Externe Harde schijf kapot?

Pagina: 1
Acties:

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-01 07:59
Hallo mensen,

Ik heb gister mijn harde schijf uit mijn handen laten vallen :( . Nu is er iets mis.

Als ik mijn harde schijf in de computer steek herkent mijn computer wel dat er een harde schijf is,
hij staat ook wel bij apparaat beheer.

Maar bij schijfbeheer kan ik het dan niet vinden. Dus daar kan ik ook de schijfletter niet veranderen.
Ik kan hem verder nergens vinden of openen. Bij properties staat er 'lokatie 0' aangegeven.
Ik heb ook al bij mapopties 'verborgen bestanden en mappen weggeven aanklikt dat werkte ook niet'

Heeft iemand enig idee hoe ik het toch nog kan openen?

Chaja

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de schijf laten vallen terwijl hij aanstond?
Het belangrijkste, staat er nog belangrijke data op? In dat geval is het zaak om te kijken of je die nog terug kunt krijgen. Bij een fysieke beschadiging is het verstandig de schijf zo min mogelijk te gebruiken en de belangrijkste data eerst proberen te recoveren.
Als er verder niets boeiend meer opstaat, donder dan de partities eens weg, maak deze opnieuw aan en check vervolgens met de testutil van de fabrikant of je nog data eraf kan halen.
Het kan handig zijn om de schijf uit de behuizing te halen en intern in te bouwen.

Ik heb overigens de HELP! uit je topictitel gesloopt. Iedereen heeft hulp nodig, dus die is een beetje overbodig :)

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-01 07:59
bedankt voor je reactie
Ik heb de harde schijf laten vallen toen die uit stond.
ja er staan nog een hoop erg belangrijke bestanden op de harde schijf.
(vandaar de 'help' had last van paniek sorry :$ )
Dus het belangrijkste is inderdaad dat ik die bestanden terug krijg, of de harde schijf de redden is minder belangrijk.

Verwijderd

Probeer hem eens in je pc te bouwen, als je geluk hebt is alleen de aansluiting van je USB/voeding naar de HDD zelf kapot in de case.

Als de HDD ook in je PC niks doet heb je toch een groter probleem. Dan moet je denk ik toch met recovery software gaan werken of het door een bedrijf laten doen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem dan OM FAQ eens door. Belangrijk is zo min mogelijk te doen met die hdd omdat alles de kans op een datarecovery kan verkleinen.
Als het echt heel belangrijke data is kun je overwegen gelijk een datarecovery bedrijf in te schakelen.