Toon posts:

Ernstig Probleem ! mijn MOBO herkent mijn Q9550 niet WTF !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 422 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb net mijn Q6600 uit mijn mobo gehaald ASUS P5K, de Q9550 erin gedaan koelpasta erop Asus Artic Square processor koeler erop en klaar dacht ik te zijn maar nee wat krijg ik als ik de pc opstart dat ik mijn moederbord moet updaten wtf...... ?

Hoe moet ik mijn moederbord updaten ? nu moet ik dus eerst weer mijn oude Q6600 erin stoppen ufff en dan updaten want nu weergeeft die ook geen scherm meer dat mijn bios te oud is. Wat een gedoe allemaal ben echt pissed off......

Nu ben ik naar de Asus website gegaan, en heb deze bios dingetje gedownload zie plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=63844&d=1243345162

Hoe moet ik dit dingetje in mijn pc installeren een .ROM bestand ???????

Help me aub deze cpu heeft mij zeer veel geld gekost !

Dacht ik klaar te zijn krijg ik het ene probleem na het andere wat een zooi zeg ufff

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:22:
Hey,

Ik heb net mijn Q6600 uit mijn mobo gehaald ASUS P5K, de Q9550 erin gedaan koelpasta erop Asus Artic Square processor koeler erop en klaar dacht ik te zijn maar nee wat krijg ik als ik de pc opstart dat ik mijn moederbord moet updaten wtf...... ?

Hoe moet ik mijn moederbord updaten ? nu moet ik dus eerst weer mijn oude Q6600 erin stoppen ufff en dan updaten want nu weergeeft die ook geen scherm meer dat mijn bios te oud is. Wat een gedoe allemaal ben echt pissed off......

Nu ben ik naar de Asus website gegaan, en heb deze bios dingetje gedownload zie plaatje:
[afbeelding]

Hoe moet ik dit dingetje in mijn pc installeren een .ROM bestand ???????

Help me aub deze cpu heeft mij zeer veel geld gekost !

Dacht ik klaar te zijn krijg ik het ene probleem na het andere wat een zooi zeg ufff
kom op

1. kalmeer
2. q6600 erin, updaten
3. Q9550 erin

[ Voor 5% gewijzigd door CrankyGamerOG op 26-05-2009 16:24 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Zorg dat je een usb stick krijgt, de manier om je moederbord te flashen staat ook in die handleiding en ook hoe je je usb stick kunt gereed maken hiervoor. Flashen zal alleen lukken met je Q6600 erin en daarna kun je je Q9550 erin zetten.

Succes

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Op de Asus-website kun je ook gewoon een handleiding vinden over het updaten van je BIOS, of de readme-file die in de zip-file zit die je gedownload hebt oid. (Je plaatje doet het niet)

Rail Away!

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:37
Je kunt ook een willekeurig Asus updater pakken, kun je gewoon hetr file-tje ingooien en flashen.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-05 09:57

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

En op de Asus website had je ook voor je je nieuwe cpu kocht kunnen vinden vanaf welke biosversie de aangekochte cpu zou werken....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Werkt je PC nou wel of niet als je de Q6600 er in doet ? Als dat eerst wel werkte en nu niet, is er meer aan de hand dan de BIOS.

Dat je de BIOS moet updaten voor de Q9550 lijkt mij duidelijk. Hoe je de BIOS moet updaten ga ik je niet vertellen want dat is makkelijk te vinden.

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-05 20:26
als het goed is... Staat in de handleiding van je moederbord duidelijk omschreven hoe je de BIOS moet updaten :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Allereerst, relax, denk om je bloeddruk :)

Verder is me niet echt duidelijk wat je hebt gedownload, want je plaatje werkt niet. In elk geval is het zo dat het updaten van de bios prima in d emanual van je moederbord staat uitgelegd, uitgelegd staat in de readme van het gedownloade biosbestand en daarnaast ook in de PMG FAQ.

Dat je even je oude cpu terug moet zetten kan gebeuren, maar dat moet nu eenmaal wil je een nieuwe cpu erin duwen. En dat was met even een check op de cpu support list van tevoren ook te weten.

Omdat dit topic meer lijkt op een klaagzang dan een probleem gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.