Toon posts:

Laptopscherm stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

afgelopen weekend ongelukje gehad met m'n laptop en nu zijn de kleuren van m'n scherm een beetje fucked up.
Ik heb hier niet echt ervaring mee en dacht dat hier mss iemand wel iets van wist. Heb eens foto gemaakt van hoe het er uitziet. Er is nergens op het scherm een barst zichtbaar, maar mss een draadje gelost of iets dergelijks...

Wat denken jullie? is het nog repareerbaar of wordt het scherm vervangen?

LINK
Link 2

Alvast bedankt!

Edit: Betere foto toegevoegd

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2009 16:12 ]

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

wat voor een ongelukje :/ :?

het is redelijk moeilijk te zien op de foto.

misschien eens drivers van grafische kaart opnieuw installeren ?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
ben er blijkbaar op gevallen :$ zal dus wel een behoorlijke klap zijn geweest
zal straks een betere foto nemen, dit is 1.3MP, maar heb even geen digitale camera nu

Is trouwens de standaard Windows XP achtergrond wat het zou moeten zijn (blauwe lucht met beetje gras) maar zoals je toch al beetje kan zien, is het nu meer bruin/rood etc

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2009 15:54 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien dat door de klap een flatcable is losgeraakt, controlleer die eens, ze hoeven maar iets scheef te zitten om geen contact te maken en daardoor verrot beeld te geven.

Verwijderd

Topicstarter
Ben totaal niet mee met computers, dus voor ik m'n laptop door iemand laat opengooien (zodat ik kan zien of die 'flatcable' nog goed aangesloten is) zou ik willen weten of iemand aan de hand van de foto kan zien of het zo gemaakt kan worden. Want scherm ziet er niet echt stuk uit, enkel kleuren zijn vreemd. Al besef ik wel dat een LCD scherm niet veel nodig zal hebben om stuk te zijn.

Alvast bedankt! (betere foto toegevoegd trouwens)

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Die kleuren kunnen inderdaad komen doordat de kabel iets los is geraakt, maar het kan ook gewoon zijn dat die defect is gegdaan.
De laatste keer dat ik een laptop gezien heb waar iemand op stond (laptop was dicht) toen was het scherm van binnen helemaal gebarsten, dat is bij jou niet het geval.

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

Topicstarter
Net even bij iemand langsgeweest die er iets van kent en ook hij denkt dat het aan de flatcable ligt.
Gezorgd dat iemand anders er is naar zal kijken (want zelf durf ik dat ding niet opendoen, ken er niet al te veel van)

Maar moest het niet gewoon terug vastkoppelen zijn, een nieuwe flatcable is toch zo te installeren hoop ik (net zoals met draad gewoon vervangen), toch?

Bedankt voor de nuttige reply's!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:01:
Net even bij iemand langsgeweest die er iets van kent en ook hij denkt dat het aan de flatcable ligt.
Gezorgd dat iemand anders er is naar zal kijken (want zelf durf ik dat ding niet opendoen, ken er niet al te veel van)

Maar moest het niet gewoon terug vastkoppelen zijn, een nieuwe flatcable is toch zo te installeren hoop ik (net zoals met draad gewoon vervangen), toch?

Bedankt voor de nuttige reply's!
de kans dat die kabel kapot is, is wel heel klein..; dan zal het misschien een nieuw scherm worden
(ofwel hangt die kabel los, ofwel is er iets anders kapot)

[ Voor 4% gewijzigd door webinn op 25-05-2009 20:07 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:34

Sebazzz

3dp

Ziet er meer uit als een gecrunste LCD matrix.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:09

SkyStreaker

Move on up!

Gewoon helemaal open halen. GOED KIJKEN WAAR JE ALLES WEGHAALT EN NIKS! FORCEREN. Even kijken of alles goed zit, anderzijds ff aandrukken.

Ik weet 75% zeker dat het de flatcable is.

[ Voor 14% gewijzigd door SkyStreaker op 25-05-2009 20:13 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:17
Om eerlijk te zijn: Zijn de kleuren niet gewoon geïnverteerd als in: Negatief?

Dan nog is er iets fout met de hardware, want ik neem aan dat er geen bits van hun plaats worden gerukt na een val. Echter zijn er volgens mij wel tooltjes om je scherm negatief te zetten waarmee je beeld weer normaal zou moeten zijn. Tenminste, dat gevoel krijg ik bij het plaatje.

Zorg verder eens voor de specs van je laptop. Tis wel makkelijk om rekening te houden met je hardware zodat we wat meer tips kunnen geven.

[ Voor 16% gewijzigd door GENETX op 25-05-2009 20:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:21:
Om eerlijk te zijn: Zijn de kleuren niet gewoon geïnverteerd als in: Negatief?

Dan nog is er iets fout met de hardware, want ik neem aan dat er geen bits van hun plaats worden gerukt na een val. Echter zijn er volgens mij wel tooltjes om je scherm negatief te zetten waarmee je beeld weer normaal zou moeten zijn. Tenminste, dat gevoel krijg ik bij het plaatje.

Zorg verder eens voor de specs van je laptop. Tis wel makkelijk om rekening te houden met je hardware zodat we wat meer tips kunnen geven.
Dat gevoel kreeg ik ook toen ik het zag, maar ik vind het vreemd dat de laptop van zichzelf naar negatief overschakelt, zelfs na een schok. Geloof ook eerder in de flatcable die loszit, dat weet ik later deze week dus

M'n laptop is een Medion MD 97900 (link naar specificaties)

Ga zo meteen m'n laptop eens aan onze tv hangen om te zien wat dat geeft, dan edit deze post wel.

Edit: Zoals ik al wel verwachtte is het op onze tv wel normaal beeld, zonder negatief ofzo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2009 20:56 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:17
Wellicht dat deze werkt: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=169
Een softwarematige oplossing al staat jou Intel GMA er niet tussen. Wellicht dat er een negatieve modus is in je configuratiescherm.

Dit als tijdelijke oplossing en mogelijk permanente oplossing mocht je geen (repareerbare) hardware fout vinden,

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mocht je toch nog willen kijken naar vervanging/reparatie, er zijn bedrijven die laptop LCD schermen vervangen voor een relatief laag bedrag (heb laatst een gebroken widescreen HP scherm van 15.4" laten vervangen).

www.replacedirect.com heeft bijvoorbeeld zo'n service.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
alt-92 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 23:48:
Mocht je toch nog willen kijken naar vervanging/reparatie, er zijn bedrijven die laptop LCD schermen vervangen voor een relatief laag bedrag (heb laatst een gebroken widescreen HP scherm van 15.4" laten vervangen).

www.replacedirect.com heeft bijvoorbeeld zo'n service.
Als je een echte tweaker bent bestel je zo'n scherm gewoon via ebay (voor ongeveer de helft van de prijs, uit de US) en vervang je 'm gewoon zelf.
Maarja als je daar niet echt comfortabel in bent kan je best zoiets doen ja.

http://specs.tweak.to/15535

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Meer dat ik er geen zin meer in heb om zelf te kloten, voor die 60 euro laat ik het wel over aan iemand die dat dagelijks doet ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet meteen een échte tweaker te noemen ^^ dus stuk, dan zal het dure onderneming worden :/
Vandaag heeft iemand m'n laptopje opgehaald en die gaat er dit weekend eens naar kijken, dan weet ik hopelijk snel of er nog wat aan kan gedaan worden.

PS: Weet iemand of ik een bestandstype via het register kan verwijderen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2009 18:01 ]

Pagina: 1