• leondebob
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
ik heb het volgende probleem.

wij hebben hier een win2003 server, waar al de profile etc opstaan, en win xp clients

maar nu is het geval dat bij het afmelden de lokale profilen niet goed verwijderd worden, met als gevolg dan er in de map document & settings de mappen naamgebruiker.000 & 001 etc aangemaakt worden.

ik heb op de pc het prgramma uph clean geinstalleerd staan, maar dit mocht niet baten.

het gevolg hiervan is dat ik steeds bij de gebruikers weer alles opnieuw moet instellen, omdat hij of zij een feitelijk een nieuw profiel krijgt.

dit probleem speelt niet bij iedere gebruiker. ik heb ook al geprobeert om de gebruiker helemaal een nieuw profiel te geven, maar mocht ook niet baten.

het enige wat wel werkt is dat de profielen niet worden verwijderd op de pc, met het gevolg dat de pc vollopen met profielen.

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Progje delprof gebruiken, staat op de w2k3 cd.
Op een share zetten en d.m.v. een logoff script uit laten voeren.

Of Computer Configuration\Administrative Templates\System\User Profiles en dan cache laten wissen via GPO

[ Voor 32% gewijzigd door pennenlikker op 09-04-2008 15:43 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:24
Staan je rechten van de gebruikers op hun profile map op de server wel goed? En heb je ook in het account ingesteld dat het roaming profile op de server staat?

Ik vermoedt een beginnersfoutje :D

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zorg eerst eens dat je de reden achterhaalt waarom profielen blijven hangen, waarschijnlijk een applicatie die niet goed/volledig sluit. Userenv.log, de eventlogs kunnen je wel veel vertellen.
UPHC installeren betekent niet dat baggerapplicaties zich ineens netjes gaan gedragen, het is slechts een hulpmiddel om (een deel van) het slechte gedrag te verwerken.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• leondebob
ik heb de rechten nagekeken, en vergeleken met een account waar het nog niet optreed, maar daar ligt het niet aan.

wat hou het progje delprof precies in? misschien meerdere personen ervaring mee?
verwijdert die direct het profiel, aangezien hij bij het afmelden nog wel wijzigingen terug moet schrijven naar de server :)

tevens, geen melding helaas kunnen constateren in de eventlog....

zelfs als je de pc opstart en geen enkel progje start, en dan afsluit merk ik dat het profiel niet verwijderd word

[ Voor 22% gewijzigd door leondebob op 09-04-2008 15:54 ]

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
leondebob schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:53:
ik heb de rechten nagekeken, en vergeleken met een account waar het nog niet optreed, maar daar ligt het niet aan.

wat hou het progje delprof precies in? misschien meerdere personen ervaring mee?
verwijdert die direct het profiel, aangezien hij bij het afmelden nog wel wijzigingen terug moet schrijven naar de server :)

tevens, geen melding helaas kunnen constateren in de eventlog....

zelfs als je de pc opstart en geen enkel progje start, en dan afsluit merk ik dat het profiel niet verwijderd word
Vergeet even dat script, probeer het eerst even via GPO.

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• leondebob
in de GPO stond het ook al aan helaas :(

iemand nog een ander idee voordat ik overga naar het script

• asing
user moet owner zijn op zijn/haar profile map. Voorstel : log effe aan als admin op een pc. Wis alle profiles van de user die je wilt testen van de machine. Verwijder daarna ook de profile map van de user van de server.

log daarna aan als die user en ook weer af. Als het goed is maakt hij nu een nieuwe map op de server aan. Doet hij dit niet dan kan je het eventlog uitpluizen voor de reden.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• leondebob
ik heb bovenstaand uitgevoerd, maar mocht helaas niet baten, eventlog blijft leeg.

gebruiker is als enige samen met de domain admin eigenaar van de map

Verwijderd

Wat blijft er achter in die oude profielen? Alles of een enkele .dat file dat had ik namelijk op een citrix server in VMware ESX met Vmware tools geinstalleerd.

• asing
leondebob schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:42:
ik heb bovenstaand uitgevoerd, maar mocht helaas niet baten, eventlog blijft leeg.

gebruiker is als enige samen met de domain admin eigenaar van de map
Wordt er een directory aangemaakt op de server voor het profiel van de gebruiker? Als je die hebt laten staan moet je die ook nog verwijderen. Gebruikers moeten owner zijn en full control rechten hebben. Ik het user account moet je UNC paden gebruiken ipv driveletters.

• leondebob
wat er achterblijft in de profielen is

application data
cookies
local settings

maar dan alleen de mappen, de inhoud is verder leeg..

• leondebob
asing schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 08:10:
[...]

Wordt er een directory aangemaakt op de server voor het profiel van de gebruiker? Als je die hebt laten staan moet je die ook nog verwijderen. Gebruikers moeten owner zijn en full control rechten hebben. Ik het user account moet je UNC paden gebruiken ipv driveletters.
ik heb de directory ook verwijderd, en de gebruiker heeft geen full control maar wel wijzigen etc.
dit probleem is ook niet bij iedereen. en iedereen heeft dezelfde rechten. dwz
domain admin = full control
user = wijzigen

[ Voor 7% gewijzigd door leondebob op 15-04-2008 11:42 ]

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-02 19:49
Modify is geen FC Leon
Rechten aanpassen.

[ Voor 19% gewijzigd door wvkreg op 15-04-2008 11:54 ]

Pagina: 1