Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] VCDMount Bestandstype deleten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb op mijn PC een probleem met een bestandstype dat niet wil 'weggaan'

Ik had onlangs namelijk het progje Virtual Clone Drive draaien en dit zorgde ervoor dat het bestandstype 'elby.VCDMount.1' op mijn PC is verschenen. Al mijn ISO's etc werden met dat bestandstype toegekend zodat ik ze ermee kon openen op mijn virtuele schijf.

Ik heb dat progje snel gedeleted maar blijkbaar is het bestandstype gebleven want nog steeds zijn mijn ISO's hun .iso extensie kwijt en krijgen bestanden die ik uitpak die normaal ISO moeten worden dat vreemde bestandstype mee.

Mijn vraag is nu, hoe krijg ik dat bestandstype weg. Op internet las ik dezelfde ergernissen maar vond nog geen werkend resultaat. Zo heb ik bij mapopties>bestandstypen(tab) ervoor gezorgd dat ISO's standaard het bestandstype winrar hebben. Maar in die tab vond ik nergens een bestandstype voor die elby.VCDMount.1, dus kon ik dat ook niet deleten.

In het register (uitvoeren>regedit) heb ik ernaar gezocht en een paar bestanden zo verwijderd, herstart maar toch nog steeds dat vervelende bestandstype. Zou er graag van verlost zijn, dus als iemand een oplossing kent? Hieronder nog afbeelding van bestand dat normaal een .iso extensie moet hebben:
Afbeeldingslocatie: http://img30.imageshack.us/img30/8418/elby.jpg

Mijn OS is Windows XP Media Center Edition SP3

Alvast bedankt!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Virtual Clone Drive weer opnieuw installeren en dit keer netjes deinstalleren al geprobeerd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 23:45:
Virtual Clone Drive weer opnieuw installeren en dit keer netjes deinstalleren al geprobeerd?
Net even gedaan en dan wordt het bestandstype gewijzigd naar 'Virtual CloneDrive'. Van zodra ik het deinstalleer gaat het terug naar 'elby.VCDMount.1'. Het is dus iets dat 'achterblijft', maar op geen enkele schijf vind ik naar het bestandstype zoek. (wel met register zoals gezegd)

Verwijderd

Topicstarter
Heb in het register nog een liggen zoeken naar 'elby' en ik kom bij het bestand "Deze computer\HKEY_CLASSES_ROOT\.iso" (zie je naast rood vierkant) het volgende tegen:

Afbeeldingslocatie: http://img36.imageshack.us/img36/7633/elby2.jpg

Zoals je kan zien staat er onder naam "(standaard)", onder typer "REG_SZ" en onder gegevens "elby.VCDMount.1" (boven rode lijnen)

maar ook bij \.ccd, \.dvd, \.img en \.udf kom ik dit tegen. (dit zullen dan de extensies zijn waar dit bestandtype overal bijstaat)
Moet ik deze bestanden dan verwijderen? of moet ik ze wijzigen in iets? wou eerst jullie mening horen voor ik iets in register delete.

Verder in het register komt de naam 'elby' nog wel een paar keer voor en een keer staat onder naam zelfs "elby.VCDMount.1" (als type dan REG_NONE, weet niet wat dat wil zeggen, maar is alleszins anders dan bij de rest) Misschien moet ik dan enkel dit deleten?

Alvast bedankt!