Toon posts:

Vraagje over verzekering nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Allereerst; ik weet niet of dit het juiste forum is, maar ik zag nergens een geschikte plek. Verplaatst u dit topic alstublieft naar behoeven.

En dan nu: mijn vraag.
Ik ben van plan om een nieuwe notebook te kopen (http://www.xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=443&e=2 voor de geïnteresseerden), maar ik heb een vraag over de verzekering. Ik heb namelijk een onfortuinlijke situatie gehad met mijn oude laptop die niet verzekerd was tegen `gebruikersschade' (e.g. vallen, koffie, verkeerde stroom spanning etc).

Nu wil ik bij de aanschaf van deze laptop wel verzekerd zijn tegen dit soort ongein. Ik heb al rondgekeken naar verzekeraars en ik heb deze gevonden:
studentencollectief.nl (premie: 2% van nieuwwaarde laptop)

Deze verzekering zou gebruikersschade moeten dekken, ongeacht hoe dit tot stand is gekomen.

Eigenlijk heb ik 2 vragen:
1. Is deze verzekeraar betrouwbaar? Ik ben al een aantal dagen aan het zoeken maar ik kon niet heel veel informatie vinden (op een post op tweakers na waarin iemand hetzelfde vroeg maar geen antwoord kreeg)

en

2. Hoe kan men deze service aanbieden? Als ik het goed begrijp kan ik, ongeacht welke schade er ook is, dit altijd verhalen op de verzekeraar. Stel je voor: ik heb ineens een dode pixel op mijn beeldscherm zonder toedoen van mijzelf. Vervolgens pak ik mijn laptop, knal het beeldscherm tegen de muur en zeg tegen de verzekering dat ik mijn laptop per ongeluk tegen de muur heb laten stoten. Dan krijg ik de schade vergoed neem ik aan?
Heeft het dan nog wel zin om ook maar enige vorm van verzekering af te sluiten voor dode pixels tijdens de levering of een carry-in verzekering?

Ik wordt een beetje gefrustreerd van de manier waarop de verzekeringen beschreven staan. Alles staat in zon breed mogelijke context beschreven maar als het om specifieke gevallen gaat blijken er vaak toch addertjes onder het gras te zitten.

Zou iemand mij hier duidelijkheid over kunnen verschaffen?

Alvast vriendelijk bedankt!

wazzah

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Tsja, als alle verzekerden op dergelijke manier fraude zouden plegen, dan zou die premie inderdaad een stuk hoger moeten zijn (of het eigen risico) ;)

Gelukkig zijn er nog genoeg eerlijke mensen en daar draait zo'n verzekering gewoon op. Op premie betaald door mensen die uiteindelijk geen aanspraak hoeven doen op de verzekering.

De betreffende verzekeraar ken ik niet. Misschien dat je even zou kunnen uitzoeken welk bedrijf er achter zit? Veel van dat soort specifieke verzekeringen zijn uiteindelijk onderdeel van een grote verzekeringsmaatschappij :)

Verzekeringsvoorwaarden lezen is inderdaad wel een vak apart. Heb je concrete vragen over bepaalde stukjes uit de voorwaarden? Voor de duidelijkheid, we hebben het dus over http://studentencollectief.nl/documenten/Laptop.pdf neem ik aan?
In die voorwaarden staat trouwens ook al meteen de daadwerkelijke verzekeraar genoemd: Van Kampen Groep. Dus wellicht dat je eens zou kunnen zoeken of je daar wel ervaringen van kan vinden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik vraag me eigenlijk af waar die verzekering voor is, in de voorwaarden staat:
Uitgesloten is bovendien de schade:
a. die voor verzekerde het beoogde of zekere
gevolg is van zijn handelen of nalaten, of
veroorzaakt is door diens grove schuld;
Tegen welke schade is dit dan wel? En is die premie per jaar, maand, week? Nogal een vage bedoening imo.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Daar staat enkel dat schade die je min of meer expres toebrengt niet gedekt is.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 15:26:
Tsja, als alle verzekerden op dergelijke manier fraude zouden plegen, dan zou die premie inderdaad een stuk hoger moeten zijn (of het eigen risico) ;)

Gelukkig zijn er nog genoeg eerlijke mensen en daar draait zo'n verzekering gewoon op. Op premie betaald door mensen die uiteindelijk geen aanspraak hoeven doen op de verzekering.
Ja daar heb je natuurlijk een punt. Maar aan de andere kant is het ook weer zo dat verzekeraars vaak de uitleg van hun product (de verzekering) zo onbegrijpelijk mogelijk maken en daardoor ook op een louche wijze de klant proberen te misleiden. Geef gewoon duidelijk aan waar iedereen aan toe is, dan is het ook minder verleidelijk om voor eigen rechter te gaan spelen.

Ik ben maar een arme student en zoek zekerheid in dit punt in mijn leven. Wanneer de verzekeraar alles zo vaag opstelt en mij op elk klein lettertje probeert te `naaien' kan ik niet anders dan op dit moment met gelijke munt terug te betalen en ook het maximale uit de voorwaarden te halen.
Orion84 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 15:26:
Verzekeringsvoorwaarden lezen is inderdaad wel een vak apart. Heb je concrete vragen over bepaalde stukjes uit de voorwaarden? Voor de duidelijkheid, we hebben het dus over http://studentencollectief.nl/documenten/Laptop.pdf neem ik aan?
In die voorwaarden staat trouwens ook al meteen de daadwerkelijke verzekeraar genoemd: Van Kampen Groep. Dus wellicht dat je eens zou kunnen zoeken of je daar wel ervaringen van kan vinden.
Ja daar gaat het inderdaad over. Ik begin nu ineens weer te twijfelen of dit nou wel de verzekering is die ik had uitgezocht ( ik heb er wel 100 langs zien komen) door de post van DutchRazor:
DutchRazor schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 15:26[/message]:
Uitgesloten is bovendien de schade:
a. die voor verzekerde het beoogde of zekere
gevolg is van zijn handelen of nalaten, of
veroorzaakt is door diens grove schuld;

Tegen welke schade is dit dan wel? En is die premie per jaar, maand, week? Nogal een vage bedoening imo.
De premie is trouwens per jaar.

Misschien kan ik mijn vraag beter herformuleren; heeft iemand goede ervaringen met een verzekering tegen vallen, koffie, verkeerde spanning en stoten?

Graag hoor ik de namen van deze verzekeringen :)

Bedankt voor jullie reacties :)

wazzah

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 20:15

PcDealer

HP ftw \o/

Kijk hier eens: Laptop verzekerings topic.

Wat ook kan is het nemen van een ander laptop van een van de grote merken en een extra support er bij kopen zodat die ook "Customer Damage" schade dekt. Voorbeeld: HP Care Pack met Accidental Damage Protection: 1x per jaar schade claimen die je normaal niet zonder kosten gerepareerd zou worden.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07-2025
Xxodd biedt ook zelf verzekering aan en werken daarbij samen met Mahé. Of dat was toch zo toen ik mijn laptop kocht.
Volgens het foldertje:
  • Uitgebreide dekking tegen externe onheilen (waaronder vallen, stoten, vocht en diefstal)
  • Unieke wereldwijde dekking
  • Nieuwwaarde dekking
  • Voor particulier en zakelijk gebruik
Geen idee of je er wat mee bent, ik heb er zelf dan ook geen ervaring mee (hoewel de garantieafhandeling van Xxodd altijd wel netjes en snel is verlopen bij mij).

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-01 23:15
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 15:54:
[...]

De premie is trouwens per jaar.

[...]
2% (dus bij een laptop van (800 euro / 100) * 2 = 16 euro per jaar).. Lijkt me nogal aan de goedkope kant, persoonlijk wil ik ook altijd alles wel zo goedkoop mogelijk hebben, maar te goedkoop bestaat ook nog.

Trouwens TS, als je denkt dat er zoveel nare dingen met je laptop gaan gebeuren is het dan niet slimmer om een merk zoals Lenovo te nemen? Of in een uiterst geval zelfs Panasonic (Toughbook)? Of misschien wel helemaal geen laptop....
Pagina: 1