Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop accu voor de 2de keer stuk.

Pagina: 1
Acties:

• Strider
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18-08 19:01
1.5 jaar geleden kocht ik een Asus laptop met 2 jaar garantie. Na precies 1 jaar ging mijn accu stuk, nieuwe accu van Asus gekregen . Na 6 maanden ging die nieuwe accu ook stuk, hier zat volgens Asus geen garantie meer op omdat Asus zelf maar 1 jaar garantie op een accu geeft.

Nu heb ik de desbetreffende winkel erover gemaild en die vertellen mij dat ze de fabrieksgarantie hanteren, en ik dus geen garantie meer heb op deze accu.

Ik ben hier eigenlijk wel een beetje pist over, omdat er in anderhalf jaar tijd 2 accu's stuk zijn gegaan, en er op de website duidelijk staat: 2 jaar Pick-up & return, maar volgens mij heb ik gewoon dikke vette pech.

Kan ik nog op 1 of andere manier toch nog garantie claimen?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
quote:
paQ schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 10:44:
dat is bij raparaties meestal 3 maanden.
Je kunt echter dicussieren of het vervangen van een accu (een product imo) 'repareren' is.
Al aangegaan met Asus, maar als bleek dat het probleem echt aan de accu ligt dan werd dat onderdeel na 1 jaar niet meer vergoed.

BlaBlaBla

• Strider
Hmmz, ik heb de shop gemaild met het probleem, en ik krijg dit terug:

Beste,
Helaas hebben wij geen accu meer die in deze laptop past. Aangezien het model verouderd is. zoals ik kan zien heeft u het item direct van Asus ontvangen.Voor garantie dient u dan ook bij hen te zijn. Helaas kunnen wij hier voor niks doen op dit moment. Excuses voor het ongemak. Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,

Dit wordt nog lastig :P

BlaBlaBla

• Strider
quote:
CLB schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 19:15:
[...]

Als Asus standaard 1 jaar garantie op batterijen levert, heeft de nieuwe batterij dat natuurlijk ook :Y
Zelf heb ik 'n ander merk laptop, dingen kapot, hardware vervangen, ook gewoon weer 2 jaar garantie op ;)

Zou 'n stunt zijn als je 1 jaar garantie hebt, je accu na 11 maanden kapot gaat en je op je nieuwe nog 1 maand garantie zou hebben >:)
Ik heb Asus gisteren nog gebeld, en deze vertelde mij dat een accu maar 1 jaar garantie heeft en dat een nieuwe accu niet opnieuw 1 jaar garantie krijgt.

BlaBlaBla

• Strider
quote:
CLB schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 19:29:
[...]

Zoiets heb ik nog nooit gehoord zeg! Geven ze waarschijnlijk gewoon refurbished muk terug 8)7
Zo heel vreemd is dat toch niet ?
Op de bon die ik destijds bij de nieuwe accu kreeg stond ook helemaal niets vermeld van een eventuele garantie.

BlaBlaBla

• Strider
quote:
Kamose schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 20:03:
Dan nog heb je recht op een goed product. Dat is hier duidelijk niet het geval. Verder hoef je zelf geen contact meer te zoeken met ASUS. Je hebt je laptop in een winkel gekochten, en zij moeten dan ook de garantie regelen. Als dit hun geld kost dan is dat hun probleem, heb jij niks mee van doen.
Leg dat een winkel als 4launch maar eens uit ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
quote:
mad-dog schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:39:
Sowieso is een jaar garantie op een accu al vrij veel. Het is en blijft een verbruiksartikel waar veel fabrikanten maar een half jaar garantie op geven.
Een half jaar economische levensduur op een accu is overigens gangbaar, wat ook is goedgekeurd door de consumentenauthoriteit.
Een half jaar, kom op zeg 8)7

Dat een accu minder lang mee gaat oké!, maar dat een accu stuk gaat in zo'n korte tijd, no way dat de consumentenauthoriteit zoiets goedkeurt.

Maar goed, ik mag een RMA bij 4launch indienen, ben benieuwt wat eruit komt :)

BlaBlaBla

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Laptops

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True