Toon posts:

Het Grote Ubuntu 9.04 Topic

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.gehrignet.de/media/img/usplash-theme-ubuntu-animated-logo-screen.png

HET GROTE UBUNTU 9.04 TOPIC

• [url="#about"]Wat is Ubuntu 9.04?[/url]
  • [url="#eisen"]De Systeemvereisen[/url]
[center]Wat is Ubuntu?[/center]
Ubuntu is de meest gebruikte Linuxdistributie voor desktopcomputers en laptops. Dit besturingssysteem is beschikbaar in een groot aantal talen, waaronder het Nederlands. De makers van Ubuntu leggen de nadruk op gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid voor gebruik thuis, op school en op het werk.

Ubuntu is gebaseerd op Debian GNU/Linux maar onderscheidt zich hiervan door regelmatige (halfjaarlijkse) nieuwe versies. De naam komt van het Zuid-Afrikaanse concept Ubuntu, wat zoiets als "menselijk zijn voor anderen" betekent.

Ubuntu is beschikbaar voor vrijwel elke gangbare processor architectuur en draait op veel systemen. Dit topic is bedoeld als informatiebron voor iedereen die wilt beginnen met Ubuntu of Linux in het algemeen, maar ook voor mensen die het al langer gebruiken en op zoek zijn naar tips, tweaks en dergelijke.

[center]Systeemvereisen[/center]
De huidige Ubuntu-versie, 90.04, heeft 256 MB RAM nodig. en minimaal 10 Gb aan vrije schijfruimte zodat je zeker weet dat je genoeg ruimte hebt, de Ram geheugen raad ik aan 512 MB te gebruiken omdat je meer toepassingen kan gebruiken dan 275 MB

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij overlapt dit met Het Grote Ubuntu Topic Deel 9 , 1 topic lijkt me genoeg, hoeft niet voor elke versie een topic te lopen lijkt me :)

Dit topic is gesloten.