PC gaat in " suspend?" mode na 3/4 uur.

Pagina: 1
Acties:

• Whissie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-12-2025
Wederom ga ik proberen een nieuw topic te openen.
Hopende het dit keer wel juist gedaan te hebben ;) .

GEGEVENS:
- Antec 300
- M4A78 Pro
- Sapphire HD 4870 1 Gb Toxic
- Techsolo GTP-770Watt
- 750 Gb, Samsung HD753LJ, 7200RPM, Sata II, 32 Mb, SP F1
- Kingston HyperX 4096 Mb DDR2 800/PC 6400 Kit (2x 2048)
- AMD Phenom X4 920 2800Ghz
- Monitor: Compaq MV920 (een ietwat oudere....)
- Resolutie waar ik op game: 1280:1024
- De geheugenkit zit in slot A1 en B1
- Windows Vista Ultimate x64

PROBLEEM:

PC gaat hangen na een 3/4 uur gamen. CoD5 in dit geval. Moet ik zeggen dat de pc gisteren ook ging hangen na 1 1/2 uur internetspelletjes.... Met hangen bedoel ik dus dat de monitor uitgaat en de pc ergens nog blijft draaien. Alle LEDjes branden in de pc, voeding draait, videokaart (LEDjes) branden nog, ik hoor de harde schijf nog draaien... Het lijkt of alles het nog doet, behalve het beeld en geluid. Ik noem het zelf maar de "suspend" mode. Dit is wat er gebeurt.

WAT IK ZELF GEDAAN HEB:

Memory check van Windows; Geen probleem gevonden
Temperaturen check (HWMonitor); Geen abnormalen
De hang en startproblemen nagekeken van Tweakers... Kwam mijn probleem niet naar voren.
De bios een update gegeven; nu 1005(Meende ik) van Asus. De nieuwste
Alle waarden van Windows (Shutdown na 30 min ed) uitgezet.

OPLOSSING:
Geen idee....

Ik heb zelf 2 vermoedens op het moment, de geheugenkit zit niet goed en/of ik heb een veroudere monitor. Maar dan zou mijn geluid er niet mee moeten kappen lijkt me. Het lijkt eerlijk waar net alsof mijn pc in een soort Suspend mode gaat... Heel irri.

Het zou mooi zijn als er een program is die EN je geheugen na blijft kijken EN je temperaturen... EN! het opslaat na elke 10 sec oid... Het is knap lastig om telkens vanuit een game naar HWMonitor te gaan om te zien wat de temps zijn.

Iemand enig id? Komt het bekend voor?

Grtz, Whistler
(dit leek mij de beste topic aangezien het geen opstart probleem is..)
zonoskar schreef op zondag 24 mei 2009 @ 15:54:
Klinkt als een warmte probleem. Heeft de pc wel eens goed gedraaid? Zo ja, wat is er gewijzigd? Je zegt dat de temps goed zijn, maar wat zijn de waarden? En van je videokaart?
CPU: 42
MOBO: 38
Video: 65

Dit zijn "ongeveer" waarden, juist omdat ik niet exact kan zien wat de waarden TIJDENS het hangen waren. Ik kijk om de 10 min naar de waarden, het programma HWMonitor slaat het namelijk niet automatisch op.
TERW_DAN schreef op zondag 24 mei 2009 @ 15:54:
[...]
Ik zou overigens gewoon memtest86 pakken ipv een windows tooltje.
Zal ik zo direct doen.
CaptJackSparrow schreef op zondag 24 mei 2009 @ 16:00:
Al gekeken of er evt. iets relevants staat in de Windows logboeken?

8)
Ga ze nu zoeken... Mag het ff duren ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Whissie op 24-05-2009 16:06 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De hang en startproblemen nagekeken van Tweakers... Kwam mijn probleem niet naar voren.
De troubleshooter is dan ook geen verzameling van problemen, het is een guide die je kunt volgen om je probleem te achterhalen. Je hebt al eea gedaan, maar begin eens met vervangen van hardware en probeer op die manier te achterhalen welk onderdeel voor problemen zorgt.
Ik zou overigens gewoon memtest86 pakken ipv een windows tooltje.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Klinkt als een warmte probleem. Heeft de pc wel eens goed gedraaid? Zo ja, wat is er gewijzigd? Je zegt dat de temps goed zijn, maar wat zijn de waarden? En van je videokaart?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Al gekeken of er evt. iets relevants staat in de Windows logboeken?

8)

Verwijderd

Heb je toevallig op je toetsenbord een standby knop
waar je dan om de zoveel uur opkomt met je hand
bv dat ie vlakbij de esc zit ofzo.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:06

Umbrah

The Incredible MapMan

Het (video)geheugen kan mogelijk beschadigd zijn, niet erg, maar erg genoeg om 'vage' problemen te veroorzaken. Soms valt dit op te lossen door het geheugenvoltage wat te verhogen, maar wenselijk is dit natuurlijk niet. Memtest86 een tijd uitgebreid laten draaien (nachtje ofzo) kan uitsluitsel geven.

Verder kan dit ook een drivergerelateerd probleem zijn, dat net jij met je unieke hardware combinatie tegen een probleem aanhikt. Probeer één versie ouder/nieuwer; en zet dingen als VPU recovery/dynamisch overklokken uit. Vooral VPU recovery wil CRT schermen nog wel eens laten flippen, laat jij nou net zo'n ding hebben. Probeer eens een TFT te regelen en die aan te sluiten op DVI.
offtopic:
Dit is een mening, maareh: wtf @ high end machine en dan nog zo'n soekeloekel van een lichtbak op je bureau? Waarom iemand zichzelf zo marteld, ach, economische redenen heh :)

Dit klinkt namelijk misschien ook wel als VPU recovery die door het lint gaat

• Whissie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik weet dat dit een oud topic is, maar het probleem is pas begin deze maand opgelost.... :X

Ik kwam em weer tegen in mijn oude doos en wilde toch even de oplossing ertegenaan gooien.

Achteraf bleek de voeding bij "een" belasting van de videokaart een verkeerde spanning af te geven. "een" tussen aanhalingstekens omdat ik en ook de kenners niet weten bij hoeveel belasting de voeding de geest geeft.

Dus mocht iemand zoiets meemaken... check de voeding :)

Grtz, Erik/Whistler

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-02 16:55
Het grappige is dat ik dit zelfde probleem jaren en jaren geleden ook heb gehad met een Pentium 3 systeem (ja, zo oud al) en als ik dit dus eerder had gelezen ik je dus meteen had kunnen vertellen dat de voeding gewoon kapot is. Maar toch goed om te zien dat het uiteindelijk opgelost is.
Pagina: 1