• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Onlangs een Synmaster 2443bw aangeschaft. Deze beging te zoemen als ik het contrast lager zet dan <97. Nu weet ik dat meer mensen daar problemen mee hebben bij dit model, dit wordtook in het samsung topic gemeld. Maar hij gaat mij nu meer over het algemene probleem dat dit geeft.

Waarschijnlijk komt de brom/zoem toon door de voeding van het scherm of een slechte condensator?

Nu kan ik via de drivers van mijn videokaart ook kleurcorectie aanpassen. Echter heb ik net gelezen dat ik dan dus het signaal wat ik naar de monitor verstuur verander. En dus niet de lamp die in de monitor zit, klopt dit? En maakt dit wat uit voor je systeem/hardware dat je het op deze manier oplost?

Eigenlijk hoort het scherm gewoon stil te zijn vind ik . Maar aangezien ik er nu zoveel klachten over lees heeft het weinig nut om hem om te ruilen. Sommige hadden het bij hun 3e scherm nog steeds.

Wat vinden jullie?

• Tommasso
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-11-2025
De lamp zal blijven aanstaan, alleen wordt het signaal van de videokaart wat zwarter.
Zelf vind ik dat niet echt een oplossing, je hebt namelijk nog steeds een fel (maar wel zwart) scherm.

misschien kan je het scherm omruilen voor een ander product (ander type/merk), maar das natuurlijk jouw keuze :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tommasso op 27-05-2009 18:53 ]

Verwijderd

Haal die bij gewoon eens uit je scherm...

Maarnee even serieus, aangezien er (voor zover ik weet) een ccfl achtig ding in je scherm zit, en ik uit ervaring weet dat, als ik mijn ccfl (dienend als caseverlichting) al moddend op een lager voltage heb gekregen en ook begon te zoemen, dit een gelijk effect is. Dus ja, je stroombron kan de oorzaak zijn, misschien eens proberen op een andere locatie (een ander huis met geaarde stopcontacten misschien?) of de printplaat is gaar en dan krijg je dit ook.. niet genoeg stroom naar de andere componenten ofzo.
Maar de rest zal wel meer uitleg hebben..

• Kishi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-03 22:34
Hier is iemand met een gelijkaardig probleem.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1351402

Misschien kan mijn reactie op zijn probleem je helpen.

Verwijderd

Twanjo schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:50:
Eigenlijk hoort het scherm gewoon stil te zijn vind ik . Maar aangezien ik er nu zoveel klachten over lees heeft het weinig nut om hem om te ruilen. Sommige hadden het bij hun 3e scherm nog steeds.

Wat vinden jullie?
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik heb er 3 2443BW's kunnen testen (die van mij, m'n vrouw en m'n broer)
Ik heb ze alle drie terug naar de winkel gebracht.

Het komt bij veel grotere monitoren voor, maar niet bij allemaal.
Als de meeste consument het slikken....tsja waarom zou Samsung er dan een hoger kwaliteit elektronica in stoppen. En het schijnt dat sommigen het domweg niet horen of opvalt of een lawaaiige PC hebben die alles overstemd. Helaas.

En het selecteren op bijgeluiden is lastig aangezien in vele testen en reviews dit niet gemeten of verteld wordt.
Zo zit ik nu na 6 monitoren (4 terug gebracht en 2 gecancelled) nog steeds naar m'n "oude" monitor te kijken.... ;(

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Kishi schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 22:42:
Hier is iemand met een gelijkaardig probleem.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1351402

Misschien kan mijn reactie op zijn probleem je helpen.
Ja ik heb het zelf ook al aangepast met de videokaart settings. Maar dat is dus meer een trucje dan een oplossing.
Pagina: 1