[PR] Misbruik van review-functie om te ranten tegen LaCie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sjah, ik zag vanochtend toch weer een review dat je denkt nou so so ... jammer dat het niet mogelijk is om 0 sterretjes toe te kennen en daarmee de hele productreview aan het zicht te onttrekken.
Want zeg nou zelf, dit: productreview: LaCie Network Space 1TB review door Verwijderd
Is geen review, het is meer een persoonlijke vete tussen de schrijver en de helpdesk van LaCie. Ook het plaatsen van de volledige naam van de medewerker die hem per email te woord heeft gestaan lijkt me niet wenselijk. Daarbij weet ik door die review helemaal niets van het product, behalve dan dat het opereert op een snelheid rond de 5MB/s ... wat gebruikelijk is voor NAS-schijven in die prijsklasse. Dit heb ik dan ook uiteengezet in een reactie op de review.
Het ergste is dat de user in kwestie waarschijnlijk gewoon vrolijk een paar honderd karma puntjes krijgt voor de moeite. De moeite? Welke moeite? Niets getuigt er van dat de reviewer het product een eerlijke kans heeft gegeven.
Daar ik dit nog niet eerder heb gezien bij de reviews, heb ik een tijdje getwijfeld of ik er melding van moest maken. Ik weet niet of iemand van T.Net het nodig vindt om in te grijpen. Maar ik las het geheel daarstraks nog eens, en ik zag dat bepaalde gebruikers ook helemaal mee gaan in de conclusie van de reviewer (LaCie == oplichters o.i.d.).
Al met al zat het me een beetje dwars. Het is niet het niveau wat ik verwacht op tweakers.net en dan heb ik nog niet eens bijzonder hoge verwachtingen bij gebruikers-input. Ik verwacht alleen wel dat een product review ook daadwerkelijk over een product gaat, en niet enkel over de misplaatste verwachtingen van de reviewer of een contact met support wat letterlijk gequote wordt.

Tot zover mijn visie er op, wat denkt de crew hier van?

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Duidelijk gevalletje onwetende klant. Uiteraard is de verpakking van de Lacie enigsinds misleidend, maar om de boel op deze manier af te branden? Als er nou NASsen waren in dezelfde prijs categorie die wel de hele Gigabit bandbreedte vol stookten was er nog een punt... Nu is het meer 'ik ben teleurgesteld en niemand kan er iets aan doen dus geef ik Lacie maar de schuld zodat ik een goede nachtrust heb'..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in elk geval de persoonsgegevens eruitgehaald - verder is het inderdaad niet echt een review te noemen, maar de cijfers zullen ook wel laag blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Imho is het ook geen review. Maar goed, hij is en blijft wel zijn ervaring. Ook is dit kennelijk (zelf ben ik niet echt bekend met dit soort dingen) gebruikelijk. Zoals dominator zegt is de verpakking van Lacie dan wat misleidend / verwarrend, daar heeft de reviewer dan wellicht een punt. Dat vele andere tweakers "met hem eens" zijn getuige ervan dat er meerdere mensen niet op de hoogte zijn dat het zo gaat.

Dat je een reactie hebt geplaatst lijkt mij erg goed. Dat schept wellicht enige duidelijkheid voor andere onwetende (potentiële) kopers.

Hoe andere crew erover denk weet ik niet, maar ik denk dat deze "review" wel gewoon blijft staan. Het blijft ten slotte een ervaring met het product.

En ter info een review van 1 ster krijgt evenveel karma als een 'simpele review' met alleen beoordelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:03

player-x

Disruptive by design

Ik snap echt dat klagen hier niet over dergelijke review's

Dit is pressies wat ik wil lezen in de product review's, ik ben niet geïnteresseerd in elle lange verhaal over hoe goed een product is.

Er is geen rand over hoe slecht het product is, maar hij vermeld pressies wat er mis is met het product.
Want dit product had net zo goed met een 100Mbit verbinding geleverd kunnen ipv Gbit, maar dan weet je wel wat je koopt, ben het met de poster van de review dan ook totaal eens met wat hij gedaan heeft.

Van mij heeft dit review 2 sterren gekregen maar kwa relevatie is hij 5 sterren waard!!!!

Imho zou er naast het waardering's cijfer ook een relevantie cijfer moeten komen want dit is wel heel nuttige aankoops informatie, en de meeste negatieve reviews zijn over het algemeen dan wel kort maar ook heel nuttig voor je aankoop, en daar draait het toch om in PW maar mijn opinie.

Maar negatie worden in het algemeen hier op T-net vaak onder gewaardeerd terwijl ze vaak het nuttigste zijn mits er geen sprake van user error is.

Heb zelf ook een aantal negatie reviews geplaatst en meteen krijg je opmerking als van de TS.

[ Voor 12% gewijzigd door player-x op 28-05-2009 17:01 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat zijn we denk ik allemaal met je eens, maar je kan ook een goede review schrijven waar je de snelheid in zet zonder mensen te kijken te zetten.

Dit is geen review, dit is een persoonlijke mail openbaren en daar valt iedereen hier over...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:03

player-x

Disruptive by design

Hooglander1 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:59:
Dit is geen review, dit is een persoonlijke mail openbaren en daar valt iedereen hier over...
Heb geen problemen het openbaar maken van mails zo als deze, maar ben het wel eens met wat Floppus heeft gedaan, en de persoons gegevens er uit gehaald want ja die horen er niet in.

Maar waarschijnlijk was dat ook onwetendheid/onbedachtzaamheid van de review

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik ben even door je productreviews gegaan en jij kraakt de producten tenminste nog wel op een juiste manier af. Je laat goed onderbouwt weten waarom je het niet eens bent met bepaalde functies of ontwerpen.

Daar ontvang je dan ook nog best veel sterretjes voor.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dominator schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 15:23:
Duidelijk gevalletje onwetende klant. Uiteraard is de verpakking van de Lacie enigsinds misleidend, maar om de boel op deze manier af te branden? Als er nou NASsen waren in dezelfde prijs categorie die wel de hele Gigabit bandbreedte vol stookten was er nog een punt... Nu is het meer 'ik ben teleurgesteld en niemand kan er iets aan doen dus geef ik Lacie maar de schuld zodat ik een goede nachtrust heb'..... ;)
Maar menig persoon weet dit niet eens. Waarom een gigabit aansluiting op een ding dat niet eens een normale 100mbit aansluiting voltrekt? Onder de kenners inmiddels wel algemeen bekent, maar het is en blijft best misleidend het zo te adverteren (zelfs met die disclaimer 'depends on lan configuration').

Ok, het is een beetje 'hart luchten' review, maar zijn punt blijft staan: dit ding haalt nooit hoge snelheden en dat mag imho kenbaar worden gemaakt (lees: waarschuwen) aan iedereen die toch wat reviews opzoekt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

En goede review schrijven kost werk. In deze review is behalve het aanklikken van wat kleurtjes gewoon geen werk gestoken, en alleen daarom al verdient 'ie wat mij betreft niet eens die ene ster die er nu staat.

We moeten nu van een copy&paste van een e-mailuitwisseling maar aannemen dat deze schijf op iedere configuratie langzaam is? Ik zie bijvoorbeeld geen screenshots van verschillende OS'en waaruit dat ook daadwerkelijk blijkt, en zou door deze review wellicht onterecht een slecht idee van het merk LaCie krijgen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1