Bromgeluid bij iedere 24" monitor met brightnes op <100%

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Topicstarter
Zijn er uberhaupt 22 of 24" monitoren die helemaal stil zijn met brightness op 60% of lager?

M'n ervaring met 3x 2443BW met storende brom (2 waren zo erg dat het leek of er een vlieg in m'n scherm zat en de 3de varieerde in hoogte na verloop van tijd). Na reviews lezende van de LG W2442PA-BF en de Iiyama ProLite B2409HDS-1 hebben die er ook last van en lijkt het of iedere 24" monitor last heeft van een brom wanneer je de brightnes NIET op 100% hebt staan. Brightness verlagen is het eerste wat ik doe om uren tekst te kunnen lezen.

Na het gedoe om de Samsungs terug in te leveren wil ik een 100% stille monitor. Net als m'n huidige Samsung 203B.

Zijn er uberhaupt 22 of 24" monitoren die helemaal stil zijn met brightness op 60% of lager?
Liefst getest om 12 uur 's nacht. Ik werk regelmatig tot 2 uur 's nachts en dan is die stilte heel belangrijk.
Graag hoor ik jullie feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Ja. De Eizo FlexScan S2431W. Minimaal geluid van de voeding op alle mogelijke helderheids-instellingen. Voor die kwaliteit betaal je alleen wel wat :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170345

Ik heb de Eizo S2031W (20 inch). Geen enkel geluid, en ik gebruik hem vrijwel altijd op 0% - 20% helderheid (afhankelijk van het tijdstip van de dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-06 18:13
Waarschijnlijk gebruiken ze voedingen die eigelijk te licht zijn..
Ik heb zelf een EIZO S2111W en hij is altijd stil 1 of 100% dat maakt geen verschil..

Er zullen heus schermen te vinden zijn in een lagere prijsklasse die stil zijn bij lage belichting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52691

Mijn samsung 22" syncmaster 226bw staat op 0 brightness en bromt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kishi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-05 23:50
Ik heb dit ook met mijn Medion MD30422PV. Ik heb dit opgelost gekregen door middel van volgende instellingen.

Brightness: 100
Contrast: 0
Phase: 38
Clock: 50

Het gezoem is nu gestopt. Natuurlijk is dit veel te helder; daarom heb ik ook nog het volgende gedaan.

Rechts-klik bureaublad -> NVidia beeldscherm -> <<naam van je scherm>>
Kleurcorrectie -> Met de instellingen spelen zodat het scherm zachter is voor je ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hier een EIZO ColorEdge CG242W op alle helderheden geen geluid te horen :)

(zou ook wel vreemd zijn gezien de prijs en kwaliteit van dit scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-06 11:51
Nochtans geen problemen met gepiep, gezoem of gebrom op de 2443bw, kan mij eigen eerlijk gezegd niet voorstellen dat je 3 keer geen succes heb gehad.

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 16-06 18:44

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb hier een 2443BW en had bij aanschaf deze klacht ook al eens eerder gelezen. Ik heb echter nu de brightness op 50% staan en ik hoor helemaal niets.

Heb je niet gewoon pech met je schermen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjDuivert
  • Laatst online: 23-05 14:31
Heb zelf twee 2493HMs, beetje het grote broertje van de jouwe, ik heb nergens last van. Zit ik met mijn oor tegen het scherm dan hoor ik een lichte zoem, maar buiten dat, mijn PC maakt meer herrie, de ruis van mijn speakerset is zelfs erger bij wijze van spreken. Ik hoor overigens geen verschil tussen 75% wat ik normaal heb of 100%.

Misschien stomme suggestie, maar heb je ze al op andere stopcontacten geprobeerd? Of zitten ze op zelfde aansluiting als je 203B?

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:39
Ik heb ook een samsung 2493HM, brightness op 55 geen geluid te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Edmin schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:26:
Ik heb hier een 2443BW en had bij aanschaf deze klacht ook al eens eerder gelezen. Ik heb echter nu de brightness op 50% staan en ik hoor helemaal niets.

Heb je niet gewoon pech met je schermen gehad?
Ik denk dat jij vooral geluk hebt met je schermen (of ongevoelig voor de zoem bent), want ik heb ook drie 2443's gehad, allemaal met zoem op lagere brightness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 16-06 18:44

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ongevoeligheid zal het niet zijn. De oren doen het prima en ik doe mijn stinkende best om het te horen. Misschien dan toch mats met het scherm. Helemaal aangezien ik hem ook op 75% in de avonduren nog veel te fel vind.
Zijn er wijzigingen geweest in het scherm en/of de productie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Nu online
Kishi schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:11:
Ik heb dit ook met mijn Medion MD30422PV. Ik heb dit opgelost gekregen door middel van volgende instellingen.

Brightness: 100
Contrast: 0
Phase: 38
Clock: 50

Het gezoem is nu gestopt. Natuurlijk is dit veel te helder; daarom heb ik ook nog het volgende gedaan.

Rechts-klik bureaublad -> NVidia beeldscherm -> <<naam van je scherm>>
Kleurcorrectie -> Met de instellingen spelen zodat het scherm zachter is voor je ogen.
Ik heb net dezelfde, maar geen gebrom.
Ik gebruik hem normaal op 35%, en zelfs op 0% geeft hij geen gebrom.
Het kan dus ook goed gaan met goedkope schermen (maar dan moet je dus meer geluk hebben :)).

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-06 13:36
Mischien een tip voor wie hier ook last van heeft:
Ik had ook dat brommend geluid, totdat ik de monitor op een ander stopcontact aansloot. Eerst zat deze aan een stekkerblok met een hele lading andere apparaten (adapters, PC's etc) en inderdaad, een brom bij het verlagen van de brightness. Nu, op een vrij stopcontact geen enkel probleem meer.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Heb een T240HD met brom, winkel zei dat ze er zelf ook last van hadden op hun Samsung TV's "NADAT" ze me hem verkocht hadden natuurlijk :)
Ik had van te voren wel gelezen op fora dat Samsungs er last van "kunnen" hebben.

Ze (winkel) hebben toen gevraagd aan hun Samsung contact persoon wat eraan te doen was, die gaf het idiote antwoord dat we maar moesten wachten op een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26353

Sinds een paar dagen bezit ik een Iiyama Prolite B2409HDS beeldscherm deze geeft een tikkent geluid af, lijkt soms op het uitzetten of krimpen van materiaal maar soms ook lijkt het op elektronica wat een knetter geluid afgeeft. Zijn er meer mensen die daar last van hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52621

Allard schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:09:
Mischien een tip voor wie hier ook last van heeft:
Ik had ook dat brommend geluid, totdat ik de monitor op een ander stopcontact aansloot. Eerst zat deze aan een stekkerblok met een hele lading andere apparaten (adapters, PC's etc) en inderdaad, een brom bij het verlagen van de brightness. Nu, op een vrij stopcontact geen enkel probleem meer.
en nee, die hoeft niet geaard te zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

LP2465, 60% contrast, pas de brom.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-05 00:51
Ik ga vanavond thuis checken, maar merkte eigenlijk nooit een brom

LP2465 brightness 40~50 %, hoger wordt hij gewoon te fel.

Die truck die hiervoor werd genoemd van brightness op 100, lijkt mij voor de kleuren en de levensduur van de lamp niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317767

ik heb een t260hd met brom, brightness veranderen hielp niet bleef brommen. Heb de monitor terug gebracht naar de winkel. Er wordt een nieuwe besteld, maar volgens hun is het geen defect. Dus als deze het ook heeft heb ik pech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88208

Hier ook; 2443 vroegah ook last van..3 x nieuwe gehad...4 x hoog freq brom/piep.
Mooi geld terug gekregen. Niks van, dan heb ik maar pech?!?! Gewoon geld terug man.
Een monitor is er om beeld te geven...geen f*kking geluid. Maja, jm5cents

Ben aant sparen voor een 24 Eizootje... :/

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 88208 op 21-09-2009 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 07:18
Ik word er ook helemaal gek van, kan geen goede monitor vinden. Enige die ik heb gehad die niet zoemde was een Apple LED cinema display, maar die heeft weer zoveel andere problemen (vooral stof onder de glasplaat) dat ik nu dus helemaal geen monitor meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 13:08
Mijn dell 2407 wfp is gewoon stil op 50% brightness. Als ik hem hoger zet vind ik het te fel worden. Door de monitor op <100% te draaien gaat je backlight, en dus je monitor, ook langer mee.

Ik denk dat het probleem bij sommige fabrikanten gewoon ligt aan het gebruik van goedkope materialen/design om zo een competitieve prijs te krijgen. Een eizo of dell 24 inch scherm is wel wat duurder dan z'n samsung, hier betaal je ook voor de betere materialen, techniek en design zodat je niet van dat gebrom krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Mijn HP2475W is prima stil op 17% brightness, maar dat mag ook wel voor de prijs. Wat dat betreft helemaal eens met Rutger hierboven.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:33

KneoK

Not in a million lightyears

Heb hier een redelijk goedkope 24" Fujitsu Siemens (L24W-2) staan die al een hele poos op 48% brightness staat, nog nooit een bromtoontje gehoord en er staat een heel stille pc naast dus het geluid wordt zeker niet overstemd, ook met m'n oor op de achterkant geplakt hoor ik niets. Ik denk dus niet dat het argument duur = geen brom overal geldt.

En ik denk dat een goed geaard stopcontact (op een groep waar geen zware apparaten op aangesloten zijn) al een goede basis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Anoniem: 26353 schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:31:
Sinds een paar dagen bezit ik een Iiyama Prolite B2409HDS beeldscherm deze geeft een tikkent geluid af, lijkt soms op het uitzetten of krimpen van materiaal maar soms ook lijkt het op elektronica wat een knetter geluid afgeeft. Zijn er meer mensen die daar last van hebben
benq T905 (19") die n half uur of n uur na uitzetten idd n keer, soms 2x n tik geeft alsof ie idd krimpt tijdens het afkoelen (hij word ook echt behoorlijk warm..)
Pagina: 1