Toon posts:

[Advies] Bouwen Core i7 gamebak

Pagina: 1
Acties:
  • 309 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik ga in de zomervakantie een vette gamebak bouwen :9~ , gebaseert op een core i7 proc. omdat het mij dat mij de beste basis lijkt om in de toekomst verder te kunnen upgraden.

Ik heb de volgende samenstelling gemaakt voor mijn budget van ongeveer € 1200,-:

Gigabyte GA-EX58-UD4 € 220,-
Antec Nine Hundred € 100,-
Intel Core i7 920 € 250,-
Corsair Dominator TR3X6G1600C8D € 140,-
Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E € 200,-
Thermalright Ultra-120 eXtreme-1366 RT € 60,-
Antec TruePower TP-750 € 110,-
Samsung SH-S223F € 15,-
Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB € 75,-

Totaal € 1170,-
Sommige componenten zijn gejat van de BBG van jan '09, en het mobo is het broertje van de beste in de x58 test. De prijzen heb ik even ruim gerekend. Mijn eerste gedachten was om de sapphire in crossfire te zetten, maar dat wordt te prijzig (vandaar ook de moddervette voeding, verwacht nog wel dat ik later de 2e sapphire erin gooi)

Als ik echter de BBG van mei erbij pak, en na de onnodige onderdelen van de high-end gamebak te hebben geschrapt, kom ik uit op € 1.108,89 (das dus mét de sapphire in crossfire) 8)7

De grote verschillen worden veroorzaakt door het veel goedkopere mobo en ram (bij de BBG van mei wel 2 gb minder)

Mijn vraag is dus:

A: welke heeft de meeste bang-for-bucks (voor gamen)? (ik verwacht de highend van de BBG van mei)
B: welke vormt de beste basis om in de toekomst nog even vooruit te kunnen?

Verder heb ik goede ervaringen met de BBG's hier, ik heb eens een basis-systeem voor mijn broertje gebouwd (die kickte toen ass >:))

Groetjes,

Stephan

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wil niet vervelend doen, maar waarom wacht je niet gewoon een paar dagen op de BBG van eind mei? Het is niet alsof het erg veel haast heeft :)

Daarnaast, als je van de zomer een gamebak wilt gaan bouwen, zou je dan niet beter dán kijken hoe het met prijzen etc zit, en daarnaast je persoonlijke budget. Just my 2 cents...

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

Topicstarter
oja dat is een goede, nog niet aan gedacht 8)7

het heeft trouwens niet veel haast (moet vakantiegeld nog krijgen :P), maar ik vind het in iedergeval wel lekker om nu alvast over de hardware te geilen :9

Maar nog een paar weekjes en dan is mijn schooljaar voorbij :D (kan niet wachten)

ik ga nu ff loeren in de fora voor de bbg van juni, thanks voor de tip
EDIT: uhmm geld deze bbg niet voor 2 maanden? "mei/juni-editie biedt de consument twee maanden lang hulp bij het samenstellen en aanschaffen van een computersysteem"

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2009 01:06 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:17
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

@ Spone? Welke BBG van eind mei? De BBG komt elke 2 maanden dus de volgende is pas 1 juli.

Dit topic is gesloten.