Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, :)

Sinds een week heb ik m'n gloednieuwe Game-PC in huis. Hij draait op een Phenom II X4 955.

Maar ik heb wat vraagtekens bij de snelheid van de processor. Elke core hoort namelijk met een snelheid van 3200 Mhz te werken, maar met CPU-Z zie ik dat elke core maar op 800 Mhz draait. En ook is het Voltage hoger bij die van tweakers (links), verder merk ik op dat de multiplier bij hen op x16.0 staat en bij mij op x4.0. Zie hieronder mijn CPU-Z weergave en dat van tweakers.net, die ze onlangs gepupliceerd hebben.

Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/2451/cpuvraagteken2.png
By jipstam at 2009-05-21

Zou iemand mij dit kunnen verklaren en/of kunnen helpen hiermee?

Jip Stam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 09:27
Je hebt waarschijnlijk cool and quiet aanstaan.

Deze optie zorgt ervoor dat je pc zichzelf terugklokt wanneer die niets staat te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door FulmeN op 21-05-2009 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja bedankt, had ik nog niet aan gedacht! ;) Ik heb het FAQ gelezen, maar hoe kan ik deze modus uitzetten?

Jip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 18:21:
[...]

Ja bedankt, had ik nog niet aan gedacht! ;) Ik heb het FAQ gelezen, maar hoe kan ik deze modus uitzetten?

Jip
Hoe? Heel simpel via de optie in het bios.
De vraag vanaf hier is vervolgens: Waarom zou je dat willen doen? De processor gaat op full speed lopen wanneer het nodig is en bespaart stroom wanneer hij niets te doen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 18:21:
[...]

Jip
Waarom zou je dat willen ?

Als je meer rekenkracht nodig hebt schakelt de proc weer terug naar 3200mhz. Dit scheelt alleen maar energie.

Als je niet merkt dat onder belasting de proc weer terug gaat naar 3200mhz dan denk ik dat je moederbord een bios flash nodig heeft. (om de 45nm procs te ondersteunen).

Dus draai even een programma dat je cpu zwaar belast (superpi ofzo..) en check dan je core speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dahakon schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 18:24:
[...]

Hoe? Heel simpel via de optie in het bios.
De vraag vanaf hier is vervolgens: Waarom zou je dat willen doen? De processor gaat op full speed lopen wanneer het nodig is en bespaart stroom wanneer hij niets te doen heeft.
Inderdaad, ik heb 'm helemaal door. Dank jullie wel :> Het is inderdaad gewoon beter om 'm op deze stand te laten staan, maar ik was gewoon bezorgd over m'n processor. :P En nu weet ik ook meteen wat ik moet doen wil ik 'm toch uitzetten. Bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
Je kan ook AMD Overdrive van game.amd.com downloaden. Naast overclocken kun je daar je hele CPU zo ongeveer instellen. Dus de multiplier instellen zoals jij hem wil op het moment dat jij het wil zonder reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Let op, de oorzaak van dit "probleem" hoeft niet bij Cool'n'Quiet te liggen. Toen ik (en vele anderen) mijn Phenom II 955 geïnstalleerd had werkte deze standaard op 800MHz, en zelf onder load wou die niet sneller werken. Cool'n'Quiet uitzetten hielp ook niet. De enige oplossing was de bios van het moederbord updaten naar de laatste versie. Welk moederbord heb je?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hacku schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:39:
Let op, de oorzaak van dit "probleem" hoeft niet bij Cool'n'Quiet te liggen. Toen ik (en vele anderen) mijn Phenom II 955 geïnstalleerd had werkte deze standaard op 800MHz, en zelf onder load wou die niet sneller werken. Cool'n'Quiet uitzetten hielp ook niet. De enige oplossing was de bios van het moederbord updaten naar de laatste versie. Welk moederbord heb je?
Ik heb de Gigabyte MA790XT-UD4P Socket AM3... ja ik gekeken in BIOS, maar er stond niks van Cool 'n Quiet bij, dus dan denk ik dat ik de multiplier dan maar op x16.0 moet zetten (ook in BIOS), maar dat durfde ik niet aan, want ik heb gewoon een standaard AMD cooler erop zitten. Dus wat zou je me dan aanraden Hacko.

En ik heb ook AMD overdrive geïnstalleerd, maar weet niet waar ik de multiplier dan moet instellen, GENETX? Maar met mijn standaard bijgeleverde AMD cooler kan ik de multiplier dus wel op x16.0 zetten, toch?

Jip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Als je de multiplier op 16x instelt zal je pc niet meer opstarten. Je moet de bios updaten. Dat probleem had ik dus ook. Google maar even op dit probleem, er zijn nog mensen die dit voorhebben met een Gigabyte moederbord.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hacku schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 20:31:
Als je de multiplier op 16x instelt zal je pc niet meer opstarten. Je moet de bios updaten. Dat probleem had ik dus ook. Google maar even op dit probleem, er zijn nog mensen die dit voorhebben met een Gigabyte moederbord.
Bedankt!

Ik heb de update gedownload maar weet niet wat ik met de inhoud aan moet:

- FLAHSPI
- autoexec
- M79XTUD4.F4a

Ik heb vooral op Engelstalige forums geprobeerd eruit te halen wat ik ermee mee moet maar wordt er niet veel wijzer van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Op een bootable USB stick zetten. En dan even in de handleiding van je moederbord kijken hoe je vanaf de stick kan updaten :) Als dat niet lukt kan je het Gigabyte tootlje op de cd installeren en vanuit Windows flashen (zo heb ik het gedaan, USB stick hier werd niet herkend).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Volgens mij kun je ook gewoon een normale USB stick nemen en daar M79XTUD4.F4a op zetten en dan het bios update programmatje (Qflash) laden zit ook ergens in je bios. Dat is de simpelste en veiligste manier imo. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 20:59:
[...]

Bedankt!

Ik heb de update gedownload maar weet niet wat ik met de inhoud aan moet:

- FLAHSPI
- autoexec
- M79XTUD4.F4a

Ik heb vooral op Engelstalige forums geprobeerd eruit te halen wat ik ermee mee moet maar wordt er niet veel wijzer van....
Pak dan even de handleiding erbij, daar staat exact uitgelegd hoe je de bios kunt updaten. Daarbij staat het ook netjes in de POSTmessage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor jullie reacties, ik heb alleen nog steeds een probleem met 't updaten.
Ik heb de aanwijzingen in de handleiding gelezen en begrijp daar uit dat je dus gewoon ook op een Flash kaartje kunt zetten, en dan deze in de Q-flash kunt selecteren, maar er staat ook dat ik de file gewoon vanaf m'n harddrive kan laten lezen. Maar waarom staat in Q-flash zowel mijn SD-kaart én m'n harddisk er niet bij, alleen maar een Floppy A, die ik toch niet heb...

Alvast super bedankt hoor ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hdd moet wel FAT of FAT32 geformatteerd zijn. NTFS herkent Q-flash volgens mij niet.
En je moet zorgen dat vanaf dat je opstart je de USBdrive erin hebt zitten. En uiteraard moet ook die FAT of FAT32 zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door TERW_DAN op 21-05-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 22:08:
Je hdd moet wel FAT of FAT32 geformatteerd zijn. NTFS herkent Q-flash volgens mij niet.
En je moet zorgen dat vanaf dat je opstart je de USBdrive erin hebt zitten. En uiteraard moet ook die FAT of FAT32 zijn.
Beste mensen, bedankt!!! Het is gelukt, ik moest gewoon mijn eeuwenoude MP3-speler als USB-stick gebruiken, en het is helemaal gelukt, hij zoeft lekker op 3,2 Ghz nu!! :P Nogmaals hartelijk bedankt! Wat mij betreft 'topic closed'! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Ok, ik zit met precies hetzelfde probleem, echter het hele bios updaten wordt ik niet wijs uit.

Ik heb een Foxconn A7DA-S en mijn AMD X4 955 loopt ook op 800MHz, screen:
Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/6909/cpuzk.jpg
(OS = Windows 7 RC Utlimate, build 7100 volledig geupdate)

Mij is ook geadviseerd om te updaten, maar daar zit het probleem. Ik krijg het niet voor elkaar en wil niet mijn 1 dag oude mobo verknallen. Hier is de update denk ik die het moet fixen denk ik:
BIOS File: A7DA/A7DA-S - Fixed that AM3 CPU cant adjust Multiplier issue. 81BF1P08 - 847KB - 3/7/2009
(Hier te vinden: http://global.foxconnchannel.com/support/downloads.aspx)

Mijn huidige bios datum (volgens het auto-update bios tool) is 3/3/2009. Dus hier bovenstaande zou de fix moeten zijn. Nu een bootable USB maken lukt mij niet want het vinkje "Create an MS-Dos startup disk" kan ik niet aanvinken als ik mijn USB format.

Hiervoor wordt dit tooltje gesugereerd: HP Format Tool. Hiermee lukt het mij niet want ik weet niet waar de DOS files staan die je nodig hebt als je een DOS opstart USB wil maken.

Ik kan in de handleiding ook niks vinden hoe je via een USB moet booten. USB komt ook niet voor in de bios bij de optie boot order. Als ik USB voor mijn HD zet in als HD drive dan krijg ik het bericht: No OS found (wel in andere woorden trouwens). Ook kan ik in de bios zelf geen opties vinden voor updaten.
Het enige over updaten wat ik kan vinden is de Auto Update tool (FOX Live Update) maar mensen raden mij die tool af en die tool zegt toch al dat mijn bios up 2 date is!

Dus wat doe ik fout, zie ik over het hoofd, want ik heb eigenlijk geen zin om terug naar Azerty te moeten zodat zei dit waarschijnlijk kleine handeling doen, bovendien kan ik de komende 5 dagen niet naar Azerty toe en wil ik graag gaan gamen waarvoor de PC gekocht is. :)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Dreanor schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:24:
Ok, ik zit met precies hetzelfde probleem, echter het hele bios updaten wordt ik niet wijs uit.
Cool & Quit in de bios staat aan, draai maar eens een spel of programma en kijk naar cpu-z....

Ik moet idd leren lezen.. 8)7 :P

[ Voor 6% gewijzigd door Humma Kavula op 14-08-2009 17:46 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Dreanor schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:24:

Ik heb een Foxconn A7DA-S en mijn AMD X4 955 loopt ook op 800MHz, screen:
[afbeelding]
(OS = Windows 7 RC Utlimate, build 7100 volledig geupdate)

Mij is ook geadviseerd om te updaten, maar daar zit het probleem. Ik krijg het niet voor elkaar en wil niet mijn 1 dag oude mobo verknallen. Hier is de update denk ik die het moet fixen denk ik:
BIOS File: A7DA/A7DA-S - Fixed that AM3 CPU cant adjust Multiplier issue. 81BF1P08 - 847KB - 3/7/2009
(Hier te vinden: http://global.foxconnchannel.com/support/downloads.aspx)

Mijn huidige bios datum (volgens het auto-update bios tool) is 3/3/2009. Dus hier bovenstaande zou de fix moeten zijn. Nu een bootable USB maken lukt mij niet want het vinkje "Create an MS-Dos startup disk" kan ik niet aanvinken als ik mijn USB format.

Hiervoor wordt dit tooltje gesugereerd: HP Format Tool. Hiermee lukt het mij niet want ik weet niet waar de DOS files staan die je nodig hebt als je een DOS opstart USB wil maken.

Ik kan in de handleiding ook niks vinden hoe je via een USB moet booten. USB komt ook niet voor in de bios bij de optie boot order. Als ik USB voor mijn HD zet in als HD drive dan krijg ik het bericht: No OS found (wel in andere woorden trouwens). Ook kan ik in de bios zelf geen opties vinden voor updaten.
Het enige over updaten wat ik kan vinden is de Auto Update tool (FOX Live Update) maar mensen raden mij die tool af en die tool zegt toch al dat mijn bios up 2 date is!

Dus wat doe ik fout, zie ik over het hoofd, want ik heb eigenlijk geen zin om terug naar Azerty te moeten zodat zei dit waarschijnlijk kleine handeling doen, bovendien kan ik de komende 5 dagen niet naar Azerty toe en wil ik graag gaan gamen waarvoor de PC gekocht is. :)
bij die hp tool moet je eerst een floppy formatteren met systeembestanden erop , dus format a:/s
daarna flop erin en in die hp tool verwijzen naar je flop voor je boot files.

andere optie is om een cd-r te pakken en daar een iso op te zetten met de biosfile erop.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Humma Kavula schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:29:
[...]

Cool & Quit in de bios staat aan, draai maar eens een spel of programma en kijk naar cpu-z....
Nee, lees het anders eerst even. ;)

Je kunt trouwens ook gewoon in het bios je multiplier op 16 zetten in plaats van AUTO dat moet ook werken.

Dit bios moet sowieso werken voor jouw moederbord.

Als je nog niet weet hoe je het bios moet flashen moet je het zeggen, maar het duurt altijd even om al die programma's bij elkaar te zoeken. Dus ik doe het liever niet voor niks. ;)

[ Voor 49% gewijzigd door -The_Mask- op 14-08-2009 17:44 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik ga niet flashen, ben veel te bang dat ik het verkloot. Ik ga we terug naar Azerty over een dag of 5 en dan mogen zij het lekker updaten!

Ik heb net in de bios ff handmatig de multiplier op 16 gezet. Nu staat de processor wel op 3.2Ghz volgens het Foxconn programma, maar volgens CPU-Z staat hij nog steeds op 800Mhz. VAAG?

Bovendien loopt Assassin's Creed traager dan een diavoorstelling en ook trager als mijn oude PC. Dus dat is niet de oplossing zoals iemand in een ander topic voorstelde. De Core Volt blijft dan ook gelijk!

En als ik nu mijn virusscanners en alles uit zet en via Fox LiveUpdate de nieuwste bios bestand selecteer? Is dat save genoeg om het te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
er kan niks fout gaan met flashen in dos, je kan beter de moeite nemen de dos tools bij elkaar te zoeken dan via windows.. dos is altijd beter!

doe gewoon even wat ik je in mijn vorige reply uitlegde.

boot van die usb, start het flash programma, flash die nieuwe bios erover, reboot, even optimized defaults loaden, reboot, bios in, jouw persoonlijke instellingen erin zetten en doorstarten.

kun je tenminste lekker van het weekend van je nieuw pc genieten!

die cpu z uilezing zal waarschijnlijk kloppen, zeker aan je prestaties tre zien, hij draait dus nog steeds op 800 MHz

[ Voor 11% gewijzigd door nedernakker op 14-08-2009 20:16 ]

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dreanor schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:11:
En als ik nu mijn virusscanners en alles uit zet en via Fox LiveUpdate de nieuwste bios bestand selecteer? Is dat save genoeg om het te proberen?
Als je maar alles uitzet en weet waar mee je bezig bent moet het kunnen, is vooral niet aan te raden voor mensen die er geen verstand van hebben en het gedoen in een niet eens stabiele Windows installatie waar dus de PC crashed tijdens het flashen en het dan :w mobo kan zijn. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [object Object]
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 12:25
Hacku schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:39:
Toen ik (en vele anderen) mijn Phenom II 955 geïnstalleerd had werkte deze standaard op 800MHz, en zelf onder load wou die niet sneller werken. Cool'n'Quiet uitzetten hielp ook niet. De enige oplossing was de bios van het moederbord updaten naar de laatste versie. Welk moederbord heb je?
Hierbij bevestig ik dat dat zo is. Alleen gaf bij mij het moederbord van Gigabyte 'slechts' 1.61GHz aan. ('t Is altijd meer dan 800MHz maar toch :P)

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Hey ik had nog ff een kort vraagje:
Ik heb mijn systeemkast terug naar Azerty bracht om de bios te laten updaten, gezien dit gewoon garantie werk is en ik bang ben het zelf fout te doen. ;) Nu krijg ik een mailtje terug dat hij geupdate is, maar ...
Ten eerst staat de processor niet op de CPU supportlist, ook niet met de nieuwste BIOS die wij voor u in het moederbord hebben geflashed.

Hierdoor geeft de BIOS aan dat de processor maar op 800mhz draait.

Daarin tegen geven onze test programma’s wel aan dat de processor op 3200mhz draait.

Wij denken dat het een bug is echter willen wij het verder testen.
Ze willen ook mijn windows paswoord, maar die krijgen ze niet (dom, ik weet het, ik had hem eraf moeten halen 8)7 ).

Echter ik denk dat het nu gewoon Cool'nQuiet is wat de processor terug doet clocken in de bios naar 800Mhz en omhoog clockt naar 3200Mhz voor de testprogramma's.

Mijn vraag is, denken jullie dit ook? :)

ps. mijn mobo is Foxconn A7DA-S en mijn processor is AMD Phenom II X4 955. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Hebben ze daar geen Hirens boot cd ofzo? :P

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als er nog meer mensen langskomen hier, eventjes bijdehand doen: bij deze problemen is het toch wel handig om even na te gaan of het niet toch cool and quiet is door even een zwaar proces te runnen en te kijken of ie niet gewoon naar 3200 springt. Dan is het probleem wat sneller opgelost :P.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dreanor schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:22:
ps. mijn mobo is Foxconn A7DA-S en mijn processor is AMD Phenom II X4 955. Bedankt.
Nee is bekend probleem met dat mobo, goede bios zweeft hier wel ergens op GoT rond.
/me Zoekt even. :Y)

Edit: Hier is die al, deze moet werken. :)
He vrek had hem al eerder gepost in dit topic. _O-

En als ze niet eens je wachtwoord uit je Win install kunnen fietsen dan moet ik gewoon :'( , dat is wel zo simpel. :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door -The_Mask- op 25-08-2009 19:44 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

-The_Mask- schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:35:
[...]

Nee is bekend probleem met dat mobo, goede bios zweeft hier wel ergens op GoT rond.
/me Zoekt even. :Y)

Edit: Hier is die al, deze moet werken. :)
He vrek had hem al eerder gepost in dit topic. _O-

En als ze niet eens je wachtwoord uit je Win install kunnen fietsen dan moet ik gewoon :'( , dat is wel zo simpel. :Y)
Ok, mag ik vragen waarom je dan dit mobo adviseerde voor deze processor in de BBG topic? :o

Jij zegt dus dat de laatste update van Foxconn niet helpt om het probleem op te lossen of lees ik je bericht nu verkeerd? Gezien ze mij dus mailde dat ze de laatste update van de bios geflashed hadden maar nog in de bios zagen dat de processor op 800Mhz loopt maar wel op 3200Mhz loopt in hun test programma's (welke dat ook mag zijn).

edit:
Om het even duidelijker te vragen:
Is het een bekent probleem dat zelfs met de meest geupdate versie van de bios dan de processor nog steeds op 800Mhz MAX blijft lopen

of

is het een bekent probleem dat dit mobo+processor met standaard bios MAX op 800Mhz loopt?

Daarom dacht ik nu dat het dus goed is en het Cool'nQuiet is dat de processor in de bios terugclockt en in hun testprogramma's naar 3200Mhz clockt. Dus mijn vraag was of ik goed zat met de hier bovenstaande gedachte, een geflasde bios + Cool'nQuiet geven die waardes (800 in bios, 3200 in testprog).
bwerg schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:06:
Als er nog meer mensen langskomen hier, eventjes bijdehand doen: bij deze problemen is het toch wel handig om even na te gaan of het niet toch cool and quiet is door even een zwaar proces te runnen en te kijken of ie niet gewoon naar 3200 springt. Dan is het probleem wat sneller opgelost :P.
Lees even mijn bericht goed door en ook de vorige posts voordat je bijdehand gaat doen! :P :+ Ik weet dat het cool'nquiet kan zijn, echter ik kon assassin's creed spelen op zeeer lage frames voor de biosupdate. Dus het was niet Cool'nQuiet, nu beweert het bedrijf alles geupdate te hebben, maar ze hadden nog wat vragen wat ze verder wouden onderzoeken. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Dreanor op 25-08-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dreanor schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:03:
[...]

Ok, mag ik vragen waarom je dan dit mobo adviseerde voor deze processor in de BBG topic? :o
Als ik alles van te voren wist. ;)
Daarnaast is het maar imo maar een klein iets, enige wat je moet doen is een bios flashen.
Jij zegt dus dat de laatste update van Foxconn niet helpt om het probleem op te lossen of lees ik je bericht nu verkeerd?
Volgens mij was het wel met het laatste bios opgelost trouwens, maar met het bios wat ik gaf moet het zeker opgelost zijn.
Staat BTW ook op de Foxconn site dat het met het laaste bios opgelost moet zijn:
Fixed that AM3 CPU cant adjust Muliplier issue

[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 25-08-2009 21:17 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

edit: er waren al meer pagina's :(

[ Voor 94% gewijzigd door Edmin op 25-08-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

-The_Mask- schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:16:
[...]

Als ik alles van te voren wist. ;)
Daarnaast is het maar imo maar een klein iets, enige wat je moet doen is een bios flashen.

[...]
Volgens mij was het wel met het laatste bios opgelost trouwens, maar met het bios wat ik gaf moet het zeker opgelost zijn.
Staat BTW ook op de Foxconn site dat het met het laaste bios opgelost moet zijn:
[...]
Ja precies. En niet iedereen kan een bios updaten. ;)

Ja, klopt en ik neem aan dat Azerty die bios van de website gebruikt heeft. Ik heb ze al een mailtje met nieuwe informatie gestuurd (bios 81BF1D27) en daarvoor al een mailtje dat ik denk dat het nu gewoon Cool'n Quiet is dat zijn werk doet.

Een ander vraagje, als ze alleen de laatste (die de multiplier fixed) geinstalleerd hebben moeten ze niet eerst de update flashen die AM3 CPU support fixed of mogelijk maakt of zit dat gewoon in de laatste update sowieso (hiermee blijkt dat ik totaal geen verstand van bios flashen/updaten heb).
(Bios 81BF1P06 - Update code for support AM3 CPU en daarna bios 81BF1P08 - Fixed that AM3 CPU cant adjust Multiplier issue?)

En ook bedankt voor alle hulp trouwens, ik wil je niet de indruk geven dat ik je een }) vind, je hulp wordt ontzettend gewaardeerd ik heb gewoon geen verstand van deze zaken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee, je hoeft niet eerst één bios te doen en dan een andere daarna.
Bij een bios update wordt het hele bios leeg gefietst en daarna wordt er een nieuw bios in geflasht die alle info al bezit van de vorige biossen en verbeteringen daaraan. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 07:59
Ondertussen ben ik eens aan het spelen geweest met de CPU. Heb multiplier ook op 4.0X gezet, en draai nu op 798.2 MHz.

Screenie:
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/1zccrxz.png

[ Voor 16% gewijzigd door Manuel op 25-08-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Haha inderdaad :p
Heb alleen me multiplier naar beneden gehaalt, niets veranderd aan volt settings, binnenkort eens kijken of ik hem boven de 4,6GHz kan klokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Weet niet wat voor koeling je hebt, maar verwacht niet dat het op lucht zal gaan. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dreanor schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:03:
Lees even mijn bericht goed door en ook de vorige posts voordat je bijdehand gaat doen! :P :+ Ik weet dat het cool'nquiet kan zijn, echter ik kon assassin's creed spelen op zeeer lage frames voor de biosupdate. Dus het was niet Cool'nQuiet, nu beweert het bedrijf alles geupdate te hebben, maar ze hadden nog wat vragen wat ze verder wouden onderzoeken. ;)
Nee, ik heb het ook niet over jouw geval, maar er kwamen ineens meerdere mensen opduiken. Waarvan er ééntje al zijn bord naar azerty had gestuurd zonder te checken of het niet Cool'nQuiet was. Vandaar tegen alle mensen die hetzelfde probleem hebben: check dat eerst effe. :)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ondersteund je moederbord geen variant op easy flash.
Je zet je BIN bestandje op een usb stick, gaat in je bios en start EZ/easy hoe het in jouw bios ook heet scherm en hij update je bios vanuit je bios.
Dit is naar mijn idee de meeste veilige omgeving mbt stabiliteit en kans op fouten zijn hierdoor nihil.

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
-The_Mask- schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:11:
Weet niet wat voor koeling je hebt, maar verwacht niet dat het op lucht zal gaan. ;)
Inderdaad, heb het wel eens geprobeerd, kwam niet verder dan 3,7GHz luchtgekoelt. Binnenkort toch maar eens kijken naar waterkoeling / tijdelijke stikstof koeling.

Heb namelijk vaak hier al wel overclockjes gezien van over de 6GHz wat sommige processors betreft en ben eens benieuwd of het ook voor een 'niet specialist' te halen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Godsgloeiende gloeiende, :'(

ik heb een leuke mail ontvangen over dit probleem. Voor de duidelijkheid/volledigheid ik heb mijn systeemkast terug naar Azerty gebracht om de bios te laten updaten voor het processor probleem. Gezien dat gewoon garantiewerk is en ik er zelf niet zo veel verstand van heb. ;)

Mijn mobo is Foxconn A7DA-S en mijn processor is AMD Phenom II X4 955 Black Edition.

Dit is de mail die ik zojuist ontvangen heb:
wij hebben de BIOS ge update, die heet het probleem niet verholpen.
Dit heeft er mee te maken deze versie van de BIOS uw processor ook niet ondersteund.
Zie hiervoor de CPU support list van het moederbord.
De BIOS die u bedoeld verhelpt het probleem voor de AM3 processoren die ondersteund worden door het moederbord, niet die van u dus.
Het probleem is dus niet te verhelpen.

Graag uw reactie.
Mag ik dit een heel vreemde mail vinden omdat:
1. Zij zetten het systeem voor mij in elkaar en testen of alles wel compatibel is met elkaar. Hadden ze toen al niet moeten zeggen dat deze mobo niet mijn processor ondersteund en mij dus de keuze geven een ander te kiezen? (even met het idee dat het idd niet samen kan ;))

2. Mijn mobo ondersteund toch zeker wel mijn processor? Zowel op de foxconn site (mobo support Phenom X4) als de reacties op tweakers.net zeggen dat mijn mobo en processor prima na de update van de bios moeten werken.

3. In de vorige mail zeiden ze dat de processor WEL op 3200Mhz loopt in hun testprogramma's. Waarom kan dat nu ineens niet meer? :o

Ik begin er behoorlijk van te balen en ik snap er niks meer van. Een bios updaten is toch in principe maar 1 minuut werk als je weet wat je doet en alles klaar hebt liggen? Ik heb er geen verstand dus misschien zit ik ernaast.

Wat kan ik het beste doen, ik heb al geprobeerd te bellen maar zei kunnen niet doorverbinden met de RMA en kunnen dus telefonisch niks doen helaas. :S Ik zal ze maar weer opnieuw een mail sturen, link van hier tweakers.net erbij zowel dit topic als een ander topic waar precies dezelfde hardware en probleem verholpen werd.

Tsjonge jonge .... :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Dreanor op 26-08-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 13-09 08:09
Dreanor schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:18:
Ik zal ze maar weer opnieuw een mail sturen, link van hier tweakers.net erbij zowel dit topic als een ander topic waar precies dezelfde hardware en probleem verholpen werd.

Tsjonge jonge .... :'(
Dan zou ik wel even je eigen posts iets anders formuleren. Anders helpen ze helemaal niet meer.. ;)

En als jij idd gebruik gebt gemaakt van de "compatibiliteits check" voor 25? euro... dan zou ik verwachten dat je het daar op kan gooien bij eventuele problemen.

[ Voor 16% gewijzigd door Lumics op 26-08-2009 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Lumics schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:24:
[...]

Dan zou ik wel even je eigen posts iets anders formuleren. Anders helpen ze helemaal niet meer.. ;)

En als jij idd gebruik gebt gemaakt van de "compatibiliteits check" voor 25? euro... dan zou ik verwachten dat je het daar op kan gooien bij eventuele problemen.
Dat is een goeie en al gecorrigeerd. Maar een mens mag toch wel een beetje de balen hebben en dat op een nette manier laten weten? :) Maar nu verraad jou post mij en mijn quote van jou post. :P Maar een compatibiliteits check, die zie ik niet op hun site staan maar ik heb het volgende:
Montage systeem 1 jaar garantie. Wij zetten uw gewenste onderdelen in elkaar en monteren deze netjes af. Vervolgens testen wij het systeem op incompatabiliteit en met alle mogelijke software. Eventuele defecte onderdelen of produkten die niet compatibel zijn, kunnen we direc..Volledige omschrijving >>>
Hier zit dus een compatiliteits check bij in! :)

Edit: Ze hebben de nieuwste bios van Foxconn toegestuurd gekregen en alles werkt nu prima. Ik run Assassin's Creed alles op de max gemakkelijk. Dus voor mensen met dezelfde problemen raad ik aan Foxconn te mailen voor de bios (of uit dit topic halen).

[ Voor 11% gewijzigd door Dreanor op 30-08-2009 18:00 ]

Pagina: 1