Dubbeltje op de eerste rang

Pagina: 1
Acties:
  • 402 views

• lfw
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik ben op het moment op zoek naar een nieuw systeem. het budget is rond de 500 euro. Ik ben ook van plan om er mee te gamen dus hij moet ook nog redelijk wat kunnen. ik heb nu het volgende zelf samengesteld, weten jullie misschien of dit een beetje een goede samenstelling is en of er misschien nog betere/verstandigere alternatieven zijn?

JBXVR2 Grafische kaart (PCIe) Asus EAH3650 Silent Magic
HD2A23 Processor AMD Phenom II X3 720
TQXAW5 Behuizing Antec New Solution NSK6580B
CEBL0J DVD-Brander LG GH-22NS30
GEEA57 Moederbord Asus M4N78 SE
A9AW33 Harddisks (IDE) Western Digital WD3200AVJB
A9BI18 Harddisks (SATA) Hitachi HDP725050GLA360
ICIE2M Geheugen Kingston ValueRAM 4 GB DDR2-800 Kit

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Waarom die twee harde schijven? Je kan beter wat meer investeren in een betere videokaart aangezien een HD3650 echt niet geschikt is om fatsoenlijk mee te gamen. Tenzij je alleen oude spellen speelt.

Verwijderd

Qua graka: ga voor een ATi HD4770. Da's een hele goeie (en goedkope):

reviews: AMD's HD 4770 getest: een 40nm-gpu aan het werk

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Als je dit budget hebt en wil gamen, zou ik toch even naar 2-de hands systemen/kaarten kijken. Hier op T.Net zijn horden mensen die alleen tevreden zijn met de allerlaatste apparatuur (met bijbehorende prestaties) en gooien dan hun oude spullen in de veiling.
Vaak kun je daar sneller spul krijgen voor minder geld.

Ik zou het maar eens even overwegen, zijn er nog zat spullen over die je wel nieuw kunt kopen, zodat je toch het "nieuwe" gevoel hebt.

/edit Heb je trouwens ook op de BBG gekeken?

[ Voor 5% gewijzigd door Pjerry op 23-05-2009 14:06 ]

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:17
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.