Hoe een moderator worden?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.546 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Wat moet je doen om een moderator te worden?
Uiteraard moet je de nodige forum skills bezitten.
Maar moet je je verkiesbaar stellen?

Kortom: hoe wordt je een moderator?
Moderator ervaringen zijn welkom (hoe jij dus moderator werd).

p.s. de vraag gaat niet over het moderaten van comments op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:38

mrsar

waar een sar is,is een wodka

volgens mij wordt je meestal gevraagd :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Tjah, je moet het in je hebben. Net dat beetje extra, dat .... zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Misschien is het beter te vragen hoe je er weer vanaf komt :P

Maar je moet gewoon veel technische dingen etc.. weten, wie weet word je dan ooit gevraagd :P

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wordt denk ik gewoon gevraagd; als er ergens een nieuwe moderator nodig is zullen ze waarschijnlijk eerst een week in de gaten wie er actief is op het forumgedeelte en kennis van zaken heeft. Al zou het ook best kunnen dat dit wordt bijgehouden op het moment dat er nog geen directe 'functie' beschikbaar is.

En verder neem ik aan dat dagelijks actief zijn op IRC ook wel helpt, aangezien de andere mods je dan ook sneller leren kennen en van je bestaan afweten :P En gewoon af en toe moderators een DM sturen met tips of dingen die je zijn opgevallen in zijn/haar forumgedeelte, goede ideeen via devtrack insturen, etc etc :+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:50

wontcachme

You catch me? No you wont

DaannO schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:54:
Hoe ben jij dan Modje geworden? ;)

inkoppertje

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Een topic openen zoals dit helpt overigens ook niet echt.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
DaannO schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:54:
:D edit: de X-factor? :)
Klopt mrsar zijn opmerking dat je gevraagd wordt?

[ Voor 4% gewijzigd door Faust op 26-05-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Tja wees gewoon actief in de fora die je interessant vind/waar je veel vanaf weet. Als je positief opvalt en er is iemand nodig dan zou het zomaar kunnen dat je gevraagd wordt.

Vragen om eentje te worden is in elk geval een weg die je beter niet kunt nemen :P
BtM909 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:59:
[...]

Omkopen weer wel, toch Cloud? O-)
Dat liet ik nou met opzet weg pvd! :/

[ Voor 26% gewijzigd door Cloud op 26-05-2009 13:02 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heel soms vinden er open sollicitatie rondes plaats, maar vaak vallen bepaalde users dusdanig positief op bij lokale mods dat indien een nieuwe moderator nodig is, er al een shortlist bekend is :)

Cloud schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:58:
Vragen om eentje te worden is in elk geval een weg die je beter niet kunt nemen :P
Omkopen weer wel, toch Cloud? O-)

[ Voor 37% gewijzigd door BtM909 op 26-05-2009 13:00 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Faust schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:58:
[...]
:D edit: de X-factor? :)
Klopt mrsar zijn opmerking dat je gevraagd wordt?
Je komt al 5 jaar lekker langs en lees gezellig hier, en je vraagt je serieus af hoe je mod word. Knap.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:59:
Heel soms vinden er open sollicitatie rondes plaats, maar vaak vallen bepaalde users dusdanig positief op bij lokale mods dat indien een nieuwe moderator nodig is, er al een shortlist bekend is :)
Het is dus gewoon een populariteitswedstrijd/postwedstrijd? :+

Dus Faust: kies een bepaald forum uit waar je veel verstand van zaken hebt of waar je binnen een korte tijd van over kan leren. Probeer dan in elk topic dat wordt aangemaakt het verlossende antwoord te posten en voor je het weet ben je moderator :D

Ohw en wel uitkijken dat je geen wanne-be moderator bent, dat je je persoonlijke gevoelens van irritatie opzij zet bij sommige vragen, etc :9
disjfa schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:00:
[...]

Je komt al 5 jaar lekker langs en lees gezellig hier, en je vraagt je serieus af hoe je mod word. Knap.
Tja, er staat voor zover ik weet nergens informatie over hoe dit in zijn werk gaat. Maargoed, ik moet ook toegeven dat ik nooit FAQ's lees >:)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:02:
[...]
Tja, er staat voor zover ik weet nergens informatie over hoe dit in zijn werk gaat. Maargoed, ik moet ook toegeven dat ik nooit FAQ's lees >:)
FAQ :? Ik heb het over ervaring. Als je 5 jaar ergens rondhangt weet je toch wel wat de zaken zijn. Beetje meeouwenhoeren overal. Dan kom je alles wel tegen.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 07:05
Kinderen die vragen....

maar je wordt idd gevraagd als we iemand nodig hebben. Het is niet even screenen voor een weekje. Nee, bepalende, actieve, positieve users worden altijd in de gaten gehouden en komen, zodra er iemand nodig is in aanmerking in het forumdeel waar deze user actief is.

Maar je kunt op allerlei manieren opvallen. De dingen die Dwars aangeeft, of juist dwars zijn zoals ik. Ik was nou niet bepaald de persoon die zich bemoeide met al die zaken. Pas toen ik mod werd kwam ik dit eens hier in LA kijken bijvoorbeeld ;) (zie ook mijn trage reactie hier :+ +1 voor CSL! ). Het belangrijkste is dat je iets kan toevoegen. Ik was rebels en reageerde in slechte topics (de boodschappenlijstjes). Maar deed dat wel netjes en hielp iedereen. Volgens mij ben ik dan ook wel gekozen door mijn cleane verleden (geen spannende OW's ed) en de kennis die ik graag deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:05

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

disjfa schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:05:
[...]

FAQ :? Ik heb het over ervaring. Als je 5 jaar ergens rondhangt weet je toch wel wat de zaken zijn. Beetje meeouwenhoeren overal. Dan kom je alles wel tegen.
offtopic:
Faust is ..

[ ] geschikt
[ ] ongeschikt
kon het niet laten >:)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
In ieder geval bedankt voor jullie inzichten!

Het is in feite een natuurlijk proces heb ik begrepen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:02:
Ik meen me te herinneren dat er vroeger ergens in de FAQ iets stond over het worden van modje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:13:
[...]

Ik meen me te herinneren dat er vroeger ergens in de FAQ iets stond over het worden van modje...
Och, als je dat gaat doorlezen wil je blijkbaar modje worden en ben je IMHO al bij voorbaat niet geschikt omdat je het dan doet voor het modje zijn ipv voor het verbeteren van het forum *O*
Oja, uitzonderigen bevestigen deze regel uiteraard

Maargoed, er kan best wel wat staan in alle beleidstopics, voorwaardentopics, etc d:)b

Maargoed, dus even een korte walkthrough om modje te worden:
1. Post veel
2. Post op een manier waarop je je medetweakers behoorlijk helpt (dus zorg dat je inhoudelijke kennis hebt)
3. Plaats topicreports! Zolang het slechte topics zijn geldt de regel: hoe meer reports, hoe beter. Natuurlijk kun je hier ook wat humor bij brengen door bij elke topicreport een raadseltje te plaatsen :+ (toevallig laatst een keer gedaan voor de grap, kreeg wel een DM van de moderator :P)
4. Wees actief op IRC: dan word je nog bekender
5. Lees alle FAQ's van het subforum door waar je moderator van wil worden en DM de huidige moderators met verbeteringen op allerlei gebieden. Dit kan je natuurlijk ook forumbreed doen!

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:04

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Pff, je wilt toch alleen maar modje worden vanwege de leuke kerstpaketten en de MOAM's ?

:+ :>

Ik weet bijvoorbeeld al dat ik uitermate goed geschikt ben als mod en ik hele leuke usernotes heb. Uitermate positief ook allemaal!

Ow en ik heb DM's ...... *O*

:P :+ :> :D

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:18:
Maargoed, er kan best wel wat staan in alle beleidstopics, voorwaardentopics, etc d:)b
Nee, dit is een uitstekende methode om de eerste scheiding te maken tussen mensen die wel en mensen die geen kans maken >:)

Het is een hels karwei om uit de >300.000 users geschikte kanidaten te vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door GENETX op 26-05-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon zorgen dat je positief opvalt.
Als er dan iemand nodig is wordt je vanzelf gevraagd.

En goed bier kunnen halen is een pré

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:22:
[...]

Nee, dit is een uitstekende methode om de eerste scheiding te maken tussen mensen die wel en mensen die geen kans maken >:)
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Notna schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:20:
Pff, je wilt toch alleen maar modje worden vanwege de leuke kerstpaketten en de MOAM's ?
Daar hoef je niet eens modje voor te worden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-09 16:13

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
BGB4rn schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:08:
[...]

offtopic:
Faust is ..

[x] geschikt
[ ] ongeschikt
kon het niet laten >:)
Ik heb vroeger hier ook wel eens een topic geopend met een zelfde vraag, en daardoor ben ik niet ongeschikt hoor :P

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:20:
Ik weet bijvoorbeeld al dat ik uitermate goed geschikt ben als mod en ik hele leuke usernotes heb. Uitermate positief ook allemaal!

Ow en ik heb DM's ...... *O*
Ik krijg zelden DM's :( Wel pushmessages: tellen die ook? *O*
Je reactie komt echter over als een wannabe-mod reply en lijkt ietwat flamerig
Dit is wederom een wannabe mod reactie en bovendien op de man gespeeld (flame).
Het valt me op dat je weer regelmatig belerend of terechtwijzend reageert, bv "dus die had je makkelijk zelf kunnen zoeken lijkt mij". Kun je daar een beetje rekening mee houden
*O*
Overigens wel terecht, kreeg 3 maanden geleden mijn laatste welke ik, in tegenstellingen tot de anderen, onterecht vond:
Je dicht mensen hier een intentie toe door selectief te interpreteren en plaatst slechte replies die als wannabemodgedrag zijn aan te merken
Netjes terug gemaild, maar nooit iets terug gekregen }:|
bedankt voor de 5e pushmessage van je, daarmee vorm je maar liefst 50% van het totaal aantal ontvangen pushmessages! Van de in totaal 10 pushmessages zijn 3 onschuldig, waardoor je een aantal bereikt van 5 van de 7: zo'n 71%. Ik kan niet wachten op de volgende pushmessage van je!

Je noemt mijn reacties 'selectieve interpretaties': hetzelfde kan uiteraard gezegd worden over de voorbeelden die jij aanhaalt.

Ik ga mij verder niet verdedigen voor de reacties, in ieder geval 'bedankt' voor de reactie.

Overigens: leuk dat je mij naar het 'Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee!' stuurt: als je niet zo selectief had gekeken, had je geweten dat ik in dat topic zelf heb gepost. Maargoed, 'selectieve interpretatie en behoefte aan informatie' he
_O- Jammer dat de moderator in kwestie daar niet op in is gegaan, vond het leuk om een keer een boehoehoe berichtje terug te sturen om te zien hoe hij daar mee om zou gaan _O- (ohw en als de betreffende moderator dit leest: mijn reactie was dus maar een grapje :P)

Maargoed, ik snap er dus helemaal niks van! Ik ben blijkbaar zo'n goede wannebe-moderator.. Maak mij dan verdorie algeheel moderator >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik mis een rode knop die error aan geeft, of in ieder geval bij mij ;)
Bovenstaande klopt namelijk niet helemaal in de realiteit :)

[ Voor 73% gewijzigd door Outerspace op 26-05-2009 13:30 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:18:
Maargoed, dus even een korte walkthrough om modje te worden:
1. Post veel
2. Post op een manier waarop je je medetweakers behoorlijk helpt (dus zorg dat je inhoudelijke kennis hebt)
3. Plaats topicreports! Zolang het slechte topics zijn geldt de regel: hoe meer reports, hoe beter. Natuurlijk kun je hier ook wat humor bij brengen door bij elke topicreport een raadseltje te plaatsen :+ (toevallig laatst een keer gedaan voor de grap, kreeg wel een DM van de moderator :P)
4. Wees actief op IRC: dan word je nog bekender
5. Lees alle FAQ's van het subforum door waar je moderator van wil worden en DM de huidige moderators met verbeteringen op allerlei gebieden. Dit kan je natuurlijk ook forumbreed doen!
6. Stel je beschikbaar om een FAQ te schrijven / up te daten. Is ook een hele goede kan ik uit ervaring melden.
7. Houd LA in de gaten of er mogelijk mensen vertrekken of nieuwe fora komen waar mankracht nodig is
8. Aantonen dat je bereid bent bier bij de crew langs te brengen >:)

Heerlijk, hypes creëren en proberen mensen voor je karretje te spannen >:)

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 26-05-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:28:
[...]
Maargoed, ik snap er dus helemaal niks van! Ik ben blijkbaar zo'n goede wannebe-moderator.. Maak mij dan verdorie algeheel moderator >:)
Kwartje is nog steeds niet gevallen? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Dwars, dat klinkt nogal dwars :)

edit: offtopic: Moeilijk lijkt me de balans tussen on- en offtopic te vinden. Als een discussie offtopic gaat, wacht je af of de users het zelf oplossen? Of grijp je sturend in? Dat lijken me altijd interessante kwesties.

[ Voor 3% gewijzigd door Faust op 26-05-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:32:
6. Stel je beschikbaar om een FAQ te schrijven / up te daten. Is ook een hele goede kan ik uit ervaring melden.
Oja, dat is ook een goede :o Dat viel bij mij onder punt 5, maar wel het los vermelden waard
alt-92 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:32:
Ik doe niet aan kwartjes.. Als die nog zouden bestaan zou ik ze toch laten vallen en niet oprapen, pas vanaf € 2,- raap ik het op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Faust schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:34:

Moeilijk lijkt me de balans tussen on- en offtopic te vinden. Als een discussie offtopic gaat, wacht je af of de users het zelf oplossen? Of grijp je sturend in? Dat lijken me altijd interessante kwesties.
Nee, dan ga je gewoon offtopic meedoen met de meute :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

alt-92 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:32:
[...]
Is het wel toegestaan om PM`s zomaar openbaar te tonen :? Ik zou hem mischien er even op aanspreken :+

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

edit: offtopic: Moeilijk lijkt me de balans tussen on- en offtopic te vinden. Als een discussie offtopic gaat, wacht je af of de users het zelf oplossen? Of grijp je sturend in? Dat lijken me altijd interessante kwesties.
Dat is maatwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
disjfa schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:35:
[...]

Is het wel toegestaan om PM`s zomaar openbaar te tonen :? Ik zou hem mischien er even op aanspreken :+
Come on, go ahead!

* GENETX bereid een sturende PM voor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

[...]

* Erkens plaatst ban vinkje :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha, beetje mensen uitlokken is juist het hele spel ;). Dat maakt de wereld juist interessant[/quote]
De manier volgens de regels is het plaatsen van een topicreport, maargoed dan kom je gewoon op de mogelijk grote hoop van topicreports en val je niet op. Je zou een positieve sturende en inhoudelijke post kunnen maken (waarin je weer op het ontopic probleem ingaat). Mocht men daar niet op doorgaan en offtopic blijven gaan: dan nog een topicreport maken :9
[...]

Whutt, verlies ik nou zomaar het auteursrecht/publicatierecht/schrijfrecht/whatever op zelf geformuleerde DM"s? :(
En ik maak een PM niet openbaar, alleen een stukje uit de PM zonder daarbij te melden van wie hij afkomt ;)
Erkens schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:36:
[...]

* Erkens plaatst ban vinkje :Y)
Onder het mom van 'je moet alles een keer hebben meegemaakt in het leven, behalve dingen die pijn doen en dingen op lichamelijk gebied die niet met een vrouw zijn': BRING IT ON :+

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Dwars, het is waar dat leraren stiekem de stoute kinderen het interessants vinden, maar dat staat vaak los van de sfeer in de klas!
Daarnaast is het vaak ook vervelend als de leraar meer bezig is met politieagent spelen, om even in die metafoor te blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Kees schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:28:
[...]

Ik heb vroeger hier ook wel eens een topic geopend met een zelfde vraag, en daardoor ben ik niet ongeschikt hoor :P
hoe bedoel je ? :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hm.

Dit is toch echt LA en niet de huiskamer.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faust schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:40:
Dwars, het is waar dat leraren stiekem de stoute kinderen het interessants vinden, maar dat staat vaak los van de sfeer in de klas!
Daarnaast is het vaak ook vervelend als de leraar meer bezig is met politieagent spelen, om even in die metafoor te blijven :)
Ik ben ook meer voor een leraar die bezig is om dictator te spelen d:)b. Ik bedoel, ik weet toch veel beter dan die kinderen wat het beste voor hen is. Je weet toch B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:37:
Onder het mom van 'je moet alles een keer hebben meegemaakt in het leven, behalve dingen die pijn doen en dingen op lichamelijk gebied die niet met een vrouw zijn': BRING IT ON :+
Het werkt :P O-) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zo te zien is Erkens een goede devver. Hij weet wat goed is voor de users })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 10:48

zomertje

Barisax knorretje

Goeie posts maken en niet zeuren :)

(en vrouw zijn scheelt *geintje* ;) )

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Het lijkt offtopic te gaan, ook al vind ik bovenstaande reacties vermakelijk om te lezen.

Gezien de populariteit van het "het mismod topic" lijkt het toch alsof er onder de users een bepaald verlangen bestaat om zelf een mod te zijn.
Er zijn mensen die genoegen nemen met het modden van comments op de frontpage. Ze kunnen enkel een score toekennen aan een comment maar desondanks houdt het ze soms hele dagen bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Faust schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:53:
[...]
Gezien de populariteit van het "het mismod topic" lijkt het toch alsof er onder de users een bepaald verlangen bestaat om zelf een mod te zijn.
[...]
Dat heeft dan ook niets te maken met de term 'moderator' waar dit topic over lijkt te gaan. Beetje appels en peren vergelijken :) Dat zijn gewoon users die op hun eigen manier meehelpen aan T.net, net zoals actief zijn in één van de technische fora dat is.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het lijkt offtopic te gaan, ook al vind ik bovenstaande reacties vermakelijk om te lezen.

Er zijn mensen die genoegen nemen met het modden van comments op de frontpage. Ze kunnen enkel een score toekennen aan een comment maar desondanks houdt het ze soms hele dagen bezig.
Het mooie is, daar kan iedereen ook gewoon modden :Y) En het is gewoon leuk om te doen, imo. Daarnaast mod je daar anoniem, dus voor de status hoef je het daar niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik denk dat mensen graag invloed hebben op van alles als ze denken dat iets beter kan. Een mod zijn houdt ook een bepaalde verantwoordelijkheid in: ik denk dat een hoop mensen daar juist weer geen zin in hebben. En anderen willen graag sturen om mensen te helpen, omdat ze zelf ook ooit in die situatie hebben gezeten.

Het is en blijft natuurlijk menselijk om de 'controle' over de gang van zaken te willen hebben en mensen te willen helpen, aangezien dat ook deels is aangeleerd.

Kijk maar eens in de gemiddelde kleuterklas: er zijn altijd wel kleuters die 'de baas willen spelen over een ander' of 'de rol van de juf overnemen; zowel als ze er zelf is alsmede als ze er niet is'. Het is dus iets van alle leeftijden

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:54
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:28:
Overigens wel terecht, kreeg 3 maanden geleden mijn laatste welke ik, in tegenstellingen tot de anderen, onterecht vond:

[...]

Netjes terug gemaild, maar nooit iets terug gekregen }:|

[...]

_O- Jammer dat de moderator in kwestie daar niet op in is gegaan, vond het leuk om een keer een boehoehoe berichtje terug te sturen om te zien hoe hij daar mee om zou gaan _O- (ohw en als de betreffende moderator dit leest: mijn reactie was dus maar een grapje :P)
Komt me vaag bekend voor maar kan hem me niet terugvinden. Mocht je geen antwoord hebben gekregen dan bevatte de PM waarschijnlijk geen vraag of bezwaar dat expliciet om een antwoord vroeg of geen zin, geen tijd, of ander lam excuus :+
Er komt een Engels gezegde bovendrijven ;)

En nu je het oprakelt zie ik dat je maandelijkse wannabemod-PM enige achterstand heeft opgelopen :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Rukapul schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 14:10:
En nu je het oprakelt zie ik dat je maandelijkse wannabemod-PM enige achterstand heeft opgelopen :N
Ik heb even voor een passende oplossing gezorgt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet eerst een aanzienlijke donatie doen. Dit om te beoordelen of je serieus bent.
Mijn suggestie gaat uit naar het fonds: "Help Hlp aan een nieuwe Vette". Informatie en bankgegevens zijn per DM verkrijgbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:45
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 14:18:
Je moet eerst een aanzienlijke donatie doen. Dit om te beoordelen of je serieus bent.
Mijn suggestie gaat uit naar het fonds: "Help Hlp aan een nieuwe Vette". Informatie en bankgegevens zijn per DM verkrijgbaar :P
Vette worst? Daar hebben we je bankgegevens niet voor nodig, bellen we gewoon even de lokale slager.

PS. moet ik nu ook melding maken van dit topic? het gaat erg offtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah je wilt deze zeker :P

Afbeeldingslocatie: http://img39.imageshack.us/img39/7876/60a81.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gadgeteer schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 15:48:
PS. moet ik nu ook melding maken van dit topic? het gaat erg offtopic ;)
Kan je doen maar heeft weinig zin omdat dit het speelkwartiertje van de crew is geworden. :z

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Kwartiertje? We gaan gewoon de hele dag door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brabants kwartiertje :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
We dreigen een beetje offtopic te gaan. De huiskamer lijkt me een betere plek voor dit topic.

Move LA --> HK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Om antwoord te geven op de vraag in de topictitel: zo dus!
MuisM4t schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:35:
We dreigen een beetje offtopic te gaan. De huiskamer lijkt me een betere plek voor dit topic.

Move LA --> HK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je bedoelt wannabee-mod acties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MuisM4t schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:39:
Om antwoord te geven op de vraag in de topictitel: zo dus!

[...]
Nee, zo maak je jezelf geen moderator.
Zo maak je jezelf belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Modbreak:
Het is hier géén HK. Graag weer on-topic, anders gaat deze gewoon dicht.
Sommige mensen hier mogen trouwens een pm verwachten

Deze plaats was complete chaos met mij als modje >:)

[ Voor 11% gewijzigd door boe2 op 26-05-2009 16:53 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Modbreak: Deze is mooier...Die van mij is lekker mooier ;)

Maar ik maak 'em echter!

[ Voor 25% gewijzigd door Robin op 26-05-2009 17:02 . Reden: Hell yeah! ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

pfft droogheid hier :P en ik wist niet dat modjes ook berichten van andere modjes konden wijzigen :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef mijn Modbreaks weg op verzoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Goed te gebruiken met dit weer :+ Maar er wordt ook gelogen :
Dit kan helemaal niet !! Waarom ? Zal ik je eens vertellen :

- Zoals elke echte Tweaker weet is HlpDsK een botje :P
- Botjes kunnen geen auto besturen :o
- De vorige "Vette" van HlpDsK was een programmeer foutje van de crew... kan gebeuren.

;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Zelfs als je geen mod bent kan je topics sluiten :o
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.