NAS met Time Machine en de Xbox 360? Prima maar hoe....

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
Hoi allemaal,

Ben druk op zoek naar een volgende oplossing, heb wat lopen googlen door de forums lopen spitten en heb even wat feedback nodig van de experts

Wat ik wil is een NAS waarmee ik het volgende kan:
- De NAS in 2 partities delen 1 voor backup 1 voor drag and drop
- Mijn iMac + MacBook Time Machine backups laten draaien
- Mijn 360 video bestanden laten lezen van de NAS
- out of the box moet werken

Ik dacht dus bijvoorbeeld een Lacie Network Space

Maar helaas het is een aardige casus want ik kom de volgende dingen tegen:
- Time Machine heeft HFS+ nodig (360 kan dit lezen)
- 360 heeft een UPnP AV device nodig om de NAS te zien
- NAS schijfen zijn veelal FAT32 verander je dit dan valt LAN functionaliteit vaak weg

Damn is er dan nergens een soort universeel ding waarmee je als consument vrijheid hebt?

Iemand suggesties help? Ik houd mij van harte aanbevolen!!

UPDATE Zou dit dan de heilige graal zijn?
Mark Hausler - Jan. 31, 2006
http://www.lacie.com/support/support_manifest.htm?pid=10594

And if you look at the bottom you will see a firmware updater for the LaCie drive that allows you to reformat to HFS+ with read and write privileges) Well, it works! I set it up initially as a FAT32 ethernet drive and set the static IP and HD name and such. I then reformatted it (via USB) to HFS+. I then hooked it back up via ethernet and it showed up perfectly. Kept all the IP and drive info but is formatted in a mac friendly format. It also shows up fine on the PC in my network (and that computer also has read and write access).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Overigens heb je niet perse een HFS+ geformatteerde schijf nodig voor Time Machine als je via het netwerk backupt. Via een 'hack' kun je Time Machine ook naar netwerkshares backuppen, iets wat normaal gesproken alleen met een Time Capsule kan. Zie [Time Machine] via netwerk share voor meer informatie. Let op dat dit niet ondersteunde feature is en dat de ervaringen wisselend zijn.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tweedehands Mac Mini (evt G4)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
Dreamvoid schreef op maandag 25 mei 2009 @ 23:02:
Tweedehands Mac Mini (evt G4)?
Klinkt goed maar 80gb is dat niet wat te weinig voor een Time Machine backup van 2 Macs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
Daedalus schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:03:
Overigens heb je niet perse een HFS+ geformatteerde schijf nodig voor Time Machine als je via het netwerk backupt. Via een 'hack' kun je Time Machine ook naar netwerkshares backuppen, iets wat normaal gesproken alleen met een Time Capsule kan. Zie [Time Machine] via netwerk share voor meer informatie. Let op dat dit niet ondersteunde feature is en dat de ervaringen wisselend zijn.
Mmmm volgens mij zijn mijn wensen iets te ambitieus :'( Vrees dat het goedkope externe disk kopen gaat worden, of wachten op de eerste betaalbare NAS met TimeMachine compatibiliteit.