[Ervaringen] 12" & 13" Laptops - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 70.766 views

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:19
Cinner schreef op maandag 08 juni 2009 @ 15:43:
Weet iemand of de Core 2 Duo SU9400 CPU goed overweg kan met YouTube HD filmpjes (of ander Flash HD videomateriaal)? Ik las namelijk 2 reviews van de single core versie waaruit bleek dat die het niet trok. Ik overweeg de aanschaf van een Acer Timeline laptop, maar een vereiste is toch wel dat hij YouTube HD materiaal kan afspelen zonder problemen.
Ik heb ook een Acer Timeline laptop met de SU9400 en YouTube HD is echt geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:23
Michel242186 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:07:
[...]

Ik heb ook een Acer Timeline laptop met de SU9400 en YouTube HD is echt geen enkel probleem.
Super! Bedankt voor je reactie. Ik neem aan dat fullscreen afspelen ook probleemloos werkt?

[ Voor 10% gewijzigd door Cinner op 08-06-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Laatst online: 12:19
Cinner schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:08:
[...]

Super! Bedankt voor je reactie. Ik neem aan dat fullscreen afspelen ook probleemloos werkt?
proc zit rond de 70% bij gewone hd beelden..ik heb ook even de beruchte vogelscene afgespeelt..maar dat gaat dus niet lukken zonder te stotteren(maar goed die is ook flink zwaar)....maar goed gewone hd filmpjes speelt hij prima af ook fullscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Michel242186 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:31:
[...]
ik heb ook even de beruchte vogelscene afgespeelt..maar dat gaat dus niet lukken zonder te stotteren(maar goed die is ook flink zwaar
Ik ben volgens mij niet hip genoeg om te weten welk filmpje je bedoelt. Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik las namelijk 2 reviews van de single core versie waaruit bleek dat die het niet trok.
Waar las je dat?

PS. ik zou eigenlijk verwachten dat de Core Solo het net zou moeten kunnen.

Edit: In UK gaan de prijzen van de Samsung X360 naar bedenen: Deze bezorgt ook in NL.

[ Voor 41% gewijzigd door Philflow op 08-06-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Philflow schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:47:
[...]

Waar las je dat?

PS. ik zou eigenlijk verwachten dat de Core Solo het net zou moeten kunnen.
Ik las het in een gebruikersreview op het notebookreview.com forum van de 13" Acer Timeline (solo core), en in een recensie van een laptop met dezelfde CPU (misschien zelfs dezelfde laptop, via notebookcheck.com iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Vandaag mijn asus n20a ontvangen. Het eerste wat me opviel toen ik de doos open maakte. Er zit geen tas/sleeve/muis bij.. Verschilt dit bij sommige modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
souljah1h schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:40:
Vandaag mijn asus n20a ontvangen. Het eerste wat me opviel toen ik de doos open maakte. Er zit geen tas/sleeve/muis bij.. Verschilt dit bij sommige modellen?
Was volgens mij laatst ook iemand met een Asus F6V als ik me goed herinner die die ook niet had. Vind het overigens wel erg vreemd. Voor zover ik weet zit het er namelijk wel bij. Wellicht kan je even navragen bij je shop hoe het zit of wellicht kan je even contact opnemen met Asus. Wellicht kan je op die manier iets regelen. Uiteraard niet helemaal zoals het hoort: je gaat er immers vanuit dat ze erbij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Regeneration schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:57:
[...]

Was volgens mij laatst ook iemand met een Asus F6V als ik me goed herinner die die ook niet had. Vind het overigens wel erg vreemd. Voor zover ik weet zit het er namelijk wel bij. Wellicht kan je even navragen bij je shop hoe het zit of wellicht kan je even contact opnemen met Asus. Wellicht kan je op die manier iets regelen. Uiteraard niet helemaal zoals het hoort: je gaat er immers vanuit dat ze erbij zitten.
Ja ik ging er ook vanuit. Het staat zelfs op de Asus site vermeld. Heb al support aangevraagd bij 4launch! Wacht dit eerst even af voordat ik contact opneem met Asus. Hier staat het vermeld :

http://www.asus.nl/produc...=0&model=2565&modelmenu=2

[ Voor 7% gewijzigd door souljah1h op 08-06-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cinner schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:09:
[...]
Ik las het in een gebruikersreview op het notebookreview.com forum van de 13" Acer Timeline (solo core),
Ik hoop dan wel dat die gebruiker weet hoe je hem in max. performance zet. *
en in een recensie van een laptop met dezelfde CPU (misschien zelfs dezelfde laptop, via notebookcheck.com iig).
Heb je een link? Notebookcheck heeft alleen de 14" met Core 2 Duo ge reviewed.

*
Edit: ik heb het hem gevraagd
Edit 2: Antwoord: It's on balanced mode, I did not try it on high performance mode, but I doubt it will matter, allow me to explain.
Edit 3: in max performance nog steeds choppy, zegt ie.

[ Voor 35% gewijzigd door Philflow op 08-06-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 18:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Cinner schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:34:
[...]

Ik ben volgens mij niet hip genoeg om te weten welk filmpje je bedoelt. Heb je een linkje?
Google even naar killer/killa sample. Ligt er maar net aan wat je het fijnst vind om te downloaden.
torrent
Rapishare

Het is een scene uit de documentaire 'Planet Earth' waarop een flinke zwerm vogels te zien zijn. Op de een of andere manier is deze scene erg zwaar om te tonen, en vereist deze het uiterste van de HDcapaciteiten van het afspeelsysteem (computer, mediastreamer, etc.) die gebruikt wordt.

Er zijn overigens maar weinig basis-oplossingen die zonder moeite deze sample afspelen, en toch een volwaardig apparaat zijn mbt HD-weergave dus helemaal leidend is het niet.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Michel242186 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:31:
[...]
proc zit rond de 70% bij gewone hd beelden..ik heb ook even de beruchte vogelscene afgespeelt..maar dat gaat dus niet lukken zonder te stotteren(maar goed die is ook flink zwaar)...
Heb je het al geprobeerd met MPC en CoreAVC? Zou geen probleem mogen zijn. (Guide)

Edit: ik zit nu te kijken naar de specs van dat filmpje: 10 seconds 120 GB. Lol, niet echt representatief.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 08-06-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:09

Dutch_guy

WYSIWYG

Vandaag m'n Packard Bell BG45 verkocht. 8 maanden gebruikt en ik moet zeggen dat ik nu positief tegenover Packard Bell sta. De laptop was nog als nieuw en nog net zo stevig als dat ik hem kocht.

Reden van verkoop is dat ik toch maar weer een grotere laptop heb gekocht, een MSI GX620. Enige reden is dat ik een hogere resolutie wilde, heb nu 1680x1050 en dat is toch wel heerlijk als je veel met Photoshop/ Dreamweaver werkt.

Mocht je je 12/13 inch notebook willen gaan verkopen. Vergeet marktplaats dan maar. Wat een debielige reacties heb ik gehad zeg. Dat soort figuren begrijpt niet het verschil tussen wat ik aanbood en een netbook. Dan krijg je dus reacties dat ze hem wel effe komen halen voor 100 euro. Heb hem uiteindelijk via Tweakers verkocht.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Regeneration schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:57:
[...]

Weet je ook nog op welke site dat was? en zou je hem met mij in contact kunnen brengen? wil graag weten hoe die het heeft geregeld en of die z'n tas nog heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dutch_guy schreef op maandag 08 juni 2009 @ 20:54:
Reden van verkoop is dat ik toch maar weer een grotere laptop heb gekocht, een MSI GX620. Enige reden is dat ik een hogere resolutie wilde, heb nu 1680x1050 en dat is toch wel heerlijk als je veel met Photoshop/ Dreamweaver werkt.
Nog ergens kunnen vinden dan?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:09

Dutch_guy

WYSIWYG

Ja, kon hem zo halen bij Computerland in Hoofddorp. Ze hadden er volgens mij nog meer. Had ze gewoon even opgebeld, want ik had ook al gezien dat geen van de webshops ze op vooraad had. Dus daar was ik wel blij mee want ik weet geen andere betaalbare 15,4" laptop met 1680x1050.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:31

XanderDrake

Build the future!

GENETX schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:38:
Mja, wat had je dan intussen gewild? Een op 2,7GHz tikkende K10 met 95W TDP? Het grote probleem is dan 65nm eigenlijk gefaald is voor AMD. Er zijn wel een paar leuke processors zoals de Athlon EE, maar dat is het dan ook wel.
Ja dat is wat het is. De 65nm overstap betekende eerst een mega-strop voor AMD en vervolgens een manier om op prijs te concurreren met de K8 core uit 2003.
Grappig dat 90nm voor AMD gigantisch een succes was terwijl 65nm de neergang betekende. Voor Intel was het precies andersom: de 90nm refresh van de P4 en ook de dualcores deden het slecht, terwijl de 65nm Yonahs en Conroes het antwoord boden!
Ik denk dat AMD graag meer had willen doen. Sowieso is de Griffin 65nm wel de eerste echte notebookprocessor van AMD met echt merkbaar betere energysaving features tegenover de desktops. Maar 65nm faalde, want wat als de Griffin op 2,8GHz had geklokt? Dan had AMD er nu nog niet zo beroerd voor gestaan. De ambitie is er wel, maar als je niet kunt op een moment dan gaat het gewoon niet.
Dit is het schokkende van het verhaal.
Wat als de Griffin op 2,8GHz had geklokt? Nou dan, het zou zeker een high-end cpu geworden zijn dan, en dan zou hij NOG verliezen van Intel's Meroms, laat staan Penryns die rond die tijd uitkwamen!
Het is simpel (AMD, lees mee): K8 begon overdatum te raken halverwege 2006, punt.
Nu vind ik het totaal niet erg als AMD de K8 zou reanimeren voor een leuke Atom kontenschopper, maar wees eerlijk, in laptops worden ze overhoop geschoten door intel, op welke manier dan ook.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!
souljah1h schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:41:
[...]

Weet je ook nog op welke site dat was? en zou je hem met mij in contact kunnen brengen? wil graag weten hoe die het heeft geregeld en of die z'n tas nog heeft gekregen.
Ik dacht eerst dat het in dit topic was maar het was in het vorige deel:
FikkieHo in "[Ervaringen] 12" & 13" Laptops - Deel 3"
FikkieHo in "[Ervaringen] 12" & 13" Laptops - Deel 3"

Diegene heeft een muis "gekregen", maar geen tas. De reden was dat Asus soms andere voorwaarden heeft met bepaalde winkels...

offtopic:
*Regeneration denkt na over een subtiele waarschuwing in de TS hieromtrent. Dat je goed moet navragen voor je aankoop of er bepaalde accesoires wel of niet meegeleverd worden, o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
RaJitsu schreef op maandag 08 juni 2009 @ 20:45:
[...]

Google even naar killer/killa sample. Ligt er maar net aan wat je het fijnst vind om te downloaden.
torrent
Rapishare

Het is een scene uit de documentaire 'Planet Earth' waarop een flinke zwerm vogels te zien zijn. Op de een of andere manier is deze scene erg zwaar om te tonen, en vereist deze het uiterste van de HDcapaciteiten van het afspeelsysteem (computer, mediastreamer, etc.) die gebruikt wordt.

Er zijn overigens maar weinig basis-oplossingen die zonder moeite deze sample afspelen, en toch een volwaardig apparaat zijn mbt HD-weergave dus helemaal leidend is het niet.
Dat filmpje lijkt me een goede test om te kijken of je laptop Blu-ray kan afspelen (met behulp van GPU acceleratie uiteraard). Hopelijk kan iemand dat testen met een SU core solu/duo icm met Intels 4500HD GPU. Ik zou er namelijk graag een USB Blu-ray drive aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 00:13:
Dit is het schokkende van het verhaal.
Wat als de Griffin op 2,8GHz had geklokt? Nou dan, het zou zeker een high-end cpu geworden zijn dan, en dan zou hij NOG verliezen van Intel's Meroms, laat staan Penryns die rond die tijd uitkwamen!
Het is simpel (AMD, lees mee): K8 begon overdatum te raken halverwege 2006, punt.
Nu vind ik het totaal niet erg als AMD de K8 zou reanimeren voor een leuke Atom kontenschopper, maar wees eerlijk, in laptops worden ze overhoop geschoten door intel, op welke manier dan ook.
Klopt, maar dan had men iig nog een waardig alternatief voor bijvoorbeeld de P8400 gehad. Nu kunnen de topmodellen van AMD amper mee met een low end T4200 :') . En ja, het was leuk geweest als AMD gewoon mee deed in laptops tot 800-900 euro. Dat had al veel gescheeld waarbij men iig in het low-end segment een goede processor had gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door GENETX op 09-06-2009 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Zonet mailtje terug gehad van 4launch. Hun zeggen dat het niet vermeld staat op hun website en ook bij hun leverancier niet bekend is dat er een tas en muis bij zit. Ik mag nu een tas uitzoeken en hun betalen de verzendkosten voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cinner schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 07:29:
[...]
Dat filmpje lijkt me een goede test om te kijken of je laptop Blu-ray kan afspelen (met behulp van GPU acceleratie uiteraard).
120MB voor 10 seconde, volgens mij is dat 64.8GB voor 90 minuten. Lijkt me sterk dat dat op een Bluray past?
Ik vraag me af hoe representatief dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Philflow schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:22:
[...]

120MB voor 10 seconde, volgens mij is dat 64.8GB voor 90 minuten. Lijkt me sterk dat dat op een Bluray past?
Ik vraag me af hoe representatief dat is.
Hoewel de bitrate van dat filmpje gemiddeld hoger is dan een doorsnee Blu-ray, zouden er wel Blu-ray's zijn met scenes met een overeenkomende bitrate. Dus als je dit filmpje kunt afspelen, kun je ook de meest uitdagende Blu-rays afspelen, me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is geen enkele scene op een Bluray 120MB voor 10 seconde. Volgens mij leg je de lat dus veel te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Packard Bell komt met een 11.6" "netbook" met een Atom, maar ook een niet nader te noemen AMD... :o Hij is al verkrijgbaar voor een richtprijs van € 399.

nieuws: Packard Bell kondigt twee nieuwe netbooks aan

Ben benieuwd naar de AMD proc. Neo of Neo X2 wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
Regeneration schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:56:
Packard Bell komt met een 11.6" "netbook" met een Atom, maar ook een niet nader te noemen AMD... :o Hij is al verkrijgbaar voor een richtprijs van € 399.

nieuws: Packard Bell kondigt twee nieuwe netbooks aan

Ben benieuwd naar de AMD proc. Neo of Neo X2 wellicht?
Welke resolutie heeft die 11.6 notebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GrooV schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:15:
[...]
Welke resolutie heeft die 11.6 notebook?
1366*768.

Het is PB's tegenhanger van de Acer 751. Ze hebben ook hetzelfde toetsenbord. (PB is overigens ook van Acer)

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 09-06-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ben benieuwd wat die 2GB'er, AMD'er, Windows Vista HP'er moet gaan kosten...
Als die CPU een beetje geil is en hij 499,- gaat kosten wordt dat misschien wel m'n nieuwe 'mini'!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 12:12
deze packard bell met 11,6" scherm stond voor een 2 weken terug al bij de dynabyte in amersfoort.\
stond naast de acer 0ne 751 en waren bijna identiek.

iets andere vormgeving acer afgeronde hoeken en de pb wat hoekiger.
maar specs identiek (allebei atom z520) en de ene een iets grotere rand om het scherm dan de andere.

de amd versie van de pb heb ik nog niet gezien.
ben idd wel benieuwd wat voor proc er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar we weten nog niet wat voor GPU er in zit... Ik vrees dat je voor 499,- geen HD3xxx gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:21:
Ben benieuwd wat die 2GB'er, AMD'er, Windows Vista HP'er moet gaan kosten...
Als die CPU een beetje geil is en hij 499,- gaat kosten wordt dat misschien wel m'n nieuwe 'mini'!
nvm, ik lees te snel

[ Voor 26% gewijzigd door GENETX op 09-06-2009 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
De huidige kost 400,- niet die met AMD-platform, 2GB RAM en Windows Vista HP!

Packard Bell heeft de twee nieuwe Dot-modellen uitgerust met een multi-gesture touchpad, waarmee bijvoorbeeld snel door webpagina's kan worden gescrold door twee vingers in een horizontale beweging over het touchpad te schuiven. In tegenstelling tot de Dot S beschikt de Dot M over een 'plat' toetsenbord, terwijl de Dot S op zijn beurt over bluetooth beschikt.

Ik wil natuurlijk wel BlueTooth :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
My bad...

Maar het zou best kunnen dat het een Neo X2 wordt met M780G chipset op het Congo platform. PB wil nog niets los en wss mag dat dan nog niet van AMD wat zelf die krengen nog moet introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
en wat denk je van 'n GPU? Vergelijkend met de X4500 of beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naeszens35
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-02-2024
Als je een beetje wat geld investeerd kun je een leuke laptop hebben...

Ik heb vanaf februari een MacBook white... Heb er zelf 4GB geheugen ingezet i.p.v. 2GB en een 7200RPM 320GB schijf i.p.v. 120GB 5400RPM.

Mijn MacBookje is nu echt super snel om mee te werken... Je kunt er zelfs redelijk op games (als je dat zou willen, ik gebruik 'm meer voor virtuele servers en dergelijke).

En het voordeel is dat je er meteen alles in hebt zitten wat je eigenlijk nodig hebt zoals Bluetooth, infrarood, Wireless-N en FireWire.

Ik heb 8 jaar alleen maar met Windows gewerkt en ben blij dat ik nu met OS X kan werken... Zoals velen zeggen 'Het werkt net even lekkerder dan Windows' kan ik alleen maar beamen, en nee ik ben geen apple fanboy ;)

Deze MacBook is nu nog 849 bij YouMac in Eindhoven. Het nieuwe witte model is 949 en daarna komen de Pro's vanaf 1149 (ik heb gelukkig nog studentenkorting dus gaat er nog 8% vanaf :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:29:
en wat denk je van 'n GPU? Vergelijkend met de X4500 of beter?
Nouja, als het is omdat AMD Congo nog moet introduceren dat PB de specs nog niet los laat, omdat in dat geval Congo er in zit, dan is het dus een M780G chipset met HD 3200.

Of ze gebruiken een oud platform met een 690-chipset en X1200-series igp. Maar dan zou ik niet weten waarom ze er niets over los zouden willen. Verder heeft AMD niks op de planning, of ze moeten eens iets in het diepste geheim hebben gemaakt, maar dat verwacht ik bij Apple, niet bij AMD...

[ Voor 30% gewijzigd door GENETX op 09-06-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
GENETX schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:38:
Nouja, als het is omdat AMD Congo nog moet introduceren dat PB de specs nog niet los laat,
omdat in dat geval Congo er in zit, dan is het dus een M780G chipset met HD 3200.
* CLB checked http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html en constateert: goed te pruimen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor deze klasse is natuurlijk UVD echt een groot voordeel voor AMD.

Congo wordt wel leuk :) . Nu alleen nog een 13" tablet er mee uitrusten en * GENETX is ook om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304609

Weet iemand of de Core 2 Duo SU9400 CPU goed overweg kan met YouTube HD filmpjes (of ander Flash HD videomateriaal)? Ik las namelijk 2 reviews van de single core versie waaruit bleek dat die het niet trok. Ik overweeg de aanschaf van een Acer Timeline laptop, maar een vereiste is toch wel dat hij YouTube HD materiaal kan afspelen zonder problemen.
Geen enkel probleem met mij Dell e4200 SU9400 3GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Magnolia in 'nieuws: Packard Bell kondigt twee nieuwe netbooks aan'
PCPro.uk stelt:

“Packard Bell is giving customers the choice of an AMD Athlon L110 processor, running at 1.2GHz, and the usual 1.66GHz Atom N280. While the Intel part means that the standard netbook specification of 1GB of RAM, a smaller hard disk and integrated graphics remains, opting for the AMD CPU means that an ATI Radeon Express 1270 chip is included instead, alongside 2GB of RAM and a 320GB hard disk.”
Als ik op die Athlon L110 zoek dan kom ik hier op:

http://www.netbooknews.com/tag/athlon-l110/
En Gateway is net als Packard Bell van Acer. Sowieso zijn beide laptops gelijk ;)

Dus, gokje: +- 50% beter als een Atom. Wel de X1270 igp. Lekkere budget oplossing van AMD dus :P Verder is het volgens mij, ook gezien google resultaten geen Athlon, maar een Sempron L110

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 09-06-2009 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoe zit het met het energieverbruik van die L110 combinatie? Die van de Atom is wel extreem laag, zeker in combinatie met de US15W :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nieuws: Nieuwe AMD Sempron gaat concurreren met Intels Atom
Volgens mij is het platform wel vergelijkbaar. Dus ik reken op zo'n 8 tot max 10W voor CPU en chipset.

Dat is wel meer dan een Atom iig. Maar ook krachtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
GENETX schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 15:28:
Wel de X1270 igp. Lekkere budget )W#)(*@#$ oplossing van AMD dus :P
Heb je zo'n CPU, zo'n grootte, zo'n resolutie, zoveel GB RAM, zo'n OS met zo'n shitty GPU, helemaal :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En je zult natuurlijk zien dat hij 500 euro gaat kosten ivm de 2GB en met name Windows Vista :X

Idd wel jammer want dan zit deze niet ver onder de dv2 met igp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

GENETX schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:29:
My bad...

Maar het zou best kunnen dat het een Neo X2 wordt met M780G chipset op het Congo platform. PB wil nog niets los en wss mag dat dan nog niet van AMD wat zelf die krengen nog moet introduceren.
Dus je zegt 11,6 inch icm Congo?

Dit is em dan, mijn droom Ultralight d:)b

Maar niet te veel hopen he ;)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik zit een beetje te loeren voor een 12"-er voor mijn vriendin. Nu viel mij de HP 2230.

Nu vraag ik mij vooral af wat ik daar grafisch van kan verwachten. Game-performance maakt niet zo veel uit, maar mag ik verwachten dat die HD kan afspelen? Dit in verband met de HDMI uitgang, dan zou het wel erg prettig zijn als deze dan MKV'tjes kan afspelen.

Verder is vooral de prijs van belang en moet het compleet zijn. Belangrijk daarin is wel de optische drive, want bij bijvoorbeeld de dv2 krijg je die er extern bij, maar dat is niet zo erg praktisch.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:43:
[...]

Dus je zegt 11,6 inch icm Congo?

Dit is em dan, mijn droom Ultralight d:)b

Maar niet te veel hopen he ;)
Zou ik idd niet doen. Je kunt beter eerst het hele topic doorlezen voor je gaat hopen...

psst.. GENETX in "[Ervaringen] 12" & 13" Laptops - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hooglander1 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:47:
Game-performance maakt niet zo veel uit, maar mag ik verwachten dat die HD kan afspelen? Dit in verband met de HDMI uitgang, dan zou het wel erg prettig zijn als deze dan MKV'tjes kan afspelen.
Absoluut. 1080p vloeiend.
Verder is vooral de prijs van belang en moet het compleet zijn. Belangrijk daarin is wel de optische drive, want bij bijvoorbeeld de dv2 krijg je die er extern bij, maar dat is niet zo erg praktisch.
Ik vind dat juist wel praktisch. Zo zie je maar, smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Philflow schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:56:
[...]

Absoluut. 1080p vloeiend.

[...]

Ik vind dat juist wel praktisch. Zo zie je maar, smaken verschillen.
Kijk, ik zou dat wel praktisch vinden, maar het is voor mijn vriendin en dan wil je zo min mogelijk losse componenten, zeker aangezien ze op stage gaat naar het buitenland en dan misschien die laptop veel moet verslepen. Dan moet ze wel gewoon een cd af kunnen spelen.

Dat full-hd is in mijn belang, dan kan ik over 1 of 2 jaar gewoon dat ding gebruiken als mediaspeler O-)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

GENETX schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:49:
Zou ik idd niet doen. Je kunt beter eerst het hele topic doorlezen voor je gaat hopen...

psst.. GENETX in "[Ervaringen] 12" & 13" Laptops - Deel 4"
Dan nog.
Wat is het grootste probleem met de Acer 751? De CPU en de GPU.
PB lost dat vrij aardig op door dezelfde form-factor te pakken en er toch iets betere hardware in te stoppen :)

Ik ben all-ears als dit dingetje rond de 400€ word, zeker door de build-in 3G

Maar dan koop ik waarsch. toch de Neo X2 DV2... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Acer to launch 11.6-inch ultra-thin notebook in July
Acer will launch a Timeline series of ultra-thin notebooks with a screen size of 11.6 inches in July, with Quanta Computer to undertake OEM production, according to industry sources in Taiwan.

To prevent overlap, the sources expect Acer will either start phasing out its 11.6-inch Aspire One netbook or drop the netbook's price after the launch of the 11.6-inch ultra-thin notebook to establish a clear boundary between the two product lines.

Acer has recently reduced its 11.6-inch netbook orders to Quanta due to unsatisfactory sales, according to previous reports.
http://www.digitimes.com/news/a20090609PD208.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Shit, ik krijg zo de Aspire 11.6" overhandigd. Terugsturen of niet, dat is de vraag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neographikal schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:07:
Shit, ik krijg zo de Aspire 11.6" overhandigd. Terugsturen of niet, dat is de vraag :X
De Aspire is een echt netbook met Z520. De Timeline zal een Core solo hebben verwacht ik en zal toch > 500 euro gaan kosten, verwacht ik. Het ligt er dus aan wat je ermee wil gaan doen.
Voor surfen, 720p kijken en beetje office voldoet de 751 prima.

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 10-06-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Da's waar, en de prijsdaling kan nooit meer dan een paar tientjes zijn, anders zit er geen premium meer op tov de 10" varianten met een hoger energieverbruik. Hij is inderdaad bedoeld voor wat internet en office e.d. :)_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
neographikal schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:07:
Terugsturen. Als je nu al twijfelt over je aankoop, kun je beter nog even wachten op een nieuwer model. Ik zou spijt krijgen iig, but that's me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40426

Succes! Het toetsenbord-probleem met de HP DV3650ed is opgelost :) Het toetsenbord dat ik besteld had, ging probleemloos de laptop in. Enige detail was dat ik de ZIF van het backlight eerst ondersteboven had aangesloten :P FN+spatie zet het backlight aan- of uit. Mijn laptopje is wat mij betreft nu perfect :>

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 40426 op 10-06-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:31

SpamLame

niks

Hmm op de US HP shopping site kan je al de Athlon Neo X2 en Turion Neo X2 bestellen voor je dv2-1010 masjien. Iemand een idee wanneer die opties in nederland beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neographikal schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:50:
Da's waar, en de prijsdaling kan nooit meer dan een paar tientjes zijn, anders zit er geen premium meer op tov de 10" varianten met een hoger energieverbruik. Hij is inderdaad bedoeld voor wat internet en office e.d. :)_
Ik zie de 10" al voor 299,- dus het zal me niets verbazen als de 751 straks naar 339,- gaat.
Als je kan wachten is dat misschien wel verstandig...

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 10-06-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

SpamLame schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:04:
Hmm op de US HP shopping site kan je al de Athlon Neo X2 en Turion Neo X2 bestellen voor je dv2-1010 masjien. Iemand een idee wanneer die opties in nederland beschikbaar zijn?
Het zal niet lang duren dan, weekje of twee?
Wat zijn de prijzen in dollars op die site?
Philflow schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 08:14:
Acer to launch 11.6-inch ultra-thin notebook in July
Acer will launch a Timeline series of ultra-thin notebooks with a screen size of 11.6 inches in July, with Quanta Computer to undertake OEM production, according to industry sources in Taiwan.

To prevent overlap, the sources expect Acer will either start phasing out its 11.6-inch Aspire One netbook or drop the netbook's price after the launch of the 11.6-inch ultra-thin notebook to establish a clear boundary between the two product lines.

Acer has recently reduced its 11.6-inch netbook orders to Quanta due to unsatisfactory sales, according to previous reports.
http://www.digitimes.com/news/a20090609PD208.html
Woot, goede move van Acer :)
Ik weet zeker dat het 11,6 inch formaat beter aanslaat bij CULV notebooks. Want daar had je sowieso meer geld voor over, en heeft het kleinere formaat extra voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:25:
Woot, goede move van Acer :)
Ik weet zeker dat het 11,6 inch formaat beter aanslaat bij CULV notebooks. Want daar had je sowieso meer geld voor over, en heeft het kleinere formaat extra voordelen.
Netbooks lijken dan ook wel te floppen eigenlijk. De eerst gen EeePC was goed geprijsd, maar had een te klein scherm. Daarna kwamen de laptops die juist te door waren voor wat ze boden (Samsung was het toppunt). De ULV laptops hebben tenminste wat prestatie en zijn imho beter geprijsd voor wat ze bieden ja. Zeker als de goedkoopsten rond 400 euro zitten dan is het :w aan het adres van de netbooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als netbooks inderdaad zouden floppen (wat ik overigens niet geloof maar goed) dan is dat wel omdat ze kunstmatig worden gecastreerd door Intel en Microsoft. Als ze gewoon carte blanche zouden geven hadden we 10" netbooks met dual core atom en 1366*768.
_________

Update over de 3810T prestaties met Core Solo: Youtube HD speelt prima in Windows 7.
http://forum.notebookrevi...php?p=4940016#post4940016
Edit: Toch niet! Lees maar.
Edit 2: toch weer wel :)

[ Voor 53% gewijzigd door Philflow op 10-06-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:33:
Als netbooks inderdaad zouden floppen (wat ik overigens niet geloof maar goed) dan is dat wel omdat ze kunstmatig worden gecastreerd door Intel en Microsoft. Als ze gewoon carte blanche zouden geven hadden we 10" netbooks met dual core atom en 1366*768.
Dan nog vraag ik me dat af. Goed scherm, 35 euro extra voor windows. De prijs gaat zo weer 50 euro omhoog. Nog een beetje ram er bij voor Vista en het gaat al snel richting 75 euro meer. Dan vraag ik me af hoe groot het gat is met een merkbaar beter presterende Thin-and-light notebook.

Volgens mij betaal je dan amper bij en als daar straks mooie modellen met Congo of NV 9400M ofzo van komen dan kun je hem ook prima gebruiken voor HD. Ik denk dat de prijzen dan zo dicht bij elkaar liggen dat een netbook niet meer zo interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256386

Binnen enkele weken (juli) zal bekend worden of de Lenovo U350 ook in Nederland leverbaar zal zijn.
Op tweakers prijzen zie ik em wel al staan (ik weet niet of dit al iets betekent).
Volgens onderstaande site is de U350 in juli wel wereldwijd verkrijgbaar

http://www.infoworld.nl/w...with-ultrathin-laptop.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GENETX schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:28:
[...]
Netbooks lijken dan ook wel te floppen eigenlijk.
Floppen lijkt me trouwens geen geschikt woord als je kijkt bijv. naar de top 10 bestsellers van Amazon:
http://www.amazon.com/gp/bestsellers/pc/ref=pd_ts_pc_nav

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staat er niet echt duidelijk bij mij, maar ik bedoel, dan als in als de thin-and-lights arriveren. Als dat soort jongens voor 400 euro over de toonbank gaan, wat blijft er dan nog over van de netbooks? Fabrikanten zweren <10" al af voor netbooks naar ik begreep dus die dingen gaan al 300 euro kosten. Als een thin-and-light notebook met full featured Windows 7, 2x zo rappe processor, hogere resolutie maar 100 euro meer kost, wat neem je dan?

De thin-and-lights zakken in prijs en bieden veel meer, terwijl de netbooks alsmaar duurder lijken te worden en eigenlijk de originele gedachte te lijken droppen... Als die trend zich voortzet dan weet ik niet wat voor markt er nog is voor de netbooks in 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 19:15
De in bruin uitgevoerde U500 is het meest draagbare model in de nieuwe Satellite-reeks. De laptop heeft een 13,3"-scherm met een resolutie van 1280x800 pixels en weegt 2 kilogram. Toshiba levert het model met niet nader genoemde Intel-cpu's, terwijl er maximaal 8GB geheugen geïnstalleerd kan worden. Verder is de machine uitgerust met een 320GB-hdd en een ATi Mobility Radeon HD 4570-kaart met 512MB ddr-geheugen zorgt voor het grafische werk. De notebook is verder voorzien van een hdmi-uitgang, twee usb 2.0-poorten en een gecombineerde esata/usb-interface met sleep-and-charge-functie voor het opladen van randapparatuur als de notebook uitgeschakeld is. De U500 wordt voor een prijs vanaf 700 euro aangeboden.
Vanaf 700,- met een 4570! dat wordt een mooi laptopje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GENETX schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:40:
Als die trend zich voortzet dan weet ik niet wat voor markt er nog is voor de netbooks in 2010.
Ik denk een categorie onder CULV platforms. Vanaf 250 tot 350 euro. CULV's vanaf 400 ofzo. Veel mensen hebben immers genoeg aan een beetje internet en word. Vandaar dat nu 7 van de top 10 computers van Amazon netbooks zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpamLame schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:04:
Volgens Tweakers.net nieuws: HP start verkoop dv2-laptop met dualcore AMD Neo-cpu volgende week van afgelopen vrijdag kunnen we ze deze week verwachten. :) Hoewel ik betwijfel of de beschikbaarheid goed is als hij al deze week nog wordt uitgebracht hier.

Anoniem: 256386 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:23:

Op tweakers prijzen zie ik em wel al staan (ik weet niet of dit al iets betekent).
Heb je misschien een linkje naar de pricewatch ik zie ze namelijk niet staan?

EdwardvGelder schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:41:
[...]

Vanaf 700,- met een 4570! dat wordt een mooi laptopje :)
Dat is inderdaad een mooie. Vraag me alleen af of dit model met de Ati HD 4570 in Nederland / België verkrijgbaar zal zijn en wat de accuduur dan is.

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 10-06-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:46:
[...]

Ik denk een categorie onder CULV platforms. Vanaf 250 tot 350 euro. CULV's vanaf 400 ofzo. Veel mensen hebben immers genoeg aan een beetje internet en word. Vandaar dat nu 7 van de top 10 computers van Amazon netbooks zijn ;)
De netbooks waren er omdat de normale laptops zwaar waren. Nu deze min of meer vervangen gaan worden
met thin en light zijn ze in mijn ogen wat overbodig geworden. Een 13 of 14 inch rond de 1.5 kilo is toch heel goed mee te nemen en qua performance/scherm nog stukken beter ook. Alleen tegen nog lagere prijzen zie ik nog een markt. Over 6 maanden zal je een ruime keuze aan thin light laptops rond de 500 zien.

Ikzelf dacht ook aan een netbook, maar ik trek liever iets meer uit voor een veel betere thin/light laptop. En zo zullen er ook meerdere zijn die zo denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Regeneration schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:58:

Heb je misschien een linkje naar de pricewatch ik zie ze namelijk niet staan?
pricewatch: Lenovo IdeaPad U350

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 256386 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:05:
[...]
Ikzelf dacht ook aan een netbook, maar ik trek liever iets meer uit voor een veel betere thin/light laptop. En zo zullen er ook meerdere zijn die zo denken
Zo zijn er zeker veel, maar er zijn er ook heel veel die helemaal niks geven om GPU performance of HDMI ed. Mijn moeder bijvoorbeeld ;) die wil alleen weten of ze er op kan internetten. En in deze tijden verkoopt goedkoop zeer goed.
Opmerkelijk dat ie er al staat! Goed teken lijkt me. Alleen zie ik met deze config niet echt een voordeel t.o.v. de Acer 3810T. Het zou me niets verbazen als ze uitdezelfde (Quanta?) fabriek rollen.

[ Voor 76% gewijzigd door Philflow op 10-06-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had inderdaad niet op prijsloos gezocht, want ik dacht ook dat je bedoelde met prijs / prijzen. Bedacht iig voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was nog eens wat aan het denken over de nieuwe Macbook Pro 13" van Apple. Gewoon voor de fun wat aan het rondsurfen en niet dat ik 1 ga kopen, iig niet dit jaar, maar het is toch, voor studenten, een gewaagde concurrent voor de Dell XPS 13 en maar amper duurder als de andere betere notebooks die bij 800-850 euro starten.

Waarom? Omdat Apple het zo nodig vond er "Pro" aan te hangen terwijl hij ook nog goedkoper is geworden. Wat is er zo bijzonder? Nou, op een MacBook Pro krijg je met ADC 20% korting ipv 10%. Zo'n ADC lidmaadschap (verder inclusief nieuwste OSX en nog wat andere dingen) kost je als student slechts 79 euro.

Gaan we rekenen:
€ 79 ADC S.M.
€ 1149 * 0,8
----------------------+
€ 998,20

Voorheen was je dus iets van 1100 euro kwijt voor het basismodel macbook unibody als student. En dan hed je ook nog geen ADC, dat zou je namelijk 1160 euro kosten.

Dan heb je wel maar 2GB DDR3 en 160GB HDD, maar dat is nog wel up te graden. Je krijgt echter wel een prachtige en vooral degelijke notebook met veel snufjes. Met name de 7 uur accutijd, en die lijkt men wel te halen en een geweldig scherm qua kwaliteit zijn natuurlijk selling features. Uiteraard Mac OS X en als ik de appel-eters goed begrijp krijg je ook de upgrade naar Snow Leopard gratis (scheelt toch weer 29 dollar :P )

Enkel door de naam Pro die Apple er nu aan geeft wordt het voor studenten wel een zeer aantrekkelijke notebook. Het betere model kost je zo nog geen 1200 euro (2,53GHz, 4GB RAM en 250GB) en ook Applecare (3 jaar garantie) kun je online voor zo'n 120 euro scoren.

In de pricewatch zie ik niet zoveel betere deals. Met deze config kan ik niet zeggen dat Apple nu duur is vergeleken met voorheen :)

* GENETX bookmarked dit voor volgend jaar

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 10-06-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goede deal ja.

Ik denk dat dit nog een aardig alternatief is: linker configuratie. En daar gaat nog 6% EPP vanaf.
(Weliswaar CCFL, maar ook P8600/ 500GB/7200rpm, 4GB, en Nvidia9500)

Battery life van de MBP is wel een klasse beter.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 10-06-2009 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xgnoom
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-01-2021
Anoniem: 40426 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:49:
Succes! Het toetsenbord-probleem met de HP DV3650ed is opgelost :) Het toetsenbord dat ik besteld had, ging probleemloos de laptop in. Enige detail was dat ik de ZIF van het backlight eerst ondersteboven had aangesloten :P FN+spatie zet het backlight aan- of uit. Mijn laptopje is wat mij betreft nu perfect :>
Ik heb zojuist een dv3650ed besteld. Misschien ga ik er ook wel een ander toetsenbord inzetten. Hoe zit het met de garantie als je zelf gaat sleutelen, vervalt die dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tym
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Tym

Anoniem: 40426 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:49:
@ Johnnie: Hoeveel heb je voor het toetsenbord betaald (incl. verzending)? Ik ben namelijk ook aan het denken om een backlit toetsenbord te kopen, maar weet niet of ik daar een euro of 50 voor over heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In totaal heb ik 66 dollar betaald voor het toetsenbord. Dat is dus inclusief een 3-5 dagen DHL shipping.

Qua garantie weet ik niet, maar ik heb in de laptop geen zegel gevonden of iets wat daar op lijkt. Mocht het geheel kapot gaan, dan zet ik het oude toetsenbord er gewoon weer in en klaar is kees :)

Saillant detail is overigens dat het vernieuwde toetsenbord zelfs met het backlight uit al een heel stuk beter te gebruiken is dan het oude. De witte letters weerkaatsen meer schermlicht en zijn dus beter zichtbaar dan de donkerzwarte letters van het originele toetsenbord. Het backlight maakt het geheel echter wel 1000% procent beter zichtbaar en ziet er ook nog eens ontzettend mooi uit :)

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 40426 op 11-06-2009 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-04 10:50
Anoniem: 40426 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 00:53:
In totaal heb ik 66 dollar betaald voor het toetsenbord. Dat is dus inclusief een 3-5 dagen DHL shipping.

Qua garantie weet ik niet, maar ik heb in de laptop geen zegel gevonden of iets wat daar op lijkt. Mocht het geheel kapot gaan, dan zet ik het oude toetsenbord er gewoon weer in en klaar is kees :)

Saillant detail is overigens dat het vernieuwde toetsenbord zelfs met het backlight uit al een heel stuk beter te gebruiken is dan het oude. De witte letters weerkaatsen meer schermlicht en zijn dus beter zichtbaar dan de donkerzwarte letters van het originele toetsenbord. Het backlight maakt het geheel echter wel 1000% procent beter zichtbaar en ziet er ook nog eens ontzettend mooi uit :)
Kan je niet even een fototje maken? Ik krijg mijn Hp vanmiddag en misschien als het zo blits is zet ik er ook wel zo'n toetsenbord in. welke site heb je hem besteld je toetsenbord? en hoe makkelijk/moeilijk is het te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xgnoom
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-01-2021
@Johnnie: Bedankt voor je info!

@Dapie007: Hier vind je een filmpje (van een dv3510nr weliswaar) waar het backlit keyboard wordt gedemonstreerd: http://www.laptopmag.com/...lion-dv3510nr.aspx?page=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-04 10:50
@ xgnoom bedankt!!

Heeft die HP DV3650ed ook de mogelijkheid dat je i zo'n plugje in de koptelefoonaansluiting een optische kabel erop aan kan sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tym
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Tym

Dapie007 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:22:
@ xgnoom bedankt!!

Heeft die HP DV3650ed ook de mogelijkheid dat je i zo'n plugje in de koptelefoonaansluiting een optische kabel erop aan kan sluiten?
Ik neem aan dat je SPDIF bedoeld? Nee, dat heeft de dv3650ed niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Dapie007:

http://www.pchub.co.uk/up...500-Series--Keyboard.html

Wel even zelf inbouwen. Is niet moeilijk als je de maintenance guide gebruikt ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 40426 op 11-06-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Laatst online: 10-06 10:20
Tym schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:28:
[...]

Ik neem aan dat je SPDIF bedoeld? Nee, dat heeft de dv3650ed niet.
geen SPDIF wel een digitale uitgang!

Hier is trouwens mijn eerste (concept) review van de HP DV3650...als jullie nog wat missen hoor ik het graag!

http://kleinelaptops.nl/n...chive=&start_from=&ucat=&

veel lees plezier :9

foto's volgen nog!

@hierboven ik zou graag je ervaringen willen horen over het vervangen van het toetsenbord, dan maak ik daar ook een post van op mijn website als je dat goed vindt tenminste :)

[ Voor 18% gewijzigd door StraightOn.NL op 11-06-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie de linkjes; het toetsenbord vervangen heb ik volgens het boekje gedaan, op de harde schijf na; die hoeft er in tegenstelling tot wat beweerd wordt niet uit. Het toetsenbord met backlight heeft een extra ZIF-connector, die overigens gewoon op het moederbord aanwezig is (een stukje rechtsboven de connector van het toetsenbord zelf). Het is even pielen met de bevestiging van die connectors, maar het is een klus die je in een kwartier kunt klaren.

Post maar op je site; hoe meer mensen het weten, hoe beter. Het is echt een gigantische verbetering.

Op je site zie ik staan dat de DV3650 is uitgerust met een T6600, maar bij mij zit er echt een T6400 in. Deze CPU laat zich in mijn geval uitstekend undervolten naar 0.925v voor alle states. Leuk detail wat je ook kunt vermelden, is dat de afstandsbediening in de expresscard-slot geplaatst kan worden.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 40426 op 11-06-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Anoniem: 40426 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:48:
Zie de linkjes; het toetsenbord vervangen heb ik volgens het boekje gedaan, op de harde schijf na; die hoeft er in tegenstelling tot wat beweerd wordt niet uit. Het toetsenbord met backlight heeft een extra ZIF-connector, die overigens gewoon op het moederbord aanwezig is (een stukje rechtsboven de connector van het toetsenbord zelf). Het is even pielen met de bevestiging van die connectors, maar het is een klus die je in een kwartier kunt klaren.

Post maar op je site; hoe meer mensen het weten, hoe beter. Het is echt een gigantische verbetering.

Op je site zie ik staan dat de DV3650 is uitgerust met een T6600, maar bij mij zit er echt een T6400 in. Deze CPU laat zich in mijn geval uitstekend undervolten naar 0.925v voor alle states.
Oeps, dat is inderdaad een foutje...het is de T6400! dat moet ik even aanpassen

Ik heb hem inderdaad ook op 0,925v gekregen met RMClock, effectief is dit overigens wel maar 1,00 lagere VIDs accepteert de proc niet...maar toch netjes!

edit: aangepast :)

[ Voor 5% gewijzigd door StraightOn.NL op 11-06-2009 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StraightOn.NL schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:54:
[...]

Oeps, dat is inderdaad een foutje...het is de T6400! dat moet ik even aanpassen

Ik heb hem inderdaad ook op 0,925v gekregen met RMClock, effectief is dit overigens wel maar 1,00 lagere VIDs accepteert de proc niet...maar toch netjes!

edit: aangepast :)
*Dit is GoT, niet de Nederlansche taalunie...

[ Voor 10% gewijzigd door GENETX op 11-06-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40426 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 20:37:
[...]

[mbr]*Dit is GoT, niet de Nederlansche taalunie...[/mbr]
Dus mag je iemand niet helpen met het verbeteren van zijn of haar blog? Wat is toch dat onzinnige taboe op Nederlandse fora tegen het iemand helpen met taalfoutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Anoniem: 40426 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 04:17:
[...]

Dus mag je iemand niet helpen met het verbeteren van zijn of haar blog? Wat is toch dat onzinnige taboe op Nederlandse fora tegen het iemand helpen met taalfoutjes.
Ik heb helaas niet meer kunnen lezen waarop je doelde, maar het was ook nog maar een concept welke ik snel had getypt...inmiddels heb ik (hopelijk :9) de meeste tikfoutjes eruitgehaald. Ik vind sowiets ook zeker niet ongepast, dus eigenlijk mijn dank voor het meekijken en denken :)

Tis wel, berichten zoals deze gaan natuurlijk het topic vervuilen en in principe hebben we voor dit soort dingen dan ook de PM's...dus als je nog eens wat ziet, PM me gewoon, en dan krijg je bij voorbaat al mijn dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
never mind

[ Voor 97% gewijzigd door Philflow op 12-06-2009 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 40426 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 04:17:
[...]

Gelieve de volgende keer dit per DM/mail te doen, maar omdat StraightOn.nl er wel baad bij heeft:
Als we toch gaan mieren neuken, is 'ondersteunT in ' de processor die geen virtualisatie ondersteunD' met een T
Dat is het orgineel, niet bepaald vriendelijk. En dat is iets dat we aan de hand van Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee! niet meer willen!

Je kan het ook anders brengen:
Overigens zie ik naast foute specs ook nog een dt-foutje, het moet namelijk zijn "de processor die geen virtualisatie ondersteunt" :)
Komt een stuk vriendelijker over, zeker door die smiley. Dan nog, enkel dit soort dingen in zo'n situatie doorgeven voor een andere post. Mensen afzeiken op spelfouten in een post op GoT is helemaal not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even reageren op een wat oudere reactie na het lezen van nieuws: Intel komt met twee nieuwe energiezuinige cpu's voor dunne laptops.
XanderDrake schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 16:52:
[...]

Je hebt gelijk, de Su2700 doet het minder goed. Waarom?
Tis gewoon een Single Core :(

Ik heb even de website van Intel door gespit. Toen vond ik dit:
http://www.intel.com/Cons...-core-detail.htm#proc-num
Scroll naar beneden en je zie vanzelf de Pentium Su2700 opdoemen, met zn zielige enkele coretje.

Doe mij maar een AMD Neo X2, ik durf te zweren dat die het beter doet dan alle Intel CULVs behalve de SU9400.
Het wordt nog interessant met de Intel CULV CPU's na het lezen van nieuws: Intel komt met twee nieuwe energiezuinige cpu's voor dunne laptops.

Daar worden de dual core Celeron 740 en Core 2 Duo SU2300 genoemd als "instap dual cores". Terwijl de SU2700 nog steeds volgens de site vermeld door XanderDrake nog steeds staat dat die een single core is.

Je kan volgens volgens het nieuwsbericht de CULV CPU's in 4 segmenten opdelen [edit: ik het hem maar ook maar uitgebreid, dan hebben we gelijk een overzichtje]:

Overzicht Intel CULV CPU's
CoresSegmentProcessorFrequency (GHz)FSB (MHz)L2-Cach (MB)
Single coreInstapCeleron 7231,28001
PerformanceCore 2 Solo SU3300
Core 2 Solo SU3500
1,2
1,4
8001
Dual coreInstapCeleron 740
Core 2 Duo SU2300
1,3
1,2
8001
PerformanceCore 2 Duo SU9300
Core 2 Duo SU9400
Core 2 Duo SU9600
1,2
1,4
1,6
8003
Bronnen: T.net, Wikipedia: Celeron, Wikipedia: Intel Core 2, Wikipedia: Intel Core 2

Mij lijkt het dan ook logischer als de SU2700 ook een dual core is, maar daar ziet het voorlopig niet naar uit. De groep van de "instap dual cores" kan imo wel interessant worden. Het lijkt me dat ze geplaatst worden naast de Neo X2.

[ Voor 40% gewijzigd door Regeneration op 12-06-2009 13:58 . Reden: tabel uitgebreid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Regeneration schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:27:
Het wordt nog interessant met de Intel CULV CPU's na het lezen van nieuws: Intel komt met twee nieuwe energiezuinige cpu's voor dunne laptops.

Daar worden de dual core Celeron 740 en Core 2 Duo SU2300 genoemd als "instap dual cores". Terwijl de SU2700 nog steeds volgens de site vermeld door XanderDrake nog steeds staat dat die een single core is.
Ja toen ik het las moest ik ook denken, rare actie. Ik vind het best om meerdere Celeron modellen te hebben op CULV gebied: je zou kunnen zeggen dat er één Celeron model is voor de 'betere netbook' en één voor een instap ultra-thin notebook.
Wat ik niet begrijp is dat Intel nu één single core Pentium heeft (wat een beter merk zou zijn dan een Celeron) en een dual core Celeron? Het zou toch zeker andersom moeten zijn?

En vervolgens, de Celeron die zie introduceren is hoger geclocked en heeft dezelfde hoeveelheid cache als een nieuwe Core 2 Duo? Dat is toch echt in je eigen voet schieten...
Overzicht Intel CULV CPU's
CoresSegmentProcessorFrequency (GHz)FSB (MHz)L2-Cach (MB)
Single coreInstapCeleron 7231,28001
PerformanceCore 2 Solo SU3300
Core 2 Solo SU3500
1,2
1,4
8001
Dual coreInstapCeleron 740
Core 2 Duo SU2300
1,3
1,2
8001
PerformanceCore 2 Duo SU9300
Core 2 Duo SU9400
Core 2 Duo SU9600
1,2
1,4
1,6
8003
Bronnen: T.net, Wikipedia: Celeron, Wikipedia: Intel Core 2, Wikipedia: Intel Core 2

Mij lijkt het dan ook logischer als de SU2700 ook een dual core is, maar daar ziet het voorlopig niet naar uit. De groep van de "instap dual cores" kan imo wel interessant worden. Het lijkt me dat ze geplaatst worden naast de Neo X2.
Mooi overzichtje :) Iets voor in de TS.

Maar ik ben er ook blij mee. Sowieso nogal suf dat Intel alleen maar dure dualcore processors had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
nieuws: Archos kondigt Windows 7-tablet aan

De Archos 13 brengt meer vernieuwing met zich mee: de 2,7cm dikke ultraportable is uitgerust met een 13,3"-scherm met led-backlight en een resolutie van 1280x800 beeldpunten, een 160GB-harddisk en een Intel Celeron 723 ulv-processor met een snelheid van 1,2GHz. In combinatie met de tiencellige accu claimt Archos een lange werktijd, maar details daarover gaf het bedrijf nog niet vrij. De Archos 13, die eind deze zomer beschikbaar zal komen, krijgt naar verwachting een prijs van ongeveer 600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Inderdaad, die Archos 13 met 10cell accu. Ben benieuwd naar de accu duur.
Samen met de Point of View 13" om in de gaten te houden.

Is zeer leuk tegen woordig de 12 en 13" laptops tegenwoordig.

Heb nu een Medion Akoya E1210 met 10" 1024x600 maar een 13" 1280x800 of 1366x768 is handiger en niet veel zwaarder 1.2kg <-> 1.5/1.6kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een gerucht op Notebookcheck te lezen dat Dell en Samsung bestellingen hebben gedaan op 11.6" en 13.3" panelen en dus met nieuwe notebooks komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Regeneration schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:34:
Er is een gerucht op Notebookcheck te lezen dat Dell en Samsung bestellingen hebben gedaan op 11.6" en 13.3" panelen en dus met nieuwe notebooks komen.
Lekker veel keuze, hoewel dat gewoon meer van hetzelfde zal zijn zoals je nu bij netbooks van 10 inch ziet.
Zou ook leuk zijn als Dell de Dell 14z in Nederland op de makrt brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08-2024
Kan iemand dit bevestigen? :| De cardreader van de 751 ondersteunt geen sdhc.

http://www.aspireoneuser....c67ea2f60d2e7196afcf272c7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
alikebap schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 19:42:

Als het met een fatsoenlijk OS getest zou zijn had ik er nog waarde aan gehecht, maar IMO lijkt het meer op een ongefundeerde "rant" waarbij het probleem aan brakke software ligt.
Overigens, had hij even zijn system information gepost waaruit te zien is welke MMC controller er word gebruikt kon iedereen zo de specsheets van desbetreffende chip opzoeken.

In onze eigen tweaker-reviews kwam dit tevens ook niet naar voren. Ook betwijfel ik dat er, anno 2009, uberhaupt nog non-SDHC MMC controllers worden geproduceerd door fabrikanten. :+

[ Voor 10% gewijzigd door SirNobax op 14-06-2009 00:25 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In Japan is Sony CULV CPUs aan het toepassen in de TT (link). Volgens geruchten op NBR zit er ook voor de VS een nieuwe TT aan te komen met een wezenlijke verandering. Zou de TT met Celeron 723 wellicht ruim onder de 1000 euro kunnen komen... Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
alikebap schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 19:42:

Onzin, works like a charm. Vista SP2 hiero.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.