Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hoe kan zo'n storing nou ontstaan dan er je opeens een willeurige beller aan de lijn krijgt 8)7?
Zo iets kan toch niet in een firmware staan van een mobilecall-server (of hoe die dingen heten)..?

[ Voor 34% gewijzigd door AW_Bos op 29-05-2009 22:59 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik denk dat ze een foutje in hun database heb gedaan dat ze bij elk nummer dat je belt een random nummer van T-mobile komt en niet het nummer dat je wilt bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castilio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 07:56
Er wordt constant gesproken over een storing, maar is er niet een kans dat ze gehackt zijn en dat iemand dit wel grappig ( :+ ) vond om dit te doen?

hier in regio zeeland is het echt puinhoop bij mij en ook bij vrienden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

Ah ha! Ik word dus niet gek! Ik reed zelf in belgie en heb een zakelijk t-mobile abbo (NL) en mijn vriendin was in nederland en heeft ook een t-mobile abbo. Ik via de voicedail haar bellen en krijg ik ineens een of andere vent aan de lijn, wij beide in de war! Nou, opgehangen, verkeerd gedraaid ofzo (kan helemaal niet, maar goed), nog een keer bellen, krijg ik een of andere meisje aan de lijn! WTF!

Nog raarder, terwijl ik die vent aan de lijn kreeg, is mijn vriendin ook gebeld, en die kreeg iemand aan de lijn die die vent probeerde te bellen welke ik aan de lijn kreeg. Dus random connect ofzo. :P

Nou, de derde keer lukte het wel. Maar ik was echt van "hoe kan ik nou verkeerd verbonden worden".... Bugs bij t-mobile. ;)

Apart fenomeen. Maar wel grappig voor eens. Hopelijk word het geen gewoonte. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Quindor op 29-05-2009 23:36 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castilio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 07:56
Quindor schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 23:35:

Nog raarder, terwijl ik die vent aan de lijn kreeg, is mijn vriendin ook gebeld, en die kreeg iemand aan de lijn die die vent probeerde te bellen welke ik aan de lijn kreeg. Dus random connect ofzo. :P
Dan is het dus niet random :) A wil B bellen en C wil D bellen dan wordt A met D verbonden en C met B.

[ Voor 3% gewijzigd door Castilio op 29-05-2009 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeZet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-01-2021
Wanneer ik naar vriend B die T-Mobile heeft bel die naast mij staat krijg ik persoon C aan de lijn, mijn vriend wordt dan tegelijk door persoon D gebeld. Fijne gesprekken gehad met een Somaliër welke geloofde dat ik Eminem was, mezelf voorgedaan als MetMichiel van 3FM (en een Hi helpdeskwerker die dat geloofde) en moeders aan de lijn gehad welke ik vertelde dat haar zoon niet presteert op school. En dat een uur lang doen. :)

Mijn Hi helpdeskwerker vertelde dat ik me nergens druk om hoef te maken, de kosten naar Somalië en de gesprekken worden niet in rekening gebracht. Eerst zien, dan geloven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 11:13

mees

Duuuussss...

Castilio schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 23:30:
Er wordt constant gesproken over een storing, maar is er niet een kans dat ze gehackt zijn en dat iemand dit wel grappig ( :+ ) vond om dit te doen?

hier in regio zeeland is het echt puinhoop bij mij en ook bij vrienden
Zou prima kunnen, maar waarom is dan de term 'storing' volgens jou niet juist?
Als er iets gehacked wordt, waardoor het niet meer naar behoren werkt, is het toch ook een storing? Een storing is een belemmering van normaal functioneren :+

Ik heb zelf geen last van de storing, geen vreemde mensen aan de lijn gehad... Wel jammer, vind het ook altijd wel grappig als ik een verkeerd nummer intoets... dan probeer ik altijd alsnog een leuk gesprek op gang te brengen :-)

8 bitterballen = 1 byterbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:37
Xyzer schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 18:48:
Omegle goes mobile!

Ik was net op Rotterdam Centraal en ben door 3vreemden gebeld, ondertussen probeert mijn vriendin mij te bellen en krijgt een totaal vreemde aan de lijn.

Door een van de telefoontjes werd ik verdacht van diefstal. :+
hehe, nou ik kreeg een vrouw aan de lijn die dacht dat ik haar vriend was ofzo.. doe eens normaal zei ze :p, maar uiteindelijk begreep ze dat ze toch een verkeerde aan de lijn had.

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseboy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:12

Baseboy

No better Chat as IRC CHAT

Net gebeld met T-mobile en zou nu over moeten zijn met de rare telefoontjes...
sjezus wat is dat een ramp zeg....

ben wel eens benieuwd betalen ze ook de kosten terug... kost me veel dit grapje is wel werk abo maar toch ben blij dat het over is ;) gelijk weer rust op me GSM

---> live from india <--- 8)7

[ Voor 2% gewijzigd door pven op 30-05-2009 10:08 . Reden: kinderachtige term verwijderd ]

Better to burn out, than fade away

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Ik kon dus op de website van T-mobile hier niks over vinden en ook niet dat de storing inmiddels verholpen is. Wel slecht hoor!

Trouwens, het was niet geheel willekeurig, want toen mijn man mij probeerde te bellen, kreeg hij iemand aan de lijn wiens nummer alleen op het laatste nummer verschilde met het mijne.

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31
Ik heb er gisteravond geen last van gehad (Drenthe). Het kan toeval zijn maar ik ontving vanmiddag 2 smsjes van verschillende nr's die ik totaal niet ken. De inhoud van de berichten zeggen me zo ook niks dat het een vriend met iemand anders zijn telefoon kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXXeR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2024
Ik heb er verder geen last van gehad met mijn T-mobile-abo, maar had nacht ervoor (donderdag op vrijdag) wel een paar uur last van dat het complete DATA-gebeuren (gprs, hsdpa eruit lag in Noord-Limburg. Kan natuurlijk puur toeval zijn en dat dit een regio-geval was, maar er zou verband kunnen zijn aangezien dit (toevallig) ook T-mobile betrof..

En het probleem was zoiets als dit denk ik:
persoon A en B bellen beide iemand op. A belt een fractie eerder dan B.
A moet 1 krijgen en B moet 2 krijgen. Maar ik denk dat dit 1 tandje verzet was, zodat A uiteindelijk verbinding met 2 krijgt en persoon B met 3 belt. Het lijkt dan alsof je een willekeurig iemand aan de lijn krijgt, maar het is enkel de volgende wachtende in de rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
*weg* Zie de topic-waarschuwing voor het waarom.

[ Voor 77% gewijzigd door pven op 30-05-2009 17:58 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08 19:39
haha, leuk om nu te lezen dat dit dus niet een probleem met mijn iphone was maar van t-mobile :)

Ik bel dus een vriend van mij en begin het gesprek met "HEY LANGE ALLES GOED" (jongen in kwestie is 2m nog wat..)

Zegt die andere kerel... eeeehm... jawel maar volgens mij heb jij een verkeerd nummer...

Ik heb daarna nog een uur lang rond gelopen met een raar gevoel aangezien ik het nummer via mijn ingebouwde telefoonboek had gebeld. Was al bang dat hij me niet wou spreken OF dat z'n telefoon gejat was.

Anyway.. lang verhaal weinig nuttige info behalve dan dat ik het probleem dus zelf ondervonden heb.

Edit: ik woon dus in almere / flevoland

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:14

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Helemaal random is het iig niet. Heb ook een tmobile nummer, welke ik vrij weinig gebruik. Maar ik heb in ieder geval niemand aan de lijn gehad, dus blijkbaar alleen het geval als je zelf ook actief bezig bent met bellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

swtimmer schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:04:
Helemaal random is het iig niet. Heb ook een tmobile nummer, welke ik vrij weinig gebruik. Maar ik heb in ieder geval niemand aan de lijn gehad, dus blijkbaar alleen het geval als je zelf ook actief bezig bent met bellen.....
Euh, nee. Kan ook zijn dat iemand jou wil bellen. Er zijn 4 verschillende mogelijkheden om hierbij betrokken te raken.

Persoon A heeft T-mobile (Wil C bellen, maar bereikt D )
Persoon B heeft een willekeurige aanbieder (Wil D bellen, maar bereikt C)
Persoon C heeft een willekeurige aanbieder (word gebeld door B )
Persoon D heeft T-mobile (word gebeld door A)

Zolang het maar op de één of andere manier via een specifieke T-mobile centrale gaat.

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind eigenlijk dat providers een optie moeten gaan bieden waarmee je random kan connecten met willekeurige mensen, idd een soort van omegle for mobile idee _/-\o_ :D .

/me heeft nergens last van met Vodafone :(
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Het is nu wel duidelijk dat er een probleem is. Het is dus niet zinvol om te melden dat jij er ook last van hebt. Post aub alleen als je wat over het probleem te melden hebt.