• sklopper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-10-2025
Hallo,

Ik ben momenteel aan het wachten om een nieuwe Samsung B6000 aan te schaffen, omdat ik dacht dat de aanstaande combi met de CI+/CAM module van Ziggo erg interessant is.

Nu werd mij gisteren in een elektronicawinkel vertelt dat die combi helemaal niet zo handig is, omdat het daarmee onmogelijk is om dingen van TV op te nemen. Het kastje van Ziggo zou dat beveiligen oid. Ik zou beter gewoon een losse decoder (eventueel met HD recorder erin) kunnen kopen en dan die afstandbediening gebruiken.

Weet iemand hier van? Is dit waar en kan ik idd beter een losse decoder kopen? Of moet ik toch even wachten?

Ik ben benieuwd!

Alvast dank voor de hulp!

Sander

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:47
sklopper schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:40:
Nu werd mij gisteren in een elektronicawinkel vertelt dat die combi helemaal niet zo handig is, omdat het daarmee onmogelijk is om dingen van TV op te nemen. Het kastje van Ziggo zou dat beveiligen oid. Ik zou beter gewoon een losse decoder (eventueel met HD recorder erin) kunnen kopen en dan die afstandbediening gebruiken.
Bangmakerij/Verkoopdrang.
Het is inderdaad mogelijk om zaken te beveiligen middels CI+, maar zolang Ziggo het nog niet geïntroduceerd heeft, is nog helemaal niet duidelijk óf er restricties komen en waar die dan uit bestaan

Nog even afwachten dus.
Overigens is het maar de vraag wat Ziggo allemaal wil controleren/verbieden. Ze zeggen wel dat ze vanalles "moeten" van de contentproviders, maar daar kan over gediscussieerd worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Sjoop1985 op 29-05-2009 14:21 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
D'r is een heel topic over dit onderwerp: AlphaCrypt binnenkort op zwart?

• Leon73
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-10-2025
...en daarnaast zal het wel en-en worden: een smartcard in je TV om te kijken (dus één afstandbediening), een smartcard in een digitale PVR / HDD recorder om op te nemen. Tegenwoordig mag je meerdere smartcards in een Ziggo-abonnement hebben, dus geen probleem...

• sklopper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-10-2025
Ok, dank jullie wel. Ik wacht gewoon nog even af wat Ziggo uiteindelijk gaat introduceren en laat me nog niet tot allerlei randapparatuur verleiden.

p.s. ik wilde dit bericht in de tread van deze Samsung serie plaatsen, maar had per ongeluk op 'nieuw topic' geklikt. Vandaar de 'verkeerde' locatie...