Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik ben van plan een Blu-Ray speler te kopen, maar ik heb geen echte versterker. Ik heb wel een Z-5500 setje aan mn PC zitten, maar omdat ik die eigenlijk nooit gebruik leek het mij wel een goed plan om die dan bij de TV neer te zetten voor aan de digitale ontvanger en dus een Blu-ray speler.

Nu heb ik al begrepen dat Dolby True HD en DTS HD MA niet via coax of optical doorgestuurd kan worden, maar wel via HDMI en op de BD80 met analoog. De BD80 heeft 6x analoge RCA aansluiting voor 5.1 achterop.

Afbeeldingslocatie: http://www.dvdtown.com/media/news/images-big/panasonic/BD80-3.jpg

Zou het mogelijk zijn om de 5.1 jack plugs van de Z-5500 om te zetten met 3 jack naar stereo tulp kabels?
Want achterop de console van de Z-5500 zitten 3 aansluitingen voor Front L-R, Rear L-R en Center/Sub,

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.no/tester/lyd/logitech-x530-vs-z-5500/z5500-innganger.jpg

als ik die dan aansluit met deze kabels:

Afbeeldingslocatie: http://www.kabeltje.com/images/CABLE-458.JPG

Ik heb verder geen idee of het gaat werken zo, en als het niet werkt dan neem ik liever de BD60, want ik heb geen zin om extra te betalen voor de analoge uitgangen als ik het toch niet kan gebruiken.

Iemand verder verstand van deze zaken die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 10:05
Ja dat werkt, maar digitaal aansluiten (optisch/coax) werkt ook.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
ShittyOldMan schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:45:
Ja dat werkt, maar digitaal aansluiten (optisch/coax) werkt ook.
Optisch aansluiten ondersteund geen DTS HD en DD True HD, dus vandaar dat ik verder zocht.
Maar als ik het dus analoog aansluit, dan weet ik eigenlijk niet op welk kanaal de center/sub moet in het geval van links/rechts op de jackplug. Om het maar gewoon te proberen is ook een beetje onvoorzichting en wellicht schadelijk voor de hardware.

[ Voor 31% gewijzigd door Bulls op 31-05-2009 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee joh, kan prima, als je hem maar zachtjes zet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:22
Welke kant van de splitter je de center of de subwoofer plaatst maakt niet uit.
Die splitter is eigenlijk gemaakt om van mini-jack 2.0 stereo naar twee maal RCA te gaan (dus links en rechts als apart kanaal). Dus met samenvoegen (dus de splitter andersom gebruiken) ga je van twee verschillende bronnen gewoon naar één aansluiting.
Dus het moet niet uitmaken of de de center nu in de rechter of linker input van je splitter drukt.

Maar hoe dan ook ga je met een Z-5500 nog geen verschil horen tussen DTS HD en gewone DTS. Dus je zou in principe ook gewoon voor een optische of coaxciale aansluiting kunnen gaan. Scheelt een hele boel kabels en je hebt dan wel een echt digitaal signaal.
Maar het kan beiden...

Hoe bevalt die BD80 eigenlijk?
Ik ben zelf van plan de BD60 te kopen. Dit aangezien mijn Denon receiver gewoon HDMI in heeft en ik dus geen analoge outputs nodig heb. Maar ik vind de prijs nogal laag...€225,- voor een zeer complete speler (qua specificaties dan). Ik zie zo geen meerwaarde voor een Pioneer of Denon van letterlijk drie-vier maal de prijs van de Panasonic. Al is die Pioneer 320 die uit gaat komen wel heel mooi. Maar eigenlijk zijn de Blu-ray spelers van alle merken redelijk hoog. Sommige Pioneer spelers zijn wel 120mm. Die BD80 is maar 55mm en de BD60 nog geen 49 omdat deze geen pootjes heeft zoals de BD80 die jij hebt. Die BD80 heeft wel weer ook een mooi lampje :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 15:06

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

FeaR1986 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 00:48:
Hoe bevalt die BD80 eigenlijk?
weet de ts niet denk ik
Bulls schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:25:
Ik ben van plan een Blu-Ray speler te kopen, maar ik heb geen echte versterker. Ik heb wel een Z-5500 setje

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
BGB4rn schreef op zondag 31 mei 2009 @ 00:53:
[...]
weet de ts niet denk ik
[...]
Ach, het is al laat :O

Maar dan heb ik die vraag al vast gepost voor als de TS die speler wel heeft.
Scheelt weer een post in de komende tijd :P

Maar om dan maar even iets aan te vullen @ TS:
Ga dan gewoon voor de BD60 in plaats van de BD80.
Het verschil tussen de gewone formaten en de HD formaten ga je toch niet horen op die Z-5500. En het scheelt je al snel een kleine €100,-. Of je moet het pop-up scherm van de BD80 dat waard vinden (dus dat je in beeld krijg welke resolutie en dergelijke worden afgespeeld).

En qua uiterlijk is de BD80 ook niet veel anders/beter dan de BD60. De BD80 is dus hoger door de pootjes (scheelt een halve centimter) en de BD80 heeft op de disclade een blauw lampje en dat heeft de BD60 niet. Verder zijn de apparaten hetzelfde...

[ Voor 53% gewijzigd door FeaR op 31-05-2009 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 15:06

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

FeaR1986 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 01:13:
[...]

Ach, het is al laat :O

Maar dan heb ik die vraag al vast gepost voor als de TS die speler wel heeft.
Scheelt weer een post in de komende tijd :P
xD, slaap lekker ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
FeaR1986 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 01:13:
[...]

Ga dan gewoon voor de BD60 in plaats van de BD80.
Het verschil tussen de gewone formaten en de HD formaten ga je toch niet horen op die Z-5500. En het scheelt je al snel een kleine €100,-. Of je moet het pop-up scherm van de BD80 dat waard vinden (dus dat je in beeld krijg welke resolutie en dergelijke worden afgespeeld).

En qua uiterlijk is de BD80 ook niet veel anders/beter dan de BD60. De BD80 is dus hoger door de pootjes (scheelt een halve centimter) en de BD80 heeft op de disclade een blauw lampje en dat heeft de BD60 niet. Verder zijn de apparaten hetzelfde...
De BD80 heeft ook nog High clarity sound, en hoogwaardige audio componenten.

Maar waarom zou je met de Z-5500 geen verschil horen tussen gewone DTS en DTS HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
FeaR1986 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 00:48:
Welke kant van de splitter je de center of de subwoofer plaatst maakt niet uit.
Die splitter is eigenlijk gemaakt om van mini-jack 2.0 stereo naar twee maal RCA te gaan (dus links en rechts als apart kanaal). Dus met samenvoegen (dus de splitter andersom gebruiken) ga je van twee verschillende bronnen gewoon naar één aansluiting.
Dus het moet niet uitmaken of de de center nu in de rechter of linker input van je splitter drukt.
Ik denk eigenlijk dat het wel uitmaakt, want de center moet wel door de Z5500 pod gelezen worden op het center kanaal en niet op de sub. Want ik denk dat er respectievelijk de center op rechts en de sub op links zit op de jack. (of andersom natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:16
Bulls schreef op zondag 31 mei 2009 @ 17:00:
[...]

Maar waarom zou je met de Z-5500 geen verschil horen tussen gewone DTS en DTS HD?
omdat de grootste meerwaarde van DTS HD 7.1 is tov 5.1 van DTS?

Ik zou ook gewoon via optical aansluiten eigenlijk.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 10:05
De grootste meerwaarde is compressie zonder verlies (lossless) (bij master HD). Een bioscoopmix gaat tot hooguit 6.1, wat DTS ook aankan (ES). Er zijn welliswaar 7.1 releases, maar dit is dan een upmix van de 6.1 (handmatig danwel automatisch). Dat heeft verder niet zoveel voordeel, daarnaast kan een receiver dit ook best prima.
Hoewel DTS (non HD) dus wel met dataverlies werkt is het alsnog prima om aan te horen hoor. Daarnaast is de z5500 ook niet echt het schoolvoorbeeld van een gedetailleerd geluid. Ik zou zelf ook eerder voor de analoge uitgang kiezen zodat je alle formaten (DD, DTS en ook PCM) kunt afspelen. Ik ga er dan vanuit dat de speler niet een 6 kanaals PCM track realtime naar DTS omzet om vervolgens uit te sturen via s/pdif. De center en sub kun je op de speler gewoon omwisselen natuurlijk, als je stemmen dof uit de sub hoort komen weet je genoeg :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ik denk dat ik toch maar gewoon voor de BD60 ga, dan sluit ik de Bluray met Coax aan op de Z5500 en de Digitale HD ontvanger met optical (omdat die alleen optical out heeft) Ik wilde eerst beide op optical hebben, maar ik las dat bij digitaal amper verschil is tussen optical en coax. En anders moest ik weer een optical switch hebben. Sommigen waren zelfs van mening dat coax beter is als optisch omdat je een conversie overslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:16
ShittyOldMan schreef op zondag 31 mei 2009 @ 18:15:
De grootste meerwaarde is compressie zonder verlies (lossless) (bij master HD). Een bioscoopmix gaat tot hooguit 6.1, wat DTS ook aankan (ES). Er zijn welliswaar 7.1 releases, maar dit is dan een upmix van de 6.1 (handmatig danwel automatisch). Dat heeft verder niet zoveel voordeel, daarnaast kan een receiver dit ook best prima.
Hoewel DTS (non HD) dus wel met dataverlies werkt is het alsnog prima om aan te horen hoor. Daarnaast is de z5500 ook niet echt het schoolvoorbeeld van een gedetailleerd geluid. Ik zou zelf ook eerder voor de analoge uitgang kiezen zodat je alle formaten (DD, DTS en ook PCM) kunt afspelen. Ik ga er dan vanuit dat de speler niet een 6 kanaals PCM track realtime naar DTS omzet om vervolgens uit te sturen via s/pdif. De center en sub kun je op de speler gewoon omwisselen natuurlijk, als je stemmen dof uit de sub hoort komen weet je genoeg :)
Het klopt dat een speler niet zelf een track naar DTS omzet, maar als ik me niet vergis was het verplicht voor blu-ray schijven om of een DD of een DTS track te hebben toch?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Bulls schreef op zondag 31 mei 2009 @ 17:00:
[...]

Ik lees dat je je keuze al hebt gemaakt, maar dan toch even de aanvulling.
Die High Clarity Sound is juist voor de analoge uitgangen. Als je alles digitaal (dus HDMI, optisch of coaxiaal) uitzendt heb je die High Clarity Sound dus niet nodig aangezien je receiver het geluid om zet. Enige wat wel verschilt is zoals gezegd de hoogte, dat lampje en een oproepbaar scherm met welke formaten er op dit moment worden weergegeven.

En dat je geen verschil hoort tussen DTS en DTS HD is al uitgelegd, dus daar zal ik dan niet verder op in gaan. Op het feit na wat niet genoemd is: het verschil op een Z-5500 (welke er naar mijn inziens dus niet is) is niet het €90,- verschil waard.

Maar laat even weten hoe je bevindingen zijn als je die speler in huis hebt. Want zoals gezegd ben ik namelijk ook geïnteresseerd. Alleen jammer dat ik dan mijn dvd's niet allemaal meer kan afspelen omdat daar een deel import bij zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ik kom er net achter dat de BD60 geen digital coax out heeft, dat is wel jammer want nu zal ik toch een optical switch ertussen moeten zetten. Terwijl me het net zo handig leek om het gewoon op de pod van de Z5500 te switchen. De digitale HD ontvanger heeft ook alleen maar een optical out.

Zou inplaats van een switch een converter van Optical naar Coax veel kwaliteits verlies opleveren? Op deze manier kan ik hem wel gewoon op de coax ingang van de Z5500 aansluiten. Want ik zou toch liever de BD60 nemen omdat deze minder kost dan de BD80. En anders kan ik die wellicht dan beter op de Decoder aansluiten dan ipv op de BD speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou rekening met volgende zaken:
- heb je een tv met redelijk wat input lag dan ga je lip sync problemen krijgen als je de blu ray speler op de Z-5500 aansluit (heb dit zelf meegemaakt met mijn Z-5450). Oplossing hier is een blu ray speler kopen met ingebouwde AV sync (meeste blu ray spelers van Sony hebben dit, van andere merken heb ik dit nog niet gezien). Kijk dit eerst goed na, anders zou je wel eens een stevige miskoop kunnen doen!
- DTS-HD ga je nooit kunnen afspelen op een Z-5500 omdat die geen DTS-HD decoder heeft
- Ik heb zelf een Sony BDP-S350 rechtstreeks via optical aan de Z-5450 hangen en dit geeft zeer goed geluid, zelfs al is het "maar" gewone DTS en Dolby Digital
- Sony BDP-S350 heeft wel een coax out

Ik wil je uiteraard geen keuze opdringen, maar enkel een paar aandachtspunten aanbrengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Hmm nog een dilemma erbij :X en nu ik dus verder ging zoeken op sync kreeg ik ook nog behoorlijk aantal meldingen van freeze problemen.

Edit:

Ik lees net ergens dat als je de analoge output van de BD80 gebruikt dat je dan geen last hebt van lip sync.
(ook maar uit 1 post hoor verder) Ik wil eigenlijk wel een BD60/80 omdat deze zo'n goede beeld kwaliteit schijnt te hebben. (beter dan de LG BD370) Over Sony heb ik nog niet veel gelezen, maar ik ben zelf niet zo dol op Sony.

Is het zo dat door de TV input lag de beelden later dan het geluid worden doorgegeven, o dat het geluid juist vertraagd afgespeeld word. Ik ben van plan een LG 32LH5000 te nemen. (2ms en 100Hz)

Edit2:

Hmm nu ik verder zoek op BD80 lip sync vind ik weer een bericht dat juist de analoge output sync problemen heeft.

[ Voor 79% gewijzigd door Bulls op 02-06-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan deze review je toch overhalen om voor de S350 te gaan :)
http://reviews.cnet.co.uk/dvdpvr/0,39030417,49300275,00.htm

Die lip sync problemen komen voort uit het feit dat de TV een aantal ms tijd nodig heeft om de beelden te processen, terwijl het geluid quasi zonder vertraging door de Z-5500 wordt afgespeeld. De duurdere receivers (+ 400 euro) hebben daarom bijna alllemaal een AV sync functie die dit oplost.
Als je een 100 hz lcd tv hebt dan mag je er zeker van zijn dat je lip sync problemen krijgt als je geen delay kan instellen met een AV sync op de blu ray speler of receiver.
Heb je een 50 hz tv of een plasma dan valt de lip sync meestal wel mee.
Ik had een LG BD300 en heb dus een nieuwe blu ray speler moeten kopen om het probleem op te lossen. Een dure les, vandaar... :)

Edit: als je van plan bent de LH5000 te kopen, neem dan de S350. Ik zeg dit niet omdat ik dit toestel zelf heb, maar het is een enorm goede player (zeer goede beeldkwaliteit en zeer goede upscaling van dvd's) en je gaat me bedanken als je tot de vaststelling komt dat je inderdaad die AV sync nodig had. Want eens je dat opmerkt dan ga je je dood ergeren bij elke film die je bekijkt, tot op het punt dat je enkel nog de speakers van de tv gebruikt.
Er loopt trouwens momenteel een actie bij Mediamarkt waarmee je bij aankoop van een S350 (209 euro) de 3 Bourne films gratis op Blu Ray krijgt. Toch ook meegenomen, kost normaal 45 euro.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ik snap niet dat het eigenlijk zo'n probleem moet zijn met de compatibilliteit. Waarvoor hebben ze de nieuwe standaarden dan gemaakt, ik vind dat al het video en audio gewoon gecynchroniseerd moet worden doorgegeven. Anders hoeven ze er van mijpart ook geen alternative audio-out opties op te zetten.

Ik lees zelfs dat over HDMI er problemen zijn met lip sync.

Ik heb maar een paar eisen:

Geluid moet synchroon lopen
Beeld moet van goede kwaliteit zijn
Geen ghosting (8ms die ik nu heb is niet om aan te zien)
Liest over optical of coax te gebruiken zijn (op wat voor setje dan ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:26:
Misschien kan deze review je toch overhalen om voor de S350 te gaan :)
http://reviews.cnet.co.uk/dvdpvr/0,39030417,49300275,00.htm

Die lip sync problemen komen voort uit het feit dat de TV een aantal ms tijd nodig heeft om de beelden te processen, terwijl het geluid quasi zonder vertraging door de Z-5500 wordt afgespeeld. De duurdere receivers (+ 400 euro) hebben daarom bijna alllemaal een AV sync functie die dit oplost.
Als je een 100 hz lcd tv hebt dan mag je er zeker van zijn dat je lip sync problemen krijgt als je geen delay kan instellen met een AV sync op de blu ray speler of receiver.
Heb je een 50 hz tv of een plasma dan valt de lip sync meestal wel mee.
Ik had een LG BD300 en heb dus een nieuwe blu ray speler moeten kopen om het probleem op te lossen. Een dure les, vandaar... :)

Edit: als je van plan bent de LH5000 te kopen, neem dan de S350. Ik zeg dit niet omdat ik dit toestel zelf heb, maar het is een enorm goede player (zeer goede beeldkwaliteit en zeer goede upscaling van dvd's) en je gaat me bedanken als je tot de vaststelling komt dat je inderdaad die AV sync nodig had. Want eens je dat opmerkt dan ga je je dood ergeren bij elke film die je bekijkt, tot op het punt dat je enkel nog de speakers van de tv gebruikt.
Er loopt trouwens momenteel een actie bij Mediamarkt waarmee je bij aankoop van een S350 (209 euro) de 3 Bourne films gratis op Blu Ray krijgt. Toch ook meegenomen, kost normaal 45 euro.
Ik zie wel dat de S350 (B?) geen HD audio ondersteuning heeft, maar als ik het geod begreep is dat toch niet haalbaar over coax/optical.

Moet je verder zelf de vertraging van het geluid instellen op de Blu-Ray speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

32LH5000 + S350 + Z-5500 :)

Gaat je de kwaliteit geven die je wil, heb zelf Samsung LE40B650 + S350 + Z-5450 en ben zeer tevreden over die combinatie. En ik ben echt wel veeleisend.
Ook belangrijk, maar dan bij aankoop van de tv: zorg ervoor dat hij 5:5 pulldown aankan van 24p materiaal. Dan heb je het mooiste beeld bij film op blu ray. Maar ik denk niet dat dat een probleem is met de 32LH5000.

Edit: de S350 ondersteunt wel HD geluid, maar decodeert het niet intern. Als je het geluid via HDMI naar een receiver stuurt die DTS-HD e.d. decodeert dan heb je wel HD geluid.
Maar dus niet via optical/coax, dan is het gewoon DTS en DD.

Edit2: je stelt 1x de vertraging in op de blu ray speler bij de options (bij mij staat dit op 100 ms, maar dit hangt af van tv tot tv). Daarna onthoudt hij die setting, je moet dit dus niet telkens weer opnieuw instellen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ik lees in sommige reviews dat het beeld redelijk slecht is zoals Planet Earth dat je ruis hebt of de achtergrond. En vooral met DVD upscaling. Ik weet verder niet of het per TV of film verschillend is. Ook een paar mensen hebben het over dat de speler het niet lang uithoud end at hij na 3 maand al stuk was. Heb jij ook dergelijke ervaringen?

Verder nog bedankt voor de extra info, dat heeft me wel weer wat bijgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De slechte beeldkwaliteit bij Planet Earth ligt aan het filmmateriaal zelf, heeft niets met de speler te maken. Dit ziet er op elke speler slecht uit.
Ik heb mijn toestel nog niet zo heel lang, dus ik kan niets zeggen over het "lang uithouden". Maar je kan met alles pech hebben. Heb een lcd tv van Philips gehad, die was na 2 weken stuk, een hdd recorder van lg, was na 2 maand stuk, enz...
Ik gaf de S350 als voorbeeld van een player met AV sync. Er zullen nog wel andere toestellen zijn die dit ook hebben.

Op deze link vind je een user review van de Panasonic BD80, van iemand die dus ook het gemis van een audio delay beklaagt:

http://www.amazon.co.uk/P...Disc-Player/dp/B001W8U5YK

This player would be perfect, if it allowed me to add some delay to the analog audio. Watching King Kong with a direct HDMI connection to my new Samsung LCD TV (both are HDMI 1.3), and using the analog audio output connecting to my older 7.1 amp, the lip sync problem was horrendous (HDMI 1.3 is supposed to cure this). Other discs weren't quite as bad - but things did seem to get worse when using 24p mode. Why doesn't this player use the HDMI 1.3 info supplied by the TV to automatically add some delay to the analog sound? So I am returning this today, and thinking of buying the Sony BDPS550 which is supposed to have a manual audio delay option (not idea, but better than nothing). If you don't need the audio outputs, buy the Panasonic BD60 instead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Dat van die sync-problemen kom ik nu ook vaker tegen. Ook voor mij de reden om even te wachten en verder te kijken. Schijnt dat trouwens niet alle spelers deze problemen hebben, maar alleen bepaalde batches. En ook per disc is de delay verschillend, dus dat is rot als je dan telkens de delay in moet stellen.

Ik wacht nu tot de Pioneer BDP-320 in Nederland uit komt.
Wel een stukje duurder dan zelfs de Panasonic BD80 en wat langzamer met opstarten.
Maar geen last van audio-delay en kwalitatief nog een stukje beter.

Eerste (Duitse) test is al zeer lovend in ieder geval:klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ik denk dat ik nu voor de Sony BDP S550 ga (voor toch de analoge uitgangen)
Iedereen zeker weten dat ik het gewoon met stereo jack pluggs -> L-R tulpjes kan aansluiten op de Z5500?
Ik moet gewoon zelf het verschil horen tussen de HD audio formaten. Dat kan me die 80 euro dan ook niet zoveel schelen.

Normaal ben ik een beetje anti Sony, maar een fobie is er om overwonnen te worden O-)

[ Voor 36% gewijzigd door Bulls op 03-06-2009 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de BDP-S350 heb ik 1 x de delay ingesteld op 100 ms en dit is bij mij juist voor alle discs (zowel blu ray als DVD)...

@Bulls: waarom anti-Sony? Mijn indruk van Sony is dat ze niet de meest flashy uitziende produkten hebben, maar dat ze wel heel degelijk en kwaliteitsvol zijn... Ik ben tot hiertoe nog van geen enkel Sony produkt dat ik gekocht heb ontevreden geweest (car hifi, dvd speler, blu ray speler, walkman gsm,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Anti sony? Tja wat valt er van te zeggen.

Bijvoorbeeld dat hun walkmans een sneaky extra aarde pinnetje hebben die de battarij aanraakt zodat je alleen Sony battarijen kan gebruiken. (tenzij je het weet en bij normale battarijen een beetje van de coating weg haalt)
Of dat ze de releases van hun consoles altijd zolang uitstellen voor Amerika en de EU, (en ook nog er voor uit komen dat Europa een minder belangrijke afzetmarkt is) en dan ook nog eens santies gaan opleggen aan retailers uit Japan die de producten exporteren naar Europa. Want ja dan wordt de early adopter markt al verzadigt en kunnen ze ze niet meer duurder verkopen op de daadwerkelijke release.

Maargoed, Blu-Ray is door sony zelf ontwikkeld dus op dit gebied hebben ze denk ik wel iets meer verstand en uiteindelijk zullen hun spelers wel beter kunnen zijn. Ik ga het gewoon proberen.

Hopelijk heeft de LG 32LH5000 geen last van negatieve input lag (beeld eerder dan het geluid zonder audio vertraging ingesteld) want dan moet ik naar een alternatief opzoek. En veel TV's met 2ms zijn er nog niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Bulls op 03-06-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beeld kan nooit eerder komen dan het geluid als je het geluid rechtstreeks van de blu ray speler naar de Z-5500 stuurt, daar moet je niet van wakker liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belangrijk is dat je bij de audio instellingen de "BD audio" op "Rechtstreeks" (Direct) zet en niet op "Mengen" (mix). Anders krijg je audio lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Om het nog even op te rakelen, is er verschil in geluids kwaliteit als je analoog of digitaal gebruikt? Het voordeel van analoog gebruiken is dat je wel de HD audio tracks kan gebruiken. Maar ik las ergens dat het geluid beter is met de Z-5500 als je het digitaal aansluit. Nou komt dat uit een topic waar mensen de set op de PC aansluiten (en dus waarschijnlijk de decoding beter is van de Z-5500) Maar omdat de Bluray speler zelf decodeerd zou het dus ook beter kunnen klinken als je wel analoog gebruikt (ook omdat je de HD sounds kan afspelen) Heeft iemand dit al een keer getest? (Z-5500 op een DVD of Bluray speler en dan verschil tussen analoog en digitaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
*Bump*

Het was dus een Sony BDPS550 geworden, deze heb ik op digitaal aangesloten met Coax, en op analoog met 3 jack naar 2x tulp pluggen.
Als ik de audio uitvoer prioritiet op analoog zet en de Z-5500 op Direct 6 channel, dan is het geluid wel helder en bij audiotrack van de Blu-ray film staat ook DTS HD MA, maar de bas is echt crap. Heel zacht niet helder, en als ik de sub harder zet dan klinkt het ook niet goed. Dan worden er teveel midden tonen doorgegeven en rommelt er van alles in de sub.

Het kan zijn dat de kabels niet heel goed zijn, maar deze waren ook niet 80 cent kabeltjes maar wel redelijk betere met schielding etc.

Maar als ik audio uitvoer prioriteit op Digitaal (Optisch/Coax) zet, en de Z-5000 ook op Coax, dan klinkt het heel goed, en dan klopt de Sub wel.

Ik had ook ergens gelezen dat bij analoge uitvoer op de Blu-ray speler de Sub +10 dB gezet moet worden voor een vol geluid, maar ik kan het daar niet veranderen. Ik kan alleen de dB verlagen maar niet verhogen.
Zal dan wel op de versterker moeten gebeuren, maar omdat ik die niet heb wil het dus niet.
Op de Z-5500 kan ik alleen de Sub volume aanpassen en niet de dB.

Verder heb ik een aantal keren gewisseld met audio uitvoer tussen analoog en digitaal, (wat heel irritant is, omdat je de hele Blu-ray sequence weer met doorlopen met laden en Brein troep etc) maar op de slechtere sub na heb ik geen verschil kunnen horen. tussen DTS HD MA analoog en DTS digitaal.

Direct wisselen op de Z-5500 tussen digitaal en 6 channel direct is wel mogelijk alleen gebruikt hij dan als hij op analoog staat bij digitaal niet de DTS track maar Dolby Digital, en andersom dus ook, als hij op digitaal staat op de Blu-ray speler en je switched van Coax naar 6ch. dan heb je alsnog op analoog weer alleen Dolby Digital. Dus direct vergelijken kan niet, en als je het helemaal vanuit het het menu van de speler zelf moet switchen dan gaat er zoveel tijd overheen dat het amper te vergelijken is.

Was leuk om het geprobeerd te hebben, maar ik had dus de 80 euro meerprijs van de S550 op de S350 en de 20 euro voor extra kabels kunnen uitsparen.

Verder ben ik erg tevreden over de Sony BDPS550, ik heb hem op een Samsung UE32B6000 aangesloten, en het beeld is echt heel goed. Ben blij dat ik van de audio vertraging heb gehoord, want deze heb ik wel nodig.

Hiervoor had ik een DVD homecinema van JVC, maar het geluid van de Z-5500 is velen malen beter dan van dat setje. De Z-5500 zou waarschijnlijk voor kenners niet goed genoeg zijn, maar voor wat ik eerder had is dit zeker een hele vooruitgang.

Ik zou in principe de S550 kunnen terug sturen en een S350 nemen, maar ik houd dit wel, wellicht tik ik nog een keer een versterker op de kop zonder HDMI waardoor de analoge aansluitingen nog van pas komen.
Pagina: 1