Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er vaak door stafleden gereageerd wordt met "plaats een vacature op tweakers" maar ik heb daar natuurlijk helemaal geen geld voor. Ik denk toch niet dat er iets mis mee is als een paar tweakers op deze manier iets leuks zouden kunnen neerzetten? Is dat niet ook de bedoeling van een community?

Ik studeer Bedrijfskunde in Rotterdam en had dit trimester een vak genaamd "marktonderzoek". Tijdens een gastcollege vertelde een oud-bedrijfskunde student hoe hij Blauw Research had opgericht in zijn studententijd. Omdat ik al een paar jaar een eigen cms onderhoud en lever, weet ik het een en ander van internet en internetstatistieken af. Ik heb nu echter een idee dat een duidelijke aanvulling zou kunnen zijn binnen het gebied van online marktonderzoek. Het idee bestaat al, maar niet binnen Europa. We kregen ook een case van marktonderzoeksbureau Metrixlab, die ook niets nieuws deden, maar intussen een gedegen onderneming zijn geworden. Ook al kun je diensten eenvoudig via internet afnemen, bedrijven prefereren toch een face-to-face contact.

Ik ben op zoek naar mensen met zeer goede kennis van javascript en flash, die met mij samen een marktonderzoekstool zouden willen bouwen. Het servergedeelte (php / mysql) kan ik voor mijn rekening nemen. Dus ben je student, heb je net als ik wat tijd over en wil je die benutten om misschien wel een mooi bedrijfje uit de grond te stampen, laat het me dan weten :) Natuurlijk heeft het plan nog haken en ogen, maar ik ben erg enthousiast van een eerste marktverkenning. Uiteindelijk zou het ideaal zijn om met 2 bedrijfskunde studenten en 2 of 3 technici (hbo, tu) samen te werken!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:41
Erg leuk idee! Ik heb zelf commerciële economie gestudeerd en ga nu beginnen met bedrijfskunde aan de Universiteit in Antwerpen. Ik kan helaas niks programmeren maar heb zeker wel interesse om zoiets op te zetten met anderen.

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Wat versta je onder een marktonderzoektool? En het is ook wel handig om contactinformatie in profiel te zetten als je wilt dat mensen contact met je opnemen, zeker omdat dit soort topic vaak snel een slotje krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Johnny op 30-05-2009 11:22 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zorg schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:14:
Erg leuk idee! Ik heb zelf commerciële economie gestudeerd en ga nu beginnen met bedrijfskunde aan de Universiteit in Antwerpen. Ik kan helaas niks programmeren maar heb zeker wel interesse om zoiets op te zetten met anderen.
offtopic:
Is dat dan TEW: Bedrijfskunde? Ik studeer net af aan de UA in die richting :)

Verwijderd

Topicstarter
Johnny schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:21:
Wat versta je onder een marktonderzoektool? En het is ook wel handig om contactinformatie in profiel te zetten als je wilt dat mensen contact met je opnemen, zeker omdat dit soort topic vaak snel een slotje krijgen.
Stuur me PM voor contactinfo. Marktonderzoek is wellicht niet helemaal het goede woord: usability onderzoek is misschien beter. Bestaat uit twee producten:
  • een tool om te onderzoeken hoe bezoekers een website gebruiken, maar dan een duidelijke meerwaarde boven de 1001 standaard statistiekenbedrijfjes die er al zijn. Denk aan clickheat maps maar dan beter. Met de data die we verzamelen genereren we een rapport over hoe de site te verbeteren; dat rapport wordt verkocht
  • een tool om te achterhalen wat consumenten vind jouw site vinden (feedback), maar dan statistisch vergelijkbaar met andere sites uit dezelfde industrie (waar we ook gegevens over verzamelen). Likert-schalen enzo
Ik weet zeker dat we het verkocht gaan krijgen. Ik ben voorzichtig met exact te vertellen wat het is; dan moet ik eerst weten wie serieus genoeg is om IRL af te spreken. De bottleneck hier: programmeerkennis. Om de tools te ontwikkelen zijn echt mensen nodig met een zeer goede kennis van javascript en flash. Dus ook de bedrijfskunigen hier; vraag om je heen :)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:05

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 00:41:
Ik weet dat er vaak door stafleden gereageerd wordt met "plaats een vacature op tweakers" maar ik heb daar natuurlijk helemaal geen geld voor. Ik denk toch niet dat er iets mis mee is als een paar tweakers op deze manier iets leuks zouden kunnen neerzetten? Is dat niet ook de bedoeling van een community?
De bedoeling van de community is om te discussiëren over allerhande zaken, kennis uit te wisselen etc. Jouw topic valt echter voor 100% onder de noemer werving.

Op het forum is wat dat betreft geen plaats om mensen geinteresseerd te krijgen in je plannen, hooguit is het toegestaan om een niet te opzichtige melding in je signature te zetten.
Dit topic gaat wegens niet toegestane werving dus dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.