• leondebob
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
ik heb hier een klein probleempje waar in niet meer uit kom.

het volgende:

we hebben hier een win2003 server met active dir.
bij het aanmelden word de group policy bij sommige pc niet naar de lokale policy overschreven, waardoor de profielen niet worden weg geschreven naar de server.

het vreemde hierin is, dat de pc en user in dezelfde OU staan, en dat sommige pc's wel mooi wegschrijven en sommige dus niet.

ik heb onderstaande opties al geprobeerd.

- ik heb een aparte group policy aangemaakt waar helemaal niks in staat en daar de pc in gezet
- de rechten op de profielen staan hetzelfde als bij de gebruikers waar het wel werkt, zowel op de server als op de client
- op een andere pc waar het wel werkt aangemeld, daar worden de profielen wel weggeschreven en opgehaald.
- de map system32\group policy hernoemd

maar dit mocht allemaal niet baten.

hoe kan ik zorgen dat de group policy de lokale overschrijft??

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als ik je verhaal samenvat heb je dus enkele werkplekken waar een group policy niet toegepast wordt?

Draai op een "probleem-pc" eens gpresult vanuit de command prompt. dat zou al aan moeten geven waarom sommige policy's niet toegepast worden. Kijk verder ook eens in de eventlog van zo'n pc, misschien dat daar ook nog foutmeldingen naar voren komen
leondebob schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:01:
het vreemde hierin is, dat de pc en user in dezelfde OU staan, en dat sommige pc's wel mooi wegschrijven en sommige dus niet.
Wat bedoel je met "pc's wegschrijven"?
ik heb onderstaande opties al geprobeerd.

- ik heb een aparte group policy aangemaakt waar helemaal niks in staat en daar de pc in gezet
Je bedoelt een OU aangemaakt? Met welk doel?
- de map system32\group policy hernoemd
Waarom?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• leondebob
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
ik heb gpresult gedraait,

en deze gecontroleerd met een pc waar het wel werkt.

via het commando: rsop.msc, kan ik nu ook zien dat de juiste group policy er staat.

maar middels de policy zou hij het profiel moeten wegschrijven naar een server in de desbetreffende map, alleen dat doet hij niet....

met wegschrijven bedoel ik dat het profiel naar de server word weggeschreven.

de map system32\group policy hernoemd
waarom
volgens een toppic hier op tweakers, was dat een oplossing die bij iemand werkte, vandaar dat ik dat gedaan had.

en in de eventlog is niks te vinden..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nog steeds hetzelfde als \[2003] profiel problemen (ook van jouw hand?)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Misschien ook een aardige om te checken: Draaien er Nvidia video drivers op de problematische machines? Ik heb zelf weken met dit probleem gezeten op een Vista client voordat ik erachter kwam dat het een bekende bug in de Nvidia drivers is. Oplossing is het uitzetten van een Nvidia service op de client.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...of de ICA client 10.200 want die heeft ook een SSO bugje :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1