Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje van plan een nieuwe videokaart te gaan kopen :) Alleen weet ik nog niet welke...
Mijn huidige pc:

Pc: HP Pavilion a6370
AMD Phenom(tm) Quad-Core Processor 2.20 GHz
3,00 GB werkgeheugen
NVIDIA GeForce 8500 GT
Beeldscherm: HP w2007 Wide LCD Monitor 20 inch

Ik game hier ong. al een jaartje mee, gaat prima. Ik speel dagelijks games als Call Of Duty 1, COD2, COD4, COD5, BF2 en af en toe nog een andere game. Call Of Duty trekt mij het meeste, fps shooter + perks :P Omdat ik waarschijnlijk COD: Modern Wafare 2 (COD6) wil gaan kopen (november pas, maar toch ;) ) wil ik een nieuwe videokaart gaan kopen. Met COD games heb je wat fps nodig om te kunnen ownen :) FPS betekent in dit geval frames per second, FPS kan ook first-person-shooter betekenen. Met mijn NVIDIA 8500 kan ik COD5 aan op minimale graphics. Het zou ook natuurlijk wel leuk zijn om COD5 of COD4 in wat mooiere graphics normaal te kunnen spelen en wat meer FPS (frames per second) te hebben. En tot slot lijkt mij het ook leuk om een (veel eisende) game als GTA4 te kunnen spelen. Ik heb het al een keer geprobeerd maar dan stottert mijn beeld op minimale graphics. Ik hoop dat u een beetje weet wat voor videokaart ik het beste kan nemen op dit moment.

Mijn budget is maximaal € 300 . Het zou wel fijn zijn als ik wat geld over houd >:) . Ik weet dat mijn moederkaart een PCI Express x16 2.0 aansluiting heeft. Houdt hier rekening mee met kiezen van de nieuwe videokaart. Houdt ook rekening met mijn 20 inch beeldscherm.

Er is ook nog een andere kant: is mijn PC wel in staat tot een nieuwe videokaart? Is het misschien slimmer om een nieuwe PC te kopen? Heb ik bij een nieuwe videokaart misschien een nieuw component nodig?

Ik hoop dat u een antwoord op deze vragen kunt geven en dat u misschien een nieuwe, goede videokaart voor mij weet te vinden, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een h4850 van 117 euro euro is al voldoende, anders een 4870 van 228 euro ( zie bovenaan het topic)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Houdt hier rekening mee met kiezen van de nieuwe videokaart. Houdt ook rekening met mijn 20 inch beeldscherm.
Waarom houdt je er zelf niet rekening mee? :P
PCI-E 16x zijn vrijwel alle videokaarten, dus daar hoef je nauwelijks naar te kijken. Op je 20" scherm heb je een resolutie van 1680x1050, dus bekijk vooral benchmarks die op die resolutie gedaan zijn.

Dan even de t.net pricewatch erbij voor de prijzen en je weet welke je wilt :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien wat informatie over de voeding?
ik denk namelijk niet dat je voeding een veel betere videokaart aan kan.

(een 4870 1gb voor 230 lijkt me niet zo slim, een 4890 1gb kost namelijk ~25,- minder)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een HD 4770 is wel leuk. :)

Als je een betere wilt zou ik een hele andere PC nemen, want dan zit je waarschijnlijk met het probleem dat de voeding het niet meer aan kan. Of dat de CPU te langzaam wordt :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:22
Werd er niet een opmerking in het ATi nieuwsdiscussie topic geplaatst dat de HD4770 momenteel moeilijk verkrijgbaar is?

Maar goed, ik zou net als The Mask adviseren om voor een HD4770 te gaan. Het overgebleven geld zou ik sparen zodat je over een jaart ofzo een nieuw moederbord, processor, geheugen en voeding kunt kopen.

Mocht de HD4770 tegen die tijd niet meer voldoen dan kun je wel weer een betere kopen van het geld dat je krijgt door de verkoop van je huidige moederbord, processor, geheugen en voeding (en uiteraard de videokaart).

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
NitroX infinity schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:13:
Werd er niet een opmerking in het ATi nieuwsdiscussie topic geplaatst dat de HD4770 momenteel moeilijk verkrijgbaar is?
Hij is idd maar bij een paar winkels te krijgen, anderen hebben een levertijd van een paar weken. Maar het is de beste keuze imo, want deze videokaart bied het meeste waar voor zijn geld en je hoeft niet andere dingen te upgraden. :)

Als deze PC niet meer voldoet kan die altijd nog een hele nieuwe PC nemen en dan zou ik niet weer een HP nemen, want upgraden zit er daamee niet echt in. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:36:
[...]
Hij is idd maar bij een paar winkels te krijgen, anderen hebben een levertijd van een paar weken. Maar het is de beste keuze imo, want deze videokaart bied het meeste waar voor zijn geld en je hoeft niet andere dingen te upgraden. :)

Als deze PC niet meer voldoet kan die altijd nog een hele nieuwe PC nemen en dan zou ik niet weer een HP nemen, want upgraden zit er daamee niet echt in. ;)
Oké, ik begrijp wat jullie bedoelen. Mijn volgende pc ga ik zeker zelf samenstellen ;) Maar ik heb nog 2 vraagies: waarom zou ik speciaal voor de ATI HD4770 gaan? Zou ik hem echt moeten nemen omdat hij waar voor je geld is + ik niks hoef te upgrade aan mijn huidige pc? En hoelang kan ik met deze videokaart door denken jullie ( met games )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 18:22
Kort door de bocht; hij presteerd bijna net zo goed als een HD4850, is beter over te klokken, is goedkoper en verbruikt minder stroom.

Hoe lang je met een HD4770 kunt ligt eraan wat je er later mee wil doen. Je kunt het beste als je een nieuw systeem gaat kopen deze videokaart meenemen. Mocht ie in het nieuwe systeem toch niet voldoen kun je altijd een andere videokaart kopen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06-2023

SUD

En zowiezo, indien je één HD 4770 niet genoeg vind, kun je het alsnog in crossfire draaien en dan is die gelijk een één hd 4890 of zelfs beter indien overgeclocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb gister (30 mei) de Sapphire HD 4770 gekocht bij alternate in Ridderkerk. Alternate had hem nog in Nederland :) Klein doosje, met instructies, stekkers en natuurlijk de 4770 zelf :) Eerste keer dat ik een videokaart er zelf in bouw, lijkt moeilijk, maar dat is het niet. Oude drivers verwijderd, oude videokaart eruit gehaalt, nieuwe erin gezet, drivers instaleren en spelen maar! Meteen toen ik CoD4 ging spelen merkte ik dat de graphics automatisch omhaag waren gezet door het spel zelf. Precies de graphics die ik verwacht had, dus ik ben super blij en wil jullie hierbij nog even heeeeel erg bedanken !!!!

MVG,

Adriaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:07
Beste Adriaan,

Ik ben blij om te horen dat het product zogoed bevalt!
Echter is er waarschijlijk 1 ding waarmee je problemen kan krijgen. Namelijk dat je eerst een Nvidia kaart erin had zitten. Vaak is het slimmer om heel Windows opnieuw erop te zetten als je van Nvidia naar ATi gaat of andersom. De resten van de drivers willen soms nog weleens conflicten opleveren en dus de prestaties omlaag duwen.. Hou hier rekening mee!

Geluk voor jou dat ze er nog 1tje hadden liggen voor je ;)

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

@Superkurtje: hij heeft nu een werkende kaart en is blij en jij wilt dat hij nu weer zijn windows opnieuw gaat installeren? Ik zou zeggen gewoon genieten en over langere tijd als de pc weer wat volgestoft is de bezem erdoorheen halen met een reinstall. Have fun!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:07
@Cassius: Nee dat is niet mijn intentie, ik waarschuw heb daar alleen maar eventjes voor.. Tuurlijk heeft hij nu een werkende kaart en hoeft hij dat helemaal niet te doen hoor. Het gebeurt ook vaak zat dat het wel werkt. Ik wijs hem er alleen maar eventjes op, is dat zo erg?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit was sowieso een topic dat valt onder **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? dat er destijds even tussendoor geglipt is. Nu gaat het na anderhalve week ook nog eens off-topic. Tijd om het te grave te dragen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.