Per 1 juli 2009 gaat Hi nieuwe tarieven hanteren voor het buitenland. Dit o.a. naar aanleiding van EU Regulering. Bellen binnen de EU en gebeld worden binnen de EU zal respectievelijk onveranderd 51 en 23 cent per minuut gaan bedragen. SMS'en zal echter met 13 cent per stuk een stuk goedkoper worden.
Een tijdje geleden kwam in het nieuws naar voren dat door verplichte prijsverlagingen binnen de EU telecomproviders hun tarieven voor buiten de EU hebben verhoogd. Hi zal per 1 juli tegelijkertijd de volgende wijziging doorvoeren:
http://www.hi.nl/web/show/id=7658420
De zones voor bellen in het buitenland worden vereenvoudigd per 1 juli 2009
Welke zones zijn er bij Hi Abonnementen (vanaf 1 juli)?
Er zijn 3 zones:
* Zone 1: Alle landen behorend bij de EU en EEA
* Zone 2: Rest van Europa
* Zone 3: Rest van de wereld
Welke tarieven gaan gelden?
Bellen Gebeld worden Sms'en
Zone 1 €0,51 €0,23 €0,13
Zone 2 €1,25 €0,85 €0,55
Zone 3 €2,25 €1,75 €0,55
Wat schetst echter mijn verbazing:
Kun je ook van de oude tarieven gebruik blijven maken?
Als je liever niet van de nieuwe tarieven gebruik wilt maken, kun je dat aangeven. Stuur gratis een sms naar 7171 met de tekst ‘ZONE UIT’. Je blijft buiten de EU dan gewoon bellen tegen de tarieven die nu ook gelden. De tarieven binnen de EU worden per 1 juli in beide gevallen verlaagd.
Hi (KPN) doet dit soort dingen niet voor niets, dus er zal iets achter zitten.
Op http://www.hi.nl/web/show/id=1097411 kan je de huidige tarieven opzoeken voor alle landen. En wat schetst mijn verbazing. In alle landen die ik gecheckt hebt, wordt het een stuk duurder per 1 juli 2009.
Zie australie Afhankelijk van de gebruikte provider wordt het bijna 2x zo duur.
Zie ook USA Dat wordt 1,5x zo duur.
Zie ook Zuid-Afrika Afhankelijk van de gebruikte provider wordt het bijna 2x zo duur.
Zie ook Brazilië
[Edit] Bij sommige landen wordt het voor sommige providers goedkoper (Peru). Heb echter geen land gevonden wat in zijn geheel niet duurder wordt.
Zal de mogelijkheid om alles bij het oude te houden er toe leiden dat je je abonnement niet kan opzeggen. Terwijl de meeste mensen vanaf 1 juli fors dieper in de buidel moeten gaan tasten voor gesprekken buiten de EU.
Wat ik graag zou willen weten is of mijn gedachtegang hier klopt en wat mensen doen. Nieuwe zones of oude zones.
Een tijdje geleden kwam in het nieuws naar voren dat door verplichte prijsverlagingen binnen de EU telecomproviders hun tarieven voor buiten de EU hebben verhoogd. Hi zal per 1 juli tegelijkertijd de volgende wijziging doorvoeren:
http://www.hi.nl/web/show/id=7658420
De zones voor bellen in het buitenland worden vereenvoudigd per 1 juli 2009
Welke zones zijn er bij Hi Abonnementen (vanaf 1 juli)?
Er zijn 3 zones:
* Zone 1: Alle landen behorend bij de EU en EEA
* Zone 2: Rest van Europa
* Zone 3: Rest van de wereld
Welke tarieven gaan gelden?
Bellen Gebeld worden Sms'en
Zone 1 €0,51 €0,23 €0,13
Zone 2 €1,25 €0,85 €0,55
Zone 3 €2,25 €1,75 €0,55
Wat schetst echter mijn verbazing:
Kun je ook van de oude tarieven gebruik blijven maken?
Als je liever niet van de nieuwe tarieven gebruik wilt maken, kun je dat aangeven. Stuur gratis een sms naar 7171 met de tekst ‘ZONE UIT’. Je blijft buiten de EU dan gewoon bellen tegen de tarieven die nu ook gelden. De tarieven binnen de EU worden per 1 juli in beide gevallen verlaagd.
Hi (KPN) doet dit soort dingen niet voor niets, dus er zal iets achter zitten.
Op http://www.hi.nl/web/show/id=1097411 kan je de huidige tarieven opzoeken voor alle landen. En wat schetst mijn verbazing. In alle landen die ik gecheckt hebt, wordt het een stuk duurder per 1 juli 2009.
Zie australie Afhankelijk van de gebruikte provider wordt het bijna 2x zo duur.
Zie ook USA Dat wordt 1,5x zo duur.
Zie ook Zuid-Afrika Afhankelijk van de gebruikte provider wordt het bijna 2x zo duur.
Zie ook Brazilië
[Edit] Bij sommige landen wordt het voor sommige providers goedkoper (Peru). Heb echter geen land gevonden wat in zijn geheel niet duurder wordt.
Zal de mogelijkheid om alles bij het oude te houden er toe leiden dat je je abonnement niet kan opzeggen. Terwijl de meeste mensen vanaf 1 juli fors dieper in de buidel moeten gaan tasten voor gesprekken buiten de EU.
Wat ik graag zou willen weten is of mijn gedachtegang hier klopt en wat mensen doen. Nieuwe zones of oude zones.
[ Voor 11% gewijzigd door svdvlist2 op 20-05-2009 11:07 ]