Wederom ga ik proberen een nieuw topic te openen.
Hopende het dit keer wel juist gedaan te hebben
.
GEGEVENS:
- Antec 300
- M4A78 Pro
- Sapphire HD 4870 1 Gb Toxic
- Techsolo GTP-770Watt
- 750 Gb, Samsung HD753LJ, 7200RPM, Sata II, 32 Mb, SP F1
- Kingston HyperX 4096 Mb DDR2 800/PC 6400 Kit (2x 2048)
- AMD Phenom X4 920 2800Ghz
- Monitor: Compaq MV920 (een ietwat oudere....)
- Resolutie waar ik op game: 1280:1024
- De geheugenkit zit in slot A1 en B1
- Windows Vista Ultimate x64
PROBLEEM:
PC gaat hangen na een 3/4 uur gamen. CoD5 in dit geval. Moet ik zeggen dat de pc gisteren ook ging hangen na 1 1/2 uur internetspelletjes.... Met hangen bedoel ik dus dat de monitor uitgaat en de pc ergens nog blijft draaien. Alle LEDjes branden in de pc, voeding draait, videokaart (LEDjes) branden nog, ik hoor de harde schijf nog draaien... Het lijkt of alles het nog doet, behalve het beeld en geluid. Ik noem het zelf maar de "suspend" mode. Dit is wat er gebeurt.
WAT IK ZELF GEDAAN HEB:
Memory check van Windows; Geen probleem gevonden
Temperaturen check (HWMonitor); Geen abnormalen
De hang en startproblemen nagekeken van Tweakers... Kwam mijn probleem niet naar voren.
De bios een update gegeven; nu 1005(Meende ik) van Asus. De nieuwste
Alle waarden van Windows (Shutdown na 30 min ed) uitgezet.
OPLOSSING:
Geen idee....
Ik heb zelf 2 vermoedens op het moment, de geheugenkit zit niet goed en/of ik heb een veroudere monitor. Maar dan zou mijn geluid er niet mee moeten kappen lijkt me. Het lijkt eerlijk waar net alsof mijn pc in een soort Suspend mode gaat... Heel irri.
Het zou mooi zijn als er een program is die EN je geheugen na blijft kijken EN je temperaturen... EN! het opslaat na elke 10 sec oid... Het is knap lastig om telkens vanuit een game naar HWMonitor te gaan om te zien wat de temps zijn.
Iemand enig id? Komt het bekend voor?
Grtz, Whistler
(dit leek mij de beste topic aangezien het geen opstart probleem is..)
MOBO: 38
Video: 65
Dit zijn "ongeveer" waarden, juist omdat ik niet exact kan zien wat de waarden TIJDENS het hangen waren. Ik kijk om de 10 min naar de waarden, het programma HWMonitor slaat het namelijk niet automatisch op.
Hopende het dit keer wel juist gedaan te hebben
GEGEVENS:
- Antec 300
- M4A78 Pro
- Sapphire HD 4870 1 Gb Toxic
- Techsolo GTP-770Watt
- 750 Gb, Samsung HD753LJ, 7200RPM, Sata II, 32 Mb, SP F1
- Kingston HyperX 4096 Mb DDR2 800/PC 6400 Kit (2x 2048)
- AMD Phenom X4 920 2800Ghz
- Monitor: Compaq MV920 (een ietwat oudere....)
- Resolutie waar ik op game: 1280:1024
- De geheugenkit zit in slot A1 en B1
- Windows Vista Ultimate x64
PROBLEEM:
PC gaat hangen na een 3/4 uur gamen. CoD5 in dit geval. Moet ik zeggen dat de pc gisteren ook ging hangen na 1 1/2 uur internetspelletjes.... Met hangen bedoel ik dus dat de monitor uitgaat en de pc ergens nog blijft draaien. Alle LEDjes branden in de pc, voeding draait, videokaart (LEDjes) branden nog, ik hoor de harde schijf nog draaien... Het lijkt of alles het nog doet, behalve het beeld en geluid. Ik noem het zelf maar de "suspend" mode. Dit is wat er gebeurt.
WAT IK ZELF GEDAAN HEB:
Memory check van Windows; Geen probleem gevonden
Temperaturen check (HWMonitor); Geen abnormalen
De hang en startproblemen nagekeken van Tweakers... Kwam mijn probleem niet naar voren.
De bios een update gegeven; nu 1005(Meende ik) van Asus. De nieuwste
Alle waarden van Windows (Shutdown na 30 min ed) uitgezet.
OPLOSSING:
Geen idee....
Ik heb zelf 2 vermoedens op het moment, de geheugenkit zit niet goed en/of ik heb een veroudere monitor. Maar dan zou mijn geluid er niet mee moeten kappen lijkt me. Het lijkt eerlijk waar net alsof mijn pc in een soort Suspend mode gaat... Heel irri.
Het zou mooi zijn als er een program is die EN je geheugen na blijft kijken EN je temperaturen... EN! het opslaat na elke 10 sec oid... Het is knap lastig om telkens vanuit een game naar HWMonitor te gaan om te zien wat de temps zijn.
Iemand enig id? Komt het bekend voor?
Grtz, Whistler
(dit leek mij de beste topic aangezien het geen opstart probleem is..)
CPU: 42zonoskar schreef op zondag 24 mei 2009 @ 15:54:
Klinkt als een warmte probleem. Heeft de pc wel eens goed gedraaid? Zo ja, wat is er gewijzigd? Je zegt dat de temps goed zijn, maar wat zijn de waarden? En van je videokaart?
MOBO: 38
Video: 65
Dit zijn "ongeveer" waarden, juist omdat ik niet exact kan zien wat de waarden TIJDENS het hangen waren. Ik kijk om de 10 min naar de waarden, het programma HWMonitor slaat het namelijk niet automatisch op.
Zal ik zo direct doen.TERW_DAN schreef op zondag 24 mei 2009 @ 15:54:
[...]
Ik zou overigens gewoon memtest86 pakken ipv een windows tooltje.
Ga ze nu zoeken... Mag het ff durenCaptJackSparrow schreef op zondag 24 mei 2009 @ 16:00:
Al gekeken of er evt. iets relevants staat in de Windows logboeken?
[ Voor 28% gewijzigd door Whissie op 24-05-2009 16:06 ]