Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Per 1 juli 2009 gaat Hi nieuwe tarieven hanteren voor het buitenland. Dit o.a. naar aanleiding van EU Regulering. Bellen binnen de EU en gebeld worden binnen de EU zal respectievelijk onveranderd 51 en 23 cent per minuut gaan bedragen. SMS'en zal echter met 13 cent per stuk een stuk goedkoper worden.

Een tijdje geleden kwam in het nieuws naar voren dat door verplichte prijsverlagingen binnen de EU telecomproviders hun tarieven voor buiten de EU hebben verhoogd. Hi zal per 1 juli tegelijkertijd de volgende wijziging doorvoeren:
http://www.hi.nl/web/show/id=7658420

De zones voor bellen in het buitenland worden vereenvoudigd per 1 juli 2009
Welke zones zijn er bij Hi Abonnementen (vanaf 1 juli)?
Er zijn 3 zones:
* Zone 1: Alle landen behorend bij de EU en EEA
* Zone 2: Rest van Europa
* Zone 3: Rest van de wereld
Welke tarieven gaan gelden?

Bellen Gebeld worden Sms'en
Zone 1 €0,51 €0,23 €0,13
Zone 2 €1,25 €0,85 €0,55
Zone 3 €2,25 €1,75 €0,55

Wat schetst echter mijn verbazing:
Kun je ook van de oude tarieven gebruik blijven maken?
Als je liever niet van de nieuwe tarieven gebruik wilt maken, kun je dat aangeven. Stuur gratis een sms naar 7171 met de tekst ‘ZONE UIT’. Je blijft buiten de EU dan gewoon bellen tegen de tarieven die nu ook gelden. De tarieven binnen de EU worden per 1 juli in beide gevallen verlaagd.

Hi (KPN) doet dit soort dingen niet voor niets, dus er zal iets achter zitten.
Op http://www.hi.nl/web/show/id=1097411 kan je de huidige tarieven opzoeken voor alle landen. En wat schetst mijn verbazing. In alle landen die ik gecheckt hebt, wordt het een stuk duurder per 1 juli 2009.
Zie australie Afhankelijk van de gebruikte provider wordt het bijna 2x zo duur.
Zie ook USA Dat wordt 1,5x zo duur.
Zie ook Zuid-Afrika Afhankelijk van de gebruikte provider wordt het bijna 2x zo duur.
Zie ook Brazilië

[Edit] Bij sommige landen wordt het voor sommige providers goedkoper (Peru). Heb echter geen land gevonden wat in zijn geheel niet duurder wordt.

Zal de mogelijkheid om alles bij het oude te houden er toe leiden dat je je abonnement niet kan opzeggen. Terwijl de meeste mensen vanaf 1 juli fors dieper in de buidel moeten gaan tasten voor gesprekken buiten de EU.

Wat ik graag zou willen weten is of mijn gedachtegang hier klopt en wat mensen doen. Nieuwe zones of oude zones.

[ Voor 11% gewijzigd door svdvlist2 op 20-05-2009 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dat was te verwachten, komt het niet uit de lengte, dan wel uit de breedte. Ze halen het toch wel ergens vandaan...

En ja, ze zullen wss niet de mogelijkheid bieden om vroegtijdig op te zeggen aangezien het eigenlijk alleen om een verbetering van de voorwaarden gaat. Vind het altijd heel zielig dat dit soort zaken gelijk door een hoop mensen worden bekeken als: Mooi, kan ik gelijk van m'n abbonement af!

[ Voor 56% gewijzigd door Sander op 20-05-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik bel toch niet in het buitenland / naar het buitenland met mn phone :)

maar vroegtijdig opzeggen was wel leuk geweest :p dan kon ik mooi naar t-mobile of vodapheun voor sneller mobiel internet :9

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
sander- schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:01:
Dat was te verwachten, komt het niet uit de lengte, dan wel uit de breedte. Ze halen het toch wel ergens vandaan...

En ja, ze zullen wss niet de mogelijkheid bieden om vroegtijdig op te zeggen aangezien het eigenlijk alleen om een verbetering van de voorwaarden gaat. Vind het altijd heel zielig dat dit soort zaken gelijk door een hoop mensen worden bekeken als: Mooi, kan ik gelijk van m'n abbonement af!
Ik hoef helemaal niet van mijn abonnement af. Ik zit prima. Ik vroeg me gewoon af wat een reden kan zijn om mensen toch die keuze te kunnen laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:11
Ik heb zelf ook een Hi abonnement, ben er nog steeds best tevreden mee. Wel duur sms-en naar Duitsland (of in Duitsland) nog, maar dat wordt wel beter. Hoe ik dat van de zomer ga doen weet ik nog niet.
Sms versturen kost 55 ct per sms, vrij duur wel dus.. :( Maarjah, zit dan ook in Tunesië, net geen Europa meer)

Maar ach, op vakantie hoef ik niet zoveel te sms-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 14:29
Helaas valt Kroatië erbuiten.. zit dan wel bij T-Mobile, maar verwacht niet dat dat anders zal zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ze geven de keuze, om klanten niet het recht te geven om per direct kostenloos op te zeggen. Door deze keuze te bieden kunnen klanten niet per direct opzeggen, omdat er niet (perse) sprake is van een verslechtering. Je kan je immers afmelden, voor de zone-verandering. (Iets wat veel mensen niet doen = $ kassa $)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 22:57

pmeter

Poes!

Als de EU de nieuwe tarieven verplicht heeft gesteld, is deze provider m.i. verkeerd bezig. Het het belgedrag van sommige consumenten - die veel internationaal binnen de EU en buiten de EU bellen - verplicht hen immers tot de keuze zich af te melden voor de nieuwe EU-tarieven. Die verplichting vloeit eruit voort dat consumenten een zo laag mogelijke rekening willen. Deze consumenten hebben in die zin geen vrije keuze. Als de vrije keuze een illusie is, kan de provider zich hier niet achter verschuilen.

Mogelijk is het een reden tot opzegging. Als voor de rechter hard te maken is dat de keuze niet voor de EU-tarieven te kiezen in strijd is met het EU-recht, dan blijft er één keuze over: verhoging van de tarieven buiten de EU. Die keuze is zeker reden tot ontbinding van het contract.

Mogelijk kan het bedrijf van de OPTA een aanmaning de keuze niet voor de lagere EU-tarieven te kiezen weg te halen of een boete verwachten. Of niet? Heeft iemand een linkje naar de EU-regeling? Ik vermoed dat het een verordening is, zodat er geen nationale regels nodig zijn. Anders zijn die ook relevant.

[ Voor 17% gewijzigd door pmeter op 24-05-2009 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
pmeter schreef op zondag 24 mei 2009 @ 14:47:
Als de EU de nieuwe tarieven verplicht heeft gesteld, is deze provider m.i. verkeerd bezig. Het het belgedrag van sommige consumenten - die veel internationaal binnen de EU en buiten de EU bellen - verplicht hen immers tot de keuze zich af te melden voor de nieuwe EU-tarieven.
Volgens de website: "De tarieven binnen de EU worden per 1 juli in beide gevallen verlaagd." Je krijgt dus in beide gevallen de nieuwe EU-tarieven. Alleen de tarieven voor buiten Europa worden 'vereenvoudigd' en in de meeste gevallen duurder gemaakt. Je hebt alleen het voordeel dat je met iedere provider voor hetzelfde bedrag kan bellen ipv op te zoeken welke het voordeligst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 13:51

renedepe

wheeeeelp!!!

Vanochtend een mailtje gehad van Hi. Bellen in Nederland gaat ook duurder worden:

Op dit moment bel jij met een Hi €25 Abonnement. Per 1 juli wijzigt een aantal tarieven van jouw Hi Abonnement. Hieronder lees je meer over de wijzigingen.

Goedkoper bellen en sms’en in het buitenland
Per 1 juli gaan de bel- en sms tarieven omlaag in het buitenland (EU). Vanaf 1 juli sms je bij Hi al
vanaf 9 cent! Dus bij Hi kan je nu ook op vakantie heel relaxt bellen en sms’en met je vrienden. Kijk voor meer informatie op hi.nl/info

Tariefwijziging abonnement
Op dit moment bel jij met een Hi €25 Abonnement. Dit is inmiddels een oude abonnementsvorm. Door de inflatie zijn de kosten voor bellen en sms’en hoger geworden. Jouw abonnement hanteert de oude, nog lagere kosten. Daarom zullen we helaas een eenmalige tariefwijziging door moeten voeren.

Op dit moment betaal je €25 maandelijkse abonnementskosten. Deze worden per 1 juli verhoogd naar €26,29. Daarnaast zullen de buiten-bundel tarieven verhoogd worden naar 25,3 cent voor bellen en 12,7 cent voor sms’en (nu 24 en 12 cent).

Omdat jouw contract gewijzigd wordt, mag je tot en met 26 juni jouw Hi Abonnement gratis wijzigen. Dit betekent dat jij een andere Hi bundel kunt kiezen als dit beter bij jouw belgedrag past of je Hi Abonnement kunt beëindigen.

Als je niks doet, blijft jouw bundel verder ongewijzigd. Je houdt gewoon hetzelfde aantal belminuten en sms’jes. Daarnaast kan je natuurlijk gebruik blijven maken van onze handige gratis Hi Society diensten via je Mijn Hi account op hi.nl.

Je kan dus blijkbaar op grond hiervan wel opzeggen, wat dus opzich goed nieuws is. Echter ben ik bang dat je de restwaarde van je telefoon dan wel moet betalen. Iemand hier ervaring mee?

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
renedepe schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 14:52:
Vanochtend een mailtje gehad van Hi. Bellen in Nederland gaat ook duurder worden:

[i]Op dit moment bel jij met een Hi €25 Abonnement. Per 1 juli wijzigt een aantal tarieven van jouw Hi Abonnement. Hieronder lees je meer over de wijzigingen.
Maar dat geldt dus zo te zien alleen voor de Hi euro abonnementen, en niet voor de Hi bel&sms abonnementen die 1 juli 2008 geïntroduceerd zijn... oftewel, als je overstapt naar een Hi bel&sms abonnement (kan ieder moment, ook als deze tariefwijziging er niet was geweest), dan heb je voor 25 euro nog steeds zelfde aantal minuten/smsjes (na verdubbeling van smsjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Kunnen we eigenlijk per 1 juli van ons abo af door de wijziging van het opzegtermijn van 3 naar 1 maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
ronwiel schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 21:50:
Kunnen we eigenlijk per 1 juli van ons abo af door de wijziging van het opzegtermijn van 3 naar 1 maand?
Nee natuurlijk niet, het betreft een (gunstige) wetswijziging... tenzij je contractsvrij bent natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 13:40
jelle. schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 22:38:
[...]

Nee natuurlijk niet, het betreft een (gunstige) wetswijziging... tenzij je contractsvrij bent natuurlijk.
En hoe zit dat dan met die prijsverhoging? Lijkt mij dat je dan ook op kan zeggen, of zit ik er naast..

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist, na een half uurtje in de wacht gestaan te hebben, eens even gesproken met de helpdesk van Hi. Klaarblijkelijk kan ik nu, zonder enige extra kosten, mijn abo opzeggen. Momenteel heb ik iets meer dan een jaar een N95 met Hi25 en mobiel internet.

iPhone, here i come.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Voor de anderen: bovenstaande betreft dus een Hi euro 25. Voor Hi bel&sms 25 (na 1 juli 2008) verandert er niets zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Waarom kan hij van zijn oude abo vorm wel af? Want ik bel net met KPN, maar mijn flexibel van november kan niet worden gestopt :(.

EDIT: En het feit dat ik straks geen papieren factuur meer krijg, maar verplicht een MijnKPN account moet hebben voor mijn factuurgegevens, is dat een geldige reden (wellicht door middel van een klacht?).

[ Voor 92% gewijzigd door Ronwiel op 27-05-2009 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

renedepe schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 14:52:
Je kan dus blijkbaar op grond hiervan wel opzeggen, wat dus opzich goed nieuws is. Echter ben ik bang dat je de restwaarde van je telefoon dan wel moet betalen. Iemand hier ervaring mee?
Zou dit echt zo zijn? Volgens mij niet hoor.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:54
Ik heb KPN Flexibel 27,50 is het voor mij dan mogelijk om het abbo stop te zetten?

zo ja hoe kan ik dat beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Dirk0s schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 16:44:
Ik heb KPN Flexibel 27,50 is het voor mij dan mogelijk om het abbo stop te zetten?

zo ja hoe kan ik dat beste doen?
Ik heb net gebeld met klantenservice en zij vertelde dat de wijziging van de opzegtermijn en de tarief wijzigen voor bellen in het buitenland beide in het voordeel van de klant zijn. Daarom kunnen wij waarschijnlijk niet opzeggen.

Mijn enige hoop ligt bij het verplichte 'MijnKPN' voor mijn factuurgegevens, maar dat ben ik vergeten te vragen :). Overigens mocht je er ECHT van af willen, dan zou je altijd nog naar de Primafoon kunnen gaan en daar een officiele klacht laten indienen (via de telefoon worden deze klachten vaak gewoon niet doorgestuurd). Hier kan je aangeven wat het probleem is en hoe je dit het liefst opgelost wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Voor mij is het alleen de reden dat ik nog een jaar abonnement heb, maar mijn telefoon al tijdje niet meer is zoals hij hoort te zijn, en geen intresse heb om geld uit te geven voor een simlock vrije telefoon.

Dus zou er voor mij een manier zijn om van mijn abo af te komen (kostenloos natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Mensen... lezen.... doordat de abbo vorm wijzigt, mag je volgens de algemene voorwaarden van Hi.nl gratis en voor nop tussentijds opzeggen.

Abbo's die na juli 2008 zijn geintroduceerd en afgesloten vallen hier niet onder.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
En ik kan nu het beste naar de klantenservice bellen en dan probleem voorleggen dat er tariefwijziging komt en of ik in aanmerking kom voor opzeggen van abbo?

zou er dan nog wel mogelijkheid zijn tot nummerbehoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Dirk0s schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 17:34:
En ik kan nu het beste naar de klantenservice bellen en dan probleem voorleggen dat er tariefwijziging komt en of ik in aanmerking kom voor opzeggen van abbo?

zou er dan nog wel mogelijkheid zijn tot nummerbehoud?
LEZEN! Jezus zeg 8)7

Je hebt een Flexibel abonnement, die heeft geen moer met deze tariefwijzigingen te maken. Hebben jullie een lesje begrijpend lezen op de basisschool overgeslagen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Jammer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-10 21:52
Inflatie bepaling
- Hoe wordt inflatie bepaald?
Ieder jaar wordt de inflatie bepaalt door het CBS Consumentenprijsindex. Je abonnementsbedrag wordt jaarlijks op 1 oktober aangepast met de inflatie die door het CBS wordt vastgesteld.

- Geldt het ook voor nieuwe klanten?
De verhoging wordt alleen doorgevoerd als je op 1 oktober langer dan 3 maanden klant bent van Hi. Heb je dus net je abonnement aangeschaft, dan zal inflatiecorrectie niet worden toegepast.

- Mag ik mijn abonnement opzeggen als gevolg van deze wijziging?
Nee, dit is niet mogelijk. De inflatiecorrectie wordt alleen toegepast bij klanten die na 1 maart 2009 een contract hebben verlengd of nieuw hebben gekocht. In je contract staat dat inflatiecorrectie wordt toegepast.
Ik vraag mij af of dit onderhand bekend is bij de mensen. Persoonlijk vind ik het zelf schandalig dat ze dit in de voorwaarden gezet hebben.

Eigenlijk komt het erop neer dat je in oktober meer gaat betalen, aangezien de inflatie over het algemeen altijd stijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Volgens mij volledig terecht dat ze ieder jaar de prijzen met een vast index verhogen. Ze geven niet zo maar eens in de paar jaar een volledig willekeurige verhoging, maar verhogen netjes ieder jaar de prijs volgens een vaste inflatieindex van het CBS.

Waarom zou dit onterecht zijn? De kosten van KPN stijgen toch ook? Alles wordt toch ieder jaar 1-2% duurder?
Anders kon je nog steeds voor een dubbeltje een brood kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:22
Mixed feelings. Bij een tariefsverhoging hoor je gewoon de optie te krijgen om je contract op te zeggen. Ik vind het niet gek dat de prijs omhoog gaat. De manier waarop het wordt afgedwongen vind ik echter niet netjes. Vooral in een markt waar je meestal om de 1 of 2 jaar standaard al met een nieuw contract gewerkt word i.v.m. nieuwe telefoon en of abbo.

[ Voor 23% gewijzigd door Terror op 28-05-2009 11:22 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 15:41
Hè, wat raar. Ik heb nog nooit een verhoging voor mijn kiezen gekregen? Toch ben ik inmiddels al 4 jaar klant bij Hi. Oké, alleen voor klanten die na 1 maart 2009 hebben verlengd of een nieuw abonnement hebben afgesloten. Daar hoor ik dus nu nog niet bij.

Op zich is het inderdaad correct wat ze doen. Voor iedereen stijgen elk jaar de prijzen/kosten, dus ook voor bedrijven. Echter, je gaat niet voor niets een overeenkomst aan voor een bepaalde prijs. Imho een beetje lelijk om dan zoiets in de "kleine lettertjes" op te nemen. Wees dan een grote jongen en zet het ook groot op de site. Maargoed, dingen wegmoffelen in de "kleine lettertjes" gebeurt bij zoveel bedrijven. :(

In ieder geval wist ik dit nog niet, dus bedankt voor de informatie kalua85. :)

[ Voor 5% gewijzigd door LuPo op 28-05-2009 11:27 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Lijkt me sterk dat de CBS Consumentenprijsindex de inflatie bepaald heeft op 25%...

dat is namelijk wel het percentage dat de tarieven verhoogt worden

Deze verhoging valt dus niet onder het mom "inflatie" maar gewoon onder tariefwijziging..
je contract kan daarom gewoon ontbonden worden lijkt mij?

[ Voor 33% gewijzigd door Lethal op 28-05-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
LuPo schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:25:
Hè, wat raar. Ik heb nog nooit een verhoging voor mijn kiezen gekregen? Toch ben ik inmiddels al 4 jaar klant bij Hi. Oké, alleen voor klanten die na 1 maart 2009 hebben verlengd of een nieuw abonnement hebben afgesloten. Daar hoor ik dus nu nog niet bij.

Op zich is het inderdaad correct wat ze doen. Voor iedereen stijgen elk jaar de prijzen/kosten, dus ook voor bedrijven. Echter, je gaat niet voor niets een overeenkomst aan voor een bepaalde prijs. Imho een beetje lelijk om dan zoiets in de "kleine lettertjes" op te nemen. Wees dan een grote jongen en zet het ook groot op de site. Maargoed, dingen wegmoffelen in de "kleine lettertjes" gebeurt bij zoveel bedrijven. :(

In ieder geval wist ik dit nog niet, dus bedankt voor de informatie kalua85. :)
Dit is dus precies wat ik bedoel, je sluit toch bijvoorbeeld een "HI 25" aan en niet een "HI25 maar het kan zijn dat je over 2 jaar €30,00 betaald".

Ook dacht ik juist dat bellen en SMS'en alleen maar goedkoper werd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:15

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

riddles schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:16:
Waarom zou dit onterecht zijn? De kosten van KPN stijgen toch ook? Alles wordt toch ieder jaar 1-2% duurder?
Omdat telecommunicatie door nieuwere technieken en schaalvergroting alleen maar goedkoper wordt? De prijs van mijn internetverbinding wordt ook niet elk jaar verhoogd, de prijs voor nieuwe abonnees wordt juist steeds lager.

Dus nee, niet alles wordt duurder. Computers worden bijvoorbeeld ook al jaren beter en goedkoper.
Als alles duurder zou worden werkte we nu op computers van 1 miljoen euro, waren gsm-abonnementen €300 en moest je voor een nieuwe televisie €20.000 bij elkaar sparen.
Anders kon je nog steeds voor een dubbeltje een brood kopen.
Geen goed voorbeeld, want de kosten die gemaakt worden om een brood te maken (grondstoffen, arbeid) groeien waarschijnlijk wel mee met de inflatie.
kalua85 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:33:
[...]
Het is ook spotgoedkoop, alleen niet voor de consument.

Zag laatst een berekening dat 1MB data naar het internationale ruimtestation sturen (met speciale apparatuur) minder kost dan in Nederland 1MB aan smsjes naar iemand sturen :z

[ Voor 34% gewijzigd door Gizz op 28-05-2009 11:51 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Lethal schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:29:
Lijkt me sterk dat de CBS Consumentenprijsindex de inflatie bepaald heeft op 25%...

dat is namelijk wel het percentage dat de tarieven verhoogt worden

Deze verhoging valt dus niet onder het mom "inflatie" maar gewoon onder tariefwijziging..
je contract kan daarom gewoon ontbonden worden lijkt mij?
Worden de tarieven met 25% verhoogd? 8)7 Damn, dan wordt dus een Hi 20 opeens 25 euro per maand? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terror schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:20:
Bij een tariefsverhoging hoor je gewoon de optie te krijgen om je contract op te zeggen.
Het is dus geen tariefsverhoging, omdat de euro elk jaar minder waard wordt. De reele/echte waarde van het contract blijft dus gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Verkapte prijsverhoging. Simpel. Men hoopt de problemen die bijvoorbeeld Telfort kreeg (verhoging van het tarief voor de klanten-service) zo te omzeilen. Toen liepen er heeeeel veel klanten weg.
Elk jaar lekker een bedrag er bovenop gooien. Tuig. Lekker kleine lettertjes. Iedereen gaat er van uit dat je een contract afsluit voor een x bedrag. Maar wie leest er nu de voorwaarden? Hier speculeren ze dus op.

Weer een melkkoe gevonden. In plaats van dat ze elk jaar de nieuwe af te sluiten abbonementen verhogen. Maar nee je klanten gewoon lekker uitzuigen.

Opties? KPN een schop verkopen en naar een provider die dit niet doet.

http://www.nuzakelijk.nl/...ess/kpn-verhoogt-tarieven
En zo zie je maar dat het niet werkt als je alles maar in de uitverkoop gooit. Ze hebben blijkbaar toch een soort monopolie en weinig tot geen concurrentie.

[ Voor 15% gewijzigd door ManiacsHouse op 28-05-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:37:
Zag laatst een berekening dat 1MB data naar het internationale ruimtestation sturen (met speciale apparatuur) minder kost dan in Nederland 1MB aan smsjes naar iemand sturen :z
Leuk voorbeeld, dit is nou typisch WEL iets dat aangepakt moet worden (i.t.t. een afgesproken prijsverhoging waarvoor je gewoon zelf getekend hebt).

Telecomproviders maken dan misschien geen prijsafspraken, maar ze weten donders goed dat niemand er beter van wordt om elkaar kapot te concurreren. Dus houden ze de prijzen hoog. Remedie: meer licenties uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maniacshouse schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:48:
Opties? KPN een schop verkopen en naar een provider die dit niet doet.
Helemaal mee eens. Als iedere consument 1x per jaar of 2 jaar bewust zou switchen naar een goedkopere/betere provider dan zou dit probleem helemaal niet (meer) bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:51:
[...]

Helemaal mee eens. Als iedere consument 1x per jaar of 2 jaar bewust zou switchen naar een goedkopere/betere provider dan zou dit probleem helemaal niet (meer) bestaan.
Helemaal mee eens!

Ik vind dit alleen heel vreemd gedaan, ik werk zelf in een telefoon winkel alleen wist niemand hier wat van tot er een klant hiermee aan kwam zetten. Dit is namelijk nooit gecommuniceerd door KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vind dit toch een aparte gang van zaken. Ik heb een contract met Hi waarin overeengekomen is dat ik twee jaar een abonnement bij ze heb voor een bepaalde prijs. Dan kun je dat toch niet voor inflatie gaan corrigeren? Die prijs staat toch gewoon vast? :? Blijkbaar niet, door hetgeen in de topicstart geschetst staat, maar mag dat dan zomaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:57:
Ik vind dit toch een aparte gang van zaken. Ik heb een contract met Hi waarin overeengekomen is dat ik twee jaar een abonnement bij ze heb voor een bepaalde prijs. Dan kun je dat toch niet voor inflatie gaan corrigeren? Die prijs staat toch gewoon vast?
Ja, klopt. Dan heb je een vaste prijs. Alleen gaat het in de TS over contracten waar een inflatie-correctie in vermeld staat.

De discussie is: mag er (wettelijk) in een contract een jaarlijkse prijsverhoging staan (waarvoor je dus zelf getekend hebt).

Het antwoord is waarschijnlijk:

- JA voor <= inflatie-correctie (is ook logisch, euro wordt elk jaar immers minder waard)

- NEE voor verhoging groter dan inflatie-correctie (is op zich niet logisch dat dit niet mag, maar heeft de overheid waarschijnlijk gedaan om de onwetende consument te beschermen)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
kalua85 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:33:
[...]

Dit is dus precies wat ik bedoel, je sluit toch bijvoorbeeld een "HI 25" aan en niet een "HI25 maar het kan zijn dat je over 2 jaar €30,00 betaald".

-Hier stond iets wat niet klopte-

Prijs bundel gaat van 25 naar 26.29
Buiten de bundel gaat bellen van 24 cent naar 25.3cent en smsen van 12 naar 12.7 cent

ik weet niet of deze informatie juist is? (bij een HI 25euro abbo)

Is alsnog een tariefstijging van bijna 5,5% (en dus ver boven de inflatie)

[ Voor 20% gewijzigd door Lethal op 28-05-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:03:
[...]

Ja, klopt. Dan heb je een vaste prijs. Alleen gaat het in de TS over contracten waar een inflatie-correctie in vermeld staat.
Maar dat zijn toch ook contracten welke -zo dacht de consument- een vaste prijs hebben? Of begrijp ik het nu niet goed?

Daarbij vraag ik me af waarom je op zoiets een inflatiecorrectie zou mogen toepassen. Zijn dit soort diensten uberhaubt aan inflatie onderhevig? Maargoed, zoals je zegt zal het inderdaad wel mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:09:
Maar dat zijn toch ook contracten welke -zo dacht de consument- een vaste prijs hebben? Of begrijp ik het nu niet goed?
Ik vind het moeilijk om me te bedenken wat de doorsnee consument doorgaans denkt.

Maar het zou heel goed mogelijk zijn dat men denkt dat men een vaste prijs heeft terwijl er in het contract een inflatie-correctie staat. Bijvoorbeeld als men het contract niet gelezen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens, staat dit niet alleen in de voorwaarden, maar ook op de contracten.

In principe heb je er niets mee te maken binnen de termijn van jouw contract, daarna kan je gewoon weer verlengen naar een of andere aanbieding.

Valt qua impact wel mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Ben dan ook zeer benieuwd als je verlenging vraagt of men dan een nieuwe contract opstuurt. Het lijkt me in ieder geval belangrijk dat men je er op wijst dat je dan onder andere voorwaarden valt. Als ze dit verzuimen neem ik aan dat je onder de oude voorwaarden verlengt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Lethal schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:07:
[...]

-Hier stond iets wat niet klopte-

Prijs bundel gaat van 25 naar 26.29
Buiten de bundel gaat bellen van 24 cent naar 25.3cent en smsen van 12 naar 12.7 cent

ik weet niet of deze informatie juist is? (bij een HI 25euro abbo)

Is alsnog een tariefstijging van bijna 5,5% (en dus ver boven de inflatie)
Ik gaf een voorbeeld! En dat wat jij zegt is hier totaal niet van toepassing, omdat dat om oude abonnementen gaat( Die sinds 1 juli 2008 niet meer verkocht worden)
Overigens, staat dit niet alleen in de voorwaarden, maar ook op de contracten.

In principe heb je er niets mee te maken binnen de termijn van jouw contract, daarna kan je gewoon weer verlengen naar een of andere aanbieding.

Valt qua impact wel mee dus.
Hoezo niets mee te maken, iedereen die een Hi contract na 1 maart 2009 heeft afgesloten krijgt hiermee te maken! Alle contracten voor die datum vallen daar inderdaad nog buiten( voor zolang dat nog duurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

kalua85 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:55:
[...]

Hoezo niets mee te maken, iedereen die een Hi contract na 1 maart 2009 heeft afgesloten krijgt hiermee te maken! Alle contracten voor die datum vallen daar inderdaad nog buiten( voor zolang dat nog duurt)
Ga er maar vanuit dat ze die mensen gewoon hun contract laten uitzitten. Anders is het verandering van de AV en dan zeggen er velen (ik in ieder geval) ajuu tegen KPN. En joepie weer een gratis toestel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Mijn abonnement loopt in augustus af, tenminste dan mag ik alweer verlengen bij KPN/Hi. Drie maanden later loopt het abonnement écht af.

Ik denk dat ik maar even goed op zoek ga naar een T-Mobile/Vodafone abonnement, vind dit namelijk geen stijl. :Y) Sowieso ben ik niet heel erg tevreden over Hi voor wat betreft het bellen en gebeld worden in het buitenland. Dat gaat allemaal ook nog is buiten je bundel.

offtopic:
Volgens mij heeft T-Mobile sowieso een abonnement waar alles-in-één zit (dus ook met buitenland). Mischien dat Vodafone dat ook wel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Mijn abonnement loopt in augustus af, tenminste dan mag ik alweer verlengen bij KPN/Hi. Drie maanden later loopt het abonnement écht af.

Ik denk dat ik maar even goed op zoek ga naar een T-Mobile/Vodafone abonnement, vind dit namelijk geen stijl. Sowieso ben ik niet heel erg tevreden over Hi voor wat betreft het bellen en gebeld worden in het buitenland. Dat gaat allemaal ook nog is buiten je bundel.

offtopic:
Volgens mij heeft T-Mobile sowieso een abonnement waar alles-in-één zit (dus ook met buitenland). Mischien dat Vodafone dat ook wel heeft?
Bij alle providers is buitenland bellen buiten de bundel, alleen T-mobile flex komt alles uit 1 bundel. Het nadeel is dat je relatief duur belt in nederland met dat abonnement.

Ik ga in ieder geval niet meer verlengen bij Hi, zolang ze dit in de voorwaarden blijven opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die nu een contract hebben wat onder deze periode valt, mogen deze gewoon uitzitten.

En voor de nieuwe klanten, wat maakt het uit? je weet toch waarvoor je tekent? ben je het er niet eens, dan geen Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:12

Praetextatus

the dutch_paki

Die pagina bestaat niet meer :) Dus t was per ongeluk online gekomen?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:27
Inflatie bepaling
- Hoe wordt inflatie bepaald?
Ieder jaar wordt de inflatie bepaalt door het CBS Consumentenprijsindex. Je abonnementsbedrag wordt jaarlijks op 1 oktober aangepast met de inflatie die door het CBS wordt vastgesteld.
Ik begrijp niet dat een dermate groot en serieus bedrijf zulke fouten kan maken in zijn communicatie.
Ze maken een spatiefout in de titel en een joekel van een d/t-fout, terwijl precies daarboven gewoon staat hoe het moet. :?

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:27:
[...]

Mensen die nu een contract hebben wat onder deze periode valt, mogen deze gewoon uitzitten.

En voor de nieuwe klanten, wat maakt het uit? je weet toch waarvoor je tekent? ben je het er niet eens, dan geen Hi.
Wat maakt het uit? Een heleboel. Veel mensen (ik denk bijna iedereen) gaan er van uit dat als de prijs word verhoogd ze op de hoogte worden gesteld en eventueel kunnen opzeggen. Dit is simpelweg een mooi truukje van KPN om dit te omzeilen. Jaren is dit nooit gedaan en nu moet het ineens bij alle KPN-dochters gebeuren.

Er is minder/geen concurrentie en dus worden we als consument flink genaaid. Er zijn 2 opties nu. Vodafone en T-mobile gaan er in mee. Of iedereen rent naar deze 2 'concurrenten' toe en dan draait KPN wel bij.

Maar wat ik al zei het gros van de mensen laat zich onbewust naaien. Dan bellen ze in oktober 'het mijn abo is ineens duurder geworden'. Tsja pech mevrouw/meneer, daar heeft u voor getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Zo kijk ik er inderdaad ook tegen aan. 15 jaar lang is zoiets niet van toepassing geweest en nu moeten ze in één keer aan de inflatie denken. Het is volgens mij gewoon een truuk om meer geld bij de mensen weg te halen.

Ook bellen wij hier in Nederland nog steeds vrij duur vergeleken met andere landen. Met dit soort acties gaat het alleen maar duurder worden. Voor mij geen KPN meer dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maniacshouse schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 18:00:
[...]

Wat maakt het uit? Een heleboel. Veel mensen (ik denk bijna iedereen) gaan er van uit dat als de prijs word verhoogd ze op de hoogte worden gesteld en eventueel kunnen opzeggen. Dit is simpelweg een mooi truukje van KPN om dit te omzeilen. Jaren is dit nooit gedaan en nu moet het ineens bij alle KPN-dochters gebeuren.

Er is minder/geen concurrentie en dus worden we als consument flink genaaid. Er zijn 2 opties nu. Vodafone en T-mobile gaan er in mee. Of iedereen rent naar deze 2 'concurrenten' toe en dan draait KPN wel bij.

Maar wat ik al zei het gros van de mensen laat zich onbewust naaien. Dan bellen ze in oktober 'het mijn abo is ineens duurder geworden'. Tsja pech mevrouw/meneer, daar heeft u voor getekend.
Maar toch, als je nu al een contract hebt binnen deze periode, geldt het voor jou niet. Sluit je een nieuwe aan, doe je dit voor een actietarief, dus geldt het ook niet.

Heb je nu nog een contract van 4 jaar geleden, dan moet je misschien eens over verlengen nadenken.

Het is een vervelend nieuw iets, dat ben ik wel met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:49:
[...]

Maar toch, als je nu al een contract hebt binnen deze periode, geldt het voor jou niet. Sluit je een nieuwe aan, doe je dit voor een actietarief, dus geldt het ook niet.

Heb je nu nog een contract van 4 jaar geleden, dan moet je misschien eens over verlengen nadenken.

Het geld zeker niet voor mij. Maar wat is een actietarief? Iedereen sluit een abonemment af tegen een actietarief/aanbieding. Echter als ze doodleuk in de AV zetten dat je per oktober een verhoging krijgt vanwege inflatie kun je hoog en laag springen dan heb je niks aan een actietarief. Tenzij het nadrukkelijk werd gezegd (en op papier natuurlijk) dat die prijs geld voor de hele loop van het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb mijn abonnement voor 1 maar 2009 afgesloten, maar als ik nu overstap naar een hogere bundel, gaat dit dan ook voor mij gelden? Dus hetzelfde contract, maar een andere bundel.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even voor de goede orde.....
Ik heb 3 weken terug een hi25 abbo afgesloten , als verlenging , op een LG arena.
Betekent dat nu dat ik nu zomaar voor 26 juni mag overstappen op een HI15 zonder bijkomende kosten?
Of...wat er ook in de brief stond, mag opzeggen !!!
Stel dat zoiets nu zou mogen, hoe gaat dat dan? aangezien zo'n toestel toch een behoorlijke waarde heeft.
Is dat hun risico dan? of moet je je contract ...dus de resterende maanden, afkopen, en dan wordt je contract beeindigd ?

Kan iemand mij daar wat duidelijkheid over geven....vind het nogal een materie hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eigenlijk wel vreemd. Je zou verwachten dat de kosten van telefoonaanbieders juist zouden dalen door schaalvergroting, innovaties/betere techniek etc. En dan heb je nog de bijkomende concurrentie. Maarja wellicht moet KPN nog veel investeringen maken in het UMTS-netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

-DarkShadow- schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:03:
Ik heb mijn abonnement voor 1 maar 2009 afgesloten, maar als ik nu overstap naar een hogere bundel, gaat dit dan ook voor mij gelden? Dus hetzelfde contract, maar een andere bundel.
Moeilijk te zeggen. Maar zoals ik al zei goed in de gaten houden of ze je aan de nieuwe Algemene Voorwaarden gaan houden. Dat moet dan ergens in je nieuwe contract staan lijkt mij.
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:34:
even voor de goede orde.....
Ik heb 3 weken terug een hi25 abbo afgesloten , als verlenging , op een LG arena.
Betekent dat nu dat ik nu zomaar voor 26 juni mag overstappen op een HI15 zonder bijkomende kosten?
Of...wat er ook in de brief stond, mag opzeggen !!!
Stel dat zoiets nu zou mogen, hoe gaat dat dan? aangezien zo'n toestel toch een behoorlijke waarde heeft.
Is dat hun risico dan? of moet je je contract ...dus de resterende maanden, afkopen, en dan wordt je contract beeindigd ?

Kan iemand mij daar wat duidelijkheid over geven....vind het nogal een materie hoor 8)7
Ik kan je niet helemaal volgen. Waarom zou je mogen opzeggen? Jouw contract valt onder die nieuwe voorwaarden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik kan je niet helemaal volgen. Waarom zou je mogen opzeggen? Jouw contract valt onder die nieuwe voorwaarden denk ik.
[/quote]

Omdat dit in deze mail stond:

"Omdat jouw contract gewijzigd wordt, mag je tot en met 26 juni jouw Hi Abonnement gratis wijzigen. Dit betekent dat jij een andere Hi bundel kunt kiezen als dit beter bij jouw belgedrag past of je Hi Abonnement kunt beëindigen."

Ik begrijp uit deze zin gewoon dat je je abo dus kunt beeindingen/opzeggen.
Of.....begrijp ik er ECHT geen reet van ???????????? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Dat geldt alleen voor oude hi 25 abonnementen en is dus niet van toepassing op jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:49:
[...]

Het geld voor iedereen die na 1 maart 2009 zijn contract verlengd heeft of een nieuw Hi abonnement hebben aangesloten.. Ik zal morgen wel even het stukje posten wat er sinds dien op het contract staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Inflatie word berekend door alle prijswijzigingen te bekijken (hoeveel is het leven duurder en hoeveel is geld dus minder waard). Inflatie is dus een gevolg van veranderende prijzen.

KPN doet precies het omgekeerde en is dus fout. KPN hoort naar zijn concurentie positie te kijken om te bekijken of zijn prijzen omlaag moeten of juist omhoog omdat de kosten hoger zijn geworden. Dit hoort geen automatisme te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Volgens artikel 7.2 Telecommunicatiewet zou je toch gewoon kunnen opzeggen binnen vier weken na bekendmaking van de tariefsverhoging? Ook al noemt KPN het een inflatiecorrectie en wordt het geregeld in het contract. Volgens mij blijft het gewoon een nadelige wijziging van de overeenkomst, die weliswaar in het contract al is aangekondigd, maar toch niet zo concreet dat er sprake is van een afgesproken tarief (zoals bij actietarieven). De omschrijving in het contract is meer een recht dat KPN zich toeëigent om eenzijdig het tarief te kunnen aanpassen. Juist daartegen beschermt artikel 7.2 Tw de eindgebruiker. De term inflatiecorrectie is natuurlijk gebruikt zodat consumenten gaan redeneren dat het op een of andere manier logisch of eerlijk zou zijn. Het past daarmee prima tussen termen als reserveringskosten, administratiekosten, aansluitkosten en andere trucjes die bedrijven uithalen om onopvallend en zonder veel protest nog wat extra marge te pakken.

Overigens is het wel grappig dat KPN het zo omschrijft dat de prijs sowieso steeds per 1 oktober wordt aangepast aan de inflatie. Vandaag werd bekend dat België een negatieve inflatie heeft (deflatie). Zou Nederland met een serieuze deflatie te maken krijgen, dan zou KPN dus de prijs moeten verlagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

haribold schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:39:
Volgens artikel 7.2 Telecommunicatiewet zou je toch gewoon kunnen opzeggen binnen vier weken na bekendmaking van de tariefsverhoging? Ook al noemt KPN het een inflatiecorrectie en wordt het geregeld in het contract. Volgens mij blijft het gewoon een nadelige wijziging van de overeenkomst, die weliswaar in het contract al is aangekondigd, maar toch niet zo concreet dat er sprake is van een afgesproken tarief (zoals bij actietarieven). De omschrijving in het contract is meer een recht dat KPN zich toeëigent om eenzijdig het tarief te kunnen aanpassen. Juist daartegen beschermt artikel 7.2 Tw de eindgebruiker. De term inflatiecorrectie is natuurlijk gebruikt zodat consumenten gaan redeneren dat het op een of andere manier logisch of eerlijk zou zijn. Het past daarmee prima tussen termen als reserveringskosten, administratiekosten, aansluitkosten en andere trucjes die bedrijven uithalen om onopvallend en zonder veel protest nog wat extra marge te pakken.

Overigens is het wel grappig dat KPN het zo omschrijft dat de prijs sowieso steeds per 1 oktober wordt aangepast aan de inflatie. Vandaag werd bekend dat België een negatieve inflatie heeft (deflatie). Zou Nederland met een serieuze deflatie te maken krijgen, dan zou KPN dus de prijs moeten verlagen!
_/-\o_ _/-\o_ Erg duidelijk!!! Wat je zegt is er van tevoren niet exact te weten hoeveel de inflatie is. Dus je moet maar accoord gaan met iets wat je niet van te voren kunt weten... Maar het zal vast wel er in mogen staan, je tekent er nou eenmaal voor. Het is dus een truuk om te voorkomen dat mensen opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het mag er dan wel in staan, en je mag er dan wel voor getekend hebben, maar als het in strijd is met de wet, dan is dat allemaal niet relevant. En als ik zo die beschrijving van de telecommunicatiewet zie, dan is hier nog wel het nodige over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kalua85 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:16:
[...]

Het geld voor iedereen die na 1 maart 2009 zijn contract verlengd heeft of een nieuw Hi abonnement hebben aangesloten.. Ik zal morgen wel even het stukje posten wat er sinds dien op het contract staat!
Ken het stukje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Akkoordverklaring Op deze aanvraag en de tot stand te brengen overeenkomst(en) zijn de Algemene Voorwaarden voor mobiele telecommunicatiediensten ("de Voorwaarden") en, indien u voor een
service abonnement kiest, de Algemene Voorwaarden Toestel Service voor Abonnementen van KPN B.V. ("KPN") van toepassing. Indien u kiest voor BlackBerry zijn daarop tevens
de Aanvullende Voorwaarden BlackBerry van toepassing. Door ondertekening van dit formulier verklaart u de betreffende voorwaarden te hebben ontvangen en hiermee in te stemmen.

KPN gebruikt uw gegevens voor de in artikel 1:14 van de Voorwaarden en het Privacy Statement omschreven doeleinden. Daarin staat onder meer dat bij een aanvraag een BKR
toetsing plaatsvindt en uw gegevens bij BKR worden geregistreerd. De Contractant geeft door middel van ondertekening van dit formulier uitdrukkelijke toestemming voor het gebruik
van de bij de aansluiting behorende persoons− en verkeersgegevens voor de bedoelde doeleinden, waaronder BKR toetsing en registratie.

Het tarief van uw abonnement of bundel wordt jaarlijks op 1 oktober verhoogd volgens de CBS Consumentenprijsindex over de voorgaande periode 1 juli − 30 juni. Deze verhoging
geldt uitsluitend als op dat moment meer dan 3 maanden van uw contractstermijn zijn verstreken. Artikel 1:16, lid 4, van de Voorwaarden is niet van toepassing op deze verhoging.

Meer informatie? Uitgebreide informatie over uw abonnement, waaronder alle tarieven, algemene voorwaarden en eventuele bijzondere voorwaarden vindt u op internet
(www.kpn.com / www.hi.nl), of is telefonisch verkrijgbaar via 1200 (vanaf uw mobiele aansluiting) of 06−12001200 (vanaf een andere andere aansluiting).

N.B. Bent u op de hoogte van de risico’s op het internet? Kijk voor meer informatie over veilig internetten op kpn.com, trefwoord ’veilig internetten’.
Dit staat er tegenwoordig op het contract

edit:
Heb even opgezocht wat artikel 1:16 lid 4 is:
Indien een Contractant een wijziging
van de Algemene Voorwaarden of
tarieven, die betrekking heeft op een
door hem afgenomen Dienst, niet wenst
te accepteren, kan hij de overeenkomst
met betrekking tot die Dienst schriftelijk
beëindigen met ingang van de datum
waarop de nieuwe voorwaarden of
tarieven van kracht worden. De
schriftelijke opzegging dient voor de
ingangsdatum van de wijziging door
Hi te zijn ontvangen.
Je kan dus niet opzeggen op basis van die verhoging.

[ Voor 12% gewijzigd door Kalua op 29-05-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Vast een foute opmerking... Maar wat een tuig. Zo kan ik ook algemene voorwaarden maken. Staat dit in het contract? Of daadwerkelijk in de voorwaarden? Je dus gewoon een contract laten ondertekenen waarin men je mede deelt dat dat en dat etc. artikel niet geldig is... Ja duuuuh zo ken ik er ook nog 1.
Het zal vast wel mogen... Maar een nette manier is het niet. En dus een manier om niet de AV aan te hoeven passen... Anders krijgen ze leegloop.

Onderstaande geeft een heel duidelijk beeld waar het hen om te doen is. Het meest ernstige vind ik persoonlijk dat men openlijk toegeeft dat er geen concurrentie meer is dus eigenlijk kan doen en laten wat men wil. Lang leve de liberalisering!!! 8)7

"KPN heeft de afgelopen maanden bij verschillende merken een groot aantal tarieven verhoogd voor internet en vaste telefonie. Het gaat om verschillende wijzigingen, die vaak stapsgewijs worden ingevoerd. Het doet dit bij grote merken als Telfort, Hi, Het Net, Debitel en KPN. Volgens KPN is het nodig de tarieven te verhogen omdat de gemiddelde opbrengst per klant de laatste tijd steeds verder is teruggelopen. Afgelopen jaar was dat in doorsnee 4%.

KPN verhoogt de tarieven omdat met de lage tarieven geen gezonde bedrijfsvoering mogelijk zou zijn. De concurrentiedruk is volgens het bedrijf door de consolidatie ook weggevallen. Daar heeft het zelf aan meegewerkt door kleine concurrenten zoals Debitel op te snoepen. Bij Debitel zijn de veranderingen het hevigst. Deze aanbieder heeft de tarieven onlangs met maarliefst 50% verhoogd.

Kleine wijzigingen
Bij verschillende merken zijn de wijzigingen beperkt. Zo blijven bij XS4ALL de VoIP-tarieven bijvoorbeeld gelijk, maar worden gesprekken nu per minuut naar boven afgerond.

KPN gaat vanaf 1 april weer aansluitkosten berekenen (€24,50) bij het afsluiten van een mobiel abonnement met tweejarig contract, zowel voor KPN als Hi. Het berekenen van aansluitkosten is tegenwoordig zeldzaam. De tarieven voor vaste telefonie bij zowel KPN als Telfort zijn ook aangepast. Bij Telfort wordt ook het snelste internetabonnement (20 Mbit) duurder door een opmerkelijke inflatiecorrectie van 2,5%.

Ook bij concurrenten is volgens KPN sprake van stabilisering of verborgen prijsverhogingen."

[ Voor 72% gewijzigd door ManiacsHouse op 29-05-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Het bovenste gedeelte staat in het contract en artikel 1:16 uiteraard in de algemene voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Hi,

Op dit moment bel jij met een Hi €25 abonnement. Per 1 juli wijzigt een aantal tarieven van jouw Hi abonnement. In deze brief lees je meer over de wijzigingen.

[...]

Op dit moment bel jij met een Hi €25 abonnement. Dit is inmiddels een oude abonnementsvorm. Door de inflatie zijn de kosten voor bellen en sms'en hoger geworden. Jouw abbonement hanteert de oude, nog lagere kosten. Daarom zullen we helaas een eenmalige tariefwijziging door moeten voeren.

Op dit moment betaal je €25 maandelijkse abonnementskosten. Deze worden per 1 juli verhoogd naar €26,29. Daarnaast zullen de buiten-bundel tarieven verhoogd worden naar 25,3 cent voor bellen en 12,7 cent voor sms'en (nu 24 en 12 cent).

Omdat jouw contract gewijzigd wordt, mag je tot en met 26 juni jouw Hi abonnement gratis wijzigen. Dit betekent dat jij een andere Hi bundel kunt kiezen als dit beter bij jouw belgedrag past of je Hi abonnement kunt beëndigen.

Als je niks doet, blijft jouw bundel verder ongewijzigd. Je houdt gewoon hetzelfde aantal belminuten en sms'jes. Daarnaast kun je natuurlijk gebruik blijven maken van onze handige gratis Hi Society diensten via je Mijn Hi account op hi.nl

[..]

Groeten van Hi
Vandaag bovenstaande brief via de post gekregen. Ik heb twee minder relevante passages weggelaten (over goedkoper bellen en sms'en in het buitenland, en waar je naar toe kunt bellen voor meer informatie).

Ben benieuwd wat ze gaan zeggen als ik m'n abonnement wil beëndigen. :)

In ieder geval betaal ik nu helemaal geen €25, maar €20. Dus ze kunnen een telefoontje van mij verwachten een dezer dagen.

[ Voor 6% gewijzigd door LuPo op 29-05-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artie16
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10 06:50
Hi,

Op dit moment bel jij met een Hi €25 abonnement. Per 1 juli wijzigt een aantal tarieven van jouw Hi abonnement. In deze brief lees je meer over de wijzigingen.

[...]

Op dit moment bel jij met een Hi €25 abonnement. Dit is inmiddels een oude abonnementsvorm. Door de inflatie zijn de kosten voor bellen en sms'en hoger geworden. Jouw abbonement hanteert de oude, nog lagere kosten. Daarom zullen we helaas een eenmalige tariefwijziging door moeten voeren.

Op dit moment betaal je €25 maandelijkse abonnementskosten. Deze worden per 1 juli verhoogd naar €26,29. Daarnaast zullen de buiten-bundel tarieven verhoogd worden naar 25,3 cent voor bellen en 12,7 cent voor sms'en (nu 24 en 12 cent).

Omdat jouw contract gewijzigd wordt, mag je tot en met 26 juni jouw Hi abonnement gratis wijzigen. Dit betekent dat jij een andere Hi bundel kunt kiezen als dit beter bij jouw belgedrag past of je Hi abonnement kunt beëndigen.

Als je niks doet, blijft jouw bundel verder ongewijzigd. Je houdt gewoon hetzelfde aantal belminuten en sms'jes. Daarnaast kun je natuurlijk gebruik blijven maken van onze handige gratis Hi Society diensten via je Mijn Hi account op hi.nl

[..]

Groeten van Hi
Zou dit ook betekenen dat je een nieuw abbo kan vragen plus een nieuwe telefoon?
Vind wel raar dat ze het opeens veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

edit: Zojuist gebeld met KPN/HI. Er is een speciaal (gratis) nummer waar je informatie kunt krijgen over de tariefswijziging van HI25. Nummer is 0800-0201165 (op werkdagen van 9 tot 5)

Juist ja.. Is er al een apart topic over die wijziging? Ben benieuwd hoe en wat, want ik heb toch echt een 2-jarig contract afgesloten. Zit er nog niet eens een jaar bij, dus opzeggen denk ik maar en gratis HTC Diamond houden. >:)

Misschien een idee voor een titel-change? "KPN tariefswijziging. Allemaal opzeggen!!" ;)

[ Voor 39% gewijzigd door ManiacsHouse op 29-05-2009 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
maniacshouse schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 19:10:
edit: Zojuist gebeld met KPN/HI. Er is een speciaal (gratis) nummer waar je informatie kunt krijgen over de tariefswijziging van HI25. Nummer is 0800-0201165 (op werkdagen van 9 tot 5)
Klopt, dàt was juist het stukje dat ik weggelaten had in de brief die ik had gequote. Zie nu eigenlijk pas dat het echt een heel apart nummer is zeg maar. Als ik dat had geweten dan had ik dat wel laten staan, ik dacht dat het gewoon het basisnummer was (en dus niet zo interessant). ;)

Wat zeiden die beste mensen van Hi? Ik ben namelijk wel benieuwd, wil wel een nieuw abbonement met HTC Touch Diamond II. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Die zeiden niks... Want ik belde in eerste instantie met de klantenservice en die gaven mij dit nummer. En dat is alleen bereikbaar op werkdagen van 9 tot 5. Maandag maar eens proberen ik ben ook erg benieuwd... Gaat ze zeker weten klanten kosten.
Overigens heb ik een Touch Diamond I, en die ga ik lekker houden met een cheap sim-only denk ik.

Wat een hilarische ad staat er onder dit topic. Ik zie echt geen inhoudelijk link... Of ben ik dan ouderwets? :? :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mozes4/schaamlip.gif

[ Voor 25% gewijzigd door ManiacsHouse op 30-05-2009 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
maniacshouse schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:02:
Wat een hilarische ad staat er onder dit topic. Ik zie echt geen inhoudelijk link... Of ben ik dan ouderwets? :? :9~
[afbeelding]
Inflatiecorrectie, schaamlipcorrectie, net stond er een ad over ooglasercorrectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Verdomd je hebt gelijk... Ik ben ouderwets of word gewoon oud. :'( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
maniacshouse schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:02:
Die zeiden niks... Want ik belde in eerste instantie met de klantenservice en die gaven mij dit nummer. En dat is alleen bereikbaar op werkdagen van 9 tot 5. Maandag maar eens proberen ik ben ook erg benieuwd... Gaat ze zeker weten klanten kosten.
Ik denk niet dat je maandag iemand aan de telefoon kunt krijgen. Het is maandag tweede Pinksterdag hè. ;)

Ik ga dinsdag bellen en zal mijn bevindingen hier posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Lolbroek :(
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:41
Jullie hebben toch wel door dat jullie in feite van onderwerp wisselen?

Oude Hi 25 klanten (te controleren door de naam van het abonnement op het contract: Hi Euro 25, het nieuwe abonnement heet Hi Bel&Sms 25) hebben klaarblijkelijk de mogelijkheid om vroegtijdig van hun contract af te komen wegens een inflatiecorrectie die ze op dit abonnement toepassen. Via KPN heb ik begrepen dat de inflatiecorrectie alleen op het Hi Euro 25 abonnement wordt toegepast (dus niet op de Euro 15/20/etc.), wat dus betekent dat je als Hi Euro 20 klant geen inflatiecorrectie krijgt (en dus ook geen mogelijkheid om vroegtijdig op te zeggen). Je kan het abonnement inderdaad wijzigen bij KPN, maar je kan (zover bekend tot noch toe, ik ga dinsdag bellen) niet verlengen. Dan zou je echt het abonnement moeten beëindigen en je nummer moeten porteren naar een andere provider.

Waar het topic echter over begon is of KPN dit wel in hun contract mocht zetten, ik werk ook in een telecomwinkel en heb inderdaad via KPN niets vernomen over deze wijziging in het contract. Wettelijk is geregeld dat ze hierin een inflatiecorrectie mogen toepassen en dat hebben ze nu dus ook in de voorwaarden gezet. Hoe het zit bij een deflatie durf ik niet te zeggen, maar er staat dat ze het mogen cq kunnen aanpassen dus dan zal die vlieger wel niet op gaan..

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik deed ook de suggestie voor een titelchange. Maar misschien is het handiger om een ander topic te openen over de Hi Euro 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Jullie hebben toch wel door dat jullie in feite van onderwerp wisselen?
Ja, dat hadden we allemaal al wel door. Een stukje terug werd dat ook even kort aangehaald (maniacshouse was me voor).
Oude Hi 25 klanten (te controleren door de naam van het abonnement op het contract: Hi Euro 25, het nieuwe abonnement heet Hi Bel&Sms 25) hebben klaarblijkelijk de mogelijkheid om vroegtijdig van hun contract af te komen wegens een inflatiecorrectie die ze op dit abonnement toepassen. Via KPN heb ik begrepen dat de inflatiecorrectie alleen op het Hi Euro 25 abonnement wordt toegepast (dus niet op de Euro 15/20/etc.), wat dus betekent dat je als Hi Euro 20 klant geen inflatiecorrectie krijgt (en dus ook geen mogelijkheid om vroegtijdig op te zeggen). Je kan het abonnement inderdaad wijzigen bij KPN, maar je kan (zover bekend tot noch toe, ik ga dinsdag bellen) niet verlengen. Dan zou je echt het abonnement moeten beëindigen en je nummer moeten porteren naar een andere provider.
In principe kun je, neem ik aan, ook gewoon je abbonement beëindigen en dan gelijk een nieuw abbonement afsluiten. Dan vraag je gewoon nummerbehoud aan van je oude naar je nieuwe contract. Heb je dus alleen extra aansluitkosten (ja, daar zijn ze tegenwoordig bij KPN en dochters ook weer mee begonnen |:( ).

To all:
Overigens moet je als je een nieuw abbonement neemt altijd de voorwaarden goed doornemen. Ik probeer de voorwaarden gewoon altijd even snel te scannen op eventuele aparte zaken. Als je bij de bank iets afsluit lees je toch ook de voorwaarden wel even door hoop ik? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

LuPo schreef op maandag 01 juni 2009 @ 10:31:
[...]
To all:
Overigens moet je als je een nieuw abbonement neemt altijd de voorwaarden goed doornemen. Ik probeer de voorwaarden gewoon altijd even snel te scannen op eventuele aparte zaken. Als je bij de bank iets afsluit lees je toch ook de voorwaarden wel even door hoop ik? :X
Ahum kuch meestal wel ja... Maar dat is ook 1 van de redenen dat ik van KPN af wil. Bij het afsluiten van het abonnement werd me mooi verteld voor elke belminuut 2 smsjes te krijgen.
Ja niet dus... Alleen als de verdubbelaar aanstaat... Stond dus nergens... Mooie voorlichting :( . Achteraf wel deels het geld teruggekregen voor de niet verdubbelde smsjes. Maar toch... Nu een mooi moment om dit eens recht te zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Titel fixed op verzoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Topics samen gevoegd (verhoging tarieven hi buitenland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:41
@Maniacshouse
Maar die verdubbelaar staat bij een Hi Euro 25 al automatisch aan, bij een Bel & Sms abonnement dient dit inderdaad wel eerst geactiveerd te worden. Dus dan zou je hem al geactiveerd moeten hebben, tenzij er een fout is gemaakt in het interne systeem van KPN (het hoort dus automatisch geactiveerd te staan bij elk Hi Euro abonnement, Bel & Sms is dit niet meer zo, eerst "Dubbel aan" sms'en naar 1266..)

@ LuPo
Volgens mij blijft je nummer nog enige tijd in hun systeem staan (ik meende gehoord te hebben dat dit 6 maanden in het systeem zou blijven staan?), waardoor je het nummer dus niet kan porteren vanuit een prepaid naar een abonnement toe gedurende deze tijd.

Ik had trouwens het bericht van Maniacshouse tussendoor gemist 8)7

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Verdikke geld dus alleen voor de 'oude' Hi25... Maar hoe zit het nu met de beltarieven? Zijn die bij de oude Hi25 dan lager als bij de nieuwe?

Eens een beetje rondgeneust op www.hi.nl (wat een rampsite is dat zeg) en kwam dit tegen.

Bestel nu online en ontvang bij een 1-jarig abonnement gedurende 3 maanden of bij een 2-jarig abonnement gedurende 12 maanden €5,05 korting. Je betaalt die maanden dus slechts €19,95.

Ben benieuwd of dan die inflatiecorrectie ook word toegepast. Je spreekt immers af (bij 2-jarig abo) dat je 12 maanden €19,95 betaalt.

[ Voor 59% gewijzigd door ManiacsHouse op 01-06-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik heb net gebeld met het nummer 0800-0201165.

De mogelijkheden zijn:

- beëindigen zonder kosten
- andere Hi bundel kiezen als dat beter bij je belgedrag past
- verlengen (!)
- niks doen en je gaat door mét de prijsverhoging.

Vooral verlengen is leuk! :) Mijn abbonement loopt namelijk tot december. Eigenlijk krijg ik die laatste maanden dus "cadeau". Overigens kun je altijd vier maanden vantevoren al verlengen, in mijn geval was dat dus eind augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artie16
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10 06:50
Wat houd verlengen precies in? Mag je dan ook meteen een nieuwe telefoon? Dat zou wel relaxed zijn!
Ik ga morgen wel even langs een Hi winkel! Is kijken wat ze daar zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
artie16 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 13:34:
Wat houd verlengen precies in? Mag je dan ook meteen een nieuwe telefoon? Dat zou wel relaxed zijn!
Ik ga morgen wel even langs een Hi winkel! Is kijken wat ze daar zeggen
Verlengen kan inderdaad mét nieuw toestel. :) Alleen de Touch Diamond 2 is nog niet binnen, en daar zit ik op te wachten. Ze konden die order voor mij er nu niet inzetten. Puur omdat Hi de TD2 pas op 13 juli levert. Dat vind ik dan wel weer een beetje raar, voor mij valt dus nu de optie verlengen af (in ieder geval wel als ik de TD2 wil). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
* SMSfreakie gaat zn contract van de week eens op zoeken..
heb pas een nieuw 2 jarig contract gepakt..
dat kies je toch omdat je 2 jaar voor een bepaalde prijs wil bellen? :)
een verhoging van het abbo vind ik dan not done..

heb je trouwens ook een poot om op te staan als de binnenlandse tarieven verhoogt worden, ( en de buitenlandse verlaagt, waar je NOOIT Gebruik van zult maken?)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gebeld met HI !
3 weken terug een LG arena genomen via de aanbieding op de site, dus 2 jarig contract voor eerste jaar iets van €20, en tweede jaar zou het op iets van €28 komen ( d8 ik)
Vanwege de brief dus gebeld, en idd is het waar.
Zonder probleem kun je wat dan ook doen, opzeggen of sim-only nemen, of ander toestel met ander contract, of een lager abo nemen.
In alle gevallen is de LG arena nu dus gratis....dus denk dat ik maar voor een sim-only van €7,50 ga.
Met dus een gratis LG arena....niet verkeerd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:49:
Net gebeld met HI !
3 weken terug een LG arena genomen via de aanbieding op de site, dus 2 jarig contract voor eerste jaar iets van €20, en tweede jaar zou het op iets van €28 komen ( d8 ik)
Zonder probleem kun je wat dan ook doen, opzeggen of sim-only nemen, of ander toestel met ander contract, of een lager abo nemen.
In alle gevallen is de LG arena nu dus gratis....dus denk dat ik maar voor een sim-only van €7,50 ga.
hmm, ik heb een Touch Pro.. maar goed onder mn contract uit duiken lijkt me wel wat.. dan kan ik mooi naar tmobile of vodapleun simonlys :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:49:
Net gebeld met HI !
Hebben ze drie weken geleden nog het oude abbonement verkocht? Lijkt me stug.. 8)7
Volgens mij zijn die nieuwe abbonementen (Hi Bel en SMS of Hi Online) er al een langere tijd. De Hi Euro 25 is volgens mij van langer geleden.

Maargoed, als jij het zegt dan zal het wel. Imho dan wel heel erg dom van KPN. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
LuPo schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:06:
Hebben ze drie weken geleden nog het oude abbonement verkocht? Lijkt me stug.. 8)7
Volgens mij zijn die nieuwe abbonementen (Hi Bel en SMS of Hi Online) er al een langere tijd. De Hi Euro 25 is volgens mij van langer geleden.
Inderdaad, de Hi Euro 25 werd op 30 juni 2008 voor het laatst aangeboden dus dit is echt onzin 8)7 denk dat je ernstig verkeerd geïnformeerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Wat ik me nu zit af te vragen... In hoeverre gaan de belkosten voor een Hi Bel en SMS omhoog? Of laten ze degene die nu zo'n abo hebben hun contract uitzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
maniacshouse schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:31:
Wat ik me nu zit af te vragen... In hoeverre gaan de belkosten voor een Hi Bel en SMS omhoog? Of laten ze degene die nu zo'n abo hebben hun contract uitzitten?
Als je het topic door hebt gelezen dan ben je er als het goed is zelf al achter. Ze hebben in de voorwaarden een nieuw regeltje opgenomen dat ze ieder jaar de abbonementen kunnen corrigeren met de inflatie (lees: verhogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
LuPo schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:25:
[...]

Als je het topic door hebt gelezen dan ben je er als het goed is zelf al achter. Ze hebben in de voorwaarden een nieuw regeltje opgenomen dat ze ieder jaar de abbonementen kunnen corrigeren met de inflatie (lees: verhogen).
hmpf lekker ja.. * SMSfreakie makes note.. na uitzitten van verplichte duur is het dus mooi een EXIT voor KPN/hi

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

LuPo schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:25:
[...]

Ik bedoel dat bij de 'oude' Hi 25 euro de beltarieven worden verhoogd. Blijft het bij ander abo's hetzelfde? Dus het bellen per minuut.
Pagina: 1 2 Laatste