[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
Als je een review wil maken om ongefundeerd (nee, dat betekent niet met weinig plaatjes maar met te weinig argumenten) je ongenoegen te uiten over een product of fabrikant ben je op tweakers.net denk ik niet aan het goede adres.
[ Voor 20% gewijzigd door CodeCaster op 29-05-2009 14:09 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ja de reviewer betreffende review was niet echt netjes in zijn review met het vermelden van namen maar nog steeds is super relevante aankoop informatie, ik haalde deze discussie aan omdat er ook een hoop mensen het wel met me eens zijn en dat het wel degelijk nuttige informatie was.
Stel je schrijft een review over product, laten we bv zegen een raid controller met pci-x
Je schrijft een review die er ongeveer zo uit ziet.
Eventueel aangevuld met een copy of quote uit een email van de tech-supportDe xxxxx kaart is een hele mooie kaart, er is alleen een probleem met de kaart hij past niet in standaard PCI sloten terwijl, officieel is PCI-X (64bit) terugwaartse competiball hoort te zijn met PCI(32bit)
Let dus op werkt niet in standaard PCI slot
Een review als deze krijgt normaal maar een ster terwijl het imo toch echt zeer nuttige aankoop informatie is.
Wat ik graag zou zien is dit
Review . : *....
relevantie: *****
[ Voor 4% gewijzigd door player-x op 29-05-2009 14:31 ]
Een review is niet alleen maar "hij doet dit niet" of "hij doet dat niet goed". Een foute opgave van de fabrikant, zoals het vermelden van een niet-aanwezige aansluiting of het opgeven van snelheden die nooit gehaald kunnen worden, kan vermeld worden in een review maar nooit de basis vormen van een review.Een review bestaat uit een beoordeling van een aantal eigenschappen, zoals prestaties, features en prijs, met aanvullend een onderbouwing van de beoordeling en een opsomming van positieve en negatieve eigenschappen. De review kan tevens uitgebreid worden met foto's, product- en platformkoppelingen.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Tja zo als ik al zij er zijn twee scholen van gedachte gang.CodeCaster schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 14:34:
kan vermeld worden in een review maar nooit de basis vormen van een review.
Ja dit is niet de basis voor een goede review maar aan de andere kant is het wel een nuttige uitbreiding op mini reviews,
En zou imo ook niet hoeven wegen in het toe reiken van karma punten of in iedergeval veel minder.
Maar als jij zo een review ziet met als onderwerp als product A werkt niet samen met samen met product B,
Of zo als in voorbeeld: pas op NAS heeft Gbit aansluiting maar doorvoer is maar -50Mbit.
dat beïnvloed niet jouw aankoops overwegingen of in ieder geval zet je an tot meer onderzoek?
Ja, ben het met je eens dit zijn niet de beste reviews maar imo toch zeker wel zo nuttig
Edit:
Het zelfde geld voor je eigen review
productreview: Packard Bell AudioKey FM, 256MB (USB 2.0, Radio) review door CodeCaster
Het is een review van niks, en je doet daar presies in wat je zegt dat men niet hoort te doen,
En het is bijna een rant, maar wel relevant, als je er over denkt dit product aan te schaffen.maar nooit de basis vormen van een review.
Is mij ook maar 1 ster waard maar als er een relevantie score bij zou komen zou hij van mij daar 5 sterren krijgen.
[ Voor 25% gewijzigd door player-x op 29-05-2009 19:04 ]
Slechte reviews zoals het genoemde voorbeeld kunnen gewoon met een beoordeling van één ster afgehandeld worden. Dat de prestaties van het apparaat beroerd zijn is nuttige informatie maar dit neemt niet weg dat de reviewer nogal summier is in het beschrijven van zijn ervaringen met het product en deze ervaringen niet echt op een voor de lezer vriendelijke wijze overdraagt.
Somige korte PSen krijgen maar een ster omdat hij niet lange en uitgebrijd genoeg is, en als je naar de huidige regels voor waardeering kijkt zijn dit ook juiste beoordelingen.Femme schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 20:38:
De toegevoegde waarde van een gescheiden rating voor vorm en inhoud ontgaat mij.
Zo heeft bv productreview: Matrox P-series P650 review door TD-er maar een ster gekregen, '
Terecht natuurlijk is ook maar een hele korte beperkte review.
Maar voor een potenciele kooper is dit uiterst beknopte maar zeer relevante info.
Een review als deze zou van mij ook 1 ster voor de review en 4 steren voor nutige aankoops informatie
Voor mij is karma totaal niet van belang hier, het gaat er mij om dat aankoops relevante reviews naar boven drijven, ook al zijn dit reviews die minder uitgebrijd zijn.De bedoeling van de sterratings is juist om het simpel te houden. Er is ook bewust voor gekozen om geen negatieve beoordelingen mogelijk te maken zodat er geen heisa kan onstaan over karma-aftrek.
Voor de tweede beoordelings groep zou men dan ook imo geen of wijnig karma hoeven krijgen.
Mee eens (voor de kwalitijd van de review)Slechte reviews zoals het genoemde voorbeeld kunnen gewoon met een beoordeling van één ster afgehandeld worden.
Maar.., nu staan er bv nog drie/vier andere reviews over de P650 die heel netjes en uitgebreid geschreven zijn, maar voor deze reviewers was de snelheid voldoende.Dat de prestaties van het apparaat beroerd zijn is nuttige informatie maar dit neemt niet weg dat de reviewer nogal summier is in het beschrijven van zijn ervaringen met het product en deze ervaringen niet echt op een voor de lezer vriendelijke wijze overdraagt.
Toch zou ik een review zo als hier boven graag wat hoger in de lijst zien, want als ik deze kaart zou willen kopen zou ik dit graag willen lezen.
Mijn twee centjes
Dit topic is gesloten.
![]()