat van de BBG van jan '09, en het mobo is het broertje van de beste in de x58 test. De prijzen heb ik even ruim gerekend. Mijn eerste gedachten was om de sapphire in crossfire te zetten, maar dat wordt te prijzig (vandaar ook de moddervette voeding, verwacht nog wel dat ik later de 2e sapphire erin gooi)
Als ik echter de BBG van mei erbij pak, en na de onnodige onderdelen van de high-end gamebak te hebben geschrapt, kom ik uit op € 1.108,89 (das dus mét de sapphire in crossfire)
De grote verschillen worden veroorzaakt door het veel goedkopere mobo en ram (bij de BBG van mei wel 2 gb minder)
Mijn vraag is dus:
A: welke heeft de meeste bang-for-bucks (voor gamen)? (ik verwacht de highend van de BBG van mei)
B: welke vormt de beste basis om in de toekomst nog even vooruit te kunnen?
Verder heb ik goede ervaringen met de BBG's hier, ik heb eens een basis-systeem voor mijn broertje gebouwd (die kickte toen ass
Groetjes,
Stephan