Toon posts:

De E3 2009 OverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:56
Vond MAG zwaar tegenvallen. De sony presentatie was ok dankzij de games, maar presentatie technisch gezien vond ik het toch wat onhandig allemaal. Snap dan ook niet dat zoveel mensen het zoveel beter vonden. De motioncontrols van sony zie ik ook echt niet beter zijn dan dat van ms, maargoed, daar valt over te discussieren, het is beide allemaal nog erg beta en ik verwacht niet een enorm succes op dat gebied.

Er wordt trouwens al snel neerbuigend gedaan over facebook en twitter en last.fm, maar ik vind het mooi, vooral last.fm, dat gebruikte ik voor de computer al redelijk veel, maar in de huiskamer is dat toch nog een stuk beter en het is gratis (voor gold members).

Van de sony presentatie wil ik eigenlijk uncharted 2 en god of war 3 echt heel graag spelen.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:28

BM

Moderator Spielerij
DarthDavy schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:51:
Uitkomen voor Xbox360 en PC lijkt me weinig exclusief aan eerlijk gezegd, want hij komt namelijk voor 2 platformen uit.

Na ja, woordje exclusive klinkt zo goed natuurlijk en ik heb de indruk dat MS het heel graag ge-/misbruikt.

Enkel Forza 3, Crackdown 2 en Halo ODST zijn de enigste echte exlusives die de Xbox360 heeft voor dit jaar.

Alan Wake, Splinter Cell Conviction en Left For Dead 2 komen ook allemaal uit voor PC.
En zijn dus console-exclusive voor de 360.

Ja, ze komen op meerdere platformen uit, maar MS wil vooral dat ze niet naar de PS komen. FF14 komt ook naar de PC, en werd ook een exclusive genoemd als ik me niet vergis :)

[Voor 55% gewijzigd door BM op 03-06-2009 10:54]

Xbox
Even the dark has a silver lining

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 17:52
DarkShadow schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:53:
Er wordt trouwens al snel neerbuigend gedaan over facebook en twitter en last.fm, maar ik vind het mooi, vooral last.fm, dat gebruikte ik voor de computer al redelijk veel, maar in de huiskamer is dat toch nog een stuk beter en het is gratis (voor gold members).
Hadden ze bij Last.fm niet alle gebruiksgegevens weggegeven aan de RIAA ofzo? :>

Ik doe er nog even neerbuigend over. :/

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Na ja, woordje exclusive klinkt zo goed natuurlijk en ik heb de indruk dat MS het heel graag ge-/misbruikt.
Het is exclusief voor het Microsoft platform. Als een spel op de Xbox 360 en PC uitkomt is het dus Exclusive. Is er ook een Mac of Linux versie in ontwikkeling, dan gebruiken ze de term niet. Klopt dus prima ;)

Gezien de verkoopcijfers van veel games die MS Exclusive zijn, hebben de meeste mensen met een 360 geen zware game pc, of geven ze de voorkeur aan de console.

In principe bedoelen ze gewoon Console exclusive, wat Nintendo en Sony zelf ook deden in hun presentatie.

[Voor 8% gewijzigd door PWM op 03-06-2009 11:08]

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-04 08:56

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik vond de Sony wigglestick presentatie compleet de plank misslaan en totaal niks laten zien wat nu al niet kan op de wii. Naar mijn idee werkte het zelfs slechter. De persoon die het presenteerde kwam er ook niet helemaal uit de hele tijd, en sloeg altijd mis, of liet dingen omvallen.

Wat MS heeft laten zien zag er indrukwekkend uit.. maar wat moet je er mee? Meer dan stoer doen op de E3 kan je er denk ik niet mee. Dergelijke functies hebben alleen zin als ze toegepast zijn! Zie red steel 2 etc.

This space is occupied

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 18:49

zAo

GPLv2 Fanboy

I stand corrected v.w.b. L4D2 ;)

Ik snap trouwens nog steeds niet dat MS en Sony zo trots zijn op exclusives: de meeste gamers zien toch wel in dat alleen zij de dupe hier van zijn?
Dat het als commercieel bedrijf slim kan zijn om een game exclusief uit te brengen, dat moge duidelijk zijn.

• nudie
  • Laatst online: 08-12-2022
BM schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:54:
[...]

En zijn dus console-exclusive voor de 360.

Ja, ze komen op meerdere platformen uit, maar MS wil vooral dat ze niet naar de PS komen. FF14 komt ook naar de PC, en werd ook een exclusive genoemd als ik me niet vergis :)
Neemt niet weg dat de beste combo (in mijn optiek) de PS3+PC is. Heb je echt 90% (geen Gears, Halo, euh?) van alle AAA games. PS3 inhouse exclusives hebben toch altijd m'n voorkeur daar ze (over het algemeen) optimaal gebruik maken van de hardware.

Maar, damn, wat zat ik me te ergeren tijdens die LBP Kart achtige Modnation demonstratie. Zag er leuk/gemakkelijk uit maar:

A. Waarom aan het einde, anti-climax.
B. Dit kon al jaren geleden (zelf tracks maken).
C. Alle tracks gaan enorm op elkaar lijken.
D. Core gameplay zag er ruk uit.
E. Die man die presenteerde moest echt z'n muil houden. Uitspraken als "Only possible on PS3, using the full potential of the hardware, look how realistic the wood looks (iets in die trend). Echt, dat mag je bij God of War III zeggen maar hier verkracht het echt elke andere uitspraak van Sony PR mannetjes over hoe goed de PS3 wel niet is. Jammer dat er zoveel aandacht aan besteed werd.

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Uitkomen voor Xbox360 en PC lijkt me weinig exclusief aan eerlijk gezegd, want hij komt namelijk voor 2 platformen uit.

Enkel Forza 3, Crackdown 2 en Halo ODST zijn de enigste echte exlusives die de Xbox360 heeft voor dit jaar.

Alan Wake, Splinter Cell Conviction en Left For Dead 2 komen ook allemaal uit voor PC.
Zoals hierboven vermeld zijn het wel exclusives. En er zijn er veel meer, een groot deel is echter unanounced.

Bevestigde 360 Exclusives:
BioShock 2 (timed)
Alan Wake
Halo Chronicles
Cry On
Mass Effect 2
APB
Splinter Cell Conviction
Star Ocean IV
New Bungie Halo game
Forza 3

Daarbij hoeft de Xbox360 het op het moment helemaal niet van exclusives te hebben. Het is de goedkoopste console en dat is al een systemseller op zich. Tel daarbij het nieuwe camera systeem en het live netwerk op dat zijn gelijke helaas niet kent en je zit als Microsoft gebeiteld.

[Voor 6% gewijzigd door Seth_Chaos op 03-06-2009 13:11]

Anoniem: 197857

Collaborator schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:28:
Ik vond de Sony wigglestick presentatie compleet de plank misslaan en totaal niks laten zien wat nu al niet kan op de wii. Naar mijn idee werkte het zelfs slechter. De persoon die het presenteerde kwam er ook niet helemaal uit de hele tijd, en sloeg altijd mis, of liet dingen omvallen.

Wat MS heeft laten zien zag er indrukwekkend uit.. maar wat moet je er mee? Meer dan stoer doen op de E3 kan je er denk ik niet mee. Dergelijke functies hebben alleen zin als ze toegepast zijn! Zie red steel 2 etc.
De sony motion stick dingen zagen er mijns inzien juist veel beter uit dan de Wii (die ik ook heb btw). Veel precies en je bewegingen worden in detail gevolgd.

Bij de wii als je serieus kijkt naar de wiimote dan is het voor zwaardvechten moet je alleen ermee schudden, voor tenissen hoef je alleen je pols te buigen etc etc. Het is niet natuur getrouw en totaal niet acuraat.

Bij de ps3 presentatie zag je dat het echt precies zijn handen volgde met dat zwaardvechten en het boog schieten, ik vond het er echt heel goed uitzien.

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Anoniem: 197857 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:34:
[...]

De sony motion stick dingen zagen er mijns inzien juist veel beter uit dan de Wii (die ik ook heb btw). Veel precies en je bewegingen worden in detail gevolgd.

Bij de wii als je serieus kijkt naar de wiimote dan is het voor zwaardvechten moet je alleen ermee schudden, voor tenissen hoef je alleen je pols te buigen etc etc. Het is niet natuur getrouw en totaal niet acuraat.

Bij de ps3 presentatie zag je dat het echt precies zijn handen volgde met dat zwaardvechten en het boog schieten, ik vond het er echt heel goed uitzien.
Dat de games je bewegingen versimpelen zegt niks over de accuraatheid van de wiimote. Kijk naar boom blocks. Daar kan je enorm accuraat dingen gooien / afschieten.

Het is tot nu toe gewoon een keuze geweest vanwege het type spellen. Voor spellen is het vaak gewoon fijner spelen als het *zwiep* = slaan is in plaats van 1000 gradaties en variaties (waarin het dus ook fout kan gaan zoals je bij de demo zag)

This space is occupied

• BM

BM

Moderator Spielerij
nudie schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:31:
[...]

Neemt niet weg dat de beste combo (in mijn optiek) de PS3+PC is. Heb je echt 90% (geen Gears, Halo, euh?) van alle AAA games.
Het klopt dat meer games van de Xbox ook naar de PC komen, dus op bovenstaande manier heb je de boel aardig afgedekt. Maar dan moet je wel op de PC willen gamen, en daar ligt mijn voorkeur iig niet meer :)
PS3 inhouse exclusives hebben toch altijd m'n voorkeur daar ze (over het algemeen) optimaal gebruik maken van de hardware.
Dat zullen 360-exclusives ook wel doen vermoed ik zo ;)
Maar, damn, wat zat ik me te ergeren tijdens die LBP Kart achtige Modnation demonstratie. Zag er leuk/gemakkelijk uit maar:

A. Waarom aan het einde, anti-climax.
B. Dit kon al jaren geleden (zelf tracks maken).
C. Alle tracks gaan enorm op elkaar lijken.
D. Core gameplay zag er ruk uit.
E. Die man die presenteerde moest echt z'n muil houden. Uitspraken als "Only possible on PS3, using the full potential of the hardware, look how realistic the wood looks (iets in die trend). Echt, dat mag je bij God of War III zeggen maar hier verkracht het echt elke andere uitspraak van Sony PR mannetjes over hoe goed de PS3 wel niet is. Jammer dat er zoveel aandacht aan besteed werd.
Hehe, kerel overdreef het best aardig soms ja. Vond het er wel leuk uit zien, maar om nu te zeggen dat je daar PS3 power voor nodig hebt, mwoah, liiiichtelijk overdreven :p

Xbox

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Gran Turismo psp heeft meer auto's en banen dan forza 2 en 3... samen.
Dat is wel indrukwekkend.

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vanavond (Onze tijden):

22:00 @ Gamespot: Assassins Creed 2
23:00 @ Gamespot: Modern Warfare 2

Bron, hun programma voor vandaag: http://e3.gamespot.com/e3...e/?tag=live;view_schedule

[Voor 7% gewijzigd door monnick op 03-06-2009 12:12]

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik twijfelde ook even of ik het goed gehoord had. 800 autos in best indrukwekkend. Volgens mij krijgt GT5 er nieteens zoveel?

Xbox

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:01

Armada

-Wat wil je weten?-

nudie schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:31:
[...]

Die man die presenteerde moest echt z'n muil houden. Uitspraken als "Only possible on PS3, using the full potential of the hardware, look how realistic the wood looks (iets in die trend). Echt, dat mag je bij God of War III zeggen maar hier verkracht het echt elke andere uitspraak van Sony PR mannetjes over hoe goed de PS3 wel niet is. Jammer dat er zoveel aandacht aan besteed werd.
Ja, laten we het alsjeblieft niet over presentatietechnieken hebben. Ik dacht dat ik het in mijn broek deed toen Polyphony op het toneel kwam. Mijn God....
Tolk met kladblokje ernaast, wenkbrauwen optrekkend over wat hij nu allemaal weer vertaald had. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de MS conference niet gezien heb, maar het was echt treurig met Sony gesteld. De Naughty Dog persoon leek alsof hij over zijn nek ging van de druk, de motion controller mensen leken wel met stroomstokken het toneel opgejaagd. Dit is een miljardenindustrie, mag het iets gelikter? Het hoeven geen tweedehandsautoverkopers te zijn, maar dit leidt gewoon van de boodschap af.

Ik heb vanochtend ook gekeken wat er nu op de netwerken als ondersteuning te zien is. Live is lekker bezig met allerlei trailers, maar op PSN zie ik echt geen enkel item. Home in de US had het podium, maar de EU was weer treurig.

Ik was sowieso erg teleurgesteld in Sony's conference. Ik had gehoopt dat ze nu zouden laten zien hoe volwassen PSN aan het worden is: full retail games downloads voor PS3 (nu wel dus voor PSP, maar ze moeten wel met PSP go) niets gezien, EU prepaid kaarten, gelijktrekken EU en US stores, videostore in EU. Niets, niets, niets. Sowieso begrijp ik niet waarom Sony zich nu het kaas van het brood laat eten van MS op de vlakken waar ze wel voorliepen. Er zijn een aantal full retail spellen, maar die zijn al een hele tijd dezelfde, daar is geloof ik de laatste anderhalf jaar geen nieuwe meer bijgekomen. Nu introduceert MS in Augustus een eerste ronde van 30 titles en gaat dan wekelijks uitbreiden. Gametechnisch waren er weer juweeltjes, maar GoW3 gaat weer naar voorjaar 2010. Het najaar is gelijk weer een stukje leger geworden. Vooral met de aankondiging dat er nog wat shockers over waren na de lekken, was het een grote teleurstelling. Wat was dan de shocker die nog over was? FF14? Als dat geen MMO was dan vast wel, nu niet. En waar is FF13 versus? Let op, dit is niet in vergelijking met MS, want die had ook geen shockers of zo, maar dit leek nu een goedkope truc van Sony om toch nog de aandacht te krijgen.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Heb jij naar dezelfde presentatie als ik gekeken?

Dat die mensen zo houterig doen en nerveus zijn vind ik niet zo erg. Beter echte techneuten op het podium die nauw betrokken zijn bij de ontwikkeling dan gladde marketingboys. Die jongens bij de Wiildo van Sony kwamen pas los toen ze het echt mochten laten zien.
Ik heb daar overigens geen verschil gemerkt tussen de presentatie van MS, Sony of Nintendo. Vond de mensen van Nintendo nogal gemaakt. Zeker die vrouw. En die gast bij MS die om zichzelf klapte was ook nogal genant. Kaz kwam ook niet helemaal lekker uit zijn woorden met die broek onder zijn oksels.

En ik denk echt dat je eigen verwachten veel te hoog gespannen waren.

PSN: Shiver23

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik vind het ook heel raar dat ze daar gewoon developers van games het podium oplaten. Nogal logisch dat ze zo supernerveus zijn, dat zijn geen sales figuren. Cliff Blezinski van Epic was zo'n beetje de enige uitzondering, die staat daar heel relaxed en duidelijk zijn verhaal te vertellen. Zet daar iemand neer die het publiek entertained en de games kan verkopen, dat zou al heel wat schelen. We hebben het intussen inderdaad over een miljardenindustrie.

edit: precies het tegenovergestelde van hierboven dus :P

[Voor 6% gewijzigd door kazuka op 03-06-2009 12:29]

• Worran
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Armada schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 12:15:
[...]

Ja, laten we het alsjeblieft niet over presentatietechnieken hebben. Ik dacht dat ik het in mijn broek deed toen Polyphony op het toneel kwam. Mijn God....
Tolk met kladblokje ernaast, wenkbrauwen optrekkend over wat hij nu allemaal weer vertaald had. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de MS conference niet gezien heb, maar het was echt treurig met Sony gesteld. De Naughty Dog persoon leek alsof hij over zijn nek ging van de druk, de motion controller mensen leken wel met stroomstokken het toneel opgejaagd. Dit is een miljardenindustrie, mag het iets gelikter? Het hoeven geen tweedehandsautoverkopers te zijn, maar dit leidt gewoon van de boodschap af.

Ik heb vanochtend ook gekeken wat er nu op de netwerken als ondersteuning te zien is. Live is lekker bezig met allerlei trailers, maar op PSN zie ik echt geen enkel item. Home in de US had het podium, maar de EU was weer treurig.

Ik was sowieso erg teleurgesteld in Sony's conference. Ik had gehoopt dat ze nu zouden laten zien hoe volwassen PSN aan het worden is: full retail games downloads voor PS3 (nu wel dus voor PSP, maar ze moeten wel met PSP go) niets gezien, EU prepaid kaarten, gelijktrekken EU en US stores, videostore in EU. Niets, niets, niets. Sowieso begrijp ik niet waarom Sony zich nu het kaas van het brood laat eten van MS op de vlakken waar ze wel voorliepen. Er zijn een aantal full retail spellen, maar die zijn al een hele tijd dezelfde, daar is geloof ik de laatste anderhalf jaar geen nieuwe meer bijgekomen. Nu introduceert MS in Augustus een eerste ronde van 30 titles en gaat dan wekelijks uitbreiden. Gametechnisch waren er weer juweeltjes, maar GoW3 gaat weer naar voorjaar 2010. Het najaar is gelijk weer een stukje leger geworden. Vooral met de aankondiging dat er nog wat shockers over waren na de lekken, was het een grote teleurstelling. Wat was dan de shocker die nog over was? FF14? Als dat geen MMO was dan vast wel, nu niet. En waar is FF13 versus? Let op, dit is niet in vergelijking met MS, want die had ook geen shockers of zo, maar dit leek nu een goedkope truc van Sony om toch nog de aandacht te krijgen.
het was wel live he, beter een ontwikkelaar aan het woord dan die jack met zijn numbers , nee dat sloeg alles

voor de rest ben ik ook teleurgesteld , indd met de dingen die jij na voren haalt , maar we moeten ons afvragen wat moet je met twitter/facebook op je xdoos ? en meer nutteloos gezever , ik vond kwa opzet sony beter dan ms , ms lag de nadruk op allerlei dingen die 90% niet gaat gebruiken

always under construction

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2022
Ben het helemaal met Shiver eens. De mensen die op het podium stonden zijn doorgaans alleen maar bezig met dingen ontwikkelen en dus verre van gewend om voor zo'n groot publiek te praten. Logisch dus dat ze nerveus waren.
En wat die vertalers betreft voor de Japanners op het podium. Ik heb liever dat een tolk goed engels praat en dat je dus direct begrijpt wat ze bedoelen dan dat je eerst hun engels nog moet gaan ontcijferen.
Maar goed is al eerder gezegd dat mensen graag klagen. En wat was het spreekwoord ook alweer? De beste stuurlui staan aan wal...

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tja, de presentatie van een dev is wat minder glad dan verwacht... tjonge. Er kijken miljoenen mensen, alles moet goed gaan, en dan sta je daar op zo'n groot podium. Dat de een dat beter doet dan de ander, who cares. Wat heb je liever, dat alles glad aan elkaar gepraat wordt maar feitelijk wordt er niet veel van waarde getoond of andersom? Hoe die presentaties verlopen ben je volgende maand weer vergeten, maar niet hoe vet die games eruit zagen.

Als de hoge pief van GT op het podium wil staan, ga jij echt niet roepen: "Nee, ga jij maar lekker games maken, we halen er wel een marketing pipo bij die engels praat". Idem met kojima. Ik verdenk hem ervan dat hij prima engels spreekt maar er gewoon geen zin in heeft om dat te doen, en hoe boeiend is dat? 0.0. Wat hij te vertellen heeft, daar gaat het om, niet of dat via een tolk verloopt of niet.

Ik heb al heel wat keynotes, grote presentaties etc. van MS meegemaakt, ze zijn altijd top. Echter wordt er zelden iets verteld wat je later nog herinnert op 1 keer na, toen Bill G. een persoonlijke vraag uit het publiek werd gesteld en wat dus feitelijk ook houterig en ongeplanned verliep.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Shiver23 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 12:24:
En die gast bij MS die om zichzelf klapte was ook nogal genant.
Ik vind het helemaal niet irritant dat hij klapte de hele tijd. Ik denk ook niet dat hij om zichzelf klapte, maar meer richting de mensen die de techniek (die hij moet presenteren) hebben ontwikkeld. Als ik daar zou staan en een presentatie zou geven over Natal, en er komt een demo film voorbij zou ik daar zelf ook voor gaan klappen. Is toch een mooi product? Applaus waard.
Hij klapte overigens alleen als het publiek ook klapte :)
In zijn eentje zou wel redelijk beschamend zijn :D
Collaborator schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:39:
[...]

Dat de games je bewegingen versimpelen zegt niks over de accuraatheid van de wiimote. Kijk naar boom blocks. Daar kan je enorm accuraat dingen gooien / afschieten.

Het is tot nu toe gewoon een keuze geweest vanwege het type spellen. Voor spellen is het vaak gewoon fijner spelen als het *zwiep* = slaan is in plaats van 1000 gradaties en variaties (waarin het dus ook fout kan gaan zoals je bij de demo zag)
Ik denk dat dat ook de kracht is bij de PS3 motion sticks (Of hoe ze ook mogen heten). Zoals je zag waren ze nauwkeurig, voor een spel zelfs te nauwkeurig. Je kan een spel ook zo programmeren dat het allemaal niet zo nauw komt. Je zult vast niet in elk spel ook je controller in beeld zien, die je bij de demo juist wel zag. Ze lieten puur de mogelijkheden en potentie zien. En ik denk dat de PS3 (ondanks dat de controller er nog raar uitzag) hier de beste motion controller in handen heeft.
Als Natal goed werkt is het ook een zeer leuke optie op je xbox :) Maar eigenlijk weer heel anders dan de PS3 en Wiimote.
Ze hebben alledrie (grote) voor- en nadelen.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• PWM
  • Niet online
Een aantal mensen strepen Nintendo imho iets te vroeg door. Ze staan inderdaad redelijk stil op dit moment, maar laten we wel wezen, ze hebben de motion control wel op de markt :) MS en Sony hebben absoluut mooiere dingen laten zien op dat gebied, maar dat is nog niet te koop, en dat zal ook zeker tot de volgende E3 duren voordat het zo zal zijn.

Als je Motion Control leuk vind en wilt, dan is er dus nog steeds maar 1 partij. Hopelijk zijn ze nu in Japan wel geschrokken bij Nintendo en gooien ze het gas er weer op.
ReCreator schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:03:
[...]
Hij klapte overigens alleen als het publiek ook klapte :)
In zijn eentje zou wel redelijk beschamend zijn :D
De mics filterden het geluid uit de zaal netjes weg, daardoor denken mensen hier inderdaad dat hij alleen klapte. De wens is misschien de vader van de gedachte ;)

[Voor 40% gewijzigd door PWM op 03-06-2009 13:07]

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

EfBe schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 12:39:
Tja, de presentatie van een dev is wat minder glad dan verwacht... tjonge. Er kijken miljoenen mensen, alles moet goed gaan, en dan sta je daar op zo'n groot podium. Dat de een dat beter doet dan de ander, who cares. Wat heb je liever, dat alles glad aan elkaar gepraat wordt maar feitelijk wordt er niet veel van waarde getoond of andersom? Hoe die presentaties verlopen ben je volgende maand weer vergeten, maar niet hoe vet die games eruit zagen.
Ik vind het 0,0 waarde hebben dat de developer dat persoonlijk komt toelichten ("oh Kojima, can I have your used coffee cup?"). En nee, ik vind het niet vreemd dat die mensen zenuwachtig zijn, maar een rotpresentatie leidt af van de boodschap.

Voor wat betreft de services kant waren mijn verwachtingen inderdaad te hoog gespannen; dat Sony qua netwerk nu gelijke tred ging houden met MS (en nee, ik bedoel dan niet Facebook en Twitter :+ ). Het is niet anders.

Anoniem: 284904

racer13 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 12:29:
[...]
voor de rest ben ik ook teleurgesteld , indd met de dingen die jij na voren haalt , maar we moeten ons afvragen wat moet je met twitter/facebook op je xdoos ? en meer nutteloos gezever , ik vond kwa opzet sony beter dan ms , ms lag de nadruk op allerlei dingen die 90% niet gaat gebruiken
Wat??? Overal lees je dat MS een dijk van een show heeft neergezet omdat het als kern de games had en jij zegt dat het juist andersom is...ek nie snap nie! Hoeveel games wil je voorbij zien komen? Ik ga het lijstje niet weer noemen, want dat is al te vaak gedaan.

• Fox
  • Niet online
Anoniem: 284904 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:14:
[...]

Wat??? Overal lees je dat MS een dijk van een show heeft neergezet omdat het als kern de games had en jij zegt dat het juist andersom is...ek nie snap nie! Hoeveel games wil je voorbij zien komen? Ik ga het lijstje niet weer noemen, want dat is al te vaak gedaan.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen de gameplay / trailers van Modern Warefare 2 en Alan Wake interessant vond, de rest was nogal gezever over 13 in een dozijn games en social features. Natal was mooi maar blijft een gimmick.

Maar dit was met de andere twee conferenties ook, vooral veel opvulling met hier en daar een beetje goede beelden.

• Faust
De games op de PS3 waren enkel mogelijk op de PS3, daar is geen twijfel over.

Normaal proberen mensen games nog af te kraken op graphics, maar Uncharted2? Zelfs de meest geharde (xbox) fanboy durft die titel niet eens in zijn mond te nemen.
Daar houdt het niet op, Uncharted 1 was op alle fronten goed, characters, verhaal, geluid, muziek, sfeer, gameplay, noem het maar. Uncharted2 wordt dus gewoon een meesterlijke game.

Welke games had MS getoond die niet multiplatform waren?
Extra Halo3 levels met een nieuw verhaaltje.
Splinter Cell
Forza 3?
Alan Wake

Naar mijn mening allemaal games die in hun genre al overtroffen zijn nog voor dat ze aangekondigt werden, met uitzondering van Alan Wake "misschien", maar dat heeft meer te maken met de mengelmoes van genres.
Wat blijft er dan over?
Multiplatform titels als: Rock Band, Tony Hawk, Modern Warfare 2, FF XIII, MGS:rising komen ook gewoon op de PS3 uit..
MS moest de helft van zijn show vullen met franchises die ook gewoon op de ps3 te koop zijn. Je weet dat er iets mis is als de helft van je titels, die je tijdens jouw eigen e3 press conference demonstreert, gewoon te koop zullen zijn op de PS3.
Ik heb me dan ook bescheurd toen MS wist te melden dat, Rock Band.. een, hou je vast, exclusive track krijgt :')
Maargoed. De PS3 blijft duurder, en veel mensen kunnen deze niet betalen. Dat vind ik dan wel weer droevig voor die mensen. Eerlijk is eerlijk echter, Die nieuwe Halo3 levels zien er best leuk uit, dat mag gezegd worden.

btw: alles is imo. ;)

• Faust
Anoniem: 284904 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:14:
[...]

Wat??? Overal lees je dat MS een dijk van een show heeft neergezet
Geef me 1 link waar dat staat. In dit geval maak ik een uitzondering in mijn verzoek, het mag xboxonlyworld of xboxic zijn :')

• monnick
  • Niet online
Faust schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:26:

Normaal proberen mensen games nog af te kraken op graphics, maar Uncharted2? Zelfs de meest geharde (xbox) fanboy durft die titel niet eens in zijn mond te nemen.
Daar houdt het niet op, Uncharted 1 was op alle fronten goed, characters, verhaal, geluid, muziek, sfeer, gameplay, noem het maar. Uncharted2 wordt dus gewoon een meesterlijke game.

btw: alles is imo. ;)
Graphics zijn inderdaad schitterend. Echter vind ik de gameplay er nou niet echt goed uitzien. Waar Uncharted 1 veel meer klimmen/avontuur was lijkt Uncharted 2 meer op een shooter (van wat we er tot nu toe van gezien hebben). En deze game moet echt geen shooter worden, daarvoor lijkt het me te stroef gaan. Er zijn veel betere shooters op de markt :)

• Faust
monnick schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:28:
[...]

Graphics zijn inderdaad schitterend. Echter vind ik de gameplay er nou niet echt goed uitzien. Waar Uncharted 1 veel meer klimmen/avontuur was lijkt Uncharted 2 meer op een shooter (van wat we er tot nu toe van gezien hebben). En deze game moet echt geen shooter worden, daarvoor lijkt het me te stroef gaan. Er zijn veel betere shooters op de markt :)
Hmmm... Als je uncharted 1 uitgespeeld had dan wist je dat er genoeg geschoten wordt.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-06 18:29
[...]

Ik gok dat ze juist die scenes laten zien omdat daar een stuk meer grafische pracht te zien is. Het is niet erg interessant om Drake een richel te laten beklimmen tijdens zo'n presentatie, tenzij het natuurlijk baanbrekend is. Echter vond ik deel 1 al baanbrekend (qua klimanimaties en hoe ze omgaan met hoogteverschillen in die animaties).

PSN: Sluuz

• McVirusS
  • Laatst online: 25-05 01:16
[...]

Ik hoop ook van harte dat ze Uncharted niet gaan verpesten. Vind het bijna zonde dat er een multiplayer optie komt. Zag er namelijk gewoon uit als een traditionele shooter maar dan in Uncharted wereld. Alles valt of staat met de single play modus. Uncharted 1 is echt een super single player game, ik hoop dat ze daar niet op hebben bezuinigd ten gunste van de multiplayer.

• Ge0force
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 10:40
Splinter Cell
Forza 3?
Alan Wake
Zowel Alan Wake als Splinter Cell verschijnen voor de pc.
Zoals hierboven reeds gezegd kan je met de pc + ps3 combinatie de meeste toppers spelen.

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Uncharted 2 zag er erg mooi uit! De actie was gruwelijk en bijna episch als bij GoW2. Maar ik denk dat je daar niet aan komt zonder monsters :)

Overigens vond ik persoonlijk de MS persconferentie leuker om naar te kijken. De presentatie was goed, er waren veel bekende personen, de spellen waren goed (smaak of niet), en Natal was een leuke extra. Niet te vergeten de HD Movie stream toevoeging en LastFM/Facebook/Twitter aan NXE. Ze hebben er hard aan gewerkt en dat zag je.

De Sony persconferentie had de beste presentator, Jack Tretton. Hij had zelfs goede humor :) Elke keer weer bij Hannah Montana... Sony had ook een zeer goede lineup van games. Maar ik vond dat er iets te lang doorgegaan werd op de PSP en PSP Go. Mooi apparaatje verder, maar te duur de techniek is redelijk achterhaald. Maak dan een betere die backwards compatible is met de oude games. Maar goed. De motion control was erg mooi met goede techdemo's. (Spuitbus schudden voor gebruik, prachtig). Goed gedaan Sony :)

Nintendo was een beetje zwak, maar dat maakte de presentatie niet slecht. Ze hadden een uurtje gekozen, en dat was genoeg. Ze richten echt op een andere doelgroep dan gamers die op internet de E3 volgen. Ja dan lijkt het inderdaad tegen te vallen. Maar op het einde hadden ze toch een aantal mooie games voor de hardcore gamers. Reggie zei:"I also read the blogs". Nou klopt.. Een prachtige nieuwe Metroid in een nieuw jasje, in samenwerking met Team Ninja. Kan toch niet misgaan?

Dus eigenlijk vind ik dat alledrie de verwachtingen hebben waargemaakt, en dat er geen beste of slechte uitkomt.

offtopic:
Overigens heb ik zelf alleen een Xbox, maar heb veel op alledrie gespeeld :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05 11:59
De presentatie van MS begon erg matig. Ze lieten wat multiplatform titels zien en wat niet-indrukwekkende exclusives, maar vanaf het moment dat MGS Rising kwam werd het een stuk interessanter. Op dat punt hebben ze hun presentatie mooi opgebouwd, de grote verrassingen kwamen op het laatst en dat is hetgene wat de meeste mensen wel zullen onthouden denk ik.
Sony begon direct al met een super indrukwekkende trailer van Uncharted 2 en mijn verwachtingen van de presentatie schoten daardoor ook de lucht in. Maar die verwachtingen werden toen niet echt meer ingelost, mede doordat veel van de aankondigingen al gelekt waren (waar ze overigens wel grappig op inhaakten :)) en dat is gewoon erg jammer. Het einde was wel weer erg goed met project Trico en GoW3, maar ik denk dat het beter was geweest als ze de Uncharted 2 trailer ook ergens op het laatst hadden gedaan...
Desondanks vind ik dat Sony toch wel de beste games heeft laten zien.

[Voor 17% gewijzigd door SToRM666 op 03-06-2009 14:05]

PSN id: NL_SToRM

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:10

ijskonijn

Now MOVE!

Faust schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:58:
Gran Turismo psp heeft meer auto's en banen dan forza 2 en 3... samen.
Dat is wel indrukwekkend.
Forza 3 heeft 300+ auto's, Forza 2 had er ook rond de 300, dus 600+ auto's?
Dat is inderdaad indrukwekkend dat ze dat op een UMDtje hebben weten te persen. Ben wel eens benieuwd wanneer deze game nou eindelijk uitkomt, er was altijd sprake ervan dat de PSP versie pas na de PS3 versie zou komen (en aangezien ik alleen een PSP heb...)
edit:
even opgezocht, 800 auto's??? :o Damn!! Dat wordt een must buy 8)

[Voor 34% gewijzigd door ijskonijn op 03-06-2009 15:51]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

• Anoniem: 279033
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Ik heb me dan ook bescheurd toen MS wist te melden dat, Rock Band.. een, hou je vast, exclusive track krijgt :')
Het is wel een populaire track en een waarvan veel PS3 eigenaars balen dat deze niet (of later) te krijgen is.

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-04 07:00

DarthDavy

Excellent!

Anoniem: 279033 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:11:
[...]

Het is wel een populaire track en een waarvan veel PS3 eigenaars balen dat deze niet (of later) te krijgen is.
Idd, want een volledige game met alle randapparatuur die al snel 200 euro gaat kosten valt en staat met 1 liedje (All you need is love)

7(8)7

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05 11:59
Het gaat niet alleen om dat ene nummer, ze doen hetzelfde bij een game als MW2. Mij kan het niet veel schelen want ik heb een voorkeur voor de PS3 en ik heb beide consoles al. Maar als je nog niet weet welke console je gaat kopen van de 2, dan kan dit best weleens helpen in het voordeel van MS.

[Voor 10% gewijzigd door SToRM666 op 03-06-2009 14:34]

PSN id: NL_SToRM

• Anoniem: 279033
  • Niet online
DarthDavy schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:29:
[...]

Idd, want een volledige game met alle randapparatuur die al snel 200 euro gaat kosten valt en staat met 1 liedje (All you need is love)

7(8)7
Ik zeg niet dat ik de boel niet ga kopen maar als Beatlesfan is het enorm vervelend dat je een van de mooiste nummers niet kan spelen. Als ik beide consoles zou hebben zou ik inderdaad vanwege 1 liedje de Xboxversie kopen.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:34

Player1S

Formerly known as L1nt

Ge0force schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:44:
[...]

Zowel Alan Wake als Splinter Cell verschijnen voor de pc.
Zoals hierboven reeds gezegd kan je met de pc + ps3 combinatie de meeste toppers spelen.
Alleen ben je een fortuin kwijt. voornamelijk omdat je je pc weer eens moet upgraden.
De controller van de PS3 vind ik zeer persoonlijk onmogelijk in de hand liggen. Een kameraad van me die ook daadwerkelijk een PS3 heeft vind dat ook.

Als de PS3 wat goedkoper wordt en er een fatsoenlijke controller komt, wil ik 'em echter best kopen.

Player1s Twitch

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-07-2021
Seth_Chaos schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:34:
[...]

Zoals hierboven vermeld zijn het wel exclusives. En er zijn er veel meer, een groot deel is echter unanounced.

Bevestigde 360 Exclusives:
BioShock 2 (timed)
Alan Wake
Halo Chronicles
Cry On
Mass Effect 2
APB
Splinter Cell Conviction
Star Ocean IV
New Bungie Halo game
Forza 3

Daarbij hoeft de Xbox360 het op het moment helemaal niet van exclusives te hebben. Het is de goedkoopste console en dat is al een systemseller op zich. Tel daarbij het nieuwe camera systeem en het live netwerk op dat zijn gelijke helaas niet kent en je zit als Microsoft gebeiteld.
Cry On is geannulleerd ;( . Stomme economische crisis.

Over de MS "exclusives". Ik zal zeker niet de enige zijn die een PC heeft voor alles behalve gamen en voor gamen een console heb aangeschaft. Dus console exclusives die kunnen voor mensen zoals mij toch wel belangrijk als je een console gaat kopen. Want vele PC games zijn dan op de 360 (zo kan je het ook bekijken :P). Alleen RTS games spelen niet zo lekker op consoles :/.

• PWM
  • Niet online
De mooiste en vetste games en innovaties zijn inmiddels weer aangekondigd, en het hele topic gaat weer over hoe kut de ander is d:)b
SoundWave729 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:17:
[...]

Cry On is geannulleerd ;( . Stomme economische crisis.

Over de MS "exclusives". Ik zal zeker niet de enige zijn die een PC heeft voor alles behalve gamen en voor gamen een console heb aangeschaft. Dus console exclusives die kunnen voor mensen zoals mij toch wel belangrijk als je een console gaat kopen.
In mijn vriendenlijst (van degene die ik dan ook echt ken :+ ) is er ook niemand met een Game PC en een console. Ik heb zelf ook 2 laptops, en dus geen gamingpower.

De meeste mensen die een PS3 of 360 aanschaffen zullen geen full-blown Game pc hebben. Hier op Tweakers zullen de uitzonderingen natuurlijk zitten, maar over het algemeen zal die groep niet zo groot zijn.

Ben blij overigens dat de nieuwe Layton er aan komt, hopelijk komt hij nog voor de vakantie :) Ben benieuwd naar GT op de PSP, wellicht wel een leuk moment om een PSP er naast te nemen (heb er ooit al 1 gekocht in de US, maar die meteen in NL verkocht, bleek limited edition te zijn waar ik 150,- extra voor kreeg :P )

[Voor 21% gewijzigd door PWM op 03-06-2009 15:27]

• Anoniem: 69767
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Damn - ik word schijnbaar echt oud. De gamer van tegenwoordig is zo arrogant en verwend geworden dat bijna niets hem meer kan pleasen. Er wordt met alle gemak even vergeten hoeveel tijd en geld het kost om triple A-titels neer te zetten. Vroeger werden - zelfs topgames - gewoon op een zolderkamer door een paar personen geschreven, nu werken er wel 1,000+ mensen mee aan een game, reken dat maar eens om naar manuren en tijd. Dus ja 100 toptitels per jaar is simpelweg niet haalbaar meer. Trouwens, E3 was bijna dood. Nou is het weer back to basic: is het weer niet goed. Willen jullie helemaal geen E3 meer soms? Kijk, ik speelde vroeger games op de C=64, de 286 enz. Toen waren personal computers nog een heel stuk duurder dan nu: daar betaalde je wel een maandsalaris voor. En toch wordt er nog geklaagd over de prijzen. Weet je vroeger betaalde je net zo veel of misschien zelfs meer voor de playstation 1 als nu voor de PS3 zo'n beetje: terwijl je er nu 10x zoveel voor terugkrijgt dan toen. En nog steeds is de gamer niet tevreden. Sighs. Ik word echt oud :)

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 03-06-2009 15:30]

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

PWM schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:23:
De mooiste en vetste games en innovaties zijn inmiddels weer aangekondigd, en het hele topic gaat weer over hoe kut de ander is d:)b
Zoals meestal in topics hier waar zowel Xbox 360 en PS3 gebruikers posten...beetje vermoeiend inderdaad :O
Maargoed dat blijf je houden, ik lees er maar gewoon overheen :)

ontopic:
Eigenlijk ook wel erg benieuwd naar die nieuwe PSP, mijn oude PSP is wel aan vervanging toe (nog een PSP-1000)

[Voor 28% gewijzigd door ijskonijn op 03-06-2009 15:47]

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 18:49

zAo

GPLv2 Fanboy

Anoniem: 69767 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:27:
Damn - ik word schijnbaar echt oud. De gamer van tegenwoordig is zo arrogant en verwend geworden dat bijna niets hem meer kan pleasen. Er wordt met alle gemak even vergeten hoeveel tijd en geld het kost om triple A-titels neer te zetten. Vroeger werden - zelfs topgames - gewoon op een zolderkamer door een paar personen geschreven, nu werken er wel 1,000+ mensen mee aan een game, reken dat maar eens om naar manuren en tijd. Dus ja 100 toptitels per jaar is simpelweg niet haalbaar meer. Trouwens, E3 was bijna dood. Nou is het weer back to basic: is het weer niet goed. Willen jullie helemaal geen E3 meer soms? Kijk, ik speelde vroeger games op de C=64, de 286 enz. Toen waren personal computers nog een heel stuk duurder dan nu: daar betaalde je wel een maandsalaris voor. En toch wordt er nog geklaagd over de prijzen. Weet je vroeger betaalde je net zo veel of misschien zelfs meer voor de playstation 1 als nu voor de PS3 zo'n beetje: terwijl je er nu 10x zoveel voor terugkrijgt dan toen. En nog steeds is de gamer niet tevreden. Sighs. Ik word echt oud :)
Ja en nee. Hoe lang deed je vroeger met een game? Hoe moeilijk waren de games? Hoe lang waren ze?

Ik ben met je eens dat de COD-generatie (excuse moi) niet helemaal inziet hoeveel tijd en geld een game kan kosten, maar daarbij is de industrie ook gewoon veranderd. Het is meer 'mainstream' allemaal.

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Best wel erg, maar ik kijk momenteel van alle aangekondigde titels op dit moment nog het meest uit naar:

nieuws: E3: Monkey Island-klassieker krijgt hd-remake en episodisch vervolg

En dan bedoel ik de remake, met een druk op de knop switchen van de oude naar de nieuwe versie. Nu alleen nog bepalen of ik hem op de 360 of de pc koop. En hopen dat veel mensen hem kopen zodat deel 2 ook de remake behandeling krijgt.

• Faust
Armada schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:30:
Best wel erg, maar ik kijk momenteel van alle aangekondigde titels op dit moment nog het meest uit naar:

nieuws: E3: Monkey Island-klassieker krijgt hd-remake en episodisch vervolg

En dan bedoel ik de remake, met een druk op de knop switchen van de oude naar de nieuwe versie. Nu alleen nog bepalen of ik hem op de 360 of de pc koop. En hopen dat veel mensen hem kopen zodat deel 2 ook de remake behandeling krijgt.
Monkey Island. Heerlijk. Ik speelde het vroeger bij een vriend, op een oude 286.
Ik wil hem graag op de bank in de console hebben; xbox. Maar ik speel hem denk ik liever met de muis.
Dilemma dus. Tenzij ze je bluetooth muizen op de 360 laten gebruiken :P Probleem opgelost.

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Faust schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:40:
[...]

Monkey Island. Heerlijk. Ik speelde het vroeger bij een vriend, op een oude 286.
Ik wil hem graag op de bank in de console hebben; xbox. Maar ik speel hem denk ik liever met de muis.
Dilemma dus. Tenzij ze je bluetooth muizen op de 360 laten gebruiken :P Probleem opgelost.
Wordt lastig, de Xbox 360 heeft helemaal geen bluetooth aan boord ;)

• Faust
ijskonijn schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:49:
[...]

Wordt lastig, de Xbox 360 heeft helemaal geen bluetooth aan boord ;)
Bij elke bluetooth muis zit ook wel een usb ontvanger.
Maar ik bedoelde aanvankelijk met bluetooth draadloos, (vanwege afstand console-bank), resultaat is toch hetzelfde eheh :P my bad.
Ik weet dat een toetsenbord al gaat/mag dus muis zal ook wel komen denk ik.

[Voor 3% gewijzigd door Faust op 03-06-2009 16:54]

• PWM
  • Niet online
Nu nog Day of the Tentacle remake, en dan ben ik helemaal gelukkig :)

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 19:28

philipnorth

Zeg maar Danny

zAo schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:39:
[...]

Ja en nee. Hoe lang deed je vroeger met een game? Hoe moeilijk waren de games? Hoe lang waren ze?
Ik denk dat de meeste console games vroeger (en ook pc games) over het geheel langer waren dan nu. Een COD (ja goed voorbeeld denk ik) haal je single player wat, 4-6 uurtjes uit? Da's een flink verschil met spellen als Super Mario World om maar een titel te noemen. Ja ok, misschien appels en peren enzo, maar ga nou niet zeggen dat spellen nu per definitie langer en moeilijker zijn. Ik denk dat voor een hoop moderne spellen zelfs geldt dat ze makkelijker zijn dan spellen vroeger. Genoeg spellen in het verleden die niet deden aan moeilijkheidsgraden. Standaard: moeilijk genoeg/soms te moeilijk zelfs.

Spellen worden nu beoordeeld op hun multi player mogelijkheden, vroeger probeerden devvers nog verhalen te vertellen hoe simpel dan ook. Nu is het gewoon ok dat een spel 4 uurtjes single player max heeft, als de multi player mode maar goed is...Of als de textures maar vet genoeg zijn.

Disclaimer: er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, ook nu worden er spellen gemaakt met epische verhalen en 40+ uur speeltijd.

Bottom line: gamen en de games industrie is veranderd. Andere dingen zijn belangrijker geworden.

Wat mij betreft doen alle 3 de console bouwers goed hun werk, het punt van Nintendo om games in de huiskamer te hebben en er een familie ding van te maken: goed initiatief. Pogingen om nieuwe markten aan te boren? Super! (het aanspreken van de maybe gamers).

Laten we eerlijk zijn, Nintendo's initiatief met motion sensors en beweging en het succes wat dit heeft zorgt er wel voor dat de games industrie blijft groeien en blijkbaar zien MS en Sony dit ook, anders gaan ze zelf ook niet investeren in Project Natal en de Sony dingen (dacht aan glow in the dark microfoon toen ik ze zag) (hoe ze ook heten).

Sony heeft een sterke briefing gehad, met mooie aankondigingen (wel een hoop: 2010 trouwens, maar dat geldt ook voor MS) de PSP GO is interessant, verder leuke en grafisch erg sterke spellen. Helaas niets spannends voor PSN (en dat Home filmpje hoeft voor mij niet)

Microsoft bouwt verder op haar community, iets wat erg duidelijk is in haar strategy. Xbox Live is heel belangrijk voor Microsoft en alles wat daar bij hoort dus ook. (Zorgt toch voor een Guinness Book of Records award enzo)
Daarnaast is het geweldig dat ze de Video Marketplace verder open gaan gooien, waaronder in Nederland, waarmee ze Apple voorbij streven, aangezien de Nederlandse iTunes Store niets doet met video. Ik zat hier zeker op te wachten (net als op de iTunes store trouwens).

Nintendo bouwt overduidelijk verder op het huidige succes, meer van hetzelfde (jammer, een nieuwe titel/franchise/oude franchise tot leven wekken was wel gaaf geweest)
Maar waar Nintendo misschien weinig vernieuwend bezig is, betekent dit niet dat het niets brengt. De spellen die uit eigen/1st/2nd party studios komen zijn hoogstwaarschijnlijk erg sterk weer, en ondanks dat zij zich qua grafisch geweld niet kunnen meten aan Uncharted 2 en Alan Wake e.d. denk ik dat zij met een titel als SMG 2 en Metroid Other M gigantische kaskrakers in huis zullen hebben, die vele maar dan ook vele fans blij zullen maken. Hetzelfde als inderdaad een Golden Sun DS. Dit zijn titels waar Nintendo fans WEL op zaten te wachten.

Over het geheel vind ik dat MS/Sony beiden de beste briefing hadden, waar ik die van MS net iets interessanter vond aan de ene kant. Nintendo was niet heel spannend, maar die paar titels ie het de moeite waard maken zorgen er wel voor dat ik mijn Wii nog niet weg doe in ieder geval.

-Xbox Gamertag: Dbongers

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:31
PWM schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:05:

[...]

De mics filterden het geluid uit de zaal netjes weg, daardoor denken mensen hier inderdaad dat hij alleen klapte. De wens is misschien de vader van de gedachte ;)
haha hoe weet jij dat er geklapt wordt als het volgens jou weggefilterd wordt? de wens is misschien de vader van de gedachte ;) daarnaast twitterde boris van gamekings ook al dat die gast zelf altijd als eerste begon te klappen, gevolgd door een gematigd applaus. :X

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

PWM schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:56:
Nu nog Day of the Tentacle remake, en dan ben ik helemaal gelukkig :)
Nee, om helemaal gelukkig te worden heb ik dan ook nog Zak McKracken and the Alien Mindbenders nodig... :9

• McVirusS
  • Laatst online: 25-05 01:16
Net E3 trailer bekeken van CoD Modern Warfare 2, ook wel erg tof zeg: http://www.gametrailers.c...fare/50309?ref=playerfeat

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:28
Pff, bij die Nintendo Conference was echt lastig wakker te blijven. Eerst zit dat mens uren te lullen over niets, en ook zo serieus. En aan het einde komt die Satoru Iwata met dé uitvinding van de eeuw: een simpele hartslag meter. Vond dit toch wel tegenvallen en een van de slechtste conferenties.

• PWM
  • Niet online
Skire schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:09:
[...]

haha hoe weet jij dat er geklapt wordt als het volgens jou weggefilterd wordt? de wens is misschien de vader van de gedachte ;) daarnaast twitterde boris van gamekings ook al dat die gast zelf altijd als eerste begon te klappen, gevolgd door een gematigd applaus. :X
Omdat er ook gewoon filmpje staan op Youtube vanuit de zaal gefilmd, waarin je dus de andere kant ziet :) Overigens is het als sinds het ontstaan van E3 webcasts, dat de mics op het podium staan gericht bij MS. Misschien moeten ze het eens veranderen, maar aangezien ze het in HD op de marketplace zetten, is het handig dat het geluid is wat je ook moet horen :)

Ik neem overigens een Nigeriaan die mij 6 miljoen bied per e-mail serieuzer dan Boris van Gamekings. Die gozer praat minder interessant over gaming dan mijn oma van 88.

Vooral sinds zijn: Iedereen moet Assassins Creed een 10 geven, want het is het beste spel ooit en de rest is dom dat ze zeuren over een beperkte gameplay (oh, en onze hele site staat vol met AC reclame) verhaal in hun programma, is hij echt helemaal afgeschreven.

Heb het al eerder gezegd, maar het zijn die types als die jongens van Gamekings die er voor zorgen dat gaming nooit volledig geaccepteerd zal worden. Zolang midden 30-ers denken te moeten praten als 14 jarige pubers die stoned zijn, zal het niet veel worden.

EDIT:

Leuk ook op zijn Twitter pagina:
Bio: Fuck yeah!!!!
Vet cool man :+

[Voor 42% gewijzigd door PWM op 03-06-2009 19:48]

Anoniem: 301607

erm, misschien erg 10 mins ago maar weet iemand of de square enix conference live is.. en zo ja waar? :P

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-04 18:01
Anoniem: 301607 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:12:
erm, misschien erg 10 mins ago maar weet iemand of de square enix conference live is.. en zo ja waar? :P
http://e3.g4tv.com//e32009/pressconference/

Camera's zijn niet toegestaan, dus we zullen het moeten doen met een live blog.

[Voor 13% gewijzigd door WickedWizard op 03-06-2009 20:21]

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

• monnick
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:37:
Ik neem overigens een Nigeriaan die mij 6 miljoen bied per e-mail serieuzer dan Boris van Gamekings. Die gozer praat minder interessant over gaming dan mijn oma van 88.

Vooral sinds zijn: Iedereen moet Assassins Creed een 10 geven, want het is het beste spel ooit en de rest is dom dat ze zeuren over een beperkte gameplay (oh, en onze hele site staat vol met AC reclame) verhaal in hun programma, is hij echt helemaal afgeschreven.

Heb het al eerder gezegd, maar het zijn die types als die jongens van Gamekings die er voor zorgen dat gaming nooit volledig geaccepteerd zal worden. Zolang midden 30-ers denken te moeten praten als 14 jarige pubers die stoned zijn, zal het niet veel worden.
Prima dat je kritiek op Boris levert, ik vind hem ook vaak heel dom en niet onderbouwd overkomen, maar je moet niet aankomen met "feiten" die niet waar zijn. Boris vond Assassins Creed niet geweldig, dat was Jan Meijroos (je weet wel, die andere Gameking die ook voor Tweakers en Power Unlimited schrijft), die heeft AC een 10 gegeven in de PU. Daar had ook iedereen kritiek op, ook bij de GK zelf.

CaptainCharisma schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:15:
[...]

http://e3.g4tv.com//e32009/pressconference/

Camera's zijn niet toegestaan, dus we zullen het moeten doen met een live blog.
phew, dus toch, en nog op *ahum* tijd :D

• PWM
  • Niet online
monnick schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:17:
[...]

Prima dat je kritiek op Boris levert, ik vind hem ook vaak heel dom en niet onderbouwd overkomen, maar je moet niet aankomen met "feiten" die niet waar zijn. Boris vond Assassins Creed niet geweldig, dat was Jan Meijroos (je weet wel, die andere Gameking die ook voor Tweakers en Power Unlimited schrijft), die heeft AC een 10 gegeven in de PU. Daar had ook iedereen kritiek op, ook bij de GK zelf.
Het was toch echt Borris (die dikke) die tijdens Gamekings een verhaal hield over de domheid van de game pers die AC kritisch benaderde. Zal eens opzoeken :)

Anoniem: 294865

Ik baal ervan dat we nog niet meer info over Half Life 2: Episode Three hebben gekregen, ik hoop dat er nog wat komt. Left 4 Dead 2 vind ik een beetje vroeg, Valve had zich beter kunnen richten op Episode Three, L4D:2 had ook nog wel een jaar of misschien wel 2 jaar later kunnen komen. Voor het eerst stelt Valve mij teleur.

• WickedWizard
Hier loopt overigens ook wel een imo interessant programma voor nu en straks: http://video.ign.com/streaming/e3-2009/

Vooral de twee geheime spellen van Lucasarts lijken mij interessant, naast natuurlijk SW:ToR. Ik hoop écht op Battlefront 3!

• Niet online
Hands-on PSP GO, movie: http://en.gamers.com/news/view_5726.html

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 03-06-2009 20:56]

• PWM
  • Niet online

Het leek zo op het eerste gezicht moeilijker vast te houden, maar dat lijkt dus wel mee te vallen :)

EDIT: Mmm, met mijn grote handen wellicht toch een probleem.

[Voor 9% gewijzigd door PWM op 03-06-2009 21:18]

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

Tijdens Square Enix Q&A over FFXIV wordt toch gesuggereerd dat ze naar overige hardware kijken naast PS3 en PC (Microsoft?).

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

heb snel even een blog van de Square pers conferentie doorgescrolled.
maar begrijp ik nou goed dat er alleen maar over FFXIV gepraat is en verder over niks???

ik had toch gehoopt op wat Kingdom Hearts nieuwtjes.

• monnick
  • Niet online
Assassins Creed 2 (interview + gameplay), nu @ Gamespot:

http://e3.gamespot.com/live.html?tag=content_nav;live

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

M a r c o schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:04:
heb snel even een blog van de Square pers conferentie doorgescrolled.
maar begrijp ik nou goed dat er alleen maar over FFXIV gepraat is en verder over niks???

ik had toch gehoopt op wat Kingdom Hearts nieuwtjes.
Yup, blijkbaar alleen een Q&A over FFXIV

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-06 08:19
philipnorth schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:30:
Tijdens Square Enix Q&A over FFXIV wordt toch gesuggereerd dat ze naar overige hardware kijken naast PS3 en PC (Microsoft?).
Ik las dat ook ja, kijkend naar het feit dat het duidelijk aan bod komt in hun persconferentie denk ik dat ze alleen nog details moeten uitwerken maar dat ze er zeker interesse in hebben om het naar de Xbox 360 te brengen (en ik denk dat Microsoft maar al te graag ja zegt tegen FFXIV).
Hoe dan ook ga ik het spel in huis halen, als het niet voor de Xbox 360 komt dan haal ik hem wel voor mijn PS3 maar mijn voorkeur gaat uit naar de Xbox 360 :), dus ik hoop het van harte dat het alsnog naar de Xbox 360 zal gaan komen. Maar goed, het blijft altijd onzeker, met Square weet je het tenslotte nooit.

Valt mij trouwens op dat er niets bekend is gemaakt over Star Ocean die volgens geruchten naar de PS3 zou gaan komen, blijkbaar was het maar een gerucht.

[Voor 8% gewijzigd door JorisTheWise op 03-06-2009 22:27]

• WickedWizard
De twee onaangekondige LucasArts games blijken dus twee Monkey Island spellen te zijn... niks geen Battlefront, Jedi Knight, Republic Commando of Rogue Squadron dus. :'(

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:28
Damn, net telaat. Was er nog iets nieuws? Of allemaal herhaling van de Pers Conferentie...

Anoniem: 169507

Nu op gamespot: super smash bros. turtles :P

• monnick
  • Niet online
Accesteam schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:48:
[...]

Damn, net telaat. Was er nog iets nieuws? Of allemaal herhaling van de Pers Conferentie...
Gameplay demo was nagenoeg hetzelfde. Ik vond wel dat die gast er hoop nieuwe dingen bij vertelde, ook echt dingen die we nog niet wisten.

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-07-2021
jorisandkaylas schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:26:
[...]

Valt mij trouwens op dat er niets bekend is gemaakt over Star Ocean die volgens geruchten naar de PS3 zou gaan komen, blijkbaar was het maar een gerucht.
Ik had eerder verwacht dat ze iets zouden zeggen van de PS3 versie van The Last Remnant. Die is ook "verdwenen" :S

Maar ik hoopte op nog een aankondiging van SE en dat ze ons zouden verrassen met een niet FF RPG. Helaas :(.

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:44

Splinter Cell

AMD HD7850

Modern Warfare 2 is nu op Gamespot.

http://e3.gamespot.com/live.html?tag=content_nav;live

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

tegen alle verwachtingen in was de Square-Enix conferentie een van de grootste teleurstellingen, echt spijtig, ze hadden zoveel beter kunnen doen...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Saampje1460
  • Laatst online: 16:44
Heeft iemand een link van de live persconferentie van Take2?

• 25287
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online

Als je het over fanboys hebt moet je natuurlijk zelf niet de grootste fanboy van allemaal zijn. Meerdere keren is al aangegeven cq bewezen dat de PS3 en de Xbox 360 elkaar grafisch niet ontlopen, allebei kunnen ze vette dingen. Zomaar klakkeloos roepen DIT KAN ALLEEN OP DE PS3!!! is gewoon niet realistisch. We zien Tekken 6, Final Fantasy 13 en de volgende Metal Gear gewoon op de Xbox 360 dus er is niets van beide wat de ander waarschijnlijk niet aankan.
Splinter Cell
Forza 3?
Alan Wake
Vergeet Tony Hawk, Mass Effect 2, Crackdown 2, Halo Reach, Left 4 Dead 2, Shadow Complex etc niet
Maargoed. De PS3 blijft duurder, en veel mensen kunnen deze niet betalen. Dat vind ik dan wel weer droevig voor die mensen. Eerlijk is eerlijk echter, Die nieuwe Halo3 levels zien er best leuk uit, dat mag gezegd worden.
Hier bewijs je nog maar eens dat niemand je eigenlijk serieus moet nemen.

Anoniem: 169507

http://e3.g4tv.com/e32009/pressconference/konami/16/ :)

Edit:

Due to technical limitations at the venue, we are not able to stream live video of this event, but we ARE filming it and the video will be online later. :/

[Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 169507 op 04-06-2009 00:15]

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Pop 'n Music Wii announced? Lol. Ben zelf toevallig PnM liefhebber, maar dat had ik niet verwacht. Straks moet ik me terug een (japanse) wii kopen.

Nieuwe 3D castlevania announced as well *O*

[Voor 41% gewijzigd door boe2 op 04-06-2009 00:41]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• monnick
  • Niet online
Vandaag nog iets interessants @ de E3? :)

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:23:
Ben blij overigens dat de nieuwe Layton er aan komt, hopelijk komt hij nog voor de vakantie :)
24 augustus in de VS.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• PWM
  • Niet online
monnick schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 17:47:
Vandaag nog iets interessants @ de E3? :)
Nouja, FF14 toch naar de 360. "Ze houden de mogelijkheid open", dan weet je het wel ;)
Jammer, dan maar voor de wintersport ;)

• monnick
  • Niet online
Zometeen:

21:30 Modern Warfare 2
22:00 Battlefield Bad Company 2

Dat is het programma van IGN.com. Hopelijk streamen ze live. Wat op hun site "live" heet vertoond nu Uncharted 2, en dat staat niet in het programma. Ben benieuwd. Als iemand een stream heeft moet hij deze maar even neergooien :)

Programma (en mogelijk stream): http://video.ign.com/streaming/e3-2009/index.html

EDIT: Die stream gaat werken. Ze houden nu een interview met Bioware :)

[Voor 9% gewijzigd door monnick op 04-06-2009 21:02]

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
25287 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 00:11:
[...]
Vergeet Tony Hawk, Mass Effect 2, Crackdown 2, Halo Reach, Left 4 Dead 2, Shadow Complex etc niet
Een aantal van deze games zullen hoogstwaarschijnlijk ook op de PC uitkomen en dus geen exclusive worden.
Hier bewijs je nog maar eens dat niemand je eigenlijk serieus moet nemen.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Waarom komt er niet wat meer info over MGS Rising?.. Vind het allemaal maar vaag zo.

This space is occupied

Acties:
  • 0Henk 'm!

Collaborator schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 00:26:
Waarom komt er niet wat meer info over MGS Rising?.. Vind het allemaal maar vaag zo.
Waarschijnlijk omdat er gewoonweg niets te laten zien is :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mashayungi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:17
OPSLAGHOND schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:46:
[...]

Een aantal van deze games zullen hoogstwaarschijnlijk ook op de PC uitkomen en dus geen exclusive worden.

[...]

Sorry, maareh, vrijwel elke idioot weet dat Windows (moet ik ook nog voorkauwen welk bedrijf eigenaar hiervan is?) de markt domineert en het redelijk moeilijk is om op een ander OS te gamen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 15:38

Willybubba

Nut up or shut up.

OPSLAGHOND schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:46:
[...]

[...]

De PC wordt niet als console gezien --> 360 en PC is dus in console wereld 360 exclusive.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fox
  • Niet online
http://www.gametrailers.com/video/e3-09-mafia-ii/51068

Ik moet wel zeggen dat dit één van de hoogtepunten van de e3 is. Dit spel ziet er steeds beter en beter uit, en dezelfde mensen als deel één werken er aan. :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 17:11
Willybubba schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:08:
[...]

De PC wordt niet als console gezien --> 360 en PC is dus in console wereld 360 exclusive.
Helemaal gelijk idd!

Maar zal er op neer komen dat ze eerst op de 360 komen en dan een tijdje later naar de PC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Interessant voor diegene die overwegen een PSP GO te nemen:
Om de gamers tegemoet te komen die inmiddels verschillende UMD-schijfjes hebben aangeschaft, is Sony van plan een inruilactie op poten te zetten.

Dat zou betekenen dat UMD-schijfjes ingewisseld kunnen worden om dezelfde content vervolgens digitaal te downloaden.

Dat heeft John Koller, Director of Hardware Marketing bij Sony, aangegeven tijdens een gesprek met de website Gizmodo.
http://www.nu.nl/games/20...sp-go-voor-umd-discs.html

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 05-06-2009 13:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DingK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-05 17:31
Mogelijk? Zou het van Sony niet meer dan normaal vinden, anders zullen ze een hoop huidige PSP bezitters uitsluiten als potentiële klanten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 224360

En toch zullen niet veel bedrijven zo een actie ondernemen, kost hun alleen geld, met enkel potentiële winst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik sta in ieder geval niet te springen om mijn umd's in te leveren. Dan heb ik liever het battle.net systeem waar je gewoon je game registreert, het spel downloadbaar wordt en jij nog steeds je hardcopy hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-06 23:47
Het is een crosspost, maar aangezien het zowel Wii als E3-gerelateerd is, is het toch de moeite waard: concept art van de nieuwe Zelda voor Wii

• Fox
  • Niet online

LOL.

• monnick
  • Niet online
Ik snap niet wat je daar grappig aan vind?

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:51
nFo schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:00:
[...]

Wii FATAL1TY was een grapje. ;) waar niemand om moet lachen. :/
Wii Vitality Sensor moet het zijn.
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Let op:
Beperk de slowchat. Als je wil chatten dan kun je terecht in #E3 @ irc.tweakers.net.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee