4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ik had er ook al goed naar gezocht. Maar dacht laat ik het toch maar ff vragen gezien de onduidelijkheid in eerste instantie over wel abo het nou ging. En het zal niet de eerste keer zijn dat er iets 'stilletjes' aangepast word.LuPo schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:52:
[...]
Voor zover ze klanten van een Hi Bel en SMS-abbonement daarover niet ingelicht hebben lijkt me dat er dan geen verhoging voor die beltarieven plaats zal vinden.
Yes, het gaat dus om de Hi Euro 25 en niet om de nieuwere Hi Online (Student) en Hi Bel en SMS.maniacshouse schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:16:
[...]
Ik had er ook al goed naar gezocht. Maar dacht laat ik het toch maar ff vragen gezien de onduidelijkheid in eerste instantie over wel abo het nou ging. En het zal niet de eerste keer zijn dat er iets 'stilletjes' aangepast word.
edit:
Ik wou net mijn contract verlengen bij Hi en zou dan HTC Touch HD willen hebben met een Hi online 25 + eindeloos online. Het toestel zou dan afgerond 140 euro kosten (zo staat het op de site) maar de man die ik aan de telefoon had dat het 250 (weet niet helemaal meer precies) zou gaan kosten omdat je je abbo ging verlengen.. Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt? Dat de toestel prijs duurder is als je je abbo verlengd?
[ Voor 52% gewijzigd door artie16 op 04-06-2009 12:43 ]
http://www.iphoneclub.nl/...e-je-abonnement-opzeggen/
Heb ik ook weleens meegemaakt inderdaad. Eigenlijk echt te belachelijk voor woorden! Ze moeten blij zijn met klanten die verlengen (en die juist extra voordeel geven).artie16 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:24:
Zal deze tariefwijzeging voor Hi 25 niet een test zijn? Als er teveel mensen het abbo beëindigen dat ze het niet doorvoeren naar de andere abbo's en zo niet dan voeren ze het ook door naar de andeere.
edit:
Ik wou net mijn contract verlengen bij Hi en zou dan HTC Touch HD willen hebben met een Hi online 25 + eindeloos online. Het toestel zou dan afgerond 140 euro kosten (zo staat het op de site) maar de man die ik aan de telefoon had dat het 250 (weet niet helemaal meer precies) zou gaan kosten omdat je je abbo ging verlengen.. Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt? Dat de toestel prijs duurder is als je je abbo verlengd?
Maargoed, misschien kun je proberen om net te doen of je je abbonement op gaat zeggen. Dan moet je Hi bellen en vaak kunnen ze je dan nog wel een iets betere aanbieding doen (in de hoop je te behouden).
De vraag is dan natuurlijk alleen voor hoe lang. Waarschijnlijk heeft Vodafone ook al wel door dat - als dit echt zo is - het ze ongelofelijk veel geld kost.EVILSalami schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:44:
Bij T-Mobile en Hi schijn je helaas niet op te kunnen zeggen door deze wijzigen, bij Vodafone echter wel.
http://www.iphoneclub.nl/...e-je-abonnement-opzeggen/
[ Voor 18% gewijzigd door LuPo op 04-06-2009 15:52 ]
Hoe bedoel je voor hoe lang? Zolang iemand een abonnement heeft. Ze kunnen ondertussen niet de algemene voorwaarden gaan veranderen, want dan mag je alsnog (dubbel) opzeggen.LuPo schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:47:
[...]
[...]
De vraag is dan natuurlijk alleen voor hoe lang. Waarschijnlijk heeft Vodafone ook al wel door dat - als dit echt zo is - het ze ongelofelijk veel geld kost.
Ik zou toch ook kunnen opzeggen en dan weer een nieuw abbo nemen? In de brief staat dat ik mn abbo zou kunnen beëindigen. Of kan dat niet?LuPo schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:47:
[...]
Heb ik ook weleens meegemaakt inderdaad. Eigenlijk echt te belachelijk voor woorden! Ze moeten blij zijn met klanten die verlengen (en die juist extra voordeel geven).
Maargoed, misschien kun je proberen om net te doen of je je abbonement op gaat zeggen. Dan moet je Hi bellen en vaak kunnen ze je dan nog wel een iets betere aanbieding doen (in de hoop je te behouden).
Ja met mijn vriendin gehad, die wilde de Xperia. Was duurder om te verlengen dan een nieuwe abonnement af te sluiten. Komt omdat je te weinig gebruik maakt van je bundel, ook al betaal je maandelijks gewoon netjes je bedrag, en dan vinden ze jou een kut klant en mag je meer gaan betalen omdat je een goedkope slet bent.artie16 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:24:
Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt? Dat de toestel prijs duurder is als je je abbo verlengd?
Althans, zo kwam het op mij over. Kan ook zijn omdat de Hi verkopers in Almere gewoon enorm dom zijn.
Zodra ik de kans krijg ben ik wel weg bij Hi, walgelijke provider met hun gigantisch lage snelheden/limieten en gigantisch hoge tarieven.
[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 04-06-2009 21:03 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Natuurlijk kun je je abbonement opzeggen en een nieuwe nemen. Echter heb je dan géén nummerbehoud.artie16 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 17:38:
[...]
Ik zou toch ook kunnen opzeggen en dan weer een nieuw abbo nemen? In de brief staat dat ik mn abbo zou kunnen beëindigen. Of kan dat niet?
Tsja ze moeten ergens dat toestel terugverdienen... Maar ik ben het deels wel met je eens.Tsurany schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 20:57:
[...]
Ja met mijn vriendin gehad, die wilde de Xperia. Was duurder om te verlengen dan een nieuwe abonnement af te sluiten. Komt omdat je te weinig gebruik maakt van je bundel, ook al betaal je maandelijks gewoon netjes je bedrag, en dan vinden ze jou een kut klant en mag je meer gaan betalen omdat je een goedkope slet bent.
Althans, zo kwam het op mij over. Kan ook zijn omdat de Hi verkopers in Almere gewoon enorm dom zijn.
Zodra ik de kans krijg ben ik wel weg bij Hi, walgelijke provider met hun gigantisch lage snelheden/limieten en gigantisch hoge tarieven.

Dat snap ik, maar het lijkt me niet dat ze verlies draaien op iemand die een nieuw abonnement afsluit als hij niet over z'n bundel gaat. Ze gaan er toch niet vanuit dat ze enkel winst halen als iemand over zijn bundel gaat?maniacshouse schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 21:04:
[...]
Tsja ze moeten ergens dat toestel terugverdienen... Maar ik ben het deels wel met je eens.
Dus waarom zou je dan NOG meer winst willen halen uit bestaande klanten die al een aantal jaar bij je zitten?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
M.i. is het dus gewoon een experiment met als test de klanten.. Hoeveel klanten zeggen op, hoeveel wijzigen, hoeveel verlengen en hoeveel stappen over met nummerbehoud
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Hé, dat is interessant. Nu maar hopen dat iedereen z'n abbonement opzegt zodat ze hier niet mee verder gaan. Of natuurlijk juist wél, dan heeft iedereen snel weer een nieuw (eventueel verlengd) abbonement met telefoon.Sp!tF!re schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 21:06:
Ik heb ook contact gehad via andere lijnen en mijn conclusie is dat het niet alleen de Euro 25 abonnementen zijn die de mogelijkheden krijgen, maar niet alle Euro 25 abonnementen! Je kan enkel actie ondernemen als je per brief bericht hebt gehad over deze wijziging.
M.i. is het dus gewoon een experiment met als test de klanten.. Hoeveel klanten zeggen op, hoeveel wijzigen, hoeveel verlengen en hoeveel stappen over met nummerbehoudOfwel, als dit goed bevalt van de kant van KPN gaan ze ongetwijfeld verder stappen hierin ondernemen.
Ze vermelden niet expliciet in de brief dat je kunt verlengen. Dat is imo wel een beetje een vuile streek van ze. Ze zetten er alleen in dat je kosteloos op kunt zeggen, kunt wijzigen van abbonement of door kunt gaan mét de prijsverhoging.
Kan dit bevestigen, ik had vorige week gebeld. De vriendelijke dame van de Hi klantenservice gaf aan dat het een test betrof waar nu de Hi 25 klanten voor geselecteerd zijn. Die hebben een brief ontvangen met die mededeling. Is de test geslaagd volgens KPN dan sloot ze niet uit dat er meer abo's zullen gaan volgen. Meer kon ze er niet over vertellen meldde ze mij.Sp!tF!re schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 21:06:
Ik heb ook contact gehad via andere lijnen en mijn conclusie is dat het niet alleen de Euro 25 abonnementen zijn die de mogelijkheden krijgen, maar niet alle Euro 25 abonnementen! Je kan enkel actie ondernemen als je per brief bericht hebt gehad over deze wijziging.
M.i. is het dus gewoon een experiment met als test de klanten.. Hoeveel klanten zeggen op, hoeveel wijzigen, hoeveel verlengen en hoeveel stappen over met nummerbehoudOfwel, als dit goed bevalt van de kant van KPN gaan ze ongetwijfeld verder stappen hierin ondernemen.
Jammer voor mij want ik heb nog een "oud" Hi 30 abo, dus val nu helaas buiten de welbekende boot.
Ik heb hier namelijk geen bericht van gehad en als dit op eens gewijzigd is dan lijkt dat mij ook een mooie reden om kosteloos op te zeggen
Gesprekken worden per seconde afgerekend. Gesprekken korter dan een minuut worden berekend voor een hele minuut
Als je veel gesprekken hebt gehad van korter dan 1 minuut zou het kunnen. Al op je rekening gekeken? Daar moet je kunnen zien hoe en wat.
Kan ik er eigenlijk voor zorgen dat ik hetzelfde nummer behoud?
Porteren naar prepaid vanandere provider en daarna weer naar kpn abo?artie16 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 22:28:
Ik stap denk ik over naar vodofone.. Vind Hi maar vaag geworden (mag zowat het dubbele betalen voor een HTC Touch HD omdat ik verleng)
Laat maar ik dacht binnen dezelfde provider maar naar een andere provider gewoon porteren uiteraard.
[ Voor 15% gewijzigd door siknu op 07-06-2009 22:43 ]
Euhm welke fp? Van Hi? Of kpn? Gehehe of die van Got?jelle. schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 18:17:
Er stond op de frontpage iets over minuten afrekenen geloof ik... kan nu niet zoeken want de hele fp ligt plat.
Let wel, dat is als je Hi Bel&SMS hebt (dit wordt volgens mij alleen nog in de winkel verkocht)maniacshouse schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 21:50:
Hier http://www.hi.nl/web/show/id=212898 staat:
Gesprekken worden per seconde afgerekend. Gesprekken korter dan een minuut worden berekend voor een hele minuut
Als je veel gesprekken hebt gehad van korter dan 1 minuut zou het kunnen. Al op je rekening gekeken? Daar moet je kunnen zien hoe en wat.
Als je besteld hebt via de Hi website of telefonisch dan heb je -tegenwoordig- een Hi Online abonnement (dit heeft niks met mobiel internet te maken)
En dan: "Er geldt geen starttarief en de gesprekken worden per minuut afgerekend "
(bron: dezelfde link).
[ Voor 3% gewijzigd door robert-630 op 08-06-2009 00:18 ]
Tweakers bedoelde ik, maar misschien toch maar niet, kan hem niet vindenmaniacshouse schreef op zondag 07 juni 2009 @ 22:47:
[...]
Euhm welke fp? Van Hi? Of kpn? Gehehe of die van Got?

Verwijderd
5 Minuten geleden mijn Hi Euro 25 (2 jaar) van maart 2008 opgezegd per 30 juni, zonder enige bijkomende kosten. Ze vroegen wel waarom ik mijn abo annuleerde, zei ik dat ik een ander toestel wilde. Ze wilden me wel graag als klant houden en boden me evt een ander toestel aan, helaas voor hen gaat dat niet lukken. Het dametje aan de lijn wist gelijk waarover het ging, nl iPhone
De N95 kan nu naar de vrouw en ik kan over 2 weken naar de T-Mobile shop.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2009 11:07 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Verwijderd
Mijn enige reden voor het opzeggen is de gadgetlust voor de iPhone.
Sometimes you need to plan for coincidence
Helaas niet vanaf 1 juli beschikbaar, dus eerst wordt ik overgezet naar Hi Prepaid om vervolgens 13 juli weer terug te gaan naar een abonnement.
Heeft de klantenservice toegezegd dat dat kan?LuPo schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:51:
Helaas niet vanaf 1 juli beschikbaar, dus eerst wordt ik overgezet naar Hi Prepaid om vervolgens 13 juli weer terug te gaan naar een abonnement.
offtopic:artie16 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 22:28:
Ik stap denk ik over naar vodofone.. Vind Hi maar vaag geworden (mag zowat het dubbele betalen voor een HTC Touch HD omdat ik verleng)
Denk er maar eens heel goed over na. Heb zelf Vodafone en niks anders dan ellende. Bij het overstappen kon half Nederland me 3 weken lang niet bereiken en ik hun wel. Moest allerlei nummers bellen die gratis waren, maar wel ecxl. kosten voor de mobiele telefoon. Deze kosten voor de mobiele telefoon werden allemaal buiten de bundel berekend. Resultaat was dus dat ik 32 euro over had van mijn bundel en voor 25 euro buiten mijn bundel had verbelt naar gratis nummers. Ze proberen echt alles buiten de bundel te laten vallen. Bellen in het buitenland enz ook..
Was Orange er nog maar.. Kwam gewoon alles binnen de bundel
Ja, ik heb met de klantenservice aan de lijn gehangen. De beste man gaf mij dit als beste oplossing. Als je opzegt ben je namelijk je nummer kwijt. Hij kon nog niet voor mij verlengen met de HTC Touch Diamond 2. Dat vind ik overigens wel een beetje slecht. Hij kan geen reservering maken zodat ik per 13 juli die telefoon krijg. Van mij part ging dan per 1 juli wel m'n nieuwe abonnement in, dan had ik gewoon gelijk door kunnen gaan.jelle. schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:04:
[...]
Heeft de klantenservice toegezegd dat dat kan?
Waarschijnlijk betaal je wel weer 24,95 euro aansluitkosten als je van Hi Prepaid teruggaat naar een Hi abonnement. Maar ik ga wel proberen om dat niet te betalen. Imo belachelijk dat ik per 24 juni moet doorgeven wat ik wil (opzeggen, verlengen of doorgaan met prijsverhoging), dan wil ik verlengen maar dan kan dat niet omdat zij de Touch Diamond 2 nog niet leveren. Dan vind ik dat ik niet diegene ben die op moet draaien voor die kosten (alle andere bedrijven kunnen immers wel leveren).
[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 12-06-2009 11:23 ]
Je had toch ook je abo gewoon kunnen laten doorlopen en later kunnen verlengen?LuPo schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:21:
[...]
Ja, ik heb met de klantenservice aan de lijn gehangen. De beste man gaf mij dit als beste oplossing. Als je opzegt ben je namelijk je nummer kwijt. Hij kon nog niet voor mij verlengen met de HTC Touch Diamond 2. Dat vind ik overigens wel een beetje slecht. Hij kan geen reservering maken zodat ik per 13 juli die telefoon krijg. Van mij part ging dan per 1 juli wel m'n nieuwe abonnement in, dan had ik gewoon gelijk door kunnen gaan.
Waarschijnlijk betaal je wel weer 24,95 euro aansluitkosten als je van Hi Prepaid teruggaat naar een Hi abonnement. Maar ik ga wel proberen om dat niet te betalen. Imo belachelijk dat ik per 24 juni moet doorgeven wat ik wil (opzeggen, verlengen of doorgaan met prijsverhoging), dan wil ik verlengen maar dan kan dat niet omdat zij de Touch Diamond 2 nog niet leveren. Dan vind ik dat ik niet diegene ben die op moet draaien voor die kosten (alle andere bedrijven kunnen immers wel leveren).
Je bent niet verplicht om meteen keuze te maken. Verlengen kan altijd...
Plus je kan ook overstappen naar andere aanbieder toch?
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Met opzeg termijn van 3 maanden, ookal is je abo afgelopen.. Willen ze geloof ik per 1 juli terugbrengen naar 1 maand..freddyathlon schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:28:
[...]
Je had toch ook je abo gewoon kunnen laten doorlopen en later kunnen verlengen?
Plus je kan ook overstappen naar andere aanbieder toch?
http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl
Niet als je nog een lopend contract hebt, dan moet je wel voor 24 juni beslissen (eenzijdige wijziging in voorwaarden). Kennelijk zit LuPo nog niet in de 4 maanden voor zijn contract afloopt.freddyathlon schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:28:
Je had toch ook je abo gewoon kunnen laten doorlopen en later kunnen verlengen?
Precies.jelle. schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:29:
[...]
Niet als je nog een lopend contract hebt, dan moet je wel voor 24 juni beslissen (eenzijdige wijziging in voorwaarden). Kennelijk zit LuPo nog niet in de 4 maanden voor zijn contract afloopt.
Ik moet vóór 24 juni beslissen wat ik wil doen. Als ik niks doe loopt mijn contract door (mét prijsverhoging) en kan ik pas vanaf 21 augustus gaan verlengen (21 december echte contractsdatum). Aangezien ik geen zin heb in die prijsverhoging wilde ik nu verlengen. Helaas kon Hi nog niet voor mij verlengen met een TD2, en dus moest ik een andere oplossing zoeken.
Ik wel graag bij Hi blijven en ik heb dus voor de "Prepaid-constructie" gekozen. Op dit moment ben ik aan het twijfelen of ik misschien toch voor de nieuwe iPhone ga. Met een T-Mobile abonnement i-150. Keuzes hè..

Als je, je nummer wilt behouden moet je nu wel snel een ander abonnement 'roggelen'.Ruben [NL] schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:42:
Net Hi ff gebeld dat ik graag gebruik wilde maken van het opzeggen van mijn abonnement door die prijswijzigingen. Ze vroeg wat de reden was, ik zeg ik heb een nieuwe telefoon nodig en weet nog niet hoe ik dit precies ga doen. Ik kreeg het aanbod om tijdelijk een prepaid abonnement te krijgen idd om mijn nummer te behouden. Ik deed alsof ik twijfelde en ze zei dat ik natuurlijk ook gewoon kon opzeggen. Hup gedaan, op 30 juni afgeslotenBinnen 3 minuten geroggeld! Toppie
Ik ga 4 juli op vakantie en dan is Hi Prepaid wel even een uitkomst eerlijk gezegd. Géén abonnementskosten en niks buiten je bundel.
Zodra ik terugkom gelijk nummerbehoud aanvragen en 30 juli ga ik over naar T-Mobile i-150 met een iPhone 3G S 32GB.
* LuPo is tevreden zo.
heb vorige week telefonisch mijn contract verlengd.
Even wat feiten:
- ik had een Bel&SMS 25 abo, en vroeg om dat te verlengen
- ik kreeg een aanbod waarbij ik 5 euro minder per maand ging betalen voor dezelfde belminuten en een leuke prijs voor een toestel
- werd niet gesproken over nieuwe voorwaarden
Hiermee ben ik akkoord gegaan. Toestel ontvangen, maar niks getekend van contract of voorwaarden. Nu blijkt volgens mijn saldo informatie dat ze me hebben omgezet naar een Hi Online abo, waarbij ik dus per minuut betaal en er andere voorwaarden gelden. Kan dit zomaar?
Op de hi site lees ik nu dat je niet mag opzeggen vanwegen inflatiecorrectie, omdat dit in je contract staat. Echter heb ik dit contract niet gezien, nooit voorgelezen gekregen en nooit ondertekend. Dus mag ik opzeggen per 1 oktober?
[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 29-06-2009 10:24 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dus meteen bellen. Lijkt me simpel.
Mochten ze gaan blaten dat jij wel degelijk dit product besteld hebt dan vraag maar of ze de voicelog op willen zoeken. Hebben ze die niet... Tsja dan hebben ze weinig om me te schermen.
Dan ben ik benieuwd, want ze hebben mij nooit gevraagd of ik :maniacshouse schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:00:
Ze hebben als het goed is een voicelog gemaakt waarbij jij een aantal keren JA of iets dergelijks antwoord op de vraag of je akkoord gaat. Dit is rechtsgeldig. Maar je hebt ook de mogelijkheid om binnen 7 werkdagen er van af te zien.
Dus meteen bellen. Lijkt me simpel.
Mochten ze gaan blaten dat jij wel degelijk dit product besteld hebt dan vraag maar of ze de voicelog op willen zoeken. Hebben ze die niet... Tsja dan hebben ze weinig om me te schermen.
A ) een andere abonnementsvorm wilde (Hi online ipv Hi Bel&Sms)
B ) akkoord wilde gaan met nieuwe voorwaarden, zoals de inflatiecorrectie
C ) akkoord ging met afrekening per minuut ipv per seconde
Goed binnen 7 dagen opzeggen is leuk, maar wat gaan ze dan met mijn gebruikte telefoon doen?
Mijn advies is meteen bellen en duidelijkheid vragen. En mocht het abonemment echt niet zijn wat aan de telefoon is afgesproken dan maar eens vragen hoe ze dat denken op te lossen.
Overigens is het nooit zo dat men je de hele algemene voorwaarden gaat voorlezen als je telefonisch iets koopt.
Tja dat is hun probleem. Ik heb niet gezegd: ik ga akkoord met jullie nieuwe voorwaarden. Dat zij niet eens zeggen dat er nieuwe voorwaarden zijn met een verwijzing naar een website of een pdfje per email, kan ik niks aan doen.maniacshouse schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:57:
Overigens is het nooit zo dat men je de hele algemene voorwaarden gaat voorlezen als je telefonisch iets koopt.
Zelfs bij de orderbevestiging per mail zaten geen voorwaarden en ook niet bij het pakketje waar de telefoon in zat.
Als het goed is hebben ze wel een resumé gedaan. Dus dat hij/zij zegt: "Oké, u heeft besteld: een Hi Online 25 met ... mobiele telefoon voor ... euro per maand voor de duur van ... jaar". Zo niet, dan zou ik maar even snel er achter aan gaan. Gelijk hebben is namelijk nog altijd iets anders dan gelijk krijgen (kost vaak heel wat inspanning).Phusebox schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:16:
[...]
Tja dat is hun probleem. Ik heb niet gezegd: ik ga akkoord met jullie nieuwe voorwaarden. Dat zij niet eens zeggen dat er nieuwe voorwaarden zijn met een verwijzing naar een website of een pdfje per email, kan ik niks aan doen.
Zelfs bij de orderbevestiging per mail zaten geen voorwaarden en ook niet bij het pakketje waar de telefoon in zat.
Ik ga straks eens bellen met de klantenservice. Ga eigenlijk alleen akkoord met het abonnement wat ik had, en dan met 5 euro korting per maand.LuPo schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:14:
[...]
Als het goed is hebben ze wel een resumé gedaan. Dus dat hij/zij zegt: "Oké, u heeft besteld: een Hi Online 25 met ... mobiele telefoon voor ... euro per maand voor de duur van ... jaar". Zo niet, dan zou ik maar even snel er achter aan gaan. Gelijk hebben is namelijk nog altijd iets anders dan gelijk krijgen (kost vaak heel wat inspanning).
Wil dus niet per minuut afrekenen en eventueel per 1 oktober een tariefsverhoging krijgen.
Dat is bij mij dus het geval...alleen ik kan nog steeds bellen en smsen?
Ben blij dat ik weg gaat bij HI.
"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"
Nee, wel naar gevraagd maar kon ze niet geven. Ik moest er vanuit gaan dat het per 30 juni beëindigd was.jelle. schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 18:11:
Heb je een bevestiging gehad?
Ik heb het zondag in de Hi winkel in Amsterdam na gevraagd, en in de computer stond dat mijn abonnement nog gewoon liep, tot feb 2010 zelfs. Ik heb hem 12-2007 afgesloten dus dat kan ook al niet...Tsurany schreef op zondag 05 juli 2009 @ 19:01:
Wat is het probleem om maandag de helpdesk te bellen? Die kunnen je het meteen vertellen. Had je vrijdag ook al kunnen doen.

Maar ik ga nu zo ff bellen naar de helpdesk...hoeveel problemen ik al met Hi heb gehad afgelopen 1,5 jaar...ongelooflijk..

Ok, gebeld, ze gaan hem nu ECHT opzeggen
[ Voor 4% gewijzigd door Ruben [NL] op 06-07-2009 15:32 ]
Hi euro 20 16,81
Lezen, heel moeilijkstijnislike schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:31:
Kan je met zo'n Hi euro 20 ook kosteloos opzeggen?
Hi euro 20 16,81

Nee dus, gaat alleen over Hi euro 25.
Zijn jou voorwaarden veranderd? Heb je een brief gekregen? Precies.stijnislike schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:31:
Kan je met zo'n Hi euro 20 ook kosteloos opzeggen?
Hi euro 20 16,81
Net zoals ze nu met hun inflatiecorrectie komen, ben benieuwd of de prijzen dan ook per 1 oktober OMLAAG gaan in verband met de deflatie.swtimmer schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:54:
Het ergste is nog wel die "leugens", juist met de enorme toename van gebruik van mobiel verkeer zijn de kosten voor de providers steeds lager komen te liggen (optimaler gebruik netwerk). Waar je in andere landen ziet dat SMS vrijwel gratis is en je gigantische hoeveelheden SMSjes krijgt is dat hier in NL gewoon niet het geval. Erg jammer en ik voel me daardoor ook wel zwaar genept. In een land als Nederland wat zo dicht bevolkt is zou het toch juist vrij goedkoop moeten zijn om een dekkend netwerk te bouwen? Waarom zien wij dat dan niet terug in de prijzen
Heeft iemand een emailadres van Hi klachten/klantenservice voor me?
Ik zeg wel dat ik die brief nooit heb gehad:) hehe.. Kan het altijd proberen.. Heb al gekeken of mijn abo in aanmerking komt voor deze regeling en dat doet hij dus:) maandag even bellen met de vriendelijke mensen van de KPNmaniacshouse schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:58:
Welk abo? Als het over de Hi25 gaat heb ik eerlijk gezegd geen idee. Ze moeten je wel duidelijk op de hoogte hebben gebracht van de wijziging, anders kun je altijd nog opzeggen volgens mij.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Naar buitenlands of Nederlands nummer?Christiano007 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:15:
Weet iemand wat het kost om een sms te versturen náár het buitenland (curacao in dit geval) met een Hi sim-only abbo? Of is dit gewoon het normale tarief vanuit Nederland?
Nederlands prepaid nummer
Normaal tarief. Ontvangen is gratis.Christiano007 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 00:20:
Nederlands prepaid nummer
Ik bedoel dus, ik vanuit Nederland náár het buitenland (curacao) naar een Nederlands nummer he?
van nederlands nummer naar nederlands nummer is gewoon het normale tarief, ongeacht waar de ontvanger zich bevind. Als hij een sms naar jou toe stuurt is dat voor hem wel heel duur, ontvangen is hoe dan ook gratis.Christiano007 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 00:52:
[...]
Ik bedoel dus, ik vanuit Nederland náár het buitenland (curacao) naar een Nederlands nummer he?
Jaha, maakt niet uit waar ie zicht bevindt, is altijd normale tarief voor smsen, en net als in Nederland is ook in het buitenlang het ontvangen van een smsje gratis.Christiano007 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 00:52:
Ik heb dus in maart en abonnement afgesloten, maar heb zover ik weet bij het tekenen (dit gebeurde niet op papier, maar via een wacom dingetje) niks te horen gekregen over eventuele tariefverhoging div inflatie. Ik lees hier dat de oude voorwaarden nog voor mij gelden. Ook lees ik hier dat bij mij dus wel die verhoging van toepassing is.
Nou vroeg ik mij dus af of ik op basis hiervan mijn contract kan beëindigen, aangezien de contractvoorwaarden zijn geschonden zonder mijn goedkeuring.
[ Voor 4% gewijzigd door ajampaniki op 27-09-2009 12:41 ]
Ik lees wel dit op de link die je geeft.
"- Mag ik mijn abonnement opzeggen als gevolg van deze wijziging?
Nee, dit is niet mogelijk. De inflatiecorrectie wordt alleen toegepast bij klanten die na 1 maart 2009 een contract hebben verlengd of nieuw hebben gekocht. In je contract staat dat inflatiecorrectie wordt toegepast."
Volgens dit regeltje dus wel als er tenminste in je contract staat de het van toepassing is. En niet te horen gekregen wil niet zeggen dat het niet in je contract staat. Lees dat nog maar eens goed door.
[ Voor 6% gewijzigd door ManiacsHouse op 27-09-2009 12:48 ]
Het lijkt me dus ook dat ze dit niet kunnen toepassen. Als ze dit wel doen lijkt me dit dus een gegronde reden om mijn contract te verbreken.ManiacsHouse schreef op zondag 27 september 2009 @ 12:47:
Als je niet speciaal hebt getekend voor die 'inflatiecorrectie' en in de voorwaarden word er ook niet over gesproken dan kunnen ze die regel niet op jou toepassen lijkt mij. Weliswaar heb je na 1 maart je contract pas ondertekend, maar ik kan ik de voor jou geldende voorwaarde niks vinden over deze verhoging.
Ik heb uberhaupt geen document mee gekregen wat ik ondertekend heb, alleen een bon. Ik zal morgen iig even bellen of ze mij dit document door kunnen sturen.Ik lees wel dit op de link die je geeft.
"- Mag ik mijn abonnement opzeggen als gevolg van deze wijziging?
Nee, dit is niet mogelijk. De inflatiecorrectie wordt alleen toegepast bij klanten die na 1 maart 2009 een contract hebben verlengd of nieuw hebben gekocht. In je contract staat dat inflatiecorrectie wordt toegepast."
Volgens dit regeltje dus wel als er tenminste in je contract staat de het van toepassing is. En niet te horen gekregen wil niet zeggen dat het niet in je contract staat. Lees dat nog maar eens goed door.
En er moet er toch een contract getekend worden waarop staat dat je akkoord gaat met de door hun opgestelde voorwaarden. Als ze dus een handtekening via een wacom tablet oid vragen, waarbij je dus niet het daarbij behorende document aangeboden hebt gekregen voor tekenen, dan kan hier toch niet naar verwezen worden. Ik kan simpelweg aangeven dat mij hier niks over verteld is en dat ik verder geen informatie heb meegekregen.
Lijkt me niet heel rechtsgeldig. Zolang er niet een document is ondertekent met daarop de voorwaarden of dat je aan de voorwaarden voldoet lijkt het me niet toepasbaar. Anders kan je simpelweg ontkennen dat het verteld is.ManiacsHouse schreef op zondag 27 september 2009 @ 13:42:
Bij dat tekenen zal vast wel ergens hebben gestaan of het is je gezegd dat je daarmee akkoord gaat met de voorwaarden. En die moeten ze er toch echt wel bijgeven of je in de gelegenheid stellen om deze te kunnen lezen. Maar vaak gaat dit tussen neus en lippen door. Zo van "Ik neem aan dat je akkoord gaat met de voorwaarden, als je dan hier effe tekent"
Is er eigenlijk al informatie over wat die verhogingen precies inhouden. Ik las wel dat de Hi25 abo's direct verhoogd zijn, maar verder kon ik niks vinden.
Voor zover ik weet waren dat de 'oude' Hi25 abo's. Is ergens een topic over kan het alleen even niet vinden.ajampaniki schreef op zondag 27 september 2009 @ 13:50:
[...]
Ik las wel dat de Hi25 abo's direct verhoogd zijn, maar verder kon ik niks vinden.
Kuch, dat is dus dit topic.

[ Voor 6% gewijzigd door ManiacsHouse op 27-09-2009 14:14 ]
Maar als je geen contract krijgt?? Blijkbaar een krabbel op een touchpad en dan krijg je van de verkoper een bonnetje? In een geval van een contract dient men je in ieder geval te wijzen op de voorwaarden of inhoud en een afschrift van het contract mee te geven. Geen rare dingen als later nasturen etc... Waarom niet? Veranderen van contract, wijzigingen etc kan men dan doorvoeren terwijl je niet wist waar je voor tekende.jelle. schreef op zondag 27 september 2009 @ 18:00:
Wanneer je het contract ondertekent (of dat nou met een balpen is of digitaal) ga je akkoord met de Algemene Voorwaarden, dat staat letterlijk op het contract. Die voorwaarden kun je terugvinden op www.hi.nl, en daar wordt gesproken over de inflatiecorrectie. Dat hoeft verder helemaal niet expliciet genoemd te worden omdat er op het contract naar verwezen wordt.
Als het goed is wordt dat contract per e-mail toegestuurd of ter plekke afgedrukt... maar anders kan de winkel dat nog altijd opvragen en afdrukken!ManiacsHouse schreef op zondag 27 september 2009 @ 18:48:
Maar als je geen contract krijgt?? Blijkbaar een krabbel op een touchpad en dan krijg je van de verkoper een bonnetje? In een geval van een contract dient men je in ieder geval te wijzen op de voorwaarden of inhoud en een afschrift van het contract mee te geven. Geen rare dingen als later nasturen etc... Waarom niet? Veranderen van contract, wijzigingen etc kan men dan doorvoeren terwijl je niet wist waar je voor tekende.
Maar je bent ook wel een beetje stom als je het op deze manier laat gebeuren. Tekenen voor iets waar je totaal niet weet wat er in je contract staat.
Hebben ze wel kopieën gemaakt van je paspoort enzo?
Ho ho ho. Het contract wordt opgesteld, doorgenomen op computer, klant krijgt kans om ook kleine lettertjes te lezen en vervolgens zet klant digitaal handtekening. Daarna wordt contract desgewenst per e-mail toegestuurd of afgedrukt. Dat is de normale procedure bij digitale contracten, alleen is dat laatste schijnbaar niet helemaal goed gegaan.ManiacsHouse schreef op zondag 27 september 2009 @ 19:52:
Je dient zelf eerst een contract te lezen voordat je het tekent. De winkel moet jou ook de gelegenheid geven het te kunnen lezen. Digitale handtekening maar verder niets in je handen? Lijkt mij dus geen contract. Maar de winkel heeft wel jouw handtekening en kan dat onder elke contract zetten wat ze willen...
Maar je bent ook wel een beetje stom als je het op deze manier laat gebeuren. Tekenen voor iets waar je totaal niet weet wat er in je contract staat.
Hebben ze wel kopieën gemaakt van je paspoort enzo?
Het punt is dat toen ik tekende de oude voorwaarden gelde. Hierin staat niks vermeld over de verhoging door inflatie. Dit staat alleen aangegeven in de voorwaarden voor klanten van later dan 1 juli. Toch staat er op de website dat de inflatie geldt voor klanten van later dan 1 maart.jelle. schreef op zondag 27 september 2009 @ 18:00:
Wanneer je het contract ondertekent (of dat nou met een balpen is of digitaal) ga je akkoord met de Algemene Voorwaarden, dat staat letterlijk op het contract. Die voorwaarden kun je terugvinden op www.hi.nl, en daar wordt gesproken over de inflatiecorrectie. Dat hoeft verder helemaal niet expliciet genoemd te worden omdat er op het contract naar verwezen wordt.
Ik bel vanavond wel even en dan zie ik wel wat er van komt. Zal het wel posten als ik meer weet.
edit: kan me flauw herinneren dat er een copie van m'n rijbewijs is gemaakt. Ik heb wel een uitgeprinte bon gehad, maar hier staat geen handtekening van mijzelf op. Ik zal ook bij de helpdesk vragen of ze mij een copie van het getekende contract kunnen sturen. Neem aan dat ze hier gewoon aan moeten voldoen? Als ze mij dit niet kunnen laten zien hebben ze niet veel om op te staan lijkt me.
[ Voor 18% gewijzigd door ajampaniki op 28-09-2009 10:02 ]
Waar heb je dit abonnement afgesloten? Als dit een winkel is, dan kan de klantenservice je niks toesturen, dan zul je toch echt terug naar het verkooppunt moeten.ajampaniki schreef op maandag 28 september 2009 @ 09:08:
edit: kan me flauw herinneren dat er een copie van m'n rijbewijs is gemaakt. Ik heb wel een uitgeprinte bon gehad, maar hier staat geen handtekening van mijzelf op. Ik zal ook bij de helpdesk vragen of ze mij een copie van het getekende contract kunnen sturen. Neem aan dat ze hier gewoon aan moeten voldoen? Als ze mij dit niet kunnen laten zien hebben ze niet veel om op te staan lijkt me.
[ Voor 114% gewijzigd door ajampaniki op 28-09-2009 21:12 ]
De winkel kon mij ook niet helpen omdat ze mijn contract niet konden vinden. Ze konden me alleen vertellen wat er toentertijd standaard in de contracten stond. Daar wordt dus wel melding van de mogelijkheid tot verhoging.
Wat ik dus begrijp is dat ze geen contract meer hebben van mij en dus niks kunnen bewijzen. Voor mij genoeg reden dus om nog maar eens te bellen.
Nogmaals: om welk verkooppunt gaat het? En wanneer precies heb je het afgesloten?ajampaniki schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 15:33:
Nou ben weer iets verder. De helpdesk wist te vertellen dat in mijn contract zou staan dat ze de tarieven mogen verhogen als gevolg van inflatie. Dit is mij toend\tertijd echter niet verteld op of welke manier dan ook duidelijk gemaakt. De helpdesk verwees mij door naar de winkel om daar naar mijn contract te vragen.
De winkel kon mij ook niet helpen omdat ze mijn contract niet konden vinden. Ze konden me alleen vertellen wat er toentertijd standaard in de contracten stond. Daar wordt dus wel melding van de mogelijkheid tot verhoging.
Wat ik dus begrijp is dat ze geen contract meer hebben van mij en dus niks kunnen bewijzen. Voor mij genoeg reden dus om nog maar eens te bellen.
Gaat om een verkooppunt van hi in delft. Heb het ergens in maart afgesloten. Heb ze gebeld, konden me dus niet helpen. Of eigenlijk wel. Aangezien ze geen contract van me kunnen vinden hebben ze geen poot om op te staan. Ben benieuwd wat ze maandag gaan zeggen. Zal wel weer een hoop onzin zijn.jelle. schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 18:22:
[...]
Nogmaals: om welk verkooppunt gaat het? En wanneer precies heb je het afgesloten?
[ Voor 27% gewijzigd door ajampaniki op 03-10-2009 21:35 ]
Die contracten zijn ofwel op papier backoffice gearchiveerd ofwel digitaal gearchiveerd, en in beide gevallen moeten ze die wel kunnen opvragen... althans dat zou de bedoeling moeten zijn, misschien werkt het bij hun anders, pin me er niet op vast dusajampaniki schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 21:33:
Gaat om een verkooppunt van hi in delft. Heb het ergens in maart afgesloten. Heb ze gebeld, konden me dus niet helpen. Of eigenlijk wel. Aangezien ze geen contract van me kunnen vinden hebben ze geen poot om op te staan. Ben benieuwd wat ze maandag gaan zeggen. Zal wel weer een hoop onzin zijn.
[edit] oh je had digitaal getekend he? Dan zijn ze digitaal gearchiveerd, en daar heeft de winkelmanager toegang toe als het goed is...
[ Voor 9% gewijzigd door jelle. op 03-10-2009 21:48 ]
Nou ik heb het nagevraagd, het lijkt me aan hun om het contract naar boven te halen, niet aan mij.jelle. schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 21:47:
[...]
Die contracten zijn ofwel op papier backoffice gearchiveerd ofwel digitaal gearchiveerd, en in beide gevallen moeten ze die wel kunnen opvragen... althans dat zou de bedoeling moeten zijn, misschien werkt het bij hun anders, pin me er niet op vast dus
[edit] oh je had digitaal getekend he? Dan zijn ze digitaal gearchiveerd, en daar heeft de winkelmanager toegang toe als het goed is...
Dat snap ik, ik probeer alleen maar te zeggen dat "we kunnen je contract niet vinden" niet echt logisch is...ajampaniki schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 09:07:
Nou ik heb het nagevraagd, het lijkt me aan hun om het contract naar boven te halen, niet aan mij.
Nee ik was ook wel een beetje verbaasd. Lijkt me niet dat ze zoiets gewoon kwijt kunnen raken oid.jelle. schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:49:
[...]
Dat snap ik, ik probeer alleen maar te zeggen dat "we kunnen je contract niet vinden" niet echt logisch is...
Toen ik aangaf dat ik door de winkel niet voldoende geïnformeerd ben over de extra voorwaarden in het contract (na vragen werd alleen verwezen naar de algemene voorwaarden) zeiden ze dat ik dan maar met de winkel moest gaan discussiëren. Maar of die mij dan konden helpen wist ze ook niet. Dit laatste lijkt mij onzin aangezien ze best wel weten dat ze in de winkel mij ook niet verder gaan helpen.
Hoewel ik denk dat ik wel gelijk heb denk ik dat ik toch niet m'n contract kan cancelen.
Weet iemand trouwens of je binnen een week oid na afsluiten van een contract het ook nog zou kunnen terugdraaien? Als dit niet het geval is lijkt het me dus niet heel nuttig om mij te verwijzen na het naderhand gestuurde contract, aangezien ik hier toch niets meer aan kan veranderen.
Ik heb niks gezien op de website, maar ze vertelden wel dat het met 2.5% oid gestegen was.Phusebox schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:15:
Zijn de prijzen eigenlijk uberhaupt verhoogd per 1 oktober? Kan ik namelijk nergens terugvinden?
48 uur spijtoptantenregeling.ajampaniki schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 19:40:
Weet iemand trouwens of je binnen een week oid na afsluiten van een contract het ook nog zou kunnen terugdraaien? Als dit niet het geval is lijkt het me dus niet heel nuttig om mij te verwijzen na het naderhand gestuurde contract, aangezien ik hier toch niets meer aan kan veranderen.