Toon posts:

Andere videokaart MSI GX610

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben net nieuw op dit forum en heb meteen een vraagje,
Ik heb laatst een MSI GX610 laptop gekocht, daar zit standaard de ATI Radeon 2600 in.
Nou wil ik liever toch wel een wat beter videokaart erin, maar ik weet niet of dit eigenlijk wel kan. En als dat wel kan, wat moet ik dan allemaal weten van mijn laptop en videokaart om te kijken of het wel compatibel is?

Alvast bedankt,
Rens

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:33
In je laptop kun je niet zomaar een videokaart stoppen zoals bij een desktop computer. Voor laptops zijn andere kaarten nodig. Of jouw laptop van een andere videokaart kan worden voorzien kun je vinden op de website van de fabrikant (MSI). Mocht je daar niets kunnen vinden dan kun je eens op het MSI gebruikersforum vragen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de Notebook FAQ in het CSL forum, staat het allemaal in uitgelegd :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Notebook FAQ ff gelezen en nog wat verder gezocht en kwam op dit berichtje uit:
The GX610's HD 2600 is integrated on the mainboard, not upgradeable.

Jammer, dan moet ik het maar met deze VGA kaart blijven doen :/ |:(

Nu kijk nog even wat verder en krijg ik dit:
I am certian its MXM and can be removed. I seen a pic of it awhile back and it wasnt soldered in.

Is er dan toch nog hoop :X

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2009 14:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog wat verder gezocht: Op Ebay staat deze kaart te koop als MXM II.
Alles klopt, codenaam: M76,
ATI Mobility Radeon HD 2600, etc etc,

Alleen klopt de RAM niet want hij staat daar als 512MB(??) maar de mijne is 256MB(toegewezen).

Zou die 512MB dan gewoon de maximum RAM zijn of gewoon een foutje?

Thx

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 15:36

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Jij hebt op notebookreview.com gesnuffeld :+

Zou je de onderkant van je notebook eens willen openschroeven en er een foto van willen maken? Dan weten we meteen of het een notebook is die MXM-II under the hood heeft.

MSI heeft met de modellen in die 15.4" en groter zijn en ook nog eens een respectabele GPU hebben altijd met MXM gewerkt zover ik weet.

Probleem is alleen dat je vBIOS van je volgende GPU misschien niet compatible is met je BIOS, maar eerst maar eens uitzoeken of je wel / geen MXM aan boord hebt. Ik geef je 90% kans dat je het wel hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Probeer hem nu open te schroeven, zit nu ff op gewone PC,
Ik heb alle schroefjes eruit gedraait, maar hij lijkt nog vast te zitten?
Moet ik er gewoon een keer flink aan trekken of maak ik 'm dan kapot?

[Edit]
Oke heb hem los gekregen, bleek nog een schroefje onder een stickertje te zitten lol...
foto:
Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/200/p210509160201.jpg

[Edit2]
Ik denk dat het geen MXM is, aan de foto's te zien die ik op internet heb gevonden :(

Maak aub gebruik van de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop als je nieuwe info toe te voegen hebt, maar zelf de laatste poster van de afgelopen 24 uur bent.

[ Voor 57% gewijzigd door Ultraman op 21-05-2009 16:49 ]

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Ziet er inderdaad uit alsof het niet los kan, jammer.

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-04 09:32
Als die kaart dan bvb wel los kan, waar kan je dan eigenlijk zo'n nieuwe grafische kaart kopen? Ik heb hier wel interesse in, maar ik heb nergens gevonden waar je dat kunt kopen.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Verwijderd

Topicstarter
Op Ebay kun je ze meestal wel vinden.

Als je zoekt op MXM II of I of net wat je hebt krijg je er meestal wel een paar.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2009 19:49 ]

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-04 09:32
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:48:
Op Ebay kun je ze meestal wel vinden.

Als je zoekt op MXM II of I of net wat je hebt krijg je er meestal wel een paar.
Ik heb dit gedaan, maar jammer genoeg zijn dit allemaal vrij oude of basic kaarten, ik zit nu met een 8600m gs maar zou wel wat willen upgraden indien mogelijk. Het hoogste dat ik heb gevonden is ofwel een 8600m gt of 7950 gtx, de eerste oplossing is niet echt veel een upgrade en de tweede ondersteund geen dx10... Geen andere voorstellen? Anders zal ik het zo moeten laten...

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Verwijderd

persoonlijk vind ik die dingen toch imho veel te duur. Daarbij komt dat als je de kaart wil veranderen, je je laptop moet open doen met als gevolg dat je garantie weg is.

Je kan dan beter wat meer laptops gaan vergelijken etc zodat je er 1 uitkiest die volledig aan je wensen voldoet, zodat je niet meteen terug wilt upgraden

• DaMarcus

DaMarcus