Laptop accu voor de 2de keer stuk.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:45
1.5 jaar geleden kocht ik een Asus laptop met 2 jaar garantie. Na precies 1 jaar ging mijn accu stuk, nieuwe accu van Asus gekregen . Na 6 maanden ging die nieuwe accu ook stuk, hier zat volgens Asus geen garantie meer op omdat Asus zelf maar 1 jaar garantie op een accu geeft.

Nu heb ik de desbetreffende winkel erover gemaild en die vertellen mij dat ze de fabrieksgarantie hanteren, en ik dus geen garantie meer heb op deze accu.

Ik ben hier eigenlijk wel een beetje pist over, omdat er in anderhalf jaar tijd 2 accu's stuk zijn gegaan, en er op de website duidelijk staat: 2 jaar Pick-up & return, maar volgens mij heb ik gewoon dikke vette pech.

Kan ik nog op 1 of andere manier toch nog garantie claimen?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je hebt niks te maken met de fabriek maar met de nederlandse wet !
(wat niet wil zeggen dat fabriekgarantie niet gunstiger kan uitvallen)

http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Garantie

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-06 16:17
Op een accu zit bijna altijd minder garantie dan op de laptop zelf. Hoe dit geregeld is in de Nederlandse wet weet ik niet, maar ik ben bang dat je weinig kans maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 16:25

Robtimus

me Robtimus no like you

De winkel heeft jou 2 jaar garantie gegeven op die laptop. Tenzij expliciet vermeld is dat de accu daar niet onder valt, heb je dus ook 2 jaar garantie op je accu. Dat betekent dat de winkel jou dus gewoon nog een half jaar lang garantie moet geven op je accu. Als ze dat zelf via Asus doen dan moeten zij de rekening van Asus betalen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dark.druicca
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-06 12:57
Miss een idee, maar moeilijk aan te tonen..
kan je niet aantonen dat je laptop kapot is en dat je als gevolg je batterij kapot maakt?

Het kan zijn dat je laptop de verkeerde voltages of dergelijk stuurt naar je batterij en zo je batterij een te hoge slijtage vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237153

volgens mij heb je op je nieuwe accu ook gewoon 1 jaar garantie. aangezien het een nieuw product is, heeft het niks met de garantie termijn van het oude product te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-06 21:10
Anoniem: 237153 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 22:40:
volgens mij heb je op je nieuwe accu ook gewoon 1 jaar garantie. aangezien het een nieuw product is, heeft het niks met de garantie termijn van het oude product te maken.
Is het niet raadzaam alleen te posten als het het zeker weet ?
Want volgens mij heb je echt niet wederom de volledige garantie van 1 jaar op een accu welke je defecte heeft vervangen :)

Daar heb je dus weinig aan, omdat we het beide niet zeker weten.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 21-05-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-06 17:24

JT

VETAK y0

Is raadzaam om te posten omdat het je een richting kan geven om in te zoeken ;)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:46
Meestal geld er een zekere "reparatie garantie" dus mocht je hetzelfde defect binnen bepaalde tijd hebben kan je gewoon terug gaan.
Echter weet ik niet hoe dit bij Asus geregeld is, en hoe lang deze periode is (zat er geen brief bij je reparatie formulier?)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

dat is bij raparaties meestal 3 maanden.
Je kunt echter dicussieren of het vervangen van een accu (een product imo) 'repareren' is.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
paQ schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 10:44:
dat is bij raparaties meestal 3 maanden.
Je kunt echter dicussieren of het vervangen van een accu (een product imo) 'repareren' is.
Al aangegaan met Asus, maar als bleek dat het probleem echt aan de accu ligt dan werd dat onderdeel na 1 jaar niet meer vergoed.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289377

Het lijkt mij dat het product onredelijk is (ervan uitgaande dat je er normaal mee bent omgegaan). In dat geval moet de verkopende partij zorgen voor een vervanging. Hij kan wel een bijbetaling vragen als het product veel qua waarde is verminderd (als naar 4 jaar blijkt dat je wasmachine onredelijk stuk gaat dan hoeven ze je geen nieuw exemplaar te geven bijv.). Je mag van een accu verwachten dat hij langer dan een jaar meegaat.

Ik zou hiermee dus terug gaan naar de winkelier. Als je een beetje rond klikt op de website die fish gaf, dan vindt je daar veel meer informatie over je rechten en plichten. Je kunt er ook een voorbeeld brief vinden welke je zou kunnen versturen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 289377 op 22-05-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Hmmz, ik heb de shop gemaild met het probleem, en ik krijg dit terug:

Beste,
Helaas hebben wij geen accu meer die in deze laptop past. Aangezien het model verouderd is. zoals ik kan zien heeft u het item direct van Asus ontvangen.Voor garantie dient u dan ook bij hen te zijn. Helaas kunnen wij hier voor niks doen op dit moment. Excuses voor het ongemak. Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,

Dit wordt nog lastig :P

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 16:25

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik zou terug mailen dat jij met hen een contract hebt, niet met Asus. Dat zij desnoods maar met Asus contact opnemen om alles te regelen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hoyden schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 22:43:
Want volgens mij heb je echt niet wederom de volledige garantie
van 1 jaar op een accu welke je defecte heeft vervangen :)
Als Asus standaard 1 jaar garantie op batterijen levert, heeft de nieuwe batterij dat natuurlijk ook :Y
Zelf heb ik 'n ander merk laptop, dingen kapot, hardware vervangen, ook gewoon weer 2 jaar garantie op ;)

Zou 'n stunt zijn als je 1 jaar garantie hebt, je accu na 11 maanden kapot gaat en je op je nieuwe nog 1 maand garantie zou hebben >:)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 14:03
In de asus garantie papieren van mijn asus laptop staat dat de accu niet onder de standaard garantie valt.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
CLB schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 19:15:
[...]

Als Asus standaard 1 jaar garantie op batterijen levert, heeft de nieuwe batterij dat natuurlijk ook :Y
Zelf heb ik 'n ander merk laptop, dingen kapot, hardware vervangen, ook gewoon weer 2 jaar garantie op ;)

Zou 'n stunt zijn als je 1 jaar garantie hebt, je accu na 11 maanden kapot gaat en je op je nieuwe nog 1 maand garantie zou hebben >:)
Ik heb Asus gisteren nog gebeld, en deze vertelde mij dat een accu maar 1 jaar garantie heeft en dat een nieuwe accu niet opnieuw 1 jaar garantie krijgt.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Strider schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 19:19:
Ik heb Asus gisteren nog gebeld, en deze vertelde mij dat een accu maar 1 jaar garantie heeft
en dat een nieuwe accu niet opnieuw 1 jaar garantie krijgt.
Zoiets heb ik nog nooit gehoord zeg! Geven ze waarschijnlijk gewoon refurbished muk terug 8)7

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
CLB schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 19:29:
[...]

Zoiets heb ik nog nooit gehoord zeg! Geven ze waarschijnlijk gewoon refurbished muk terug 8)7
Zo heel vreemd is dat toch niet ?
Op de bon die ik destijds bij de nieuwe accu kreeg stond ook helemaal niets vermeld van een eventuele garantie.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289377

Dan nog heb je recht op een goed product. Dat is hier duidelijk niet het geval. Verder hoef je zelf geen contact meer te zoeken met ASUS. Je hebt je laptop in een winkel gekochten, en zij moeten dan ook de garantie regelen. Als dit hun geld kost dan is dat hun probleem, heb jij niks mee van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Anoniem: 289377 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 20:03:
Dan nog heb je recht op een goed product. Dat is hier duidelijk niet het geval. Verder hoef je zelf geen contact meer te zoeken met ASUS. Je hebt je laptop in een winkel gekochten, en zij moeten dan ook de garantie regelen. Als dit hun geld kost dan is dat hun probleem, heb jij niks mee van doen.
Leg dat een winkel als 4launch maar eens uit ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Laatst online: 13:28
Sowieso is een jaar garantie op een accu al vrij veel. Het is en blijft een verbruiksartikel waar veel fabrikanten maar een half jaar garantie op geven.
Een half jaar economische levensduur op een accu is overigens gangbaar, wat ook is goedgekeurd door de consumentenauthoriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Strider schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 19:40:
Zo heel vreemd is dat toch niet ?
Zo vreemd is dat niet? Dus jij vind 't gewoon dat je refurbished troep terugkrijgt? Lekkere gedachtengang :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-06 21:10
CLB schreef op zondag 24 mei 2009 @ 21:15:
[...]

Zo vreemd is dat niet? Dus jij vind 't gewoon dat je refurbished troep terugkrijgt? Lekkere gedachtengang :?
Op zijn vervangende accu heeft 'ie echt geen 1 jaar garantie hoor.
Ik denk toch echt dat je een nieuwe accu zult moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
mad-dog schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:39:
Sowieso is een jaar garantie op een accu al vrij veel. Het is en blijft een verbruiksartikel waar veel fabrikanten maar een half jaar garantie op geven.
Een half jaar economische levensduur op een accu is overigens gangbaar, wat ook is goedgekeurd door de consumentenauthoriteit.
Een half jaar, kom op zeg 8)7

Dat een accu minder lang mee gaat oké!, maar dat een accu stuk gaat in zo'n korte tijd, no way dat de consumentenauthoriteit zoiets goedkeurt.

Maar goed, ik mag een RMA bij 4launch indienen, ben benieuwt wat eruit komt :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Laatst online: 13:28
Toch wel. De folder kopen en garantie van Paradigit is goedgekeurd door de Consumentenauthoriteit, waar op verbruiksgoederen toch echt een economische levensduur geldt van 6 maanden.
Pagina: 1