Geforce GT120 (1024mb) of een Radeon HD3850 (1024)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.496 views

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-12-2025
Goedendag,

k sta op het punt om een nieuwe pc te kopen, maar zit te twijfelen tussen twee pc, de ene heeft een Geforce GT120 met een intel pentium dual core E5200(2,5GHz) of een pc met een Radeon HD 3850 met een intel pentium Core 2 Quad Q8200 (2,33GHz).

Ik snap dat het geen nieuwe high-end kaarten zijn, maar toch, welke van deze twee is het beste? wat raden jullie mij aan?

bij voorbaat dank

gr,
Jasper Bleumink

Verwijderd

Geen 1 van twee als je het mij vraagd.
Ik zou zelf een systeem samenstellen en als je dat nog nooit gedaan hebt zou ik een kijkje nemen in CSL, want moeilijk is het niet. ;)
Kost de helft of je hebt dubbele prestaties voor hetzelfde geld. :)

offtopic:
Anders de Intel Quad PC met ATi videokaart. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2009 20:37 ]

• j.nolles
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 20:43
De GT120 = 9500 GT, dus de Radeon HD 3850 is (veel) sneller... + ik zou voor de quad gaan

Verwijderd

Jasperzzz schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:29:
Ik snap dat het geen nieuwe high-end kaarten zijn, maar toch, welke van deze twee is het beste? wat raden jullie mij aan?
Ik zou normaal zeggen, dat dit iets is wat je makkelijk kan opzoeken via benchmarks, google Gt 120 + benchmark/test. Aangezien dit wel een zeer nieuwe kaart is, ge-rebranded zoals ze dat noemen, een oudere G92 core in een ander produkt uitgebracht, ook niet meteen superpopulair, valt er tot nu toe toch erg weinig over te vinden.

Het doornemen van de twee GPU nieuws & discussie draadjes voor ATi en nVidia kan jou daar erg mee helpen, zo kom je er dus bijv achter dat het een rebranded kaart betreft, en zo zul je ook meteen kunnen weten dat een HD3850 best een oude kaart is ondertussen. Ook de GT-120 is al een oude core architectuur. Als het kan zou ik vragen voor een nieuwere grafische kaart in het systeem, dat icm met een Intel core2 Q8200 moet best een leuk systeem kunnen opleveren.

@The_Mask, niet iedereen wil zijn/haar tijd en geld steken in het samenstellen + indien nodig troubleshooten van een PC, maar als iemand daar intresse in heeft, is het een goed tip, samenstellen en gaan met die banaan voor de helft van de prijs idd. :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Ik raad je aan even wat reviews te lezen en je een beetje te verdiepen in de verschillende verkrijgbare kaarten. Dan kun je deze afweging prima zelf maken :)

Dit topic is gesloten.